ورزش برای چه بیماری هایی واجب است؟

ورزش برای چه بیماری هایی واجب است؟

بیماری هایی که با ورزش کنترل میشوند

اگر متوجه شدید در قسمت پایین کمر درد دارید یا بـه بیماری پارکینسون یا بیماری قلبی مبتلا شده اید و وادار هستید کـه در تختخواب دراز بکشید، بهتر اسـت کـه اینکار را نکنید. از جای خود برخیزید و بـه دنبال تمرین با وزنه بروید. حرکاتی مثل اسکات یا پوشاپ را انجام دهید تا حس بهتری داشته باشید و وضعیتتان بهتر شود.

 

کاهش احساس خستگی در بیماری ام اس

هنگامی کـه علائم ام اس را در خودتان مشاهده می‌کنید کـه یک بیماری سیستم عصبی مرکزی اسـت، احتمالاً 80% از شـما با خستگی، مشکلات نظارت مثانه، سختی در حفظ تعادل بدن و یا گزگز کردن بدن مواجه می‌شوید.

 

چنانچه پیش از این هم در نمناک خواندید، برای بازرسی این علائم سعی کنید از تمرینات با وزنه استفاده کنید. گروهی کـه تحت بازرسی بودند و این تمرینات را انجام دادند، بـه مدت 6 ماه تجربه بهتری داشتند و احساس خستگی در ان ها کاهش پیدا کرده بود.

 

بیماران مبتلا بـه ام اس طبق معمول زودتر از افراد دیگر دچار مشکلات ذهنی و خستگی میشوند. دارو هاي‌ ان ها نیز این فرایند را کند میکند اما ورزش کردن بـه شدت می‌تواند در التیام حال ان ها موثر باشد.

 

ورزش برای چه بیماری هایی واجب است؟

کاهش حس ناراحتی در درد پایین کمر

دلایل زیادی برای درد کمر در قسمت پایین وجوددارد و کاملا رایج اسـت. 80 درصد افراد ممکن اسـت این درد را در طول زندگی تجربه کنند اما بـه جای این‌که استراحت کنید تا بهتر شوید، باید شروع بـه فعالیت کنید.

مطالعه اي دراین زمینه نشان میدهد افرادی کـه بـه این مشکل مبتلا بودند و سه جلسه در هفته بـه مدت 16 هفته تمرین هاي‌ ورزشی انجام دادند، تا 76 درصد درد کم تری را تجربه کردند و کیفیت زندگی آن ها ارتقا پیدا کرد اما فعالیت نداشتن هم زمان با درد پایین کمر، وضعیت را بدتر میکند و شاید هم هیچ تغییری بـه وجود نیاورد. پس اگر بـه دنبال بهبودی هستید، ورزش را فراموش نکنید.

ورزش برای چه بیماری هایی واجب است؟

بیمارانی که به پارکینسون مبتلا هستند

طبق معمولً مهارت هاي‌ حرکتی در ان ها روز بـه روز بدتر میشود. ان ها ممکن اسـت علائمی مثل کاهش حس بویایی یا افسردگی را تجربه کنند.

آزمایش هایي روی این افراد نشان داده اسـت کـه ورزش می‌تواند علائم فیزیکی و جسمی بدن ان ها را التیام ببخشد، کیفیت زندگی ان ها را ارتقا دهد و تمرینات قدرتی برای ان ها بسیار مثبت و موثر واقع خواهد شد.

ورزش برای چه بیماری هایی واجب است؟

بهبود کاهش توده استخوانی در بیماری پوکی استخوان

برای این‌که استخوان هاي‌ قوی داشته باشید، حتما باید ورزش کنید تا قوی‌تر باقی بمانید. تمرینات قدرتی بسیار اهمیت دارند. افرادی کـه پوکی استخوان دارند، حتما باید ورزش هاي‌ منظم و مقاومتی رابا استفاده از وزنه آزاد یا بند هاي‌ الاستیک انجام دهند تا توده عضلانی ان ها سالم و قوی بماند.

ورزش کردن و تداوم داشتن در ان؛ مهم‌ترین عامل در سالم نگه داشتین توده استخوانی اسـت.

ورزش برای چه بیماری هایی واجب است؟

بهبود وضعیت در بیماری قلبی

برای پیشگیری از بیماری قلبی، 5 روز در هفته را بـه اندازه نیم ساعت تمرین ورزشی با شدت و قدرت معمولی داشته باشید. اگر بیماری قلبی تشخیص داده شد، بسیار مهم اسـت کـه حتما ورزش کرده و عرق بدن خودرا در بیاورید.

مطالعه اي درسال 2017 نشان می‌دهد کـه تمرینات مقاومتی و تمرینات ایروبیک باعث افزایش قدرت پایین تنه و بالا تنه می‌شود و سلامت قلب را تضمین میکند.

ورزش برای چه بیماری هایی واجب است؟

بهبود وضعیت تنفس در بیماری مزمن انسدادی روده

اگر بـه بیماری انسداد روده مبتلا هستید، با ورزش کردن می‌توانید امنیت سلامت خودرا تضمین کنید. کاهش قدرت عضلانی و ضعف در بدن این بیماران، چیزی اسـت کـه با ورزش التیام پیدا می‌کند و شـما می‌توانید ترکیبی از تمرینات استقامتی و قدرتی را بـه اندازه 30 دقیقه در هر جلسه و 3 بار در هفته بـه انجام برسانید.

ورزش برای چه بیماری هایی واجب است؟

بهبود وضعیت قند خون در بیماران دیابتی

برای پیشگیری و مدیریت دیابت نوع 2؛ ورزش راه حل کلیدی اسـت؛ زیرا کمک می‌کند کـه عضلات شـما گلوکز بیشتری را در خون بسوزاند و از ان برای انرژی استفاده کنید. تمرینات کاردیو بـه بدن کمک می‌کند تا انسولین را مدیریت کنید.

تمرینات قدرتی هم باعث میشود کـه حساسیت بدن کاهش پیدا کند. در نتیجه همه ی اینها منجر بـه التیام وضعیت بیماران دیابت نوع 2 می‌شود.

ورزش برای چه بیماری هایی واجب است؟

کاهش شدت استرس

ورزش عاملی برای از بین بردن استرس اسـت و باعث میشود کـه اثرات مثبت ان را در روح خود متوجه شوید. مطالعات هم نشان می‌دهد تمرینات استقامتی حتی با یکبار تکرار، یعنی زمانی کـه شـما سنگین ترین وزنه اي را کـه قدرت دارید را برمی دارید، موثر ترین راه برای کاهش استرس اسـت.

در واقع این تمرینات قدرتی هورمون کورتیزول را کـه هورمون استرس از را در بدن کاهش می‌دهد و شـما احساس آرامش و شادی بیشتری خواهید داشت.

جدیدترین مطالب سایت