انتشار تصاویر خطرناک‌ترین افراد وب در سال 2019

انتشار تصاویر خطرناک‌ترین افراد وب در سال 2019
انتشار عکس های‌‌ خطرناک‌ترین افراد وب در سال 2015 وب‌سایت وایرد «Wired» همه ی ساله فهرستی از خطرناک‌ترین افراد وب منتشر می‌کند.
 
 
این فهرست محدود به کسانی که در حوزۀ عمومی ایجاد خطر کرده‌اند نیست، بلکه شامل کسانی هم که امنیت، وضع موجود و ساختار فعلی قدرت را به چالش کشیده‌اند میشود؛ چه در جهت بهتر کردن و یا ناامن‌تر کردن آن.

به گزارش «آی تابناک» در حقیقت، این فهرست شامل افراد تأثیرگذار در هر دو مسیر خوب و بد میشود. فهرست امسال به این شرح است:

 

دونالد ترامپ «Donald Trump»

نیاز به هیچ‌گونه پژوهشی نیست تا متوجه شوید دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری ایالات متحده یک آسیب واقعی است؛ کسی که علاقۀ زیادی برای بیدار کردن هراس‌های‌‌ واپس‌گرایانه و بدترین پیش‌داوری‌های‌‌ امریکایی‌ها به جای اشاره به مشکلات جهانی دارد.

 

ترامپ با بیش از 5.3 میلیون دنبال‌کننده در توئیتر، بیشترین برنامه‌ریزی آنلاین را نسبت به دیگر نامزدها دارد و از آن برای ترویج این ایده استفاده می کند که مکزیکی‌ها مردمی متجاوز هستند و باید جلوی ورود مسلمانان به ایالات متحده را گرفت.

 

این اشاره‌های‌‌ مهندسی شده تنها به تبلیغاتی منفی سود می رساند که با تقویت گروه‌هایی مانند ISIS امنیت واقعی ایالات متحده را با یک امتیاز مختصر برای خودخواهی میلیاردرها معاوضه می کند.

 

انتشار تصاویر خطرناک‌ترین افراد وب در سال 2019
 

گروه تروریستی گروه تروریستی گروه تروریستی داعش

حتی پیش از حمله‌های‌‌ پاریس هم نام گروه تروریستی گروه تروریستی گروه تروریستی گروه تروریستی گروه تروریستی داعش مترادف با خطر بود و این گروه به ظاهر مذهبی و آخرالزمانیِ فراتر از خطر، فضای مجازی را به گونه‌ای مورد استفاده قرار می‌دهد که پیش از آن هیچ گروه تروریستی دیگری چنین نکرده بود.

 

ده ها هزار کاربری مربوط به این گروه با چنان سرعتی ایجاد میشوند که سرعت فیس بوک و توئیتر برای قدغن کردن آن‌ها به هیچ وجه کافی نیست؛ اما زمانی که وایرد از متخصص رسانه‌های‌‌ اجتماعی افراط‌گرایی، هومرا خان «Humera Khan»، که تصور می شود شخصی‌ست که بیش از هر کس دیگری در مورد گروه تروریستی گروه تروریستی گروه تروریستی گروه تروریستی گروه تروریستی گروه تروریستی داعش مطالعه کرده است، از این رابطه پرسید او جواب داد:

 

حضور آنلاین فعلی گروه تروریستی گروه تروریستی گروه تروریستی گروه تروریستی گروه تروریستی گروه تروریستی داعش یک ازدحام انطباقی است که هیچ چهره‌ی ثابتی ندارد. این بورگ [Borg، در اصل به معنای شهر، ولی در واقع کولونی‌های‌‌ تاریخی خاصی که در دوران آغاز سرمایه‌داری ملجأ گروه‌ها و طبقات اجتماعی جدید بود] گروه تروریستی گروه تروریستی گروه تروریستی گروه تروریستی گروه تروریستی گروه تروریستی داعش است که خطرناک است، نه یک شخص خاص.

 

جیمز کامی «James Comey»

رئیس اف بی آی در سال گذشته، بزرگترین دشمن اطلاعاتِ کدگذاری شده شناخته شد. او در صحبت در کنگره هشدار داد، آینده‌ای فرا خواهد رسید که کدگذاری «encryption» باعث به حاشیه رانده شدن توانِ نظارتی نیروهای قانونی و یکه‌تازی گروه‌های‌‌ جنایت کار و تروریستی در فضای وب خواهد شد؛ اما ادعاهای او علیه کدگذاری یک تهدید جدی ضد یک فناوری سودمند است که خود بیش از هر چیز دیگر، ارتباطات ما را امن ساخته است.

 

همچنین به رغم این ادعاها در حال حاضر بنگاه‌های‌‌ امنیتی بیش از هر زمان دیگر، اطلاعات دارند. حتی رئیس پیشین NSA مایکل مک کانل «Micheal McConnell» پیشتر تأیید کرده بود که با وجود کدگذاری، اینترنت امکان نظارت و کنترل این نهاد را بیشتر ساخته است. برای اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید به گزارش‌های‌‌ پیشین آی تابناک در اینجا و اینجا مراجعه کنید.

 

انتشار تصاویر خطرناک‌ترین افراد وب در سال 2019
 

کادی ویلسون«Cody Wilson»

کادی ویلسون خالق نخستین اسلحه‌ای که به طور کامل توسط پرینتر سه بعدی ساخته شده است، برای سالها مهم‌ترین چهرۀ فهرست وایرد بوده و این به لطف تلاش او برای کمک کردن به هر کسی برای دانلود و تولید تفنگ‌های‌‌ خانگی در خانه‌ است. این مسأله در حالی است که امسال حمله های‌‌ مسلحانه بیش از هر زمان دیگری در صدر اخبار ایالات متحده بودند.

 

انتشار تصاویر خطرناک‌ترین افراد وب در سال 2019
 

ورتو و کیمبل «Verto and Kimble»

در آغاز سال 2015 یک شبکه تجارت زیرزمینی به نام «شبکۀ تاریک» «Dark Web» شکل گرفت که ده‌ها هزار انواع مواد مخدر و اسلحه و اطلاعات تجاری دزدیده شده در آن فهرست شده بود. این سایت که توسط دو نفر با نام مستعار ورتو و کیمبل اداره می شود، رویۀ تاریک‌تر شبکۀ تاریک را نشان دادند. در ماه مارس، ثابت شد در تجارت کاملاً ناشناس از شرافتی که حتی دزدها هم از آن برخوردارند، خبری نیست: بازار یک باره از خط خارج شد و همراه با آن ورتو و کیمبل هم. آن‌ها تمام پولی را که در حساب‌های‌‌ بیت‌کوین شبکه بود، خارج کرده و از دسترس خارج شدند؛ پولی که برآورد می شود حدود 15 میلیون دلار باشد.

 

چائوکی بکرار «Chaouki Bekrar»

هکر معروفی که بسیار سازمان‌یافته توانایی‌های‌‌ خود و دیگر همکارانش را به پول نقد تبدیل می‌کند. بکرار شرکتی موسوم به روزِ-صفر «zero-day» با عنوان زیرودیوم «Zerodium» تأسیس کرده است که تکنیک‌ها و مهارت‌‌های‌‌ هکرها را خریداری کرده و در ازای پول می‌فروشد. در زیرودیم شما میتوانید با 50 هزار دلار تکنیک هک کردن اینترنت اکسپلورر و با 500 هزار دلار شیوۀ هک کردن آخرین نسخۀ IOS را خریداری کنید. بسیاری از مشتری‌های‌‌ بکرار پیمانکاران امنیتی دولتی هستند.

 

انتشار تصاویر خطرناک‌ترین افراد وب در سال 2019
 

ایمپکت تیم «Impact Team»

گروهی از هکرها که در ماه آگوست، سایت غیراخلاقی اشلی مدیسون «Ashley Madison» را هک کرد و اطلاعات شخصی میلیون ها نفر را لو داد. این وب سایت که به سایتی برای ارتباط خارج از خانواده برای متأهل‌ها سرشناس بود، بیش از 32 میلیون کاربر داشت و بنا بر گزارش‌ها، عده ای از آن‌ها هم چهره‌هایی شناخته شده بودند. به دنبال این رسوایی، موجی از اضطراب و تنفر به راه افتاد و دو نفر نیز در این رابطه خودکشی کردند. هکر یا هکرهای ایمپاکت تیم در بیانیه‌ای اعلام کردند که پس از هک کردن این کار به مسئولان این سایت هشدار داده بودند که آن را به علت ترویج فریب‌کاری و دغل تعطیل کنند، اما آن‌ها خودداری کرده و ایمپکت تیم هم اطلاعات 32 میلیون کاربر آن را منتشر کرده بود؛ اطلاعاتی که دارای جزئیات زیادی بود.

 

فیناس فیشر «Phineas Fisher»

چه کسی از گروهی از هکرهای دولتی که با کمک و حمایت مالی و غیرمالی دولت‌ها کار میکنند، خطرناک تر است؟ پاسخ این است: هکری که انها را هک می کند! در ماه جولای یک شخصیت استعاری سرشناس به فینیاس فیشر گروه هک «Hacking Team» سرشناس مستقر در میلان را هک کرد و 400 گیگا بایت اطلاعات از آن‌ها به دست آورد که نشان می‌داد، با بسیاری از دولت‌های‌‌ به ویژه مستقر در خاورمیانه که سوابق حقوق بشری جنجال برانگیزی دارند، شامل آذربایجان، بحرین، مصر، عربستان سعودی، اتیوپی، قزاقستان، مراکش، نیجریه، عمان و سودان همکاری داشته‌اند.

 

انتشار تصاویر خطرناک‌ترین افراد وب در سال 2019
 

جولیان آسانژ «Julian Assange»

نیازی به هیچ‌ گونه معرفی ندارد. یکی از پیشگامان مبارزه با انحصارطلبی در اینترنت که سال 2015 افشاگری‌های‌‌ او در وب سایت ویکی لیکس پنجمین سالگرد خود را با انتشار دسته‌ای دیگر از اسناد جشن گرفت.

 

مطالب مرتبط :

ترفندهای اینترنت

معرفی 10 سایت جالب در دنیای اینترنت

آیا معتاد به اینترنت هستید؟

جدیدترین مطالب سایت