دانستنی هایی راجب تلویزیون LED

مجموعه : دانستنیها
دانستنی هایی راجب تلویزیون LED

دانستنی های مفید راجب تلویزیون LED

 

تلویزیون led-تلویزیون LED (نامی که شرکتهای سامسونگ، توشیبا، فیلیپس و ال جی از آن استفاده کرده اند) همان تلویزیون LCD است که بجای لامپ فلورسنت از سیستم نورافشانی LED استفاده می کند.

 

البته این تلویزیون ها بطور 100 درصد LED نیستند و نباید این نام به آنها اطلاق شود.تلویزیون LED واقعی برای نمایشگرهای بزرگ در استادیوم ها و اهداف تجاری استفاده می شود.

 

تشخیص و ایجاد تمایز بین تلویزیون LCD که از طریق لامپ فلورسنت نوردهی میکند باتلویزیون LED که از دیودهای نورانی استفاده می کند بسیار مهم است انقدر که در انگلستان شرکت سامسونگ در تبلیغاتش اجازه ندارد از لفظ LED TV استفاده کند مگر اینکه توضیحی درباره شیوه نوردهی در آن به بیننده بدهد.

 

راهنمای خریدتلویزیون LED

 

تلویزیون led, تلویزیون led, led تلویزیون, قیمت تلویزیون led, led قیمت تلویزیون, تلویزیون LEDU, میز تلویزیون led

 

 

تلویزیون led-تلویزیون LED مخفف واژه Light Emitting Diode و به معنای دیود ساطع کننده نوراست. دیودهای ساطع‌کننده نور در واقع جزو خانواده‌ دیودها هستند و دیودها نیز زیر گروه نیمه هادی‌ها به شمار می‌آیند.

 

خاصیتی که تلویزیون LED را از سایر نیمه‌‌هادی‌ها متمایز می‌کند این است که با گذرجریان از آنها مقداری انرژی به صورت نور ازآنها ساطع می‌شود.

 

تلویزیون LED تا اواخر دهه گذشته فقط می‌توانستند سه نور آبی، سبز و قرمز تولیدکنند که این موضوع باعث کاربرد محدود آنها بود، اما این اواخر LEDهایی با رنگ آبی وارد بازار شده‌اند که می‌توانند نور سفید با هاله‌ای از رنگ آبی تولید کنند.

 

به همین دلیل می‌توان از این تکنولوژی در تولید تلویزیون و مانیتور استفاد کرد.

 

تلویزیون LED فاقد پرتوهای مادون قرمز و فرابنفشی هستند که سایر صنایع روشنایی ایجاد می‌کنند برای همین تلویزیون LED به سلامت چشم و محیط آسیب نمی‌رسانند.

 

LEDهای سفید قابلیت تولید همه رنگ را داشته و علاوه بر آن از انرژی بسیار کمی در مقایسه با سایر لامپ‌ها و LEDهای قدیمی، برای تولید روشنایی استفاده می‌کنند.

 

کارشناسان معتقدند استفاده لامپ‌های LED نسبت به لامپ‌های فلورسنت و … در تلویزیون LED مزایای بیشتری دارد و مزیت مهم آن برگشت‌پذیری به چرخه طبیعت است زیرا که در آنها به جای جیوه از عناصر دیگری مانند گالیوم و آرسنیک استفاده شده است.

 

در LCDهای معمولی برای روشن کردن کریستالهای مایع (Backlight) از لامپهای مختلفی از جمله لامپهای نور سفید و یا لامپ های فلورسنت سرد، لامپ های فلورسنت گرم  استفاده میشود ولی LCD جدید یا همان تلویزیون LED به جای لامپهای یاد شده به چراغ‌های LED برای روشن کردن کریستالهای مایع مجهز شدهاند‌.

دانستنی هایی راجب تلویزیون LED

 

دو سبک تلویزیون LED  وجود دارد:

 

1-تلویزیون LED که به نام “لبه روشن” (edge-lit) شناخته می شود،بامجموعه ای از ال ای دی ها در اطراف قاب تلویزیون.

 

2-تلویزیون LED دیگری “با آرایش منظم ” (full-array) با مجموعه ای از چراغها در پشت صفحه نمایش در الگوی شبکه ای.

 

مدل های لبه روشن نور را به مرکز صفحه نمایش منعکس می کنند، و باریکترین ، و سبکترین مدل تلویزیون ها در حال حاضر هستند. از آنجا که آنها چراغ های کمتری در داخل دارند، مدل های LED لبه روشن، نسبت به مدل های «با آرایش منظم» ارزان ترند.

 

با این حال ، مدل های «با آرایش منظم» بهترین نسبت کنتراست را در تکنولوژی LED  دارا هستند.

 

مقایسه بین تلویزیون LED و LCD معمولی:

 

تلویزیون led, تلویزیون led, led تلویزیون, قیمت تلویزیون led, led قیمت تلویزیون, تلویزیون LEDU, میز تلویزیون led

 

-تصویر در تلویزیون LED بسیار روشنتر است و کنتراست بسیار بهتری دارد و نقاط سیاه در آن عمیق ترند.

 

-با سیستم نوردهی Edge-LED ضخامت آنها بسیار کم است، بطوریکه LED های موجود در بازار کمی بیش از 25 میلیمتر هستند!

 

-تلویزیون LED برق بسیار کمتری مصرف می کند.

 

-طیف رنگ در تلویزیون LED وسیع تر است بخصوص وقتی از تکنولوژی نوردهی RGB-LED استفاده شده باشد.

 

-فرکانس تغییر تصویر در تلویزیون LED بالاتر است.

 

-تلویزیون LED  آلودگی محیط زیستی کمتری دارند.

 

به دلیل سرعت خاموش و روشن شدن بالای LED، خاموش و روشن شدن تصویر در تلویزیون LED بسرعت انجام میگیرد در نتیجه میتوان به Response Time یا زمان پاسخگویی پایینتر دست یافت، این باعث میشود محوی و تاری که هنوز هم به طور جزئی در تصاویر پر تحرک در LCDها دیده میشود باز هم کاهش پیدا کند.

 

جدیدترین مطالب سایت