اشتباه کردن مدیران – 8 اشتباه بزرگ از طرف مدیر

اشتباه کردن مدیران – 8 اشتباه بزرگ از طرف مدیر

مجله تالاب در این گزارش پیش رو از اشتباه هایی برای شما صحبت می کنیم که تازه واردهای دنیای مدیریت به آنها دست می زنند و مشکلاتی را هم برای خودشان و هم برای سازمان متبوعشان به وجود می آورند.

 

پس اگر به تازگی مدیریت مجموعه ای را به دست گرفته اید، خواندن این گزارش را از دست ندهید.

 

اشتباه کردن مدیران - 8 اشتباه بزرگ از طرف مدیر

 

اشتباه اول: می خواهند بهترین دوست همه باشند

اگرچه ایجاد ارتباط مستقیم و صمیمانه با اعضای تیم برای یک مدیر یک وظیفه مهم به شمار می آید، اما شما باید اول از همه به فکر ایجاد یک “تیم منسجم” باشید.

همچین باید مشخص کنید که به طور کاملا مستقیم به همه کارهای کارمند کاری ندارید، اما نظارتتان همیشگی است. کشیدن خطوط خیلی پررنگ و زیادی از بالا نگاه کردن به کارمند بهره وری را کاهش می دهد.

 

اشتباه دوم: کارمند را غول چراغ جادو می بینند

کارها با جمل و جادو راه نمی افتد چون شما و کارمندانتان مدیر و کارمند هستید و نه جادوگر و شعبده باز. این راه هم خوب می دانید. پس به جای دستور دادن باید الهام بخش برای کارمندان خود باشید تا آنها هم با شما و برای شما کار کنند.

 

یک مدیر به طور خودکار احترام بدست نمی آورد، باید تلاش کند، وقت بگذارد و آن را بدست آورد.

 

اشتباه کردن مدیران - 8 اشتباه بزرگ از طرف مدیر

 

اشتباه سوم: قول هایی می دهند که توان عمل کردنشان را ندارند
اشتیاق شما برای رفع و رجوع اشتباهاتی که کارمندانتان به هر دلیل مرتکب شدند، قابل درک است اما حواستان باشد که مدیران تازه کار معمولا حرف هایی می زنند یا قول هایی می دهند که توان عمل کردن به آنها را ندارند و به این ترتیب پیش کارمندانشان بی اعتبار می شوند.

 

در چنین وضعیتی رعایت جانب احتیاط بر ریسک و خطر کردن اولویت دارد.

 

اشتباه چهارم: دنبال تغییر همه چیز هستند

یکی از بزرگترین اشتباهات مدیران تازه کار این است که در ماه های اولیه کار به دنبال تغییر همه افراد و همه عناصر در سازمان خود هستند. هر کاری یک راهی دارد و به دلیلی انجام می شود.

پس تا دلیل منطفی برای تغییر نیافته اید، دست به این کار نزنید.

 

اشتباه پنجم: خود را معصوم و بی گناه نشان می دهند

خود را بالا نشان دادن از شما یک سوپرمن نمی سازد. تازه مدیرانی که نقاط ضعفشان را پنهان می کنند یا خود را همه چیز دان نشان می دهند، ترمز پیشرفت خود را می کشند و خطر به خطر افتادن سلامت کسب و کارشان را به جان می خرند.

 

 

اشتباه ششم: در جزئیات غرق می شوند

نقش شما به عنوان یک مدیر درک و تمرکز بر روی یک تصویر بزرگ است. تلاش برای مدیریت مستقیم همه پروژه های خرد شما را تبدیل به مانعی برای پیشرفت آن پروژه ها می کند.

 

کارها را به اعضای تیمتان بسپارید و به آنها اعتماد کنید چون وظیفه شما به عنوان یک مدیر نظارت بر کار آنهاست نه دخالت در کارشان.

 

اشتباه کردن مدیران - 8 اشتباه بزرگ از طرف مدیر

 

اشتباه هفتم: از رویارویی با کارمند اجتناب می کنند

هیچ مدیر کار درستی کارمندش را به باد انتقاد و سرزنش نمی گیرد. از طرفی شما به عنوان یک مدیر تحمل عملکرد بد یا نافرمانی کارمندتان را هم نخواهید داشت.

 

سرتان را مثل کبک زیر برف نکنید و در مواقع لازم تشری به کارمند بزنید. نه همیشه در حال انتقاد باشید و نه کلا بیخیال ماجرا شوید. حد وسط را رعایت کنید.

 

 

اشتباه هشتم: در راهنمایی و پشتیبانی شکست می خورند

مدیران هم نیاز به مدیریت دارند، به ویژه اگر به تازگی وارد حوزه کاری خود شده باشند. هیچگاه تلاش نکنید که همه راهنمایی ها و پشتیبانی ها را به تنهایی انجام دهید، چون شکست می خورید.

شما نیازمند مشورت با دیگران و کاربلدتر از خودتان هستید، پس یک دندگی را کنار بگذارید و افراد کارشناس را به حوزه کاری خود راه دهید.

 

جدیدترین مطالب سایت