تغییرات شگفت انگیز بدن دوقلوهای فضانورد

تغییرات شگفت انگیز بدن دوقلوهای فضانورد

تغییرات عجیب بدن دوقلوهای فضانورد

با انجام تحقیقاتی در مورد دوقلو های یکسان و دیدن تعقیرات شگفت انگیز ژن ها این دو قلو ها ادامه مطلب را در سایت تالاب مشاهده نمایید این تحقیقات که با کمک دوقلوهای فضانورد اسکات و مارک کلی انجام گرفت، اسکات بین سال‌های 2015 تا 2016 میلادی مدت 340 روز را به‌طور متوالی در ایستگاه فضایی بین‌المللی اقامت کرد.

 

با وجود این که هنوز نتیجه مطالعات ناسا درمورد دوقلوها به طورکامل منتشر نشده است، نتایج اولیه این تحقیقات موجب شگفتی محققان شده است.

 

به گزارش تالاب:در حالی که مارک این مدت را در زمین زندگی کرد. هدف از انجام این تحقیقات مقایسه ویژگی‌های ژنتیکی و فیزیکی دو برادر به‌منظور درک چگونگی اثرگذاری میکروگرانش بر بدن انسان در یک بازه زمانی طولانی است. برای دستیابی به این هدف، قبل، بعد و در زمان اجرای آزمایش از هردو برادر نمونه‌های بیولوژیکی متعددی گرفته شد.

 

از آنجا که مارک و اسکات دوقلوهای همسان هستند، در عمل ساختار ژنتیکی یکسان دارند، اما در هر حال بدن دو برادر یکی نیست و در مواردی مانند بیان ژن با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. به همین علت نمونه‌گیری از دو برادر امری ضروری بود.

 

پس از بازگشت اسکات از فضا در نخستین آزمایشات بر خلاف انتظار معلوم شد، طول تلومرهای او بیشتر از مارک است. تلومرها پوشش محافظی هستند که در انتهای زنجیره دی ‌ان ای قرار دارند.

 

از آن زمان تاکنون اندازه تلومرهای اسکات به وضع طبیعی بازگشته است اما محققان مطالعات جدیدی را روی تلومرهای سایر فضانوردان آغاز کردند تا دریابند که زندگی در فضا چطور موجب افزایش طول تلومرها می‌شود.

 

علاوه بر این بدن اسکات در طول اقامت او در فضا کمتر متیلاسیون را تجربه کرده است، اما این فرآیند در بدن برادر او افزایش داشته است. متیلاسیون فرآیندی است که در آن مولکول‌های موسوم به گروه متیل، به مولکول‌های دی ان ای اضافه می‌شوند.

 

محققان هنوز علت این امر را نمی‌دانند. علت علاقه ناسا به مطالعه آثار میکروگرانش بر بدن انسان این است که ناسا قصد دارد به زودی ماموریتی را برای ارسال انسان به مریخ اجرا کند. گزارش اولیه این تحقیقات در نشریه Nature منتشر شده است

 

جدیدترین مطالب سایت