29 میان وعده سالم که می تواند به کاهش وزن کمک کند

مجموعه : تغذیه سالم
29 میان وعده سالم که می تواند به کاهش وزن کمک کند

تنقلات حاوی پروتئین، فیبر و چربی هاي‌ سالم را هدف قرار دهید کـه بـه شـما کمک می کند در طول روز سیر بمانید ودر وعده غذایی بعدی خود انتخاب هاي‌ سالمی داشته باشید. دراین مطلب از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز همیشگی اطلاعاتی از میان وعده هاي‌ سالمی را کـه بهتر اسـت در طول روز از انها استفاده کنید را منتشر کرده ایم.

 

میان وعده ها چه نقشی در زندگی ما دارند؟

میان وعده بـه مصرف مواد غذایی در طول روز بـه غیر از وعده هاي‌ غذایی اصلی اشاره دارد. میان وعده‌ها طبق معمولً شامل بخش‌هاي‌ کوچک‌تر غذا هستند کـه بین وعده‌هاي‌ غذایی توزیع می شوند.

 

در حالی کـه تحقیقات در مورد این کـه آیا میان وعده بـه کاهش وزن کمک می کند یا خیر، برخی شواهد نشان میدهند کـه افزایش دفعات وعده‌هاي‌ غذایی از طریق میان‌وعده ممکن اسـت بـه مدیریت گرسنگی و التیام تنظیم قندخون کمک کند. علاوه بر این، میان‌وعده می تواند بـه شـما کمک کند مصرف غذا هاي غنی از مواد مغذی مانند میوه‌ها و سبزیجات را افزایش دهید و بیشتر مردم بـه اندازه کافی محصول نمیخورند.

 

با برنامه ریزی از قبل و تمرکز بر غذا هاي غنی از مواد مغذی، میان وعده ها ممکن اسـت با مدیریت گرسنگی و راضی نگه داشتن شـما بین وعده هاي‌ غذایی از اهداف مدیریت وزن شـما حمایت کنند. در حالی کـه هیچ میان وعده اي منجر بـه کاهش وزن نمیشود، این میان وعده ها ممکن اسـت بـه کاهش وزن بـه عنوان بخشی از یک الگوی کلی تغذیه سالم کمک کنند.

 

در این جا 29 تنقلات سالم و مناسب برای کاهش وزن را بـه رژیم غذایی خود اضافه کنید.

 

بیشتر بخوانید: بهترین نکات برای داشتن یک عصرانه مقوی و مفید

 

1. آجیل مخلوط

آجیل یک میان وعده مغذی ایده آل اسـت کـه تعادل کاملی از چربی هاي‌ سالم، پروتئین و فیبر را فراهم می کند. جدا از خوش طعم بودن، فواید سلامتی زیادی دارند و بسیار سیر کننده هستند. مطالعات همچنین نشان می دهد کـه علیرغم محتوای کالری و چربی بالاتر، خوردن آجیل در حد اعتدال ممکن اسـت بـه کاهش وزن کمک کند.

 

آجیل هاي‌ زیادی وجوددارد کـه می توانید انتخاب کنید، از جمله گردو، بادام، آجیل برزیلی، فندق، آجیل کاج، آجیل ماکادمیا، بادام هندی و پسته. از آنجایی کـه آن ها نیازی بـه یخچال ندارند، آن ها یک انتخاب عالی برای میان وعده در حال حرکت هستند. مراقب اندازه سهم خود باشید و سعی کنید بـه اندازه 1 اونس یا 1/4 فنجان بخورید.

 

29 میان وعده سالم که می تواند به کاهش وزن کمک کند

 

2. فلفل دلمه ای قرمز با گواکامول

ترکیب فلفل دلمه اي قرمز و گواک مواد مغذی زیادی بـه شـما می دهد کـه بـه شـما کمک می کند ساعت ها احساس سیری کنید. اگر چه همه ی فلفل دلمه‌اي مغذی هستند، انواع قرمز ان بـه‌ویژه سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند. از سوی دیگر، گواکامول منبع غنی از چربی‌هاي‌ سالم، فیبر، ویتامین‌هاي‌ A، B و C و موادمعدنی مانند فسفر و پتاسیم اسـت.

جفت کردن 1 فلفل دلمه اي قرمز بزرگ با 3 اونس «85 گرم» گواکامول بهترین هردو غذا را ترکیب می کند ودر عین حال کالری این میان وعده را زیر 200 نگه می دارد.

 

3. ماست یونانی و توت مخلوط

ماست یونانی ساده و انواع توت ها یک میان وعده خوشمزه و سرشار از مواد مغذی را تشکیل می دهند. ماست یونانی سرشار از پروتئین اسـت و انواع توت ها یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدان ها هستند. مخلوطی از انواع توت ها با رنگ هاي‌ متفاوت را بـه ماست خود اضافه کنید تا مجموعه اي از مواد مغذی و ترکیبی از طعم شیرین و ترش آن ها را بـه دست آورید.

 

4. برش های سیب با کره بادام زمینی

سیب و کره بادام زمینی هم از نظر تغذیه و هم از نظر طعم، ترکیبی هستند کـه در بهشت ​​ساخته شده اند. از یک طرف، سیب میوه اي غنی از فیبر اسـت. از سوی دیگر، بادام زمینی چربی‌هاي‌ سالم، پروتئین گیاهی و فیبر را فراهم می کند، تقریبا همه ی مواد مغذی پرکننده‌اي کـه باید در بین‌وعده بـه دنبال ان باشید.

 

با ترکیب سیب با کره بادام زمینی، از یک میان وعده خامه اي و ترد لذت خواهید برد. سعی کنید برای افزایش طعم، کمی دارچین بـه ان اضافه کنید. توجه داشته باشید کـه تعداد زیادی از مارک‌هاي‌ کره بادام‌زمینی کـه در فروشگاه‌ها خریداری می شوند، حاوی شکر و روغن هستند. فهرست مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید و یکی را انتخاب کنید کـه فقط حاوی بادام زمینی و نمک باشد.

 

29 میان وعده سالم که می تواند به کاهش وزن کمک کند

 

5. پنیر و میوه

پنیر کوتیج سرشار از پروتئین پرکننده اسـت و تنها دریک فنجان 24 گرم دارد. ترکیب پنیر دلمه با میوه، پروتئین و چربی پنیر رابا فیبر میوه تکمیل میکند ودر نتیجه یک میان‌وعده شیرین، خامه‌اي و سیرکننده ایجاد می کند. این ترکیب در هنگام ترکیب پنیر با میوه هاي‌ استوایی مانند آناناس، پاپایا یا هندوانه فوق العاده خوب اسـت.

 

6. چوب کرفس با پنیر خامه ای

چوب کرفس با پنیر خامه اي یک میان وعده کلاسیک کم کربوهیدرات اسـت کـه می تواند بـه شـما کمک کند احساس سیری کنید. این دو نفر شـما را از خوردن یک میان وعده حاوی فیبر لذت میبرند کـه ترکیبی از بافت ترد کرفس و خامه اي پنیر اسـت. چوب کرفس رابا کره بادام زمینی یا کره بادام برای ترکیبی ترد و خامه اي دیگر امتحان کنید. خوردن 5 چوب کرفس کوچک با حدود 1 اونس «30 گرم» پنیر خامه اي تقریبا 100 کالری دارد.

 

7. چیپس کلم پیچ

کلم پیچ فوق العاده سالم اسـت زیرا سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان هایي مانند بتاکاروتن، لوتئین و زآگزانتین اسـت. همچنین منبع خوبی از موادمعدنی مانند کلسیم و فسفر اسـت. این اسید اگزالیک کمتر اسـت، یک ماده ضد مغذی کـه جذب کلسیم را مختل می کند، نسبت بـه تعداد زیادی از سبزیجات برگدار دیگر. ترکیب کلم پیچ با روغن زیتون نه تنها چیپس را خوشمزه‌تر و تردتر می کند، بلکه میان‌وعده‌اي متعادل‌تر و سیرکننده‌تر می‌سازد.

این دستور ساده برای چیپس کلم حدود 150 کالری اسـت:

 

عناصر چیپس کلم پیچ:

1 فنجان «20 گرم» برگ کلم پیچ بـه اندازه لقمه

1 قاشق غذاخوری «15 میلی لیتر» روغن زیتون

1/4 قاشق چایخوری «1.5 گرم» نمک

 

طرز تهیه چیپس کلم پیچ:

تمام مواد را دریک کاسه مخلوط کنید. تکه هاي‌ کلم پیچ را روی یک ورقه پخت با پوشش روغنی قرار دهید ودر دمای 350 درجه فارن هایت «175 درجه سانتیگراد» بـه مدت 10 تا 15 دقیقه بپزید تا زمانی کـه ترد شود و شروع بـه کمی قهوه اي شدن کند. انها را از نزدیک تماشا کنید، زیرا میتوانند بـه اسانی بسوزند.

 

8. شکلات تلخ و بادام

شکلات تلخ و بادام یک جفت فوق العاده هستند. طعم غنی شکلاتی همراه با آجیل ترد، طعم و مزه اي نیرومند و سلامتی اسـت. شکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدان اسـت و بادام منبع غنی از چربی هاي‌ سالم اسـت. این دو ترکیبی عالی برای یک میان وعده سالم، رضایت بخش و قابل حمل هستند. چند قاشق چایخوری چیپس شکلات تلخ یا یک مربع شکلات تیره رابا یک مشت آجیل امتحان کنید.

 

29 میان وعده سالم که می تواند به کاهش وزن کمک کند

 

9. برش های خیار با هوموس

طعم تازه و بافت ترد خیار با خامه اي غنی از هوموس بسیار خوب اسـت. هوموس طبق معمول از نخود، تاهین، روغن زیتون و سیر آماده میشود. بنابر این، ترکیبی از پروتئین گیاهی، فیبر و چربی‌هاي‌ سالم برای قلب را فراهم می کند. لذت بردن از 1 فنجان «104 گرم» خیار برش داده شده در 2 قاشق غذاخوری «34 گرم» هوموس بـه شـما کمک می کند تا کمتر از 100 کالری سیر شوید. همچنین میتوانید ان‌ها رابا کراکر غلات کامل یا چوب شور برای میان‌وعده‌اي دل چسب‌تر ترکیب کنید.

 

10. یک تکه میوه

میان وعده هاي‌ سالم نیازی بـه پیچیده بودن ندارند. فقط یک تکه میوه می تواند فوق العاده رضایت بخش باشد.میوه هاي‌ قابل حمل و آسان برای خوردن شامل موز، سیب، گلابی، انگور، گریپ فروت و پرتقال اسـت. میوه حاوی فیبر و موادمعدنی اسـت و یک میان وعده کوچک عالی اسـت. برای رضایت بیشتر، میوه خودرا با آجیل یا ماست همراه کنید.

 

11. گوجه گیلاسی با موزارلا

گوجه فرنگی و پنیر موزارلا یک راه مغذی و خوشمزه برای افزودن سبزیجات بیشتر بـه رژیم غذایی شـما هستند. گوجه فرنگی رابا موزارلا، سرکه بالزامیک و مقداری روغن زیتون برای میان وعده با پروتئین، فیبر و چربی هاي‌ سالم مخلوط کنید. این میان وعده خوشمزه و تازه می تواند بـه عنوان یک سالاد جانبی برای وعده غذایی بعدی شـما نیز استفاده شود.

 

12. پودینگ چیا

دانه هاي‌ چیا نیروگاه هاي‌ تغذیه اي کوچکی هستند کـه مملو از فیبر، اسیدهای چرب امگا 3 و پروتئین هاي‌ گیاهی هستند. گرچه دانه‌هاي‌ چیا طعم زیادی ندارند، اما وقتی در مایع خیس می شوند قوام ژله‌اي بـه خود میگیرند و بـه یک ماده عالی برای پودینگ تبدیل می شوند. این دستور ساده را برای یک میان وعده سالم در خانه یا در حال حرکت امتحان کنید:

 

29 میان وعده سالم که می تواند به کاهش وزن کمک کند

 

عناصر پودینگ دانه چیا:

1 قاشق غذاخوری «15 گرم» دانه چیا

1/3 فنجان «80 میلی لیتر» شیر لبنی یا غیر لبنی بـه انتخاب شـما

1/2 قاشق غذاخوری «8 گرم» پودر کاکائو یا کره بادام زمینی برای طعم دادن

1/2 فنجان «75 گرم» توت مخلوط

درصورت تمایل 1 تا 2 قاشق چایخوری شیرین کننده، مانند شربت افرا یا عسل

 

طرز تهیه پودینگ دانه چیا:

دانه هاي‌ چیا و مایع دلخواه خودرا دریک کاسه یا شیشه کوچک ترکیب کنید. درب شیشه را بپوشانید و حداقل 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. پودر کاکائو یا کره بادام زمینی و شیرین کننده را اضافه کنید و روی ان رابا توت ها تزیین کنید.

 

13. تخم مرغ آب پز

تخم مرغ یکی از سالم ترین و مفیدترین مواد غذایی اسـت کـه می توانید بخورید. انها بـه لطف محتوای پروتئینی خود فوق العاده پرکننده هستند. اگر چه سطوح بالای کلسترول ان‌ها برای سالها باعث شهرت بدی بـه ان‌ها میشد، مطالعات اخیر نشان میدهد کـه مصرف متوسط ​​تخم‌مرغ – کـه بـه عنوان 3 تا 4 تخم‌مرغ در هفته تعریف می شود – ممکن اسـت برای سفتی شریان، یک عامل خطر برای بیماری قلبی مفید باشد. علاوه بر این، تخم مرغ آب پز یک راه آسان برای لذت بردن از یک میان وعده با پروتئین بالا در حین حرکت اسـت. زرده را برای دریافت مواد مغذی مهم مانند ویتامین D و کولین نگه دارید.

 

14. هویج بچه با سس پنیر آبی

هویج بچه با سس پنیر آبی میان وعده مناسبی برای زمانی اسـت کـه هوس یک غذای خوش طعم دارید. علاوه بر این، بهتر اسـت هویج رابا سس سالاد خامه‌اي ترکیب کنید، زیرا چربی علاوه بر این کـه شـما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد، جذب ریزمغذی‌هاي‌ محلول در چربی هویج مانند کاروتنوئیدها را افزایش میدهد.

در حالی کـه سس پنیر آبی بـه خودی خود غنی از مواد مغذی نیست، ممکن اسـت بـه شـما در خوردن هویج «یا سایر سبزیجات» بیشتر کمک کند. یک وعده 3.5 اونسی «100 گرمی» هویج بچه با 2 قاشق غذاخوری «30 گرم» سس پنیر آبی بـه عنوان یک میان وعده سبک حاوی حدود 180 کالری اسـت.

 

15. پنیر با کراکر یا میوه

پنیر یک غذای خوشمزه و پر پروتئین اسـت کـه بـه اندازه کافی سیر کننده اسـت تا بـه تنهایی یک میان وعده باشد. با این حال، جفت کردن ان با کراکر غلات کامل یا یک تکه میوه مقداری فیبر بـه میان وعده شـما اضافه می کند. با پنیری کـه میل دارید بروید یا موزارلا، ریکوتا یا فتا را امتحان کنید. پنیر پروتئین و کلسیم را تامین می کند، اما مقدار این مواد مغذی بسته بـه نوع انتخابی شـما کمی متفاوت اسـت.

می توانید کمی پنیر را روی کراکرهای سبوس دار مورد علاقه خود بمالید یا پنیر رشته اي رابا یک تکه میوه بـه عنوان گزینه اي آسان در حین حرکت انتخاب کنید.

 

16. گوشت گاو جرکی یا چوب گاو

تکه هاي‌ گوشت گاو یا چوب هاي‌ گوشت گاو، میان وعده هاي‌ قابل حمل و پروتئینی عالی را می سازند. گفته می شود، بسته بـه نام تجاری و طعم دهنده، عده اي از آن ها قند و سدیم افزوده بیشتری دارند. بیشتر گوشت‌ ها و تکه‌هاي‌ گوشت گاو حاوی حدود 7 گرم پروتئین در هر اونس «28 گرم» هستند.

 

29 میان وعده سالم که می تواند به کاهش وزن کمک کند

 

17. اسموتی پروتئینی

اسموتی پروتئینی می تواند یک میان وعده سیر کننده باشد برای زمانی کـه تا وعده غذایی بعدی بـه چیزی قابل توجه نیاز دارید. انها یک راه آسان و آسان برای افزایش مصرف پروتئین شـما هستند. شـما می توانید تقریبا هر ماده دیگری را بـه ترکیب اضافه کنید، از میوه ها و سبزیجات گرفته تا چربی هاي‌ سالم مانند آووکادو، کره آجیل یا دانه هاي‌ چیا، برای یک میان وعده غنی از مواد مغذی.

در حالی کـه میتوانید از میان طیف گسترده‌اي از پودرهای پروتئینی انتخاب کنید تا بهترین گزینه را پیدا کنید، می توانید ماست یونانی یا توفوی ابریشمی را نیز امتحان کنید تا محتوای پروتئین اسموتی خودرا افزایش دهید.

 

18. نان تست گندم کامل با کنسرو ماهی

کنسرو ماهی، مانند کنسرو ماهی آزاد، ساردین و ماهی تن، ممکن اسـت نخستین غذایی نباشد کـه وقتی بـه میان وعده فکر میکنید بـه ذهنت ان خطور می کند، اما این یک گزینه فوق العاده اسـت کـه نیازی بـه یخچال ندارد. بـه علاوه، ماهی سالمون و ساردین دارای اسیدهای چرب امگا 3 فوق العاده بالایی هستند کـه خطر ابتلا بـه بیماری قلبی، التهاب و سایر مشکلات سلامتی را کاهش می دهد.

روی یک تکه نان تست گندم کامل با کنسرو ماهی، یک میان وعده بسیار مغذی بـه شـما می دهد کـه تا وعده غذایی بعدی احساس سیری خواهید داشت. برای چیزهای کوچک تر، چند کراکر غلات کامل رابا ماهی تن یا سالمون امتحان کنید.

 

19. Edamame

Edamame یک غذای بخار پز از سویای نرسیده اسـت کـه یک میان وعده عالی برای افرادی اسـت کـه از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند. این یک غذای غنی از فیبر اسـت کـه بـه عنوان یک منبع پروتئین کامل و گیاهی درنظر گرفته می شود. یک فنجان «155 گرم» ادامام حدود 18 گرم پروتئین و 13 گرم کربوهیدرات را فراهم می کند کـه 8 تای ان از فیبر اسـت.

 

20. بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر یک میان وعده واقعا همه ی کاره اسـت کـه می توانید ان را گرم یا سرد – در خانه یا در حال حرکت – میل کنید. فقط مقدار کمی جو دو سر را کمی کمتر از انچه ممکن اسـت برای یک وعده غذایی میل کنید، بزنید. جو دوسر یک غلات کامل مغذی اسـت کـه در مقایسه با سایر غلات، مقدار خوبی فیبر و محتوای پروتئین بالاتری را فراهم می کند.

 

علاوه بر این، می توانید شیرینی‌تان رابا بلغور جو دوسر پر شده با میوه، دارچین، پودر کاکائو و چیپس شکلات سیر کنید، یا با افزودن تخم‌مرغ، آووکادو و سبزیجاتی مانند قارچ یا گوجه‌فرنگی، بـه سراغ یک نسخه خوش طعم بروید.

 

29 میان وعده سالم که می تواند به کاهش وزن کمک کند

 

21. برش های گلابی با پنیر ریکوتا

برش‌هاي‌ گلابی و پنیر ریکوتا میان‌وعده‌اي رضایت‌بخش با طعم شیرین و بافت خامه‌اي ایجاد میکند و فیبر و پروتئین را فراهم میکند.

 

22. میکس تریل خانگی

با ترکیب میوه هاي‌ خشک و آجیل برای فیبر، پروتئین و چربی هاي‌ سالم، یک ترکیب دنباله دار درست کنید. میوه هاي‌ بدون شکر اضافه شده را انتخاب کنید ودر طعم ها خلاق باشید. انبه خشک رابا بادام هندی، سیب خشک با بادام و آلبالو خشک رابا بادام زمینی امتحان کنید. در حالی کـه ترکیب تریل خانگی برای میان‌وعده‌هاي‌ در حین حرکت عالی اسـت، بـه اندازه کوچکی بچسبید، زیرا میوه‌هاي‌ خشک و آجیل پر کالری هستند.

 

23. بوقلمون رول آپ

رول آپ بوقلمون خوشمزه و مغذی اسـت. بوقلمون حاوی پروتئین باکیفیت بالا اسـت کـه بـه شـما کمک می کند احساس رضایت کنید و با اثرات مفیدی در مدیریت وزن مرتبط اسـت. سعی کنید یک تکه بوقلمون رابا یک تکه پنیر و مقداری سبزیجات بپیچید تا ترد و مواد مغذی بیشتری داشته باشد.

 

24. زیتون با پنیر فتا

زیتون یکی از مواد مغذی رژیم غذایی مدیترانه اي اسـت. آن ها سرشار از چربی هاي‌ تک غیراشباع سالم برای قلب هستند و آنتی اکسیدان هاي‌ قوی ارائه می کنند. زیتون رابا پنیر فتا برای یک میان وعده الهام گرفته از یونانی کـه سرشار از پروتئین و چربی هاي‌ سالم اسـت، ترکیب کنید. می توانید انها را بـه تنهایی بخورید یا آن ها را روی نان سبوس دار سرو کنید تا میان وعده خودرا با کربوهیدرات هاي‌ پیچیده کامل کنید.

29 میان وعده سالم که می تواند به کاهش وزن کمک کند

 

25. آووکادوی تند

آووکادو بـه دلیل داشتن چربی و فیبر بالا، یکی از مغذی ترین و رضایت بخش ترین غذاهاست. نیمی از یک آووکادوی متوسط ​​رابا نمک و مقداری فلفل کاین برای میان‌وعده‌اي سیرکننده و با کمتر از 120 کالری بپاشید.

 

26. پاپ کورن

اما فکر کنید پاپ کورن هوا زده – نه ان نوع سینما کـه با کره و نمک آغشته شده باشد. پاپ کورن فیبر پرکننده و کمتر از 100 کالری را دریک وعده سخاوتمندانه 3 فنجان بـه ارمغان می آورد. با کمی روغن زیتون، پنیر پارمزان یا مخمر مغذی طعم را اضافه کنید.

 

27. نخود تفت داده شده

تفت دادن نخود کمک می کند تا انها را بـه یک میان وعده ترد و لذت بخش تبدیل کنید. نخود منبعی از فیبر و پروتئین گیاهی اسـت. میتوانید خودتان درست کنید یا دربخش تنقلات خواربارفروشی‌تان بـه دنبال نخود برشته بگردید.

29 میان وعده سالم که می تواند به کاهش وزن کمک کند

 

28. برش های طالبی پیچیده شده در پروشوتو

طالبی میوه‌اي مغذی و خوشمزه اسـت کـه فیبر و ویتامین‌هاي‌ A و C را تامین میکند. ترکیب طالبی با پروشوتو «ژامبون خشک شده» یک میان وعده متعادل و شیرین و شور ایجاد می کند. سعی کنید 4 تکه طالبی متوسط ​​«276 گرم» رابا یک تکه نازک پروشوتو برای میان وعده اي کمتر از 180 کالری بپیچید.

 

29. باقی مانده های دیشب

یکی از راه هاي‌ عالی برای استفاده از باقی مانده یک ناهار یا شام مغذی، خوردن انها بـه عنوان میان وعده اسـت. با دریافت یک وعده کوچک تر از وعده غذایی قبلی، در عرض چند ثانیه از یک میان وعده کامل و متعادل لذت خواهید برد. فقط مطمئن شوید کـه باقی مانده غذا را در یخچال نگه‌داری کنید تا زود خراب نشود.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خوراکی‌های خوشمزه به عنوان میان وعده

 

در پایان

وقتی هوس بعدی شـما شروع شد، بـه جای استفاده از گزینه‌هاي‌ بسیار فرآوری شده و کم‌مغذی، بـه دنبال غذا هاي کاملی باشید کـه مواد مغذی را بـه روزتان اضافه می کنند. داشتن چند انتخاب سالم در معرض می تواند بـه شـما کمک کند راضی بمانید، مواد مغذی بیشتری بـه رژیم غذایی خود اضافه کنید و از مدیریت وزن حمایت کنید.

 

امروز دو تا سه میان وعده را برنامه ریزی کنید تا زمانی کـه اعتصاب گرسنگی اسـت، یک گزینه سالم آماده داشته باشید. هر یک از میان وعده هاي‌ موجود در فهرست را امتحان کنید یا یک گزینه غنی از مواد مغذی را انتخاب کنید کـه بـه نظر شـما خوب اسـت.

جدیدترین مطالب سایت