جراحی مغز این زن در 3700 سال پیش (عکس)

جراحی مغز این زن در 3700 سال پیش (عکس)

جراحی مغز این زن در 3700 سال پیش همه را شگفت زده کرد. البته یافته هایی در ایارن پیدا شده که نشان می دهد 5000 سال پیش در ایران عمل جراحی مغز صورت گرفته.

 

باستان‌شناسان چینی پس از کشف جسد مومیایی شده یک زن که ۳۶۰۰ سال پیش می‌زیست در جریان تحقیق و آزمایش پی بردند که این زن ۴۰ ساله تحت عمل جراحی مغز قرار داشته است.

 

به گزارش تالاب جسد این زن چینی در کنار چند مرده مومیایی شده دیگر در مقبره‌ای واقع در حاشیه یک رودخانه در غرب چین پیدا شده است. باستان‌شناسان می‌گویند با مته‌ای جمجمه این زن را سوراخ کرده‌اند و وجود سوراخی روی جمجمه انجام یک جراحی مغز را نشان می‌دهد. پزشکان باستانی با ایجاد حفره روی مغز بیماران خود بیماری‌هایی چون تشنج، سردرد و اختلالات روانی را درمان می‌کردند و این عمل جراحی بسیار دشوار و دردآور بوده است.

 

جراحی مغز این زن در 3700 سال پیش (عکس)

 

آزمایش‌های انجام شده روی مومیایی نشان می‌دهد این زن یک ماه پس از عمل جراحی مرده سپس مومیایی شده است. کنار این مومیایی ۱۵ مومیایی دیگر هم که از افراد بزرگسال و کودک بوده‌‌اند، پیدا شده است و اکثر مومیایی‌ها، درون تابوت‌هایی چوبی قرار داشتند. باستان‌شناسان چینی می‌گویند در این مقبره ۳۳۰ گور وجود دارد و عملیات حفاری همچنان ادامه دارد.

 

جدیدترین مطالب سایت