تشکیل اولین جنین انسان و خوک

مجموعه : اخبار علمی
تشکیل اولین جنین انسان و خوک

تصاویر تشکیل اولین جنین انسان و خوک

 

با آزمایش های جدید و پیشرفته موسسه ی زیست شناسی سالک به پژوهش های دست پیدا کرده اند تا علم سلول های بنیادی را ادامه مطلب را در سایت تالاب مشاهده نمایید.

 

گروهی از دانشمندان در موسسه ی زیست شناسی سالک موفق به ایجاد سلول ها و بافت های انسانی در جنین خوک شدند. آن ها عملاً اولین جنین انسان-خوک را خلق کردند.نتایج این پژوهش می تواند نقطه‌ی شروعی برای پرورش اندام‌های انسانی مثل قلب، ریه، کبد و کلیه در بدن حیوانات باشد. خوان کارلوس ایزپوسا بلمونته،

 

به گزارش تالاب:از اساتید آزمایشگاه ژنتیکی مؤسسه‌ی زیست‌شناسی سالک و سرمایه‌گذار اصلی تحقیقات در گزارشی خبری می‌گوید: «هدف نهایی، بازسازی بافت‌ها و اندام‌های کارآمد و قابل پیوند زدن است، اما هنوز با این هدف خیلی فاصله داریم. این گام اول بسیار مهم است.»

 

در این پژوهش، محققان انواع سلول‌های بنیادی انسانی را به جنین خوک‌ها تزریق کردند. این سلول های بنیادی شامل سه نوع می‌باشد که آن‌ها را “ساده”، “متوسط” و “آماده” می‌نامند.

 

سلول های بنیادی پرتوان “ساده”، از یک منشأ که به طور کامل توسعه نیافته است می آیند و پتانسیل بسیار زیادی دارند. سلول های بنیادی به اصطلاح آماده، کمی نسبت به ساده‌ها توسعه‌ یافته تراند اما با این وجود پرتوان می‌مانند. سلول‌های بنیادی متوسط، یک‌ چیزی ما بین سلول های آماده و ساده‌اند.

 

تشکیل اولین جنین انسان و خوک

تشکیل اولین جنین انسان و خوک

 

از میان سلول‌های بنیادی مذکور، محققان دریافتند که سلول‌های بنیادی متوسط بیشتر از بقیه دوام آوردند و بیشترین پتانسیل برای توسعه یافتن را نشان دادند. جنین های خوکی که پس از تزریق سلول های بنیادی انسان زنده ماندند، به خوک ها پیوند زده شدند و برای سه تا چهار هفته رشد کردند.

 

بلمونته و تیمش دست از ادامه‌ی آزمایش کشیدند تا از حریم‌های اخلاقی خارج نشوند. محققان همچنین پی بردند که میزان سازش جنین ترکیب شده زیاد نیست.

 

آن‌ها مشاهده کردند توسعه و رشد جنین خوک، به خاطر وجود بافت‌های انسانی است که به تأخیر می‌افتد. همچنین محققان معتقدند که اندام رشد یافته در بدن جنین های ترکیبی به احتمال زیاد توسط بدن انسان به جهت وجود بافت‌های خوک، مطرود شود.

 

جدیدترین مطالب سایت