نحوه نگهداری سبزیجات با دستمال کاغذی

نحوه نگهداری سبزیجات با دستمال کاغذی

دستمال های مناسب نگهداری از میوه و سبزیجات

نحوه نگه داری میوه و سبزیجات را برای شما عزیزان فراهم نموده ایم با ما در سایت تالاب باشید نگه داری مواد خوراکی چه در یخچال و فریزر و چه در هوای آزاد نکاتی دارد

 

نگه داری مواد خوراکی چه در یخچال و فریزر و چه در هوای آزاد نکاتی دارد که اگر رعایت کنید به شکل طولانی تری می‌توانید مواد خوراکی تازه و با کیفیت داشته باشید. بهرهگیری از دستمال هاي پارچه اي و یا جدا نگه داشتن برخی مواد خوراکی و … در ادامه با ما همراه باشید.

 

همۀ ي ما تجربه ي احساس بدی از دور ریختن میوه ها و سبزیجات خراب شده داشته‌ایم. کار سختی هست که همۀ وقت یخچالمان را پر از مواد خوراکی سالم نگه داریم، چون محصولاتمان به سرعت فاسد می‌شوند. یک راه حل برای این مسئله این هست که تعداد دفعات بیشتر و هر دفعه به مقدار کمی از مواد خوراکی خرید کنید، اما بیشتر ما وقت نداریم که بیش از یک‌بار در هفته به فروشگاه مواد خوراکی برویم. در این جا ۶ راه برای این که محصولاتتان طولانی تر عمر کنند وجود دارد. دفعه بعدی که به خرید مواد خوراکی بروید، میتوانید بدون نگرانی از این که میوه ها و سبزی هاي خراب شده تان را دور بریزید، خرید کنید.

 

۱. دستمال های کاغذی، دستیار شما خواهند بود

به محض این که به منزل برمی گردید، میوه ها و سبزی ها را بشوئید و آن را در ظرف هاي سفالی یا دستمال هاي کاغذی خشک کنید. وقتی سبزیجات شما خشک شدند، انها را در یک دستمال کاغذی جدیدی بپیچید و آنرا در کیسه پلاستیکی قرار دهید. دستمال کاغذی، هرگونه رطوبت اضافی را جذب می‌کند و از پلاسیدن کاهو پیش گیری میکند. اگر کاهو، اسفناج یا کلم را به صورت بسته بندی شده خریداری کرده اید، یک دستمال کاغذی در پایین و یکی در بالای بسته بندی قرار دهید. اگر دستمال کاغذی را در پایین جعبه قرار دهید، توت ها نیز تازه تر می‌شوند.

 

نحوه نگهداری سبزیجات با دستمال کاغذی

دستمال کاغذی، هرگونه رطوبت اضافی را جذب میکند و از پلاسیدن کاهو پیشگیری میکند

 

۲. موزها را جداگانه نگهداری کنید

موزها گاز اتیلن راکه یک عامل رساننده در میوه ها هست را آزاد می‌کنند که باعث می‌شود هر میوه اي که در اطرافش باشد، سریع تر برسد. پس اگر نمی‌خواهید میوه هاي دیگر آشپزخانه تان سریع تر برسند، آن ها را در نزدیکی موز قرار ندهید.

 

نحوه نگهداری سبزیجات با دستمال کاغذی

موز باعث میشود هر میوه اي که در اطرافش باشد، سریع تر برسد

 

۳. سبزیجات را در آب جوش بجوشانید

اگر سبزی ها را گذشته از بسته بندی در آب جوش بجوشانید در زمان طولانی تری تازه می مثل. در یک قابلمه آب را بجوشانید، سبزی ها را درون آن بریزید، به محض این که آب به جوش آمد آن ها را خارج کنید.

 

نحوه نگهداری سبزیجات با دستمال کاغذی

اگر سبزی ها را گذشته از بسته بندی در آب جوش بجوشانید در زمان طولانی تری تازه می مثل

 

۴. سبزی ها را سرخ کنید

اگر فلفل دلمه اي، گوجه فرنگی، قارچ، رازیانه و هویچ سرخ شوند، خوشمزه می‌شوند. هروقت این مواد در آستانه ي تغییر و خراب شدن بودند، انها را با روغن زیتون، نمک و فلفل درون تابه بریزید و با حرارت بالا بپزید. می‌توانید گیاه و ادویه هاي اضافی هم به آن اضافه کنید. در این صورت تا یکی دو هفته دوام پیدا میکنند.

 

نحوه نگهداری سبزیجات با دستمال کاغذی

اگر فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی، قارچ، رازیانه و هویچ سرخ شوند، خوشمزه می شوند

 

۵. منجمد کردن بهترین راه نگهداری مواد غذایی

برترین راه نگه داری مواد خوراکی در حال حاضر منجمد کردن هست. اگر میوه شما کاملا رسیده و از این می ترسید که به زودی آن را نخورید، آن را در فریزر قرار دهید. موز، انگور و انواع توت هاي یخ زده در حالت خودشان یا نرم تر، بینظیر میباشند. حتی میتوانید با انها بستنی طعم دار درست کنید.

 

نحوه نگهداری سبزیجات با دستمال کاغذی

اگر میوه شما کاملا رسیده و از این می ترسید که به زودی آن را نخورید، آن را در فریزر قرار دهید

 

۶. کنسرو کنید

کنسرو کردن ممکن هست وقت گیر باشد، اما ارزشش را دارد. میوه ها و سبزی هاي مورد علاقه تان را در فصل خودشان کنسرو کنید و انها را در تمام طول سال میل کنید. با این یک روش سنتی برای نگه داری مواد خوراکی هست.

 

نحوه نگهداری سبزیجات با دستمال کاغذی

میوه ها و سبزی های مورد علاقه تان را در فصل خودشان کنسرو کنید

جدیدترین مطالب سایت