معرفی انواع محصولات آرایشی که جوان میکند !

مجموعه : نکات آرایشی
معرفی انواع محصولات آرایشی که جوان میکند !

محصولات آرایشی که دم عید باید بخریم 

همان طور که میدانیم در عید نوروز هستیم علاوه بر تبریک گفتن این عید باستانی میخواهیم تجهیزات آرایشی زیبایی را به شما معرفی کنیم پس در ادامه با معرفی انواع محصولات آرایشی که جوان میکند ! سایت تالاب را دنبال کنید.

 

اگر دل‌تان می‌خواهد که پوستی زیبا داشته ‌باشید باید از پوست‌تان هم مانند قسمت‌های دیگر بدن‌خود مراقبت کنید و اصول اصلی مراقبت از پوست را بیاموزید و قدم به قدم تا سلامت و زیبایی آن پیش بروید؛ از شوینده‌، پاک‌کننده، مرطوب‌کننده و ضد‌آفتاب مناسب پوست خود استفاده کنید.

 

مهم نیست که چه نوع پوستی دارید، فقط باید محصول مناسب با نوع پوست خود را انتخاب کنید و بجا و مناسب از آنها استفاده کنید. ما در این مطلب همه نکاتی را که برای نو کردن پوست خود لازم دارید، از زبان دکتر حسامی برای‌تان آورده‌ایم تا بتوانید پوست خود را جوان کنید.

 

اکسیر جوانی بخرید 

حتما شما هم در اطراف‌تان کسانی را دیده‌اید که نشانه‌‌های پیری روی چهره‌آنها جایی ندارد؛ علت اصلی جوان ماندن آنها پوستی جوان و سالم است. با خرید و استفاده از کرم‌های ضد‌چروک و ضدلک می‌توانید پوست خود را جوان نگه‌دارید و نگذارید تا عوامل محیطی به این سادگی‌ها پیری را در چهره شما آشکار کند. واقعیت این است که ما با زندگی شهری، امروزه در‌معرض رادیکال‌های آزاد هستیم، رادیکال‌‌های آزاد به‌دلیل آفتاب، آلودگی هوا و دود سیگار ایجاد می‌شوند و شادابی پوست را از بین می‌برند، خطر ابتلا به سرطان را هم زیاد می‌کنند. 

 

برای مهار کردن رادیکال‌های آزاد سرکش باید تا می‌توانید، آنتی‌اکسیدان مصرف کنید. ویتامین ها یE و C نمونه‌ای قوی از آنتی اکسیدان هستند. بسیاری از عصاره‌های گیاهی مثل عصاره چای سبز و عصاره هسته انگور هم مملو از آنتی‌اکسیدان هستند و می‌توانند اکسیر جوانی شما باشند. درواقع آنتی‌اکسیدان‌ها مانند سربازهایی شما را در برابر رادیکال‌‌های آزاد محافظت می‌کنند؛ اگر در عید قصد سفر دارید حتما از محصولات و کرم‌هایی که حاوی آنتی‌اکسیدان‌اند، استفاده کنید.

 

بهار بهترین زمان برای لایه‌برداری 

یکی از راه‌های جوان‌سازی پوست استفاده از محصولات لایه‌برداری پوست است. فصل بهار به‌علت تابش آفتاب ملایم برای لایه‌برداری مناسب است.لایه بردار ها با از بین بردن سلول های مرده باعث شفافیت پوست می شوند و با کمک به ساخت کلاژن و الاستین به سفتی، جوانی و شادابی پوست کمک می کنند. بنابراین تا قبل از عید فرصت را از دست ندهید و با استفاده از کرم‌های ضدچروک و لایه‌بردار با پوستی شاداب و جوان سال را نو کنید و به دیدوبازدید بروید. درست است که لایه‌بردار به جوان شدن پوست شما کمک می‌کند اما بدون مشاوره مناسب نباید از محصولات خودسرانه مصرف کنید. اگر پوست حساسی دارید، نباید لایه‌برداری کنید. نگران نشوید،

 

حتی اگر پوست خیلی حساسی هم داشته باشید، می‌توانید از محصولات جوان و شاداب کننده مخصوص پوست‌های حساس که به ساخت کلاژن و الاستین کمک می‌کنند، استفاده کنید. بهتر است قبل از خرید محصولات حتما با پزشک یا متصدی داروخانه مشورت کرده و لایه‌بردار مناسب استفاده کنید. این نکته مهم را فراموش نکنید که لایه‌بردار پوست شما را نسبت به آفتاب بسیار حساس می‌کند، اگر در عید قصد طبیعت‌گردی یا انجام ورزش‌های آبی دارید، 72ساعت قبل استفاده از کرم‌های لایه‌بردار را متوقف کنید.

 

به این شرط ضدچروک بخرید 

حتی اگر بهترین و گران‌ترین محصولات زیبایی، ضد‌چروک و جوان‌کننده را مصرف کنید اما سه اصل مراقبت کلی پوست را رعایت نکنید، نمی‌توانید نتیجه خوبی بگیرید. اگر دل‌تان می‌خواهد، پوستی زیبا داشته باشید، تنها با خرید محصولات زیبایی آب در هاونگ نکوبید، باید در قدم اول از شوینده یا مرطوب‌کننده مناسب پوست خود استفاده کنید و پوست خود را در مقابل تابش آفتاب حفظ کنید. بدون رعایت اصول اولیه نباید انتظار تغییر در پوست خود داشته باشید.

 

مهم نیست چه نوع پوستی دارید، فقط باید محصول مناسب با نوع پوست خود را انتخاب کنید‎

اگر اهل طبیعت گردی‌ هستید، بخوانید 

اگر برای نوروز به کوه می‌روید یا اهل ورزش‌های آبی هستید، غیر از مراقبت کلی پوست خود از محصولاتی متناسب با سفر خود استفاده کنید. آفتاب با‌وجود اینکه فواید زیادی برای پوست دارد، می‌تواند باعث چروک، لک یا پیری پوست شود و خطر ابتلا به سرطان پوست را هم زیاد کند. 

 

با‌وجود این برخی‌ها عاشق برنز کردن پوست خود در آفتاب هستند و ساعت‌ها در نور آفتاب می‌مانند که در این مواقع باید از کرم‌هایی که پوست ما را از سوختن نجات می‌دهند و التهابات پوست را آرام‌کنند، استفاده کنید. ممکن است در طبیعت‌گردی به مناطقی سفر کنید که پوست شما دچار کم‌آبی و خشکی شود، برای اینکه لذت سفر را با پوستی لطیف تجربه کنید، باید از مرطوب‌کننده مناسب استفاده کنید.

 

پاک‌کننده مناسب را انتخاب کنید 

پاک‌کننده‌ها به دو دسته عمده تقسیم می‌شوند، برخی آنها نیاز به استفاده از آب دارند و برخی هم بدون استفاده از آب پوست را پاک می‌کنند. پاک‌کننده‌ها باید با‌PH پوست سازگار باشند. صابون‌هایی که در بازار موجودند، معمولا قلیایی هستند  درحالی که PH پوست ما اسیدی است. مواد صابونی چربی‌های ارزشمندی که جلوی تهاجم عوامل‌آسیب‌رسان و میکروبی را می‌گیرند، از بین می‌برند و پوست را آسیب‌پذیر می‌کنند. همیشه از پاک‌کننده‌ای استفاده کنید که هم فاقد مواد صابونی باشد و هم مناسب پوست شما. 

 

به‌عنوان مثال برای افرادی که پوست چرب دارند ژل‌هایی با PH مناسب که از جوش هم پیشگیری کنند، برای افرادی که پوست خشک دارند پاک‌کننده حاوی مرطوب‌کننده و نرم‌کننده، برای پوست حساس و خشک هم باید پاک‌کننده‌ای مناسب با شرایط پوست آنان درنظر گرفته شود.

 

مهمان‌های ناخوانده روی پوست را درمان کنید  

اگر جزو افرادی هستید که پوست‌چرب دارید، احتمالا جوش‌هایی روی پوست صورت‌تان دارید، بد نیست بدانید که درمان جوش اولین و مهم‌ترین قدم در زیبایی پوست شماست  و تا از شر جوش‌ها خلاص نشدید، نباید از کرم‌های دیگر زیبایی و جوان‌سازی استفاده کنید. اگرچه درمان جوش بسته به نوع مشکل شما کمی زمان‌بر است و شاید در این دو هفته باقی‌مانده نتوانید به‌طور کامل جوش‌های خود را درمان کنید اما عجله نکنید و تا التهابات و جوش‌ها را درمان نکرده اید، محصولات دیگری را خریداری نکنید. 

 

حواس‌تان باشد که استفاده از کرم ضدآفتاب یا هر کرم دیگری که میزان چربی پوست شما را افزایش دهد، می‌تواند شرایطی را برای جوش زدن شما آماده کند. استفاده از محصولات آرایشی هم باید کاملا هوشمندانه و طوری باشد که چربی سطح پوست شما افزایش نیابد. 

 

طریقه استفاده از اسپری‌ها 

با استفاده از ماسک‌‌ها و انواع اسپری‌ها می‌توانید جذب کرم‌های زیبایی را دو تا سه‌برابر بیشتر کنید و تغییرات دلخواه را زودتر در پوست خود ببینید. برای استفاده از اسپری هم کافی است که از فاصله 20سانتی آن را به‌صورت دورانی در صورت خود اسپری کنید و بعد از مدت کوتاهی تاثیر آن را در پوست خود ببینید

 

 دور لوازم آرایشی را خط نکشید 

اگر نگران جوش زدن در ایام نوروز هستید و برای فرار از جوش‌ها آرایش نمی‌کنید، باید بدانید که امروزه در بازار محصولاتی با رنگ‌های متنوع و خاصیت پوشانندگی ضد‌جوش موجود است که نمی‌گذارند چربی‌ها در سطح پوست شما بیشتر شود و دوباره جوش‌ها بیرون بزنند. 

 

از ضدآفتاب‌هایی که نه تنها پوست شما را در برابر آفتاب محافظت می‌کنند، بلکه تنظیم کننده ترشح‌غدد در پوست شما هم هستند، استفاده کنید. هر فرد با هر نوع پوستی که دارد، می‌تواند با خرید محصولات مناسب زیبایی و جوانی پوست خود را افزایش دهد.

 

پوست‌تان را بهاری کنید 

در کنار مراقبت‌های اصلی که در قسمت بالا گفتیم، مراقبت‌های جانبی هم برای پوست وجود دارد که می‌توانید با استفاده از محصولاتی مانند ماسک‌ها و اسپری‌های خنک‌کننده، طراوت و تازگی را به پوست خود برسانید. این محصولات می‌توانند درمان‌های ضدچروک و ضد‌لک را تسریع کنند. اگر در عید دچار خستگی پوست می‌شوید یا خواب‌آلود هستید، می‌توانید با استفاده از آنها خستگی و استرس را از چهره خود پاک کنید و از تعطیلات خود لذت ببرید. ماسک‌ها به پوست شما انرژی می‌دهند و پوست شما را شاداب می‌کنند. اسپری‌ها و ماسک‌ها می‌توانند تاثیر درمان را در پوست شما بیشتر کنند. 

جدیدترین مطالب سایت