راهنمایی خرید و انتخاب مکان آبنما

راهنمایی خرید و انتخاب مکان آبنما

راهنمایی خرید آبنما در منزل 

برای داشتن خانه بسیار خوشگل و حذاب می‌توان با بهرهگیری از ابنماهایی شیک و دوستداشتنی این خوشگل را فراهم نمایم یادش بخیر خانه‌هاي حیاط‌دار با آن حوض‌هاي فیروزه‌اي خوش‌رنگ و شمعدانی‌هایي كه گرداگردش به نظم می‌نشستند، هوش از سر هر اهل دلی می‌بردند.

 

حضور عنصر آب چه از لحاظ معنوی و چه از لحاظ علمی فرآیند رسیدن به آرامش را تسریع می‌كند؛ حتی تصور شنیدن طنین دلنشین صدای آب در فضای آپارتمان‌هاي كوچك امروزی می تواند آرامش‌بخش باشد.

 

به گزارش تالاب:شاید برای شما این سوال پیش بیاید كه كدام‌یك از آبنماها برای دكوراسیون داخلی خانه مناسب‌تر هست؟! یا این که برترین مكان برای قرار دادن آبنما در دكوراسیون خانه شما كدام هست؟ برای یافتن پاسخ این سوال‌ها با این مقاله همراه باشید.

 

لمس فضایی نوستالژیك با آبنما در نشیمن!

آبنما‌ها می توانند در فضای دورهمی‌هاي شما حس آرامش و طراوت قبل را برایتان فراهم كنند. اگر آبنمای دیواری را برای فضای نشیمن خود گزینه می‌كنید، می توانید آن را نقطه كانونی در نظر بگیرید و چیدمان مبلمان‌تان را با دقت به آن تغییر دهید؛ به طور مثال در فضای نیم دایره‌اي به مركزیت آبنما مبلمان خود را بچینید و آرامش آب را از نزدیك لمس كنید.

 

راهنمایی خرید و انتخاب مکان آبنما

می‌توانید آبنمای دیواری فضای نشیمن خود را نقطه كانونی در نظر بگیرید

 

لابی؛ مناسب ترین مكان برای آبنماها!

لابی ساختمان‌هاي بزرگ نخستین فضایی هست كه ساكنان و مراجعه‌كنندگان در بدو ورود در آن قرار میگیرند. پس احساس و آرامش خوشایندی كه در بدو ورود به انها منتقل می شود در میزان رضایتمندی از فضا بسیار موثر هست. لابی‌ها معمولا وسعت و مساحت بسیار زیادی را به خود اختصاص میدهند؛ بنابراین بستر مناسبی را فراهم می‌كنند تا آبنما‌هاي زیبایی را در خود جای دهند. همینطور این گزینه به لوكس‌تر شدن فضای لابی شما كمك بسزایی خواهد كرد.

 

راهنمایی خرید و انتخاب مکان آبنما

قرار دادن آبنما داخل لابی، فضای لابی شما را لوكس تر خواهد كرد

 

خوش آمدگویی با صدای آب در ورودی ها!

وجود آبنما در فضای ورودی خانه باعث می شود در بدو ورود حس آرامش و طراوت به شما و ‌مهمانان‌تان القا شود. گزینش نوع مناسب آبنما برای این فضا به خصوص اگر كوچك باشد، بسیار حائز اهمیت هست. آبنماهای بخش ورودی را میتوانید دیواری در نظر بگیرید یا یك آبنمای كوچك رومیزی كه روی كنسول شما قرار میگیرد، همگی از انواع آبنماهای مناسب برای این فضاهاست.

 

اگر ورودی شما به نسبت بزرگ هست به وسیله آبنماها می توانید فضای ورودی خانه را به راحتی از دیگر بخش‌ها جدا كنید و مرز میان انها را به نمایش بگذارید.

 

راهنمایی خرید و انتخاب مکان آبنما

اگر ورودی شما بزرگ است به وسیله آبنماها فضای ورودی خانه را از دیگر بخش‌ها جدا كنید

 

آبنماها؛ پارتیشن هایی به لطافت آب!

اگر نشیمن خانه شما بزرگ هست و میخواهید تفكیك فضایی در آن ایجاد كنید، میتوانید از دیواره‌هاي آبی یا همان آبنماهای پرده‌اي كه امكان قرارگیری در وسط فضا را دارند، بهرهگیری كنید. این كار تنها با نصب دریچه‌هاي آب در سقف و بستر گرد آوری آن در كف امكان‌پذیر هست؛ گرچه این كار نیازمند برنامه‌ریزی و طراحی سیستم هاي تاسیساتی آبرسان در سقف و كف هست كه برای این منظور می توانید از یك متخصص كمك بگیرید.

 

راهنمایی خرید و انتخاب مکان آبنما

می توانید از آبنماهای پرده‌ای برای جداسازی فضای نشیمن استفاده کنید

 

آبنماهای پیش‌ساخته؛ لمس طبیعت در فضای داخلی

آبنماهایی با ظاهری طبیعی و غالبا سنگی را میتوانید به صورت عنصری آماده و مجزا از فروشگاه‌ها خریداری كنید. مشابه‌هاي الهام گرفته از این نوع آبنما‌ها در شكلی مدرن نیز ساخت میشوند كه شما به راحتی می توانید آن ها را خریداری كنید و به خانه بیاورید و در بخش‌هایي همچون پاسیو یا حیاط خلوت بهرهگیری كنید؛ گرچه هیچ قاعده و قانونی شما را از داشتن انها در سایر بخش‌هاي فضای داخلی‌تان منع نمی‌كند. پس برترین فضا برای داشتن آرامش را گزینش كنید و از آرامش آب لذت ببرید.

 

راهنمایی خرید و انتخاب مکان آبنما

آبنماهایی با ظاهری طبیعی و غالبا سنگی را می‌توانید در پاسیو یا حیاط خلوت استفاده كنید

 

آبنمای داخلی و محل مناسب آن!

اگر بخواهیم از دیدگاه فنگ‌شویی به آبنماها نگاه كنیم، برترین مكان‌ برای قرار دادن آبنمای خانگی در ضلع شرقی، جنوب شرقی و شمال خانه هست. سعی كنید از قرار دادن آبنما در مناطقی نزدیك به شومینه كه محل تسلط آتش بر محیط هست، خودداری كنید.

 

همینطور اتاق خواب هم اصلا مكان مناسبی برای قرار دادن آبنما نخواهد بود؛ حتی اگر اتاق خواب‌تان در بخش‌هاي شرقی، جنوب شرقی و شمال خانه هست از قرار دادن آبنما در آنجا پرهیز كنید. پس برترین محل برای قرار دادن آبنما‌ها بخش ورودی خانه و در نزدیكی نشیمن هست.

 

راهنمایی خرید و انتخاب مکان آبنما

بهترین محل برای قرار دادن آبنما‌ها بخش ورودی خانه و در نزدیكی نشیمن است

 

جدیدترین مطالب سایت