عذرخواهی حمید هیراد از شاعران و پرداخت حق آنان (+جزئیات)

مجموعه : اخبار چهره ها
عذرخواهی حمید هیراد از شاعران و پرداخت حق آنان (+جزئیات)

حمید هیراد  از شعرهای برخی شاعران در برخی از آهنگ های مشهورش استفاده کرده بود بعد از شکایت شاعران برای رضایت آنان عذرخواهی کرد و حق آنان را پرداخت نمود.

 

عذرخواهی حمید هیراد ؛ پس از این که برخی از شاعران نسبت به اشعار آهنگهای حمید هیراد اعتراض کردند و او را تهدید به شکایت به اتهام سرقت ادبی نمودند حمید هیراد بیانیه اي صادر کرد .

 

همچنین در جلسه اي توانست رضایت شاعران این ابیات که به صورت تلفیقی در ترانه هاي‌ حمید هیراد استفاده شده اند را بگیرد . به دنبال اعتراض جامعه شعر و ادبیات بدلیل استفاده بدون اجازه از آثار برخی شاعران توسط حمید هیراد، موسسه آوازی نو و این خواننده جوان ضمن دلجویی از شاعرانی که آثارشان بدون اجازه استفاده شده بود از جامعه ادبی عذرخواهی کردند و مکلف شدند تا حق‌الزحمه شاعران را پرداخت کنند.

 

به گزارش تالاب  چند روز پیش بود که بیانیه اعتراضی ۴۰ شاعر و ترانه‌سرا در سایت‌هاي‌ مختلف منتشر شد و اهالی قلم به استفاده بدون اجازه از شعر شاعران جوان توسط خواننده‌اي به اسم حمید هیراد اعتراض کردند و درست بعد از گذشت چند ساعت حدود ۲۵۰۰ شاعر، ترانه‌سرا و هنرمند نیز به حمایت از این بیانیه دست به انتشار آن زدند و از بیانیه حمایت کردند.

 

کار اما بهمین جا ختم نشد و علاوه بر خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و سایت‌هاي‌ خبری نیز به این موضوع پرداختند و کمپین «نه به سرقت ادبی» فراگیر شد. نهایتا با صحبت‌هاي‌ محمد‌علی بهمنی، رئیس شورای شعر و ترانه دفتر موسیقی قضیه برای مدت کوتاهی فیصله پیدا کرد و قرار شد که جلسه‌اي برگزار شود تا این مشکل حل شود.

 

عذرخواهی حمید هیراد از شاعران و پرداخت حق آنان (+جزئیات)

عذرخواهی حمید هیراد از شاعران و پرداخت حق آنان

 

در همین راستا عصر روز گذشته «شنبه ۱۸ فروردین‌ماه» جلسه‌اي میان شاعران معترض و مسئولان موسسه آوازی نو در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد که در پایان موسسه آوازی نو و حمید هیراد با امضای یک متن عذرخواهی از شاعران و ترانه‌سرایان تعهد دادند تا کلیه حقوق مادی و معنوی را بپردازند. همچنین در راستای توهین محمد ناصری، مدیر برنامه حمید هیراد این شخص بدلیل توهین‌هاي‌ زشت و ناپسند به شاعران از کار خود اخراج شد.

 

متن نامه امضاشده به شرح زیر است:

 

عذرخواهی حمید هیراد از شاعران و پرداخت حق آنان (+جزئیات)

عذرخواهی حمید هیراد از شاعران و پرداخت حق آنان

 

«به‌نام دوست

و با تقدیم احترام به محضر مردم شریف ایران

 

به‌دنبال اعتراضات پیش‌ آمده توسط شعرا و ادبای عزیز کشور مبنی بر استفاده بدون مجوز ابیات برخی شاعران:

 

۱ـ مهتاب یغما

۲ـ سحر رنجبر

۳ـ شهرام سببی

۴ـ اکبر قنبرزاده

۵ـ آریا صلاحی

 

در پنج ترانه اجرا شده توسط آقای حمید هیراد و بعضا تغییر و یا تحریف واژگان آن‌ها موسسه آوازی‌ نو به‌عنوان مسئول و صاحب‌امتیاز آثار هنری جناب آقای حمید هیراد ضمن آنکه پیش از هرچیز به‌عنوان یک موسسه هنری خودرا مکلف به رعایت مرزها اخلاق و فرهنگ و قانون دانسته و با اعتقاد به آنکه فعالیت‌هاي‌ فرهنگی باید نمونه بارز اخلاق و ادب باشد، از کلیه شاعران که ابیاتی از آثار ایشان بدون اخذ مجوز در آثار آقای حمید هیراد مورد استفاده قرار گرفته ضمن دلجویی ازآن عزیزان خودرا مکلف به احقاق حقوق مادی و معنوی ایشان میداند.

 

به گزارش تالاب این موسسه افتخار می کند که مخاطبانی از جنس مردم فرهنگ‌دوست و ادب پرور ایران دارد که آثار ادبی و هنری بادقت، جدیت و حساسیت شایسته پیگیری نموده و صیانت از ادب فارسی رابه‌عنوان میراثی گرانقدر پیشینیان تکلیف عینی و عمومی خود میداند.

 

در پایان موسسه آوازی نو ضمن تعهد بر رسالت فرهنگی خویش و کوشش در جهت اعتلای فرهنگ و موسیقی ایران با عذر از شاعران عزیز هر گونه بی‌حرمتی از طرف افراد غیرمرتبط را اکیداً محکوم نموده و با اشاره به این که این موسسه به محض اطلاع از امر به دنبال حل موضوع به شیوه متناسب با شأن عرصه فرهنگ بوده، تاکید می نماید این اقدامات به هیچ عنوان ارتباطی با موسسه آوازی نو

 

حمید هیراد از شاعران بدلیل استفاده از شعرهای آنان بدون اجازه عذرخواهی کرد.

 

گروه هنری تالاب

جدیدترین مطالب سایت