با بانوی اول رستوران‌ های بزرگ ایران آشنا شوید !! (فاطمه طریقت)

با بانوی اول رستوران‌ های بزرگ ایران آشنا شوید !! (فاطمه طریقت)

خانم فاطمه طریقت یکی از زنان موفق ایرانی که توانسته است نام یک شیر زن در عرصه کار و تجارت را برای زنان ایرانی بدست آورد. تلاش و پشت کار و جدیت در کار از دلایل موفقیت این بانوی گرامی میباشد.

 

با ما همراه باشید در سایت تالاب :

 

بیوگرافی فاطمه طریقت منفرد هانی

فاطمه طریقت‌ منفرد در شهریور 1331 در خیابان ری تهران ودر خانواده‏اي کاملاً مذهبی به‌ دنیا آمد و این جزئی از افتخارات زندگی اوست. خانواده طریقت خانواده کوچکی نبود. پدرش رستوران‏دار بود.

 

آتش برای خیلیها پایان دهنده دوره مهمی از زندگی است؛ چه بسیار کسانی که خاکستر نشین آتشی شده‌اند که هرگز مهار نشد. اما اگر شما فاطمه طریقت باشید همه ی چیز متفاوت خواهد بود.

 

برای خانم طریقت همه ی چیز از یک آتش‌سوزی شروع شد، دقیقا 32 سال پیش، کارخانه چمدان‌سازی حاج اکبر کبریتچی سوخت و اعتبار خاندان بر باد رفت، همین شد که خانم خانه به فکر شغل آبا و اجدادی افتاد و تصمیم گرفت به کمک همسرش بیاید.

 


حتما بخوانید:  موفق ترین زنان ایرانی در خارج را بیشتر بشناسید !


 

با بانوی اول رستوران‌ های بزرگ ایران آشنا شوید !! (فاطمه طریقت)

فاطمه طریقت منفرد هانی بزرگترین رستوران دار خانم در ایران

 

او باوجود تمام مخالفت‌ها آستین‌ها را بالا زد و سراغ سیخ کباب و دیگ برنج رفت. فاطمه طریقت منفرد، دخترطریقت بزرگ موفق شد رستورانی را راه بیندازد. رستورانی که دقیقا یک روز قبل از تولد آخرین فرزندش افتتاح شد و نام هانی پسر سوم خانواده را بر خود گرفت نامی که حالا برای خود برند بزرگی محسوب می شود.

 

سایت تالاب : رستوران‌داری شغل آبا و اجدادی خانواده پدری خانم فاطمه طریقت منفرد است. تقریبا تمام مردان خانواده او به این حرفه اشتغال داشته‌اند. پدرش نیز رستوران‌ طریقت را درسال 1317 راه‌اندازی کرد اما افتتاح هانی به دست خانم طریقت در اسفند 1359 یکگام بزرگ بود.

 

خانواده طریقت، خانواده بزرگ و مذهبی بود که کار کردن زنان در ان عیب بزرگی محسوب می ‌شد و دختران حق نداشتند بیشتر از مقطع ابتدایی تحصیل کنند. انها باید آماده می شدند تا همسری خوب و مادری مهربان باشند. فاطمه نیز همین گونه و براساس سنت قدیمی خانواده بزرگ شد و برخلاف میل باطنی به اجبار پدر ازدواج کرد که این وصلت باوجود 5 فرزند «4پسر و یک دختر» در بیستمین سال به جدایی کشید و فاطمه به تنهایی بار رستوران‌داری رابه دوش کشید.

 

خانم طریقت منفرد عزمش را جزم کرد تا کیفیت غذا هاي هانی مطهری همیشه بالاتر از رستوران‌هاي‌ مشابه باشد.

 

وی راز موقیتش را از زیر کار در نرفتن می داد و می گوید: شاید خیلی وقت‌ها پیش آمده که کارم رابه خانواده ترجیح داده‌ام که درست هم نبوده؛ اما خب کاری که من انجام می دهم مسئولیت سنگینی دارد و حتی فکر میکنم کمتر از کار یک دکتر نیست، چون یک اشتباه ممکن است حوادثی رابه وجود بیاورد که جبرانش خیلی سخت باشدظ… با این وجود تمام این سختی‌ها و خستگی‌ها وقتی که مردم می آیند و به خاطر کیفیت کار تشکر میکنند خستگی از تنم بیرون میرود. خانم طریقت به شدت عاشق کارش است میگوید می‌توانست بی‌خیال همه ی چیز شود ولی وجدان کاری و تعهد مانع است.

 

این بانوی ایرانی در مورد مردانه بودن این شغل این طور اظهار نظر میکند: می دانم که این تصور برای خیلیها وجوددارد که رستوران‌داری یک شغل مردانه است. بعنوان یکی از معدود زنان رستوران‌دار ایرانی، هر چند منش و شخصیت رفتاری افراد را مهم ترین عامل در انتخاب‌شان برای کار میدانم اما معتقدم کار کردن با آقایان آسان‌تر است. به خاطر همین بیشتر کارمندان رستورانم را مردها تشکیل می دهند. در آشپزخانه هانی هر چند خودم سرآشپز و رئیس هستم اما تمام آشپزهای مشغول بکار که تحت تعلیم خودم بوده‌اند، مرد هستند.

 

با بانوی اول رستوران‌ های بزرگ ایران آشنا شوید !! (فاطمه طریقت)

خانم طریقت کیست ؟

 

خانم طریقت معتقد است که کار، عار نیست و باید این تفکر که هر کس لیسانس دارد می بایست پشت میز بنشیند تغییر کند.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا سریال «آشپزباشی» از روی زندگی شما ساخته شد یا نه می گوید:  موقع پخش سریال «آشپزباشی» این شایعه به وجود آمده بود که این سریال داستان زندگی ما بوده در حالیکه اصلا اینطور نیست. واقعا باوجود ارادتی که به دو هنرپیشه نقش اول کار دارم اگر بجای انها بودم این نقش‌ها را بازی نمی کردم.

 

من از ساختن این سریال اطلاع چندانی نداشتم، فقط یکی، دو بار آمدند و رقم قابل توجهی پیشنهاد دادند که اگر پرداخت کنید اسم شما و رستوران را روی کار میگذاریم و این در جامعه پیچید که این سریال از روی زندگی ما ساخته شده. خود من یکی، دوبار بیشتر سریال را ندیدم، اصلا داستان زندگی ما نبود. در زندگی واقعی من آشپز هستم نه پدر بچه‌ها، بیشتر تلاش‌ها و نوآوری‌ها از من بود.

 

این را هم بگویم که اصلا نفهمیدم آخر سریال چطور شد. ان دوباری هم که سریال را دیدم فقط داد و فریاد و جروبحث بودو نتوانستم نتیجه‌اي بگیرم.

 

ما زن و شوهر بودیم که اینکار را کردیم و اگرهم وسط راه از هم جدا شدیم به خاطر رستوران نبود، این یک ازدواجی بود که از روز اول اشتباه بود، آشپزباشی کاملا برعکس داستان زندگی ماست.

 

این شغل خاندان طریقت بوده و بعد از ورشکستگی همسرم من تصمیم به باز کردن رستوران گرفتم و همیشه من سرآشپز بودم و آشپزی را از مادرم یاد گرفتم.

 


حتما بخوانید:  با ثروتمندترین زنان ایرانی آشنا شوید + عکس


 

با بانوی اول رستوران‌ های بزرگ ایران آشنا شوید !! (فاطمه طریقت)

 

همسر فاطمه طریقت‌ منفرد

برای خانم فاطمه طریقت‌ منفرد همه ی چیز از یک آتش سوزی شروع شد، دقیقاً ۳۲ سال پیش، کارخانه چمدان سازی حاج اکبر کبریتچی سوخت و اعتبار خاندان بر باد رفت، همین شد که خانم خانه به فکر شغل آبا و اجدادی افتاد و تصمیم گرفت به کمک همسرش بیاید.

 

فاطمه طریقت‌ منفرد باوجود تمام مخالفت‌ ها آستین‌ ها را بالا زد و سراغ سیخ کباب و دیگ برنج رفت. فاطمه طریقت منفرد، موفق شد رستورانی را راه بیندازد. رستورانی که دقیقاً یک روز قبل از تولد آخرین فرزندش افتتاح شد و نام‌ « هانی» پسر سوم خانواده را بر خود گرفت نامی که حالا برای خود برند بزرگی به شمار می‌ رود.

رستوران‌ داری شغل آبا و اجدادی خانواده پدری خانم  طریقت‌ است، تقریبا تمام مردان خانواده او به این حرفه اشتغال داشته‌ اند، پدرش نیز رستوران طریقت را درسال ۱۳۱۷ راه اندازی کرد، اما افتتاح هانی به دست خانم طریقت‌ در اسفند ۱۳۵۹ یکگام بزرگ بود.

 

خانواده وی، خانواده بزرگ و مذهبی بود که کار کردن زنان در ان عیب بزرگی به شمار می‌‌ رفت و دختران حق نداشتند بیشتر از مقطع ابتدایی تحصیل کنند. انها باید آماده می‌ شدند تا همسری خوب و مادری مهربان باشند.

خانم طریقت‌ نیز همین‌ گونه و بر اساس سنت قدیمی خانواده بزرگ شد و برخلاف میل باطنی به اجبار پدر ازدواج کرد که این وصلت باوجود ۵ فرزند « ۴پسر و یک دختر » در بیستمین سال به جدایی کشید و خانم طریقت‌ به تنهایی بار رستوران داری رابه دوش کشید.

احترام به قانون، داشتن نظم و انضباط در کار و عشق به ایران از خصوصیت‌ هاي‌ مهم این زن برجسته است، رمز موفقیت وی در حیطه کاری، نکته سنجی و ریزه‌ کاری‌ هایي است که شخصاً و با کنترل کامل وی انجام می‌ پذیرد.

هم‌ اکنون روزانه حدود ۶۰ منوی غذا، سرد و گرم در رستوران‌ هانی سرو می‌ شود که رضایت مشتری‌ هاي‌ ایرانی و خارجی رابه خود جلب کرده است.

 

با بانوی اول رستوران‌ های بزرگ ایران آشنا شوید !! (فاطمه طریقت)

راز موفقیت مدیر رستوران هانی از زبان خودش

خیلی‌ ها می‌ پرسند که راز این موفقیت چیست؟ باید بگوییم رمز اصلی‌ اش این است که فاطمه طریقت‌ منفرد هیچوقت از زیر کار در نرفته‌؛ حتی شاید خیلی وقت‌ ها پیش آمده که کار رابه خانواده ترجیح داده‌ که درست هم نبوده، اما کاری که او انجام می‌ دهد مسئولیت سنگینی دارد و حتی فکر می‌ کند کمتر از کار یک دکتر نیست، چون یک اشتباه ممکن است حوادثی رابه وجود بیاورد که جبرانش خیلی سخت باشد.

 

او میگوید: با این وجود تمام این سختی‌ ها و خستگی‌ ها وقتی که مردم می‌ آیند و به خاطر کیفیت کار تشکر می‌ کنند خستگی از تنم بیرون می‌ رود. خانم فاطمه طریقت‌ منفرد به شدت عاشق کارش است می‌ گوید می‌ توانست بی‌ خیال همه ی چیز شود ولی وجدان کاری و تعهد مانع است.

 

شغل مردانه با کارگران مرد، می‌ دانم که این تصور برای خیلی‌ ها وجوددارد که رستوران‌ داری یک شغل مردانه است. بعنوان یکی از معدود زنان رستوراندار ایرانی، هر چند منش و شخصیت رفتاری افراد را مهم‌ ترین عامل در انتخابشان برای کار می‌ دانم اما معتقدم کار کردن با آقایان راحتتر است. به خاطر همین بیشتر کارمندان رستورانم را مرد‌ها تشکیل می‌ دهند. در آشپزخانه‌ هانی هر چند خودم سرآشپز و رئیس هستم اما تمام آشپزهای مشغول بکار که تحت تعلیم خودم بوده‌ اند، مرد هستند.

 

کارگران در عین راضی بودن از ایشان را بعنوان تنها و یگانه قدرت مسلط بر کار پذیرا هستند.

فاطمه طریقت‌ منفرد هیچوقت طوری فکر نکرد که رئیس رستوران است، پس فقط یک کنترل از راه دور داشته است. او روی کارش و غذایی که به دست مردم می‌ رساند کنترل کامل دارد چون کارش را فوق‌ العاده دوست دارد، خودش از ۱۵سالگی کار کرده‌ و از ۲۷سالگی رسماً وارد رستوران شده.

 

زنان نیز می توانند در جامعه موفق باشند اگر خودشان جایگاه خود را پیدا کنند .

جدیدترین مطالب سایت