معایب هر روز حمام رفتن افراد

مجموعه : دانستنیها
معایب هر روز حمام رفتن افراد

معایب هر روز حمام رفتن افراد 

 

هر روز حمام رفتن افراد حتما حتما مشکلات پوستی به وجود می آورد و این کار موجب وسواس هم خواهد شد در ادامه این معایب ها با سایت تالاب همراه شوید.

 

بسیاری از افراد هستند که هر روز صبح یا شب دوش می گیرند تا تمیز و سرحال شوند. اما از نظر پزشکی آیا این کار ایرادی دارد؟ خیلی از افراد عادت دارند روزانه استحمام کنند تا تعریق روزانه و آلودگی‌های محیطی از بدن آنها پاک شود و پاکیزه و خوشبو در اجتماع ظاهر شوند.

 

حمام صبحگاهی برای عده‌ای حکم چای را ایفا می‌کند و محرکی است که آنها را وادار به حرکت می‌کند و می‌توانند روز خوبی را با آن شروع کنند. اما برخی محققان بر این باورند که استحمام روزانه خیلی هم خوب نیست و گاهی ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند.

 

استحمام روزانه در برخی فرآیندهای طبیعی که روی پوست، مو و ناخن‌ها رخ می‌دهد، اختلال ایجاد می‌کند. پزشکان حمام کردن هر روزه را بویژه در فصول سرد سال برای پوست مضر می‌دانند به‌طوری‌که سرمای هوا از یک طرف و گرمی آب حمام از طرف دیگر، چربی پوست را از بین می‌برد و بیماری‌های شدیدی را چون التهاب پوستی و اگزما ایجاد می‌کند.

 

از این‌رو، محققان توصیه می‌کنند افراد در صورتی که هر روز حمام می‌کنند، بهتر است به جای آب داغ از آب ولرم استفاده کنند و تا حد امکان مدت زمان استحمام را کوتاه‌تر کنند تا از خشک شدن پوست جلوگیری شود. یکی از گزینه‌هایی که اغلب مردم برای شست‌وشوی بدن خود استفاده می‌کنند، صابون است.

 

به‌طور کلی، صابون به‌منظور از بین بردن چربی‌ها از روی پوست طراحی شده است و آن را خشک می‌کند. بهتر است برای حفظ، رطوبت پوست، بلافاصله بعد از حمام پوست بدن را با کرم‌های مرطوب‌کننده، مرطوب نگه دارید.پزشکان روش غوطه‌ور شدن در آب ولرم به مدت ده تا 15 دقیقه را در حمام و پس از بیرون آمدن از حمام استفاده از مرطوب‌کننده

 

را راهکار مناسبی برای حفظ رطوبت پوست بدن می‌دانند. کودکان کم سن و سال و سالمندان به دفعات استحمام کمتری نیاز دارند. پوست کودکان بسیار حساس و پوست سالمندان نیز به طور طبیعی خشک‌تر است.

 

حمام روزانه الزام نیست
به گزارش تالاب اگر هر روز باشگاه می‌روید و ورزش می‌کنید، فعالیت سنگین انجام می‌دهید یا در کارخانه موادشیمیایی کار می‌کنید حمام روزانه ضرورت دارد تا آلودگی‌ها و تعریق را از بدن پاک کند؛ در غیر این صورت، بدن آن‌قدر کثیف نمی‌شود که نیاز به شست‌وشوی روزانه داشته باشد. در واقع، حمام کردن روزانه بیشتر بر اثر یک فشار اجتماعی انجام می‌شود نه به این دلیل که بدن حتما آلوده شده است.

 

بدن به باکتری نیاز دارد
محققان بر این باورند که استحمام روزانه، باکتری‌های مفید روی سطح پوست را از بین می‌برد. این باکتری‌ها به حفظ سلامت پوست کمک کرده و مانند سدی در برابر باکتری‌های مضر عمل می‌کند و سموم ناشی از صابون‌های شیمیایی، شامپوها، عطرها و سایر محصولات مراقبت شخصی را از بدن دور نگه می‌دارد.

 

خشک شدن موها
علاوه بر خشک شدن پوست بدن بر اثر استحمام روزانه، خشک شدن موها نیز از عوارض دیگر حمام‌کردن روزانه است.بهتر است هفته‌ای دو مرتبه موهایتان را بشویید و این مساله در افرادی که موهای آسیب‌دیده و ضعیف دارند بیشتر حائز اهمیت است. ناخن‌ها در حمام آب جذب می‌کنند و در این حین، رطوبت و چربی‌های خود را نیز از دست می‌دهند. حمام روزانه همچنین شکنندگی و پوسته‌پوسته شدن ناخن‌ها را به‌دنبال دارد.

 

جدیدترین مطالب سایت