20 کیلو کاهش وزن سریع با رژیم لاغری ملیکا شریفی نیا

20 کیلو کاهش وزن سریع با رژیم لاغری ملیکا شریفی نیا

رژیم لاغری سریع ملیکا شریفی نیا

20 کیلو کاهش وزن سریع با رژیم لاغری ملیکا شریفی نیا – بازیگر مشهور که با روشی توانست 20 کیلو وزن کم کند.

 

بازیگری که با رژیم لاغری و کاهش وزن سریع توانست اندام خوبی پیدا کند. ملیکا شریفی چگونه اینقدر لاغر کرد ؟

 

برویم سراغ داستان رژیم لاغری تان؛ قصه از کجا شروع شد؟

از خیلی وقت پیش به فکر کم کردن وزن بودم اما نمی‌شد. شنیده بودم بعد از 30سالگی کم کردن وزن کار دشواری است. بهمین دلیل تصمیم گرفتم هر طور شده، وزنم را پایین بیاورم و سال گذشته وقتی شمع تولدم را فوت میکردم، به خودم قول دادم که هر طور شده، وزنم را کم کنم و خدا را شکر توانستم در عرض 7ماه 20کیلو گرم کم کنم و حالا خیلی خوشحالم چون توانستم خودم رابه خودم ثابت کنم.

 

رژیم لاغری تان چه بود؟

ابتدا 15کیلو گرم به واسطه یک رژیم اینترنتی کم کردم و بعد 5کیلو گرم باقی مانده را نزد متخصص تغذیه رفتم و به کمک ایشان توانستم وزنم را پایینتر بیاورم ولی واقعا 5کیلو گرم آخر دیگر برایم نفس گیر شده بود.

 

 حالا از وزنی که دارید راضی هستید؟

راضی‌ام، اما دوست دارم 3 کیلو گرم دیگر هم کم کنم.

 

 بیشتر چه موادی به‌عنوان وعده‌های غذایی مصرف می‌کردید؟

در خانه فقط سالاد و نان و پنیر می‌خوردم و تازه حالا دارم تنها یک روز در هفته رژیمم را می‌شکنم و موادی میخورم که دوست دارم، اما بازهم خیلی کم و بصورت محدود.

20 کیلو کاهش وزن سریع با رژیم لاغری ملیکا شریفی نیا

 آیا از ورود به 30 سالگی هم وحشت داشتید؟

نه، اصلا. برعکس، من بالارفتن سن را خیلی دوست دارم چون نشان ‌دهنده تجربه و پخته‌تر شدن آدمی است.

 

 وقتی این رژیم لاغری را شروع کردید، دچار ضعف اعصاب یا بی‌حوصلگی نشدید؟

چرا، خیلی بی‌حوصله شده بودم و شرایط برایم سخت بود. بهمین دلیل سعی کردم با دوستانم بیشتر معاشرت کنم اما به آن ها گفتم، در صورتی می توانم با شما رفت وآمد داشته باشم که رژیم را هم نشکنم و انها هم با من همکاری کردند.

 

نظر خانواده‌تان در این مورد چه بود؟

خیلی خوشحال بودند و تشویقم میکردند. پدرم که اصلا باورش نمی‌شد چون او همیشه به من می گفت: «خودت را لاغر کن» ولی خب نمی‌توانستم. در مدتی که رژیم داشتم، مادرم نزدیک به 2 ماه به سفر رفتند و من را ندیدند و من در طول این مدت می گفتم برایم لباس با سایز کوچک بخرد و وقتی ایشان از سفر آمدند و من را دیدند، باورشان نمی‌شد و با کلی خوشحالی گفتند: «من به تو ایمان داشتم که می تواني و خوشحالم که حالا تمام لباس‌هایت اندازه‌ات میشود.»

 

 فکر می‌کنید این مساله چقدر روی نقش‌هایتان اثر می‌گذارد؟

قطعا بی‌تاثیر نیست. البته من به‌دلیل گرفتن نقش اینکار را نکردم، اما حالا خوشحالم که بدلیل چاقی حداقل نقشی را هم از دست نخواهم داد و این مساله برای من خیلی باارزش است.

 

 کلا ارتباطتان با غذا چگونه است؟

ارتباط خیلی خوبی داشتم، ولی حالا دیگر غذا برایم هوس‌انگیز نیست. من همیشه عاشقانه غذا خوردن را دوست داشتم. فست‌فود را هم همین‌طور. قبلا دیوانه‌وار سس و غذا هاي پرحجم می‌خوردم ولی حالا دیگر غذا برایم مانند قبل نیست.

 

خودتان هم اهل آشپزی هستید؟

بله، اما بیشتر دوست دارم برای بقیه غذا درست کنم و ضمنا اصلا آدم تنوع‌ طلبی در مورد غذا نیستم؛ یعنی حاضر نیستم در رستوران غذا هاي جدید را امتحان کنم و همیشه همان قدیمی‌ها را میخورم.

 

 حسی که امروز دارید را چگونه به تصویر می‌کشید؟

قبلا یک گم‌گشتگی بزرگی داشتم که توانستم با آن کنار بیایم. شاید یک دریا بکشم که توفان سنگینی را پشت سر گذاشته است. به‌هر حال، از خودم خیلی راضی‌ام که توانستم این توفان را مهار کنم.

 

 آیا تراپی کرده‌اید؟

بله، یک دوره‌ تراپی کردم و به نظرم خیلی هم کار خوبی است و همه ی آدم‌ها باید اینکار را بکنند ولی متاسفانه دیگر اینکار را ادامه ندادم چون تمرکزم روی موارد دیگری بودو حالا خیلی دوست دارم دوباره اینکار را شروع کنم اما در عین حال این را هم بگویم که خودم هم زیاد با خودم حرف میزنم چون به انرژی کلمات خیلی اعتقاد دارم.

20 کیلو کاهش وزن سریع با رژیم لاغری ملیکا شریفی نیا

کاهش وزن 20 کیلوگرمی ملیکا شریفی نیا

ملیکا شریفی نیا بازیگر 30 ساله کشورمان با انتشار پستی در صفحه شخصی اش از راز کاهش وزن خود گفت.

ملیکا شریفی نیا موفق شده است که 20 کیلو از وزن خودرا کاهش دهد!

 

ملیکا شریفی نیا نوشت:

*****

مهم‌ترین پُستِ من !
بیست كیلو از من سی ساله نشد!
بالاخره تونستم ، بالاخره انجامش دادم، كاری رو كه بیست و نُه سال در حسرتش بودم !

 

همه ی می گفتن كم كردم وزن بعد از سی سالگی خیلی سخته.. همیشه از این حرف وحشت داشتم.. از تصور اینكه سی سالم بشه و هنوز نتونسته باشم طعم شیرین لاغری رو بچشم می ترسیدم چون شك نداشتم اگر تا قبلش نتونم این كارو بكنم بعدش دیگه قطعا نمیتونم !

 

از هجده سالگی تا بیست و نُه سالگی هِي رژیم می‌گرفتم و تا یه ذره لاغر می‌شدم بعنوان جایزه دو برابر غذا می خوردم و دو برابر هم چاق میشدم!! سه سال هم بود كه كلا قطع امید كرده بودم از این اتفاق و با اون وضع غذا خوردن هیچگونه اراده اي در خودم نمی‌دیدم كه بتونم حتی یك روز رژیم بگیرم.. تا دقیقا پارسال در همین روز، موقع فوت كردن شمع با تمام وجودم آرزو كردم كه خدای بی نظیرم این قدرت رو بهم بده كه بتونم رژیم بگیرم و تولد سی سالگیم به وزن دلخواهم رسیده باشم و صد البته كه شروع این اتفاق از فردای تولدم نبود!

 

تعارف كه نداریم اصولا همچین اتفاقاتی فقط تو فیلما میفتن كه طرف مثلاً امروز یك حرف تاثیرگذار می شنوه یا با دیدن یك صحنه ي دردناك به خودش میاد و از همون لحظه زندگیش دگرگون میشه! والا.. تو زندگی عادی بعد از بیست و نُه سال هم كه بالاخره همچین بگی نگی به خودت میای چهار ماه طول می كشه تا دیگه واقعا به خودت بیای!

درست مثل اتفاقی كه برای من افتاد! خدمتتون عارضم كه بنده از فردای اون آرزوی تاثیرگذار به مدتِ سه چهار ماه از تمامِ طولِ زندگیم بیشتر غذا خوردم !!! طوری كه دٓه كیلو هم چاق تر از روز تولدم شدم!

 

و این جا بود، یعنی درست روزِ پانزدهم ماه اسفند بود كه بنده طِي یك عملیات انتحاری ، بالاخره حاضر شدم واقعا توی آینه نگاه كنم ! فقط كسانی كه این موقعیت وحشتناك رو تجربه كرده باشن متوجه می شن من چی می گم ! بله.. اون روز من بالاخره جرات كردم كه با واقعیتی كه روبروم بود مواجه بشم و آینده ي “ظاهری” خودم رو انتخاب كنم ! كه یك طرفش رفته رفته به یك آدمِ صٓد كیلویی می‌رسید و یك طرف دیگه به یك آدمِ پنجاه كیلویی ! در اون لحظه هردو تا آدم رو توی ذهنم و كنار خودم توی آینه تصور كردم !

20 کیلو کاهش وزن سریع با رژیم لاغری ملیکا شریفی نیا

انتخاب مشخص بود ، تصمیم وحشتناك بودو راه سخت ! ولی بالاخره باید انجام می شد ، پس تصمیمم رو گرفتم ، من در همون لحظه ي ناب و طلایی رنگ تصمیم بیست و نه ساله م رو واقعا گرفتم ودر همون لحظه سخت ترین كار دنیا رو انجام دادم و اون “ثبت” اون لحظه بود ! ثبتِ بدترین حالتِ وزنی خودم از همه ی ي زوایا…

با اكراه از خودی كه شده بودم عكس گرفتم و تنها انگیزه ام مقایسه ي اون عكس ها بود با عكس هاي زمانی كه به هدفم می‌رسم! اون لحظه توی ذهنم این اتفاق محال بود ولی وقتی عكس ها رو گرفتم متوجه شدم كه قطعا حتی توی ذهنم هم محال نیست! چون اگر این باور رو داشتم هرگز نمی تونستم عكس ها رو بگیرم! پس شروع شد… از همون روز رژیم گرفتم و كم خوری كردم و اصلا بحثِ این نیست كه چه رژیم هایي بوده چون من با همه ی شون فقط ماهی سه كیلو كم می كردم! برای همین رژیم من هفت ماه طول كشید! هفت ماه زمان زیادیه و هر رژیمی كه باشه توی هفت ماه آدم رو خسته می كنه ، البته ورزشِ سٓبُك هم می كردم.

 

همین حالا می خوام رمز اصلی موفقیتم رو بهتون بگم و اون اینه كه مهم نیست چه رژیمی بگیرین، مهم ترین چیز اینه كه وقتی وارد این مسیر می شین تا به هدفتون نرسیدین ولش نكنین، حالا تا هر زمانی كه طول بكشه!

و مهمتر از اون اینه كه هرگز به سبكِ غذا خوردنِ قدیمتون بر نگردین! برای من سخت ترین كار دنیا عوض كردنِ سبكِ غذا خوردنم بودو برای نخستین بار در زندگیم واقعا متوجه شدم كه چه بلایی سر بدنم آوردم و شرمنده ش شدم و برای نخستین بار در زندگیم از بدنم انتظارِ كم كردنِ بیست كیلو اضافه وزنم رو در “یك ماه” نداشتم!

 

اینبار به سوخت و ساز بدنم این فرصت رو دادم كه زمانی كه لازمه رو طی كنه برای سوزوندنِ چربی هایي كه بیست و نه سال بهش تحمیل كرده بودم! حتی اگر این اتفاق یك سال هم طول می كشید صبر می كردم چون حقیقت اینه كه كم كردنِ وزن اضافه ي “بیست و نه” سال حتی در عرضِ “یك” سال واقعا معجزه ست!! خدارو شكر می كنم كه آدم ها به همون سرعتی كه لاغر می شن چاق نمی شن! وگرنه هم اکنون همه ی مون دو هزار كیلو بودیم!

تو این مدت همه ی می گفتن كجایی؟ چرا نیستی؟ چرا كم كاری؟ همه ی نمی دونستن… من مشغول انجام دادنِ مهم‌ترین و سخت ترین كار زندگیم بودم!
پس تمام تمركزم رو احتیاج داشتم تا به نتیجه برسم
بیست و نُه سالگی ” پُربار ترین ” سالِ من بود
و بالاخره سخت ترین كارِ من تموم شده, حالا دیگه می تونم از پٓسِ “هر كاری” بر بیام !
حالا فقط باید آروم بشینم برای خودم چای بریزم
لبخند بزنم و برای دهه ي جدید زندگیم

 

برنامه ریزی كنم
این وسط مسطا
قطعا منتظر معجزاتِ دیگرِ
خدای بی نظیرم هم می مونم
هرچی باشه دهه ي جدیده و خدای من خدای بی نظیر من حواسش به همه ی چیز هست
بگذریم
هر چیزی به وقتش !
فعلاً فقط
باید لبخند بزنم
و با افتخااااار بگم
درود سی سالگی

20 کیلو کاهش وزن سریع با رژیم لاغری ملیکا شریفی نیا

ملیکا شریفی نیا قبل و بعد از 20 کیلو کاهش وزن

 

حتماً بخوانید : معرفی تغذیه های مناسب برای لاغری و تناسب اندام

منبع : salama.ir

جدیدترین مطالب سایت