بررسی خودروی آئودی RS3 + تصاویر

بررسی خودروی آئودی RS3 + تصاویر

رونمایی خودروی آئودی آر اس تری

آئودی یکی از برندهای مشهور اروپایی هست که به تازگی از خودروی سواری جدیدش رونمایی کرده هست .

 

پس از سالها انتظار و ورق زدن مجلات خودرویی مثل تایرز و بونت برای یافتن ماشینی که حس نخستین تجربه رانندگی ما در سال 2011 با آئودی را زنده کند، سرانجام مدل رویایی آئودی به نام RS3 رونمایی شد.

 

اما این مدل، آن هاچبک دومحوره اي نبود که آئودی وعده آن را داده بود؛ اما در عوض این ماشین یک سدان با قابلیت هاي بالا محسوب میشود که بر مبنای طراحی و ساخت مدل A3 طراحی شده هست.

 

بررسی خودروی آئودی RS3 + تصاویر

حتما می‌دانید مدل A3 یکی از ماشین هاي رده بالای آئودی قبل از تغییر پلتفرم MQB محسوب میشود.

 

گرچه در حال حاضر مدل قوی تری به نام S3 نیز ساخت شده هست، بنابرین انتظارات ما از این ماشین اخیر آئودی چه هست؟ به نظر شما یک سیلندر اکثر و 108 اسب بخار قدرت اکثر در موتور چه اثراتی در عملکرد این ماشین خواهد گذاشت؟

 

RS 3 از لحاظ شگوه و زیبایی یک سطح بالاتر از S3 محسوب میشود و این فقط به خاطر رتبه موتور آن نیست.

 

161.3-HP/LITER

احتمالا به یاد دارید که وقتی داج در سال 1992 مدل وایپر خود را با موتور 8 لیتری و 8 سیلندر با 400 اسب بخار قدرت معرفی کرد، چه سر و صدایی به پا شد.در دوره حاضر نیز کوروت ZR-1 با موتور چهارگانه 5.7 لیتری 8 سیلندر قادر هست 375 اسب بخار نیرو ساخت کند.

 

در واقع میتوان گفت، 25 سال پس از انقلاب داج در این اساس، با تعداد سیلندر کمتر و نصف حجم موتور آن مدل داج، یک خودروساز توانسته خروجی موتوری حدود 400 اسب بخار ایجاد کند.

 

مطمئناً فشرده سازی 10 به 1 و توربوشارژ بودن موتور در فشار 1.35 بار، فشار بر موتور را کمتر میکند و تاثیر شگرف آن را می‌توان در موتور آئودی RS 3 دید چرا که به ازای هر لیتر قادر هست 161 اسب بخار نیرو ایجاد کند؛

 

اما موتور 5 سیلندر با بدنه آلومینیومی و ظرفیت 2480 سی سی نسبت به پکیج هاي آهنی در مدلهای قبلی، نقطه بحبوحه این ماشین محسوب می‌شود.

 

بررسی خودروی آئودی RS3 + تصاویر

این قدرت موتور در واقع سطح آئودی RS 3 را بالاتر از موتور توربو دوقلوی نیسان GT-R با 157.9 اسب بخار قدرت قرار میدهد؛ گرچه باید به این نکته نیز اشاره کرد که همچنان پایینتر از BMW M4 با 165.5 اسب بخار قدرت قرار می‌گیرد.

 

محفظه موتور RS 3 واقعا کوچک هست در نتیجه از میل لنگ سبک تر، محفظه روغن، تزریق سوخت مستقیم و پورت، سوپاپ متغیر و گرچه یک توربوشارژر بزرگتر بهره گیری میکند.

 

ما قبلا این موتور 5 سیلندر توربوی آهنی را در مدل آئودی TT RS مدل 2012 با قدرت 360 اسب بخار تست کرده ایم و در حال حاضر این موتور را در مدل اخیر 2017 در یک ماشین مسابقه اي آزمایش کردیم:

 

نام این ماشین تستی، آئودی کوپه Ur-Quattro دو محوره هست. قبل از صدای یونیکی که سیستم اگزوز خاص و اسپورت این ماشین شنیده می‌شود، به نظر می‌رسد وقتی پا را بر روی گاز میگذاریم صدای غیرمتعارفی از این ماشین به گوش می‌رسد.

بررسی خودروی آئودی RS3 + تصاویر

وقتی از تمام ظرفیت توربوشارژ بهره گیری می‌کنیم شاهد تکان هایي در بدنه این ماشین هستیم ؛ حدفاصل دور موتور 1700 تا 5850 شاهد گشتاور 354 پوند فوت هستیم که این تکان ها را در ماشین شاهد هستیم.

 

اگر کمی به سرو صدای این ماشین دقیق شوید شاید یاد ماشین وایپر ده سیلندر بیفتید و این در حالی هست که تعداد زیادی از ماشین هاي 4 سیلندر در بیشینه عملکرد موتور نیز چنین صدایی از خود به بیرون منتقل نمی‌کنند حتی در دور موتور 7200 ! و این سر و صدا برای موتوری کوچک با حداکثر دور موتور 5850 کمی چندان به نظر میرسد.

 

از طرفی تغییر حالت بی نظیری در اوضاع اسپورت و رانندگی عادی در این ماشین شاهد هستیم و چابکی و روانی حرکت با این ماشین در حالت عادی فراتر از حد انتظار ارزیابی می‌شود.

 

با این حال تغییر دنده در حالت دستی کمی با سر و صدای دریچه گاز همراه هست که می‌توان آن را تا حدی نرمال و عادی دانست. امیدوار بودیم آئودی، توجه بیشتری در طراحی فرمان این ماشین میکرد. مسئولین آئودی مدعی میباشند

 

که RS 3 قادر هست ظرف 4.1 ثانیه به سرعت 60 مایل بر ساعت برسد که این رکورد در مدل S3 4.4 ثانیه هست. گرچه ذکر این نکته ضروری هست که در تستی که با RS 3 اي که در اختیار ما قرار گرفته بود ما توانستیم ظرف 3.8 ثانیه به سرعت 60 مایل بر ساعت برسیم.

 

مسیرهای پرپیچ و خم

در کنار افزایش خروجی موتور از 360 به 400 اسب بخار، یکی دیگر از مزایای این ماشین محفظه آلومینیومی موتور هست که به شدت به کاهش وزن این ماشین کمک کرده هست چرا که 57 پوند از وزن قسمت جلوی ماشین کم شده هست که این اتفاق به واکنش سریع و منطبق تایرها به کوچکترین حرکت فرمان هست به طوری که نرخ تطبیق فرمان 14.6 به 1 هست؛ به طوری که با تغییر جهت 0.5 اینچی فرمان به سمت راست قادرید ماشین را کاملا به سمت راست برانید.

 

در تست کوهستان این ماشین که با سرعت هاي متوسطو بالا در پیچ ها نیز انجام شد نتایج جالبی به دست آمد چرا که عملکرد بی نظیر این ماشین در پیچ ها با سرعت بالا واقعا چشمگیر بود چرا که با کمترین حرکت فرمان می‌توانید از پس این پیچ ها بر آیید.

 

قسمتی از این انعطاف بالا مربوط به عملکرد سریع دریچه گاز هست و مورد دیگر مربوط به تنظیم گشتاور توسط ترمزها و عملکرد مفید سیستم تعلیق و فرمان هست.

 

وقتی با سرعت پایین در حالت داینامیک به پیچ هاي تند میرسیم، این ماشین با وقار خاصی از این مراحل به سادگی عبور کرد. سیستم کلاچ هالدکس عمدتا تمرکزش بر روی محور عقب هست و به RS 3 این امکان را میدهد تا در مسیر هاي لغزنده به آهستگی بایستد.

 

بررسی خودروی آئودی RS3 + تصاویر

هیچ چیز لذتبخش تر از این نیست که سوار بر یک سدان دو محوره که برای رانندگی در جاده هاي لغزنده اماده نشده هست، شویم.

 

آن قدر که سواری با این ماشین در جاده هاي لغزنده راحت بود در جاده هاي خشک این حس خوشایند به ما دست نداد. قبل از واکنش هاي بینظیر در جاده هاي لغزنده، شاهد به کار گیری بعضی اپشن هاي الکترونیکی در این ماشین دو محوره بودیم که واقعا رانندگی با آن را راحت میکند.

 

با این ماشین میتوان به سادگی دوران طلایی آئودی Quattro را تداعی کنیم.

 

سیستم تعلیق استاندارد این ماشین از کمک فنرهای مغناطیسی در جلو و عقب بهره گیری می‌کند. اوضاع کمک فنر ها در حالت هاي نرمال،داینامیک، آسوده به طور واضحی در حالت هاي متفاوتی قرار میگیرند.

 

در یکی از آپشن ها در حالت داینامیک از کمک فنرهای چندگانه سنتی نیز می‌توان بهره گیری کرد که در حالت داینامیک پلاس این حالت وجود ندارد. این پکیج به منظور آماده سازی ماشین برای سواری راحت در مسیرهای مسابقه اي در این ماشین قرار داده شده هست و در این آپشن از ترمزهای جلو از جنس کربن سرامیک بهره گیری شده هست.

 

آیا این ماشین ارزشش را دارد؟

گرچه که دارد!ما از سال 2011 که کانسپت این ماشین به دنیا معرفی شد منتظر این ماشین بوده ایم و علاقه مندان بسیاری در سراسر دنیا نیز بی صبرانه منتظر خرید این ماشین با عملکرد بالا در بازار میباشند.

 

مطمئنا وقتی در تابستان امسال،سدان RS 3 عرضه شود، شاهد تقاضای بسیار بالایی برای خرید آن خواهیم بود. گرچه این که چرا ائودی تصمیم گرفته هست تا RS 3 را به صورت هاچبک چهار در در بازار شلوع سدان هاي ایالات امریکا روانه بازار کند، هنوز برای بعضی کارشناسان جای سوال هست.

 

بررسی خودروی آئودی RS3 + تصاویر

عکس هایی از آئودی SR3

 

در برترین حالت قیمت پایه این ماشین بین 55000 دلار تا 60000 دلار خواهد بود و بین 5000 تا 10000 دلار نیز احتمالا بابت آپشن هاي گوناگون به آن افزوده شود. این رنج قمیتی نمونه BMW M2 مدل 2017 هست که 365 اسب بخار قدرت دارد و از دنده اتوماتیک دو کلاچه و دو درب کمتر بهره گیری میکند.

 

RS 3 کمی گران تر از مرسدس AMG CLA45 با 375 اسب بخار قدرت موتور خواهد بود. چرا که با افزودن آپشن سیستم تعلیق تطبیقی قیمت این مدل از مرسدس به 51725 دلار می‌رسد.

 

سواری با RS 3 را تقریبا نمونه با BMW M2 ارزیابی کردیم«گرچه اگر نگوییم بهتر از آن» در مسیرهای مسابقه اي شاید BMW M2 بهتر باشد اما در مسیرهای پرپیچ و خم کوهستانی قطعا گزینه ما RS 3 خواهد بود. از منظر طراحی نیز با نگاه به طراحی RS 3 و مرسدس CLA45 در می یابیم که طراحی آئودی بهتر هست

 

و از لحاظ عملکرد نیز این مدل مرسدس تک محور عقب هست در حالیکه RS 3 از دو محور عقب و جلو بهره میبرد که به روانی سواری با آن بسیار کمک کرده هست.

بررسی خودروی آئودی RS3 + تصاویر

سواری با آئودی RS 3 یک تفاوت خاص با دیگر ماشین هاي این کلاس داشت که به سختی میتوان آن را در قالب کلمات بیان کرد به طوری که به جرات می‌توان گفت در این کلاس، آئودی RS 3 بی نظیر هست و همین مسئله باعث میشود که احتمالا به یکی از پیروز ترین ماشین هاي عرضه شده در کشور آمریکا تبدیل شود.

 

این ماشین یکی از ماشین هاي خوش قیمت با عملکرد بالایی به شمار میرود که علاقه مندان مدت هاي زیادی منتظر عرضه آن بوده اند. این ماشین خوشگل از گلگیرهای جعبه مثل، یک سقف کربنی اسپورت بهره گیری میکند که وجه تمایز اساسی آن با مدلهای A3/S3 محسوب میشود.

 

ماشینی که از یادها رفت

در سال هاي 2011 تا 2012، کواترو GmbH نخستین RS 3 هاچ بک اسپورت را راخت که یک هاچ بک چهار در کامپکت محسوب می شد که در دوره خود قادر بود تعداد زیادی از ماشین هاي اسپورت زمان خود را مغلوب کند و گرچه قیمت بسیار بالایی نیز داشت. اما نسخه فعلی ارتقا یافته با تفاوت هایي نسبت به مدل پیشین روانه بازار میشود.

 

در این مدل از یک موتور توربوشارژ 5 سیلندر با پیشرانه 2.5 لیتری بهره گیری شده هست که نمونه آن را میتوان در TT RS دید. RS3 دو محوره هست که از هفت دنده با دو کلاچ بهره گیری میکند.

بررسی خودروی آئودی RS3 + تصاویر

تصاویری از آئودی SR3

موتور این ماشین در نوع خود بی نظیر هست. بهره گیری از 5 سیلندر در یک موتور توربو به نظر بینظیر هست چرا که به قدرت و چابکی این ماشین به طور چشمگیری افزوده شده هست به طوری که مجله معتبر ماشین این ماشین را واقعا سریع و چابک نامیده هست.

 

پلتفرم این ماشین تقریبا کپی از پلتفرم هاي گلف فولکس واگن هست. مدلهای خاص RS 3 با پیشرانه 2.5 لیتری و 5 سیلندر و محفظه آهنی خروجی 340 اسب بخار با گشتاور 332 پوند فوت می‌دهند.

 

هر علاقه مند به ماشینی آرزو دارد که این این ماشین را داشته باشد محصوصا دارندگام خودروهای گلف آرزو می‌کنند کاش ماشین آن ها با این مدل از آئودی عوض می شد.بهره گیری از مواد سبک و جزئیات طراحی خاص باعث شده تا این ماشین ظرف 4.4 ثانیه بتواند به سرعت 60 مایل بر ساعت برسد.

 

در نهایت باید گفت که علاقه مندان بسیاری منتظر عرضه رسمی این ماشین در تابستان 2017 میباشند؛ شاید مسئولین آئودی تصمیم بگیرند این ماشین هارا با نام مدل 2018 روانه بازار کنند.

 

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در مرحله اول عرضه این ماشین محدود خواهد بود. مسئولین آئودی معتقدند احتمال این که با کمبود عرضه در بازار کشور آمریکا مواجه شوند بالاست.

 

انها معتقدند که ساخت این ماشین تنها به قصد خریداران آمریکایی بوده هست و احتمالا استقبال بسیار بالایی از این ماشین خواهد شد و در صورت وقوع این اتفاق ساخت این ماشین ادامه پیدا خواهد کرد. بگذارید فکر کنیم مسئولین BMW و مرسدس آن گونه فکر نمی‌کنند..

 

منبع :bartarinha.ir

جدیدترین مطالب سایت