نکاتی برای شستشوی لباس های کثیف با ماشین

نکاتی برای شستشوی لباس های کثیف با ماشین

نکاتی برای شستشوی لباس

اگر مایل هستید مانند یک حرفه ای لباس ها را شستشو کنید بهتر است این مقاله بی نظیر را از دست ندهید. لیستی از توصیه هایی را ارائه داده است که انجام کار لباسشویی را سریعتر انجام می‌دهد.

 

به گزارش تالاب : مشکلاتی مثل رنگ پس دادن لباس ها یا بیش از حد چروک شدن لباس ها که از جمله مشکلات اصلی در زمینه شستشوی لباس ها است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با نکاتی در مورد شستشوی بهتر لباس آشنا کنیم.

 

1. برای تمیز کردن خودرو لباسشویی از دهانشویه استفاده کنید.

برای ادامه کارکردن در سطح مورد نظر، ماشین لباسشویی ها باید به طور مرتب ضد عفونی شوند. مواد شوینده مخصوصی وجود دارد که میتوانید بخرید ، اما میتوانید از دهانشویه معمولی نیز استفاده کنید، کافی است نصف لیوان دهانشویه را به محلی که معمولاًًً مواد شوینده را در خودرو لباسشویی می‌گذارید اضافه کنید و چرخه کامل شستشو را شروع کنید. قارچ و باکتری هاي‌‌‌ مضر از بین می‌روند.

 

نکاتی برای شستشوی لباس های کثیف با ماشین

دهانشویه قارچ و باکتری هاي‌‌‌ مضر را از بین می برد

 

2. هنگام شستن جوراب از کیسه هاي‌‌‌ مخصوص استفاده کنید.

بسیاری از افراد در شرایطی قرار گرفته اند که جوراب آنها در خودرو لباسشویی ناپدید شد. و دانشمندان سیمون مور و جف الیس حتی فرمولی را تهیه کردند که این رمز و راز را توضیح می‌دهد.

 

اما زنان خانه دار باتجربه خرید کیسه هاي‌‌‌ ویژه برای شستن قطعات کوچک لباس را برای هر یک از اعضای خانواده توصیه میکنند. با این روش، مشکل لباس هاي‌‌‌ گمشده بدون هیچ مشکلی حل میشود.

 

نکاتی برای شستشوی لباس های کثیف با ماشین

از کیسه هاي‌‌‌ مخصوص برای شستن لباس هاي‌‌‌ کوچک استفاده کنید

 

3. مقداری قرص آسپیرین را داخل ماشین لباسشویی بگذارید تا لباسهایتان سفیدتر شود.

عده ای از افراد به دلیل لکه هاي‌‌‌ عرق زرد که اغلب ظاهر می‌شوند ، سعی میکنند از پوشیدن لباس سفید خودداری کنند. اگر تا به حال از پوشیدن پیراهن زیبا و سفید ترسیده اید، پس خبر هاي‌‌ خوبی برای شما به دست آورده ایم! قرار دادن چندین قرص آسپیرین در ماشین لباسشویی به دلیل داشتن اسید سالیسیلیک باعث سفیدتر شدن لباس هاي‌‌‌ سفید شما می شود.

 

نکاتی برای شستشوی لباس های کثیف با ماشین

برای سفید شدن لباس ها از قرص آسپرین استفاده کنید

 

4- لباس خود را بیش از حد خشک نکنید.

اتو کردن لباس هایی که بیشتر از حد لازم خشک شده اند بسیار سخت است زیرا پارچه در برابر ضربه حرارتی مقاوم میشود. اتو کردن لباس هایی که مرطوب هستند راحت تر است و اگر لباسهایتان خیلی خشک شدند، فقط مقداری آب روی آنها بپاشید.

 

نکاتی برای شستشوی لباس های کثیف با ماشین

لباس هاي‌‌‌ کمی مرطوب راحت تر اتو می شوند

 

5- از شامپو بچه برای ترمیم لباس هایی که آب رفته اند استفاده کنید.

این ممکن است غیر معمول به نظر برسد، اما شامپو یا نرم کننده کودک میتواند لباس هاي‌‌‌ کوچک شما را به اندازه اصلی خود برگرداند . کافی است مقدار کمی از آن را به یک ظرف با آب گرم اضافه کنید و بگذارید لباس به مدت 10-15 دقیقه خیس بخورد. سپس آن را با حوله خشک کنید و آن را به صورت افقی پهن کنید و بگذارید تا کاملاً خشک شود. تهویه کننده فیبر را صاف کرده و آن را به اندازه اصلی خود برمی گرداند.

 

نکاتی برای شستشوی لباس های کثیف با ماشین

لباس هاي‌‌‌ آب رفته را با شامپو بچه بشویید

 

6. هنگام شستن لباس هاي‌‌‌ سفید از نرم کننده استفاده نکنید.

خانم هاي‌‌‌ خانه دار باتجربه هنگام شستن لباس هاي‌‌‌ سفید، استفاده از نرم کننده را توصیه نمی کنند، زیرا اجازه نمیدهد لباس تا حد ممکن سفید شود. اگر هدف شما این است که لباس هایتان سفید و درخشان شوند، باید به جای مواد شوینده و نرم کننده معمول خود از سفید کننده مخصوص استفاده کنید. سایر اجزاء اجازه نمی‌دهند که سفید کننده به همان اندازه که ممکن است کار کند.

 

نکاتی برای شستشوی لباس های کثیف با ماشین

لباس هاي‌‌‌ سفید را با نرم کننده نشویید

 

7. لباس خود را بر اساس رنگ مرتب نکنید.

لباس ها را بر اساس رنگ آنها مرتب نکنید، آنها را با چگالی پارچه مرتب کنید. پارچه هاي‌‌‌ سنگین آب بیشتری نسبت به پارچه هاي‌‌‌ سبک تر جذب میکنند. به همین دلیل است که مواد شوینده تا حدی از چیزهای مختلف شسته می شوند و به همین دلیل شستشوی مختلط به لباس هاي‌‌‌ ساخته شده از الیاف نازک آسیب میرساند. اما باید 2 استثنا را به خاطر بسپارید:

 

لباس هاي‌‌‌ سفید همیشه جداگانه شسته شوند.

درجه حرارت نباید بیشتر از 85 درجه فارنهایت باشد و لباس هایی با رنگ هاي‌‌‌ مختلف به همدیگر رنگ می‌دهند.

 

نکاتی برای شستشوی لباس های کثیف با ماشین

لباس ها را بر اساس چگالی بشویید

 

8- توپ هاي‌‌‌ تینو «فویلی» را در ماشین لباسشویی قرار دهید.

برای فراموش نکردن الکتریسیته ساکن در لباس خود، چند عدد گلوله فویل را در ماشین لباسشویی قرار دهید. آنها بار الکتریسیته را جذب میکنند.

 

نکاتی برای شستشوی لباس های کثیف با ماشین

توپک هاي‌‌‌ فویلی بار الکتریسیته لباس را به خود جذب میکند

 

9- برای از بین بردن لکه هاي‌‌‌ آرایش از کرم اصلاح استفاده کنید.

بعضی اوقات خلاص شدن از شر لکه هاي‌‌‌ آرایش غیرممکن است زیرا برخی پایه ها و عده ای از انواع رژ لب می توانند برای همیشه روی لباس شما باقی بمانند. با این حال، برای از بین بردن آرایش، می‌توانید مقداری کرم اصلاح «خمیر ریش» را به طور مرتب بر روی لکه قرار دهید و لباس ها را معمولاًً بشویید.

 

نکاتی برای شستشوی لباس های کثیف با ماشین

برای پاک کردن لکه هاي‌‌‌ آرایشی از خمیر اصلاح استفاده کنید

 

10. کلاه ها را در ماشین ظرفشویی بشویید.

برای اینکه مطمئن شوید کلاه شما شکل خود را از دست نمیدهد، آن را در ماشین لباسشویی نشویید. راه حل ساده است، میتوانید آن را در ماشین ظرفشویی بشویید. آن را روی قفسه بالای ماشین ظرفشویی قرار دهید و چرخه کامل را شروع کنید.

 

نکاتی برای شستشوی لباس های کثیف با ماشین

کلاه ها را داخل ماشین ظرفشویی بشویید

 

11. برای شستن جوراب هاي‌‌‌ کثیف از آب سرد استفاده کنید.

شما نمی توانید جوراب را در آب گرم بشویید زیرا بیشتر خاک «مانند عرق» دارای پروتئین است. اگر درجه حرارت بسیار گرم را روی چنین خاکی بمالید، همیشه در جوراب شما باقی خواهد ماند. به همین دلیل، بیشتر مردم فکر میکنند، بهتر است جوراب را در آب سرد بشویید.

 

نکاتی برای شستشوی لباس های کثیف با ماشین

جوراب هاي‌‌‌ کثیف را با آب سرد بشویید

 

12. لکه هاي‌‌‌ محکم را با سشوار از بین ببرید.

برای خلاص شدن از شر لکه هاي‌‌‌ غیر پروتئینی قدیمی مانند چمن، خاک یا آب میوه، میتوانید آنها را با سشوار گرم کنید و کمی مواد شوینده را روی آن قرار دهید. پس از آن میتوانید لباس را در ماشین لباسشویی قرار دهید. گرم کردن لکه به تاثیر کارایی مواد شوینده کمک میکند.

 

نکاتی برای شستشوی لباس های کثیف با ماشین

لکه هاي‌‌‌ سرسخت را با سشوار از بین ببرید

 

13. از حوله هاي‌‌‌ خشک استفاده کنید تا لباس هاي‌‌‌ شما سریعتر خشک شود.

اگر حوله هاي‌‌‌ خشک را بین ردیف لباس هاي‌‌‌ شسته شده آویزان کنید، خشک شدن لباس ها سریعتر اتفاق می افتد. اگر هنوز یک تکه لباس مرطوب است و باید آن را بپوشید آن را در یک حوله خشک بپیچانید و در خشک کن ماشین لباسشویی قرار دهید تا سریع خشک شود.

 

نکاتی برای شستشوی لباس های کثیف با ماشین

برای خشک شدن سریعتر لباس ها بین آن ها حوله خشک پهن کنید

 

نکاتی برای شستشوی لباس های کثیف با ماشین

14- شستن لباس‌هاي‌‌ سنگ‌دوزي شده

 اگر روش درست شست‌وشو و اتو کردن لباس‌هایی که مهره یا پولک دارند را بلد باشید، لازم نیست آن‌ها را به خشک‌شویی بدهید. اول از همه ی ي ي ي اگر لکه‌ای روی لباس هست به کمک لکه‌بر مناسب آن را پاک کنید. این لباس‌ها را نباید با شوینده‌هاي‌‌‌ قوی بشویید. میتوانید یک تشت پر از آب و شامپو درست کنید و لباس را ۱۰دقیقه در آن قرار دهید و بعد به آرامی در آب تکان دهید.

چنگ زدن، این لباس‌ها را خراب میکند. اگر ماشین لباسشویی شما برنامه شست‌وشوی ملایم دارد، میتوانید لباس را با آن بشویید. اما حتما آن را در کیسه توری بگذارید تا اگر سنگی جدا شد بتوانید دوباره آن را نصب کنید. بهتر است این لباس‌ها را با بخار صاف کنید چون اتو کشیدن آن‌ها کمی سخت است.

 


 

نکاتی برای شستشوی لباس های کثیف با ماشین

سری دوم نکات مهم در رابطه با شستشوی لباس

 اگر جنس پارچه لباس مورد نظر شما ابریشم است سعی کنید تا از شستشوی دستی و نرم کننده با آب سرد استفاده کنید. در صورتی که قصد داشتید از ماشین لباس شویی استفاده کنید از دور آرام و کوتاه مدت استفاده کنید.

 

از وارد کردن حجم زیادی از لباس به درون ماشین خودداری کنید. این حرکت باعث میشود تا زمان شستشو افزایش پیدا کرده و فشار بیشتری به ماشین لباس شویی وارد شود.

 

سعی کنید تا در کمترین زمان ممکن پس از خارج کردن لباس ها از ماشین لباسشویی ، لباس ها را تکان داده و در برابر آفتاب پهن کنید. این حرکت از چروک شدن لباس ها جلوگیری کرده و باعث میشود که بتوانید لباس ها را بعد از خشک شدن راحت تر اتو کنید.

 

 برای شستشوی مناسب یک لباس ، مطالعه اطلاعات مربوط به شستشوی لباس است که معمولاًً بر روی پارچه کوچکی که در درون لباس تعبیه شده است . در این بخش شما اطلاعات خوبی در مورد درجه حرارت آب ، مدت زمان مورد نیاز برای شستشو و اطلاعات دیگری را بدست می آورید.

نکاتی برای شستشوی لباس های کثیف با ماشین

بعضی از افراد عادت دارند که تمامی اقلام پارچه ای خود مثل ، پرده ها ، ملافه ها و لباس ها را با هم بشویند. این یک حرکت غلط  است، لباس ها بایستی به صورت جداگانه شسته شود.

 

 لباس هایی که در هنگام شستشو و پس از آن تولید کرک و پرز میکنند بایستی از سایر لباس ها جدا شده و به صورت جداگانه شسته شوند.

 

لباس ها را بر اساس میزان کثیف بودنشان طبقه بندی کرده و سپس لباس هاي‌‌‌ کمتر کثیف تر را باهم و لباس هایی که بیشتر کثیف هستند را با هم بشویید.

 

 در زمان وارد کردن لباس ها به داخل ماشین لباس شویی دقت کنید که لباس هاي‌‌‌ رنگ روشن در یک نوبت و لباس هاي‌‌‌ رنگ تیره در یک نوبت شسته شود. این نکته را بدانید که لباس هاي‌‌‌ رنگ روشن و رنگ تیره تا همیشه رنگ روشن یا تیره خود را حفظ نمی کنند. سعی کنید برای شستن این لباس ها از محلولهای خاص استفاده کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت