اگر به زیبایی خود اهمیت می دهید بخوانید

مجموعه : نکات آرایشی
اگر به زیبایی خود اهمیت می دهید بخوانید

ماسك تمیزكننده لیمو

آب یك عدد لیمو ترش را به یك فنجان دوغ اضافه می‌كنیم،آنها را با هم مخلوط كرده و روی پوست می‌مالیم،پس از 20 دقیقه وقتی كه پوست خشك شد،صورت را با آب خنك می‌شوییم.

گفتنی است؛عصاره لیمو، یك تمیزكننده موثر و سفت‌كننده پوست است و برای پوست‌های خشك، بسیار مفید است و محوكننده چین و چروك صورت است…یك ماسك دیگر كه با استفاده از لیموترش می‌توانید، تهیه كنید
 
 
این است كه یك عدد لیموی شسته و پوست نكنده و نصف پرتقال شسته و پوست نكنده را با هم در مخلوط كن مخلوط كنید، یك فنجان كوچك ماست هم به آن اضافه كرده و روی صورت بمالید، سپس اجازه دهید تا خشك شود، پس از 20 دقیقه پوست را با آب سرد و خنك بشویید.

اگر به زیبایی خود اهمیت می دهید بخوانید

رنگ موی خطرناك

تمام رنگ موها،در صورت مصرف طولانی‌مدت،باعث نازك شدن و شكنندگی ساقه مو می‌شود و آن مرحله‌ای است كه رنگ موها خطرناك می‌شوند، توصیه اول به استفاده‌كنندگان رنگ موهای استاندارد؛

 

حتما دوره‌ای از استراحت برای موها در نظر بگیرید و توصیه دوم،استفاده همزمان از شامپوهای مرطوب‌كننده و نیز نرم‌كننده‌هایی با پایه‌های طبی است، ضمن اینكه باید اشاره داشته باشم، یكی از شایع‌ترین علل در ماتیت های تماسی(التهابهای پوستی) در ناحیه سر به ویژه در خانم‌ها، استفاده مداوم از رنگ مو است كه در صورت بروز، نیاز به مشاوره دارد.

تاثیر شگفت‌انگیز خواب

با توجه به اینكه ساده‌ترین راه برای بهبود پوست دچار استرس شده، خواب كافی است، بنابراین باید هر شب حداقل 8 ساعت خواب كافی داشته باشید چون هنگام خواب تمام بدن و همچنین پوست صورت به طرز فوق‌العاده‌ای قادر به تجدید قواست و جریان خون در حین خواب اصلاح می‌شود.
 
 
علاوه بر این استفاده از یك كرم شب مغذی نیز در بهبود و سلامت پوست بسیار موثر است چون با ویتامین‌های B3 و B5 رطوبت كافی را به پوست برمی‌گرداند و بخش‌های آسیب‌دیده پوست را با مواد مغذی ترمیم می‌كند.
 
اگر به زیبایی خود اهمیت می دهید بخوانید

 
ایرانی‌ها؛با نمك‌ترین مردم جهان !

 
بررسی‌ها نشان می‌دهد ایرانی‌ها به طور میانگین بیش از 3 برابر میزان مجاز، نمك مصرف می‌كنند.
 
گفتنی است؛ مصرف استاندارد نمك بین 4 تا 5 گرم در روز و مصرف ایرانی‌ها به طور متوسط 12 تا 15 گرم عنوان كرد.
 
همچنین 4 تا 6 گرم این میزان از طریق صنایع غذایی و 9 تا 11 گرم آن نیز از طریق سفره و آشپزخانه مصرف می‌شود.
 
 
ضمن اینكه شوری برای پوست هم ضرر دارد.گفتنی است؛ آمار ابتلای 5/18 تا 20 درصدی ایرانی‌ها به بیماری فشارخون است و این آمار بسیار نگران‌كننده می‌باشد، چرا كه فشار خون بالا عامل 49 درصد بیماری‌های ‌‌‌‌قلبی است. 
 
اگر به زیبایی خود اهمیت می دهید بخوانید

درمان كك و مك

كك و مك صورت از جمله بیماری‌هایی است كه در اثر نور آفتاب تشدید می‌شود.لكه‌های قهوه‌ای محدود به ناحیه صورت به خصوص روی بینی و گونه‌ها كه دارای فاكتور ژنتیكی هستند بیشتر در افرادی با موهای قرمز، بور و چشم آبی قابل مشاهده است.
 
 
این ضایعات در اثر آفتاب،تولید و رنگدانه‌ای بیشتر و سریع‌تری نسبت به پوست نرمال دارند.این لكه‌ها ابتدا در پنج سالگی در مناطقی كه در معرض تابش آفتاب به صورت لكه‌های قهوه‌ای روشن، دیده می‌شوند، در فصل تابستان افزایش و تعدد پیدا می‌كند و در ماه‌های زمستان، عكس این قضیه صدق می‌كند، در این افراد تعداد خال‌ها نیز بیشتر می‌شود.
 
 
درمان آن هم استفاده از ضدآفتاب‌های موضعی است كه تا حدودی سبب كاهش تعداد و اندازه ضایعات می‌شود. همچنین استفاده از كرم‌های ضدلك یا انجام پیلینگ توسط پزشك تا حدودی به كمرنگ شدن آن، كمك می‌كند.
 
اگر به زیبایی خود اهمیت می دهید بخوانید

استرس موها را سفید می كند

محققان اعلام كردند:در حالی كه با افزایش سن در همه افراد موها سفید می‌شوند، اما مشخص شده دلایل دیگری به غیر از سن در سفید شدن موها نقش دارند.نشانه‌هایی از استرس در سفید شدن موها به دست آمده است كه البته این نشانه‌ها در خصوص استرس در سطح سلولی است.

 

براساس این مطالعه وقتی این سلول‌ها در معرض استرس قرار می‌گیرند MSCSها عملكرد متفاوتی را انجام می‌دهند و احتمالا موجب مرگ خود می‌شوند.بر این اساس محققان اعلام كردند:هر كاری كه ما بتوانیم برای محدود كردن استرس انجام دهیم، می‌تواند به جلوگیری از سفید شدن موها كمك كند.

 
 
جدیدترین مطالب سایت