معرفی انواع درب پارکینگ (عکس)

معرفی انواع درب پارکینگ (عکس)

آشنایی با انواع درب پارکینگ

 

 

در گزینه و نیز شناخت درب هاي پارکینگ این مزلب را مطالعه نمایید با ما در سایت تالاب باشید بابهترین ها اگر درب پارکینگ شما از قاب خود جا به جا شده و یا تدریجی و بر اثر گذر زمان، ساییده، تخریب و فرسوده شده هست، وقت آن رسیده که به دنبال درب پارکینگ تازه اي، ایمن و در عین حال باکیفیت باشید. در این مقاله همراه باشید تا شما را با هر آن چه که در رابطه با در پارکینگ نمیدانید، آشنا کنیم.

 

اگر بخواهیم انواع درب پارکینگ را از نظر حرکت و باز و بسته شدن معرفی نماییم می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

 

درب پارکینگ تاشو

امروزه دو نوع در پارکینگ در بازار متعارف تر میباشند. شکل قدیمی تری از درب پارکینگ، درب پارکینگ تاشو هست، چرا که این نوع در، می‌تواند به راحتی با طرح و ابعاد منزل هاي قدیمی نیز هماهنگ گردد.

 

معرفی انواع درب پارکینگ (عکس)

درب هاي تاشو می‌تواند به راحتی با طرح و ابعاد منزل هاي قدیمی نیز هماهنگ گردد

 

درب پارکینگ

این نوع درها یا به صورت یک در تکی بوده که در هنگام باز شدن به سمت بالا حرکت کرده و باز میشود و یا به سمت چپ و راست، باز و بسته میگردند. به راحتی میتوان این نوع از در پارکینگ را برای هرگونه منزل اي در نظر گرفت.

 

درب پارکینگ کرکره ای

در حالیکه درهای پارکینگ کشویی مورد استقبال منزل هاي قدیمی تر قرار میگیرند، امروزه بیشتر منزل هاي اخیر به سراغ در پارکینگ کرکره اي میروند. این نوع از در پارکینگ از چند قطعه و بخش افقی تشکیل شده هست که بر روی چیزی شبیه به غلطک لغزیده و به سمت بالا یا پایین حرکت می‌کند که همین مسئله باعث باز یا بسته شدن در پارکینگ میگردد. ویژگی برجسته این نوع از درب پارکینگ این هست که نیاز به فضای خیلی کمی دارند، این در حالی هست که درب پارکینگ هایي که به صورت تاشو باز و بسته میشوند فضای بسیار زیادی را اشغال می نمایند.

 

معرفی انواع درب پارکینگ (عکس)

ویژگی برجسته درب هاي کرکره اي پارکینگ این هست که نیاز به فضای خیلی کمی دارند

 

انواع درب پارکینگ از نظر جنس

لازم هست که در هنگام تهیه در پارکینگ هاي اخیر به جنس آن ها دقت داشته باشید. درب پارکینگ ها اکثرا از جنس چوب، فولاد، آلومینیوم و فایبرگلاس میباشند. هر کدام از این انواع به نوبه خود دارای مزیت هایي میباشند که به گزینه شما بستگی دارند.

 

درب پارکینگ چوبی

بیشترین چیزی که افراد را به گزینه درب پارکینگ چوبی سوق میدهد، زیبایی و ظاهر آن هست، چرا که چوب در دما و رطوبت گوناگون هوا احتیاج به نگه داری و نظارت دارد تا آسیبی نبیند. اگر چوب را برای در پارکینگ منزل خود گزینش کرده اید توصیه میکنیم که در صورت لزوم هر چند سال یک‌بار آن را رنگ آمیزی نموده و یا تعویض کنید.

 

معرفی انواع درب پارکینگ (عکس)

درب هاي چوبی پارکینگ در دما و رطوبت گوناگون هوا احتیاج به نگه داری و بازرسی دارد تا آسیبی نبیند

 

درب پارکینگ فولادی

این نوع از درب پارکینگ بسیار مقاوم تر و ایمن تر از جنس چوب، آلومینیوم و یا فایبرگلاس هست. این نوع از درب پارکینگ ها بسیار قوی و مقاوم بوده و احتیاج به تعمیر و نگه داری کمتری دارد. معمولا برای گاراژهای بزرگ نیز درب پارکینگ فولادی را توصیه میدهند.

 

درب پارکینگ آلومینومی

درب پارکینگ آلومینیومی نیز محبوبیت زیادی دارند. دیدنی هست بدانید که این جنس معمولا برای درب پارکینگ تاشو بهرهگیری می‌شود. درب پارکینگ آلومینیومی، قیمت خوبی دارد، سبک وزن هست و دچار زنگ زدگی نیز نمی‌شود.

 

معرفی انواع درب پارکینگ (عکس)

درب پارکینگ آلومینیومی، قیمت خوبی دارد، سبک وزن هست و دچار زنگ زدگی نیز نمی‌شود

 

درب پارکینگ فایبرگلاس

بهرهگیری از فایبرگلاس در درب پارکینگ به شکلی هست که درواقع ما در اصل قاب و درب آلومینیومی داریم و تنها در بخش هایي از آن از فایبرگلاس بهرهگیری میکنیم. فایبرگلاس نیز مثل آلومینیوم بسیار سبک وزن هست. از دیگر ویژگی هاي این جنس نیز میتوان به شفافیت و مقاومت نسبتا بالای آن اشاره کرد.

 

جدیدترین مطالب سایت