نکات مهم برای مراقبت از لب

مجموعه : آرایش لب
نکات مهم برای مراقبت از لب

نکات مهم برای مراقبت از لب

 

چگونه میتوان لب هایی زیبا داشت.

 

تالاب : لبها به خاطر موقعیتی که در صورت دارد در زیبا به نظر رسیدن چهره شما بسیار موثر و همچنین به علت تماس مستقیم آنها با هوا و آفتاب، حفظ سلامتی لبها از ویژگی خاصی برخوردار است.

 

در این مقاله ما آخرین اطلاعات و تحقیقات مفید پزشکی، سلامت برای پیشگیری از آسیب لبهابه اطلاع شما می‌رسانیم.

 

به گزارش تالاب بسیاری از کمپانی‌های سازنده مواد آرایشی این ادعا را دارند که محصولات مرطوب کننده و رنگی( رژلبهای) آنها بسیار مفید و بدون ضرر خاصی است، اما واقعا چه محصولاتی و چه مواد تشکیل دهنده ای برای لبهای ما مفید است؟

 

آیا ممکن است بعضی از این محصولات نه تنها سبب بهبود و حفظ سلامتی لبها، بلکه خشکی و خارش و سوزش را هم به ارمغان آورد؟

 

1-  رژ لبها ممکن است سمی باشند!

متاسفانه هنوز سازمان FDA معیار های خود را جهت تایید یا رد میزان مواد سمی و رنگی مصرف شده در رژلبها را مشخص نکرده است، اما توجه به این نکته ضروری است که سرب موجود در رژ لبها برای کودکان و خانمهای حامله مضر است و در رشد طبیعی اختلال ایجاد می‌کند.

 

2- با خشکی لب خداحافظی کنید!

برای برطرف کردن ترکهای لب و خشکی بیش از اندازه آنها از مرطوب کنندهایی استفاده کنید که حاوی گلیسیرین، موم عسل، وازلین وچربیهای طبیعی باشد.

 

3- مواد تحریک کننده و خارش آور!

بعضی مواد موجود در رژلبها و مرطوب کننده ها وجود دارد که سبب خارش و التهاب لبها می گردد این مواد در اکثر موارد شامل گلیکولیک و سالسیلیک اسید و اگونولها و لالونین هستند. بهتره کسانیکه دچار سوزش و خارش لب می گردند از محصولاتی که حاوی مواد ذکر شده در بالاست خودداری کنند و به جای آنها از ویتامین E و آلو‌ورا استفاده نمایند.

 

4- آیا به مرور زمان ما به رژلبها و مرطوب کننده ها معتاد می شویم؟!

هنوز تحقیق یا مطالعه ای مبنی بر این موضوع، گزارش نشده و شما می توانید از محصولات مطمئن برای مرطوب کردن لبهای خود استفاده نمایید.

 

5- آیا نیاز به حفظ لبها در برابر آفتاب هست؟

لبها از اعضای حساس بدن و صورت بوده و همانند پوست صورت بهتره که از محصولاتی که خاصیت ضد آفتابی هم دارد استفاده کنید لازم به ذکر است که حداکثر SPF مورد نیاز (معیار محافظتی) 15 کافی است و قادر است تا 93% اشعه های مضر را پوشش دهد.

 

6- جوانتر به نظر رسیدن با استفاده از مرطوب کنندهای لب

با هوشیاری لازم وانتخاب صحیح مرطوب کننده یا رژ لب خود می توانید چروکهای ریز لب را نیز پوشش داده و آثار پیری را تا حد زیادی محو نمایید!

 

مطالب مرتبط:

تصاویر انواع زیبایی پوست با طب سوزنی

مدل های جالب و دیدنی طراحی بر روی لب

روش هایی برای زیبا شدن لب

تصاویری از درخت آناتو (رژ لب)

 

جدیدترین مطالب سایت