زنده کردن مردگان توسط پزشکان آمریکایی !+ عکس

مجموعه : اخبار علمی
زنده کردن مردگان توسط پزشکان آمریکایی !+ عکس

پزشکان آمریکایی بدنبال دستیابی برای زنده کردن مردگان هستند.

 

به گزارش تالاب مرگ مغزی به وضعیت غیرقابل بازگشت همه عملکردهای مغز اطلاق می‌شود. در چنین وضعیتی همهٔ نورونهای مغز در نتیجهٔ هیپوکسی تخریب می‌شوند. مرگ مغزی یکی از معیارهای قطعی تعیین کننده مرگ است. (معیار دیگر از بین‌رفتن گردش خون و تنفس است) برای تشخیص مرگ مغزی باید تمامی اعمال مغز به صورت غیرقابل‌برگشت از بین رفته‌ باشند.

 

درحالی که امروز همه بر این اتفاق نظرند که مرگ مغزی یعنی پایان زندگی، اخیرا یک شرکت “احیا سازی” آمریکایی اعلام کرد که در حال بررسی روش هایی به منظور بارگرداندن مرگ مغزی ها به زندگی دوباره است.

زنده کردن مردگان توسط پزشکان آمریکایی !+ عکس

بیوکوارک، نام یک شرکت احیا سازی آمریکایی است  و در حال آغاز پروژه ای برای تکنولوژی هایی مبنی بر احیا سازی و بازگرداندن انسان های مرگ مغزی است.  این شرکت ادعا می کند که مرگ موضوع لاینحل و برگشت ناپذیری نیست و قصد دارد به آزمایش هایی بر این اساس بپردازد.

 

ایرا پاستور، رئیس این شرکت می گوید: ” مراکز پزشکی همیشه می گویند مرگ مغزی برگشت ناپذیر و پایان خط است. اگرچه انسان در سیستم عصبی خود قابلیت ترمیم سازی را ندارد ولی بسیاری از گونه های غیر انسان مثل دوزیستان  و برخی ماهی ها این توانایی را دارند و می توانند مغز و ساقه مغزی خود را پس از آسیب تا حد قابل توجهی ترمیم کنند. “

زنده کردن مردگان توسط پزشکان آمریکایی !+ عکس

زمانی که قلب از کار می ایستد و یا گردش خون متوقف می شود؛ پذیرفتن اینکه مرگ صورت گرفته ساده است ولی داستان برای این شرکت آمریکایی از جایی شروع می شود که مغز از کار افتاده در حالیکه قلب هنوز می تپد. در این حالت پزشکان می توانند با استفاده از دستگاه، قلب بیمار را زنده نگه دارند. اما دکتر پاستور و پایلیان که از موسسان مرکز بیوکوارک هستند در حال کار بر روی پروژه ای به نام “ReAnima”  هستند که به واسطه آن مرگ مغزی دیگر پایان زندگی نیست.

 

این پروژه قصد دارد با ایجاد یک تکنولوژی منحصر به فرد، قابلیت خود احیایی و باز سازی مغز را برای انسان فراهم کند و به این ترتیب به موضوع مرگ مغری پایان دهد. آن ها با ایجاد قابلیت اپیمورفیک به انسان این امکان را می دهند که سلول های خود را بازسازی کند.

 

این سازمان با 20 نفر که به صورت غیر رندوم انتخاب شده اند، به زودی آزمایشات خود را آغاز خواهد کرد. این افراد که بین 15 تا 65 سال سن دارند به سبب آسیب های مغزی دچار مرگ مغزی شده اند. این گروه با شبیه سازی ساقه و عصب های مغزی و تکنولوژی پپتیدها و لیرز و تحت نظر گرفتن بیماران از طریق اِم آر آی به آزمایش هایی در این باره تحقیق خواهند کرد.

زنده کردن مردگان توسط پزشکان آمریکایی !+ عکس

این شرکت نیز ابراز امیدواری کرد که تا سال 2017 این تکنولوژی طراحی خواهد شد و بیماران از مرگ مغزی نجات خواهند یافت اما تا زمانی که این تکنولوژی به صورت گسترده و جهانی قابل استفاده باشد، فاصله زیادی مانده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان

جدیدترین مطالب سایت