رونمایی ازنخستین تانک پیشرفته ایرانی به نام کرار

رونمایی ازنخستین تانک پیشرفته ایرانی به نام کرار

رونمایی ازنخستین تانک پیشرفته ایرانی به نام کرار 

تانک کرار به تازگیب توسز ارتش ایران ساخته و رونمایی شد و برای همه ی ما ایرانیان جای دلگرمی و غرور خاصی دارد در ادامه با رونمایی ازنخستین تانک پیشرفته ایرانی به نام کرار سایت تالاب ر ا دنبال کنید.

 

تانک پیشرفته ایرانی با نام کرار رونمایی شد که قابلیت های نظامی روز دنیا را همراه با خود دارد و پیشرفت ایران را در عرصه نظامی نشان می دهد. تانک کرار به عنوان نخستین تانک پیشرفته بومی ایران با حضور حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی و خط تولید آن در صنایع زرهی بنی هاشم افتتاح شد.

 

تمامی مراحل طراحی و ساخت این تانک پیشرفته در صنایع زرهی بنی هاشم وابسته به سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی انجام شده است.حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم رونمایی از تانک کرار اظهار کرد که روزآمدسازی تجهیزات زرهی، یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های راهبردی وزارت دفاع در حوزه رزم زمینی به شمار می‌رود.

 

این تانک پیشرفته و بومی دارای قابلیت‌ها و توانایی‌های فراوانی است و نقش مهمی در این راهبرد ایفا می‌کند. کرار را می‌توان نماد برجسته هوش بالا، خلاقیت مثال‌زدنی و توانمندی‌های فوق‌العاده صنعتگران وزارت دفاع دانست.

رونمایی ازنخستین تانک پیشرفته ایرانی به نام کرار

به گفته سردار دهقان، تانک کرار در زمره پیشرفته‌ترین تانک‌های دنیا قرار می‌گیرد و قادر است نیازمندی‌های نیروهای مسلح را در این حوزه به نحو احسن تامین کند. این تانک در مدت سه سال توسط متخصصان سازمان صنایع دفاع در دفتر طراحی صنایع زرهی بنی هاشم دورود در استان لرستان طراحی و ساخته شده و توانایی رقابت با تانک‌های پیشرفته و مدرن دنیا را دارد.

 

از جمله ویژگی‌های مهم تانک کرار می‌توان به سامانه کنترل آتش الکترواپتیکی، سامانه فاصله‌یاب لیزری، رایانه بالستیک و قابلیت شلیک به اهداف ثابت و متحرک در شب و روز اشاره کرد. کرار قابلیت شلیک موشک و هدایت لیزری بسیار دقیقی دارد و امکان شلیک توسط توپچی و فرمانده از دو سایت موازی فراهم شده است.

رونمایی ازنخستین تانک پیشرفته ایرانی به نام کرار

همچنین این تانک دارای سامانه اتوماسیون تیربار برای شلیک از داخل دهلیز جنگی در شرایط مختلف است و از توانایی عبور از مناطق گودالی، رودخانه و حرکت در زیر آب برخوردار است. علاوه بر آن، کرار به سامانه ناوبری مجهز شده که برای راننده تانک به نمایش درمی‌آید. این تانک در حوزه بقا و ماندگاری نیز به حفاظت زرهی مقاوم

 

در برابر انواع سلاح‌های ضد زره مجهز شده و با استتار در مقابل این سلاح‌ها محافظت می‌شود. استتار چند طیفی، مخابرات و مدیریت صحنه نبرد دیجیتال و همین‌طور توانایی در مقابله با جنگ‌های الکترونیکی از دیگر ویژگی‌های تانک کرار به شمار می‌رود.

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه عنوان کرد که تمامی زیر سامانه‌های این تانک پیشرفته به صورت کاملا بومی و با تکیه بر دانش و توان متخصصان وزارت دفاع طراحی و ساخته شده و قابلیت نصب و به‌کارگیری در سایر ادوات زرهی را دارد. به گفته سازندگان کرار، این تانک حتی در برخی موارد از تانک روسی T90 نیز پیشرفته‌تر است

 

اما در مجموع، شباهت‌هایی با تانک T90-MS دارد. نشریه نشنال اینترست نیز در سال گذشته این موضوع را تایید کرده و به شباهت‌های تانک کرار با تانک روسی تی 90 اشاره کرده بود. تانک T90-MS در کنار تانک‌هایی مانند لئوپارد آلمان، چلنجر بریتانیا، آبرامز آمریکا و بلک پنتر کره جنوبی، جزو بهترین و پیشرفته‌ترین تانک‌های جهان محسوب می‌شود.

رونمایی ازنخستین تانک پیشرفته ایرانی به نام کرار

در بخش تسهیلات، تانک کرار با توپ 125 میلی‌متری استاندارد تی 72 مسلح شده که سلاحی مطمئن و کارآزموده است و می‌تواند طیف متنوع و گسترده‌ای از مهمات را به سمت اهداف مختلف شلیک کند. تیربار کنترل از راه دور هم بر روی این تانک بومی نصب شده که امکان فعال کردن آن از درون تانک به راحتی فراهم شده است.

 

این سامانه کنترل سلاح، ساخت شرکت صاایران بوده و به صورت مستقل دارای سیستم اپتیک برای دیده‌بانی و هدف‌گیری است. این نوع سامانه‌های کنترل از راه دور سلاح از جمله ارتقاهایی محسوب می‌شود که اخیرا در تانک‌ها و زره‌پوش‌های پیشرفته دنیا نصب شده و امکان چرخش 360 درجه و درگیری با نیروهای پیاده و اهداف سبک را دارد.

 

مهم‌ترین ویژگی‌های تانک کرار

سامانه فاصله‌یاب لیزری

 

تجهیز به رایانه بالستیک

 

قابلیت شلیک به اهداف ثابت و متحرک در شب و روز

 

قابلیت شلیک موشک و هدایت لیزری بسیار دقیق

 

امکان شلیک توسط توپچی و فرمانده از دو سایت موازی

 

سامانه اتوماسیون تیربار برای شلیک از داخل دهلیز جنگی در شرایط مختلف

 

توانمندی عبور از مناطق ذوعارضه، گودال، رودخانه و حرکت در زیر آب

 

تجهیز به سامانه ناوبری و نمایش آن برای راننده تانک

 

حفاظت زرهی مقاوم در برابر انواع سلاح‌های ضد زره

 

مخابرات و مدیریت صحنه نبرد دیجیتال و توانایی مقابله با جنگ‌های الکترونیکی

 

جدیدترین مطالب سایت