کاشت ابرو چه فواید و مضراتی دارد؟

مجموعه : ارایش ابرو
کاشت ابرو چه فواید و مضراتی دارد؟

فواید و مضرات کاشت ابرو

 

کاشت ابرو در ایران به یکی از اقدامات برای زیبایی خانم ها تبدیل شده و طرفدارن زیادی دارد.

 

ابرو ها در صورت آدمها نقش مهمی در زیبایی آنها ایفا می نماید کاشت ابرو یکی از پرطرفدارا ترین عمل زیبایی در تمام نقاط جهان بشمار می رود. خیلی از افراد تمایلی به کاشت ابرو ندارند و تاتو کردن را به کاشت ابرو ترجیح می دهند .

 

کاشت ابرو – کاشت ابروی طبیعی
ابروها بخش مهم و پر طرفداری در صورت هستند. بعد از کاشت مو، کاشت ابرو پر خواهان ترین کاشت موی طبیعی است. کندن اختیاری ابروها به منظور نازک کردن پهنای ابرو، تاتوی ابرو که در جامعه ما رواج زیادی پیدا کرده، از جمله مهمترین عوامل از دست رفتن دائمی ابروها هستند و گاهی افراد برای جبران آن به جراحی زیبایی کاشت ابرو روی می آورند.

 

علل از بین رفتن ابروها:

کندن عصبی ابروها ( تریکوتیلومانیا )، کم کاری تیروئید، کم پشتی ژنتیکی، ضربه، و آلوپسی آرئاتا. ضربه حتی می تواند باعث کاهش رنگدانه ابروها شود و به این طریق نمای ظاهری ابروها را کمرنگ تر کند.

 

تمام افرادی که فاقد ابرو هستند یا ابروهای بسیار نازک و کم پشت دارند می توانند تحت کاشت ابرو قرار گیرند. روش های کاشت ابرو در زمره اولین شیوه های کاشت مو هستند که در نیمه اول قرن بیستم معرفی شده اند. بهترین فولیکول ها برای کاشت در محل ابرو، فولیکول های سر هستند و در این میان کسانی که موی سر صاف تا کمی حالت دار دارند، بهترین انتخاب ها برای جراحی کاشت ابرو هستند. موهای مجعد و خیلی حالت دار مناسب کاشت ابرو نیستند. محل قرارگیری ابروها در آقایان اصولا افقی و روی لبه استخوانی حدقه چشم است و در خانم ها محل کاشت ابرو از لبه استخوانی فاصله گرفته و قوس می زند.

 

نكات مهم و ظرافتهاي كاشت ابرو:

کاشت ابرو چه فواید و مضراتی دارد؟

فواید و مضرات کاشت ابرو

 

برای کاشت ابرو ابتدا ابرو را به 3 قسمت تقسيم مي كنيم:

 

1- تاج ابرو (head)

2- بدنه ابرو (body)

3- دم ابرو (tail)

 

1- در كاشت تاج ابرو بايد موها با زاويه مناسب و رو به بالا خوابانده شود (تا حالت عمودي پیدا نکنند).

 

2- در کاشت بدنه از سمت تاج ابرو به دم ابرو باید زاویه خواباندن موها به تدریج کاسته شود به طوری که موها با زاویه صفر درجه به صورت مماس در پوست کاشته شود. حتي بايد نوع موهايي كه براي كاشت ابرو استفاده مي شود قطري مناسب با موهاي ابرو داشته باشد (يعني نبايد از موهاي ضخيم براي ابرو استفاده كرد).

 

3- قطر منافذ كاشت موها در ابروها بايد كوچكتر انتخاب شود چرا كه اگر منافذ بزرگ باشد خروجي موهاي ابروها حالت ضخيم و غيرطبيعي پيدا مي كند. باید محل قرار دادن موهایی که کاشته می شود، خيلي خیلی نزديك به هم و بسيار پرتراكم باشد كه پوست زير موهاي ابروها ديده نشود.

 

کاندیدای مناسب برای کاشت ابرو :

کاشت ابرو برای افرادی مناسب است که به دلیل عوامل مادرزادی، بیماری، عفونت یا زیرابرو برداشتن بیش از حد، ابروهای کم پوشتی دارند یا ابرو ندارند. برای کسانی که به فکر جایگزینی موی خود هستند، هزینه کاشت ابرو یک عامل اساسی است. در هنگام ارزیابی هزینه کاشت ابرو، باید بدانید که هزینه جراحی با توجه به فرد و میزان ریزش موی او تغییر می کند.

 

نواحی پیوند کاشت ابرو:

نواحی اهدا کننده مو شامل پوست سر می شود که وقتی موی این ناحیه به ابرو پیوند زده شد، به صورت دائمی رشد می کنند و عموما باید ماهی یک بار کوتاه شوند. برای بدست آوردن نتایج بهینه، موهای برداشت شده در ابتدا یکی یکی و گاهی اوقات دو تا دوتا پیوند زده می شود که شیوه طبیعی رشد ابروها است.

 

کاشت ابرو فرآیند بسیار ظریفی است و نیازمند قرار دادن موها در برش های بسیار ریز ( نیم میلی متری) است که دقیقا در جهت مناسب زاویه بندی شده اند و به گونه ای قرار می گیرند که شبیه رشد طبیعی ابرو باشند. استفاده از گرافت هایی که خیلی ریز تقسیم بندی شده اند باعث می شود که قرارگیری با کوچکترین برش های احتمالی امکان پذیر باشد تا کمترین جای زخم و آسیب دیدگی به موهای قبلی وارد شود.

 

مراحل کاشت ابرو:

کاشت ابرو چه فواید و مضراتی دارد؟

فواید کاشت ابرو

 

اگر چه مراحل کاشت ابرو نسبتا ساده است و تحت بیهوشی موضعی انجام می گیرد و نیاز به اقامت طولانی مدت در بیمارستان نیست، جراح باید برای بدست آوردن نتایج بهینه بیشترین دقت را به خرج دهد. هر ابرو عموما بین 250 تا 400 مو نیاز دارد تا ظاهری سالم و طبیعی داشته باشد.

 

تعداد واقعی موهای ابرو به اندازه و ظاهر ابروی کنونی و همچنین نتایج مورد نظر بستگی دارد. هر تار مو باید دقیقا در جای مناسب قرار داده شود و بر طبق جهت موهای دیگر ابرو و هم سطح پوست قرار داده شود.

 

موها همچنین باید در فاصله نزدیکی نسبت به یکدیگر قرار داشته باشند تا ابرو کامل و صاف به نظر برسد. فولیکول های مو اهدا کننده با استفاده سوزن های بسیار ریز جدا می شوند که تضمین کننده این مساله است که بر روی سر یا در ابروی پیوند داده شده هیچ جای زخمی ایجاد نمی شود. یک ناحیه معمولی برای برداشت مو پشت گوش ها است.

 

در روش کاشت ابرو هر گرافت مو باید به صورت جداگانه پیوند زده شود، که مستلزم استفاده از سوزن هایی می باشد که تنها چند میلی متر پهنا دارند.

 

در طول این فرآیند، بیحسی موضعی به بیمار تزریق می شود، تا در طول جراحی کاشت ابرو احساس درد نکنند. وقتی عمل جراحی زیبایی کاشت ابرو به انجام رسید، نیازی نیست که بیمار در مراکز کاشت ابرو (کلینیک زیبایی) بستری شود و می تواند برای دوره بهبودی به خانه برود.

 

پس از عمل جراحی

پس از عمل جراحی کاشت موی ابرو، کمی خونریزی ایجاد می شود و شاهد دلمه بستن زخم خواهید بود. ناحیه ابرو کمی ورم می کند، اما در عرض چند روز این عوارض کاهش پیدا می کند.

 

همچنین کمی احساس خارش به شما دست می دهد. مواظب باشید که ناحیه کاشت موی ابرو را نخارانید تا به طور کامل خوب شوند. در صورتی که پس از زمان توصیه شده بعد از کاشت ابرو، برخی از علائم هنوز وجود داشته باشند، به جراح خود مراجعه کنید.

 

عوارض کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو چه فواید و مضراتی دارد؟

مضرات کاشت ابرو

 

کاشت موی ابرو یک کاشت موی کوچک است. از این رو، عوارض جانبی کمی دارد. تزریق ماده بی هوشی تا اندازه ای دردآور است، زیرا ناحیه دور چشم بسیار حساس است.

 

با این حال، پس از بی هوشی هیچ دردی احساس نمی کنید. با این حال، به سرعت ناپدید می شود و با آرایش پوشانده می شود. ورم دور چشم نیز نسبتا رایج است. ورم به سرعت، اغلب در عرض یک شب، ناپدید می شود.

 

پس از جراحی اولیه کاشت موی ابرو، ناحیه شاید کبود شود، ورم کند یا ملتهب شود، اما این جراحی عوارض دیگری دارد. ناحیه کاشت دچار خارش می شود که تنها یک یا دو روز طول می کشد، در صورتی که ناحیه ابرو بیش از این زمان خارش داشت، شاید به دلیل عفونت است که باید سریعا درمان شود. خارش را می توان با پماد برطرف کرد. پماد باید در طول روز و شب بر روی ناحیه کاشت ابرو مالیده شود تا از خراش تصادفی جلوگیری کند.

 

نتایج کاشت ابرو به چه صورت است؟

کاشت ابرو چه فواید و مضراتی دارد؟

نتایح کاشت موی ابرو دائمی هستند و خیلی سریع به تفاوت ایجاد شده پی خواهید برد. عموما در یک کاشت موی FUE، نتایج کامل در عرض 12 ماه بدست می آیند. برای کاشت ابرو، نتایج کامل در زمان کمتری بدست می آید، اما هنوز چندین ماه طول می کشد.

 

مو در سه مرحله رشد می کند، پس اگر پس از کاشت موی ابرو شاهد ریزش مو بودید نگران نباشید. طبیعی است. رشد مو در افراد مختلف است و با تداوم رشد موی کاشت شده، همانند ناحیه اهدا کننده اولیه، باید موها را مرتب کنید تا ظاهری مناسب داشته باشید. این مساله برای بیماران مشکل ساز نیست، زیرا اغلب آنها به زیر ابرو برداشتن یا اصلاح قسمتی از بدن خود به صورت منظم عادت دارند.

 

جدیدترین مطالب سایت