انشا در مورد فوتبال (+ 15 انشا فوتبالی جذاب)

مجموعه : انشا
انشا در مورد فوتبال (+ 15 انشا فوتبالی جذاب)

نوشتن انشا باعث بالا رفتن قدرت تخیل و تفکر شـما می شود. با نوشتن انشا شـما وادار می شودی در مورد موضوع مورد نظرتان بیشتر فکر و دقت کنید. باید حواس تان باشد کـه در نوشتن انشا از تکرار فعل ها و جملات و آوردن جملات بی معنی خودداری کنید.

 

موضوع انشا در مورد فوتبال

ما در فصل مسابقات فوتبال دنیا هستیم بـه همین ترتیب یکی از موضوعاتی کـه معلمان بـه دانش آموزان برای نوشتن انشا پیشنهاد می کنند، نوشتن انشا در مورد فوتبال، در مورد دیدن بازی فوتبال، در مورد تجربه بازی کردن فوتبال، در مورد فوتبالیست ها و …. اسـت.

 

1. موضوع انشا در مورد خاطراتتان با فوتبال

موضوع انشا در مورد خاطراتتان با فوتبال

 

مقدمه:

فوتبال یکی از مهیج ترین و پرطرفدارترین بازی در میان دیگر بازی ها در اقشار مختلف جامعه اسـت. فوتبال علاقه ي بسیاری از کودکان بـه خصوص پسران اسـت.

 

تنه انشا:

همیشه در رویاهایم بـه باشگاه فوتبال می رفتم و از نزدیک تک تک لحظه ها را حس می کردم، لحظه هایي کـه بسیار برایم لذّت بخش بود. از زمانی کـه بسیار کودک بودم علاقه شدیدی بـه توپ و بازی فوتبال داشتم این علاقه ناشی از علاقه ي شدید پدر و برادرم بـه بازی فوتبال بود. بسیاری از شبها تا دیروقت با برادرم بیدار می ماندم و بازی فوتبال را تماشا می کردم

 

تا بالاخره یکی از روزهای خوب خداوند، برادرم با بلیطی بـه خانه آمد. بسیار خوشحال شدم و با ذوق فراوان بـه سمت ورزشگاه مسابقه فوتبال رفتیم همین کـه بـه بیرون ورزشگاه رسیدم فهمیدم کـه تنها من نیستم کـه علاقه ي وافری بـه فوتبال دارم. همه ی جا تا چشم می خورد مردان و پسرانی بودند کـه برای مسابقه فوتبال آمده بودند. در آخر با گذر از آدم ها و تحمل مشقت هاي‌ فراوان جای خالی در میان صندلی هاي‌ تیم مورد علاقه ام پیدا کردم،

 

اما این جای خالی پشت تور دروازه بود. هر چند دیدن مسابقه از این مکان بسیار سخت بود اما کم کم کـه محو مسابقه بودم، انگار دیگر خودم نبودم انگار مانند خواب هایم بخشی از دروازه شده بودم. توپ کـه بـه سمتم می آمد می ترسیدم و بـه خود می لرزیدم. آخر بعد از ترس هاي‌ بسیار توپی از دروازه بان گذشت و من را لرزاند. آری تیم مورد علاقه من گل خورد. بازی با درگیری هاي‌ بسیار و کشمکش هایي بین دو تیم تمام شد.

 

هر چند تیم مورد علاقه من نبرد، اما من هنوز از ذوق ان لحظه کـه بخشی از دروازه شده بودم نمی توانستم شب بخوابم. وقتی چشم هایم را می بندم انگار دوباره تور دروازه می‌شوم. توپ دارد بـه سمتم می آید. آری بـه خود می لرزم.

 

نتیجه گیری:

دوران کودکی و علاقه هاي‌ ان ناب و با ارزش اسـت. باید از تک تک لحظه ها لذّت برد. باید کودکی رابا خیال هاي‌ زیبای ان حس کرد. فوتبال ورزش ایی با عشق و هیجان فراوان اسـت.

 


مطالب مشابه: انشا جالب در مورد فوتبال | مقاله در مورد فوتبال و فوتبالیست شدن


 

2. موضوع انشا در مورد فوتبال برای پایه ششم

موضوع انشا در مورد فوتبال برای پایه ششم

 

مگر می شود کسی با شنیدن اخبار جام جهانی فوتبال بـه وجد نیاید، حتی افرادی کـه علاقه اي بـه فوتبال ندارند هم این بازی ها را تماشا می کنند و حال و هوای جام جهانی روی ان ها هم تاثیرگذار اسـت.

 

بـه خصوص زمانی کـه تیم ملی کشورمان دراین مسابقات حضور داشته باشد هیجان همه ی ي ما بیشتر می شود ودر زمان تماشای مسابقات آرزو می‌کنیم تیم کشورمان برنده شود ودر صورتی کـه این اتفاق بیفتد اکثر ما بـه خیابان می‌رویم و شادی خودرا با دیگران بـه اشتراک میگذاریم.

 

مسابقات جام جهانی برای بیشتر افراد جهان هیجان انگیز و جذاب اسـت و افراد مختلف مدت ها قبل از شروع مسابقات بلیت هاي‌ خودرا تهیه می کنند ودر کشور میزبان حاضر میشوند تا بـه تشویق تیم مورد علاقه خود بپردازند.

 

در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی می توان افراد مختلف با نژاد، ملیت ها و فرهنگ هاي‌ متفاوت را در کشور میزبان درکنار یکدیگر مشاهده کرد، این یک فرصت طلایی برای کشور یا کشور های میزبان اسـت تا دیگر افراد جهان رابا فرهنگ و آداب و رسوم خود آشنا کند. مسابقات جام جهانی فوتبال هر چهار سال یکبار برگزار می شود و تیم هایي کـه توانسته اند رقبای خودرا شکست دهند باهم بازی می کنند ودر نهایت یک تیم قهرمان می شود.

 

بـه دست آوردن جام قهرمانی دراین مسابقات آرزویی اسـت کـه تمام کشور های دنیا دارند، برخی از کشورها چندین بار توانسته اند قهرمان جهان شوند و برخی از کشورها نیز هرگز توانسته اند بـه این مقام دست پیدا کنند.

 

بعضی مواقع در جام جهانی تیم هایي کـه از نظر دیگران ضعیف تر هستند شگفتی ساز می‌شوند و بـه مراحل بالا راه پیدا می کنند و همچنین بعضی تیم هاي‌ قوی نیز در همان دوره هاي‌ اول حذف میشوند و همه ی را شگفت زده می کنند. بـه طور کلی جام جهانی اتفاقی اسـت کـه نظر تمام دنیا را بـه خود جلب می کند ودر مدت برگزاری این مسابقات طبق معمول کمتر بـه مسائل دیگر پرداخته می شود.

 

3. موضوع انشا در مورد فوتبالیست ها 

موضوع انشا در مورد فوتبالیست ها 

مقدمه:

فوتبال یک بازی اسـت کـه میلیونها نفر در سراسر جهان ان را بازی میکنند و بـه ان علاقمند هستند. فوتبال را میتوان یک بازی جهانی نامید زیرا هر ملت کوچک و بزرگی ان را انجام میدهد.

 

علاوه بر این، فوتبال آرامش‌دهنده اي عالی، تسکین دهنده استرس، آموزنده نظم و انضباط و کار تیمی اسـت. جدای از ان؛ بدن و ذهن را هماهنگ و سالم نگه می‌دارد. این بازی تیمی اسـت و همین ان را بـه یک بازی لذت‌بخش‌ تبدیل میکند، زیرا اهمیت اخلاق ورزشی را بـه مردم می‌آموزد.

 

تاریخ فوتبال بـه دوران باستان یونان برمیگردد. همه ی می دانند کـه یونانی‌ها ورزشکاران بزرگی بودند و بازی‌هاي‌ زیادی اختراع کرده‌اند. آخرین نسخه از فوتبال کـه ما بازی میکنیم از انگلیس نشأت گرفته اسـت. بـه همین ترتیب، انگلیس نخستین قانون این بازی را تهیه کرد. از ان روز بـه بعد فوتبال بـه صورت غیر قابل تصور پیشرفت کرده اسـت.

 

فوتبال یک بازی مهم از نظر تماشاگر و همچنین بازیکن اسـت. این بازی 90 دقیقه‌اي پر از شور و هیجان اسـت. علاوه بر این، بازیکن را از نظر روحی و جسمی سالم و منضبط نگه می‌دارد. و این بازی نود دقیقه‌اي مهارت، صبر و تحمل انها را می آزماید. علاوه بر این، شـما با شرکت دراین بازی، دوستان جدیدی پیدا میکنید و استعداد خودرا شکوفا میکنید. مهم‌تر از همه ی، این یک بازی جهانی اسـت کـه صلح را در میان کشورها رواج میدهد.

 

یادگیری هر بازی کار سهولت نیست. این نیاز بـه زمان و تلاش سخت دارد. علاوه بر این، تمام این ورزش‌ها صبر و پافشاری شـما را نسبت بـه ان می آزماید. علاوه بر این، با یادگیری هر مهارت جدید در فوتبال، بازی شـما نیز بهتر میشود.

 

بزرگ‌ترین تورنمنت «هماورد» فوتبال، جام جهانی فیفا اسـت کـه هر 4 سال یکبار برگزار می شود. جدای از ان؛ مسابقات مختلف دیگری مانند جام یوفا «لیگ اروپا»؛ جام ملت‌هاي‌ آسیا «AFC»؛ مسابقات آفریقایی «CAF» و بسیاری دیگر وجوددارد.

 

نتیجه:

برای جمع بندی میتوان گفت فوتبال ورزش بسیار جالبی اسـت کـه هر دقیقه‌اش نفس تماشاگر را بند می‌آورد. علاوه بر این، فوتبال غیر قابل پیش بینی اسـت و شـما نمیدانید کـه در ثانیه یا دقیقه آینده چه اتفاقی میوفتد. جدای از همه ی این ها، کسی کـه فوتبال بازی میکند، تناسب اندام و بدن سالمی دارد. مهم‌تر از همه ی، فوتبال می تواند رسانه‌اي برای انتشار پیام صلح در جهان باشد زیرا یک بازی جهانی اسـت.

 

4. انشا ادبی در مورد فوتبالیست ها 

انشا ادبی در مورد فوتبالیست ها 

مقدمه:

فوتبال، ورزش مورد علاقه من اسـت. من از کودکی عاشق فوتبال بوده‌ام و همیشه آرزو داشتم کـه یک بازیکن فوتبال حرفه‌اي شوم.

 

بدنه:

من از تماشای بازی فوتبال لذت میبرم. دیدن حرکات زیبای بازیکنان و گلزنی‌هاي‌ هیجان‌انگیز، همیشه برای من جذاب بوده اسـت. من همچنین از بازی فوتبال لذت میبرم. بازی فوتبال، یک ورزش پرهیجان و جذاب اسـت کـه میتواند باعث ایجاد حس هیجان، شادی و نشاط در افراد شود.

 

من معتقدم کـه فوتبال، یک ورزش بسیار مهم اسـت. این ورزش، میتواند باعث ایجاد روحیه همکاری و همدلی در افراد شود. فوتبال، همچنین می تواند باعث تقویت روحیه و ایجاد حس اعتماد بـه نفس در افراد شود. من امیدوارم کـه فوتبال، در ایران بـه یک ورزش محبوب و فراگیر تبدیل شود.

 

من عاشق تیم ملی فوتبال ایران هستم. من همیشه با تمام وجود، برای پیروزی تیم ملی فوتبال ایران دعا می کنم. من آرزو دارم کـه روزی بتوانم بـه تیم ملی فوتبال ایران راه پیدا کنم و برای کشورم بازی کنم.

 

یکی از خاطرات جالبی کـه من از فوتبال دارم، مربوط بـه زمانی اسـت کـه من کودک بودم. من در ان زمان، دریک مدرسه فوتبال ثبت نام کرده بودم. در یکی از تمرینات، من توانستم یک گل زیبایی بـه ثمر برسانم. این گل، باعث شد کـه همه ی بازیکنان و مربی من بـه من افتخار کنند. من از ان روز بـه بعد، انگیزه بیشتری برای تمرین فوتبال پیدا کردم.

 

نتیجه گیری:

فوتبال، یک ورزش پرهیجان و جذاب اسـت کـه میتواند باعث ایجاد حس هیجان، شادی و نشاط در افراد شود. من عاشق فوتبال هستم و آرزو دارم کـه روزی بتوانم بـه تیم ملی فوتبال ایران راه پیدا کنم و برای کشورم بازی کنم.

 

5. انشا کودکانه در مورد فوتبالیست ها 

انشا کودکانه در مورد فوتبالیست ها 

 

من عاشق فوتبال هستم، هم بازی کردن فوتبال و هم تماشای ان از نزدیک یا تلویزیون کـه صد البته دیدن فوتبال دریک استادیوم و از نزدیک همراه با صد ها تماشاگر دیگر هیجانی وصف ناشدنی برای من دارد.

 

اما در زمان هایي کـه نمی‌توانم بازی ها را از نزدیک تماشا کنم پای تلویزیون می‌نشینم و بادقت مسابقات را می بینم و ممکن اسـت گاهی هم از دیدن گلی کـه در بازی رد و بدل می شود چنان هیجان زده شوم کـه فریاد شادی سر دهم یا فریادی از سر عصبانیت بر سر بازیکنی کـه کارش را بـه درستی انجام نداده بکشم، ان وقت سر و کله ي مادر پیدا می شود و یادآوری می کند کـه ممکن اسـت صدایم باعث آزار همسایه ها شود.

 

می توانم بگویم فوتبال جزئی جدا ناپذیر از زندگی من اسـت و اکثر مواقع توپ فوتبالم را همراه دارم و با دوستانم در مدرسه یا پارک نزدیک خانه فوتبال بازی میکنیم و من همیشه تلاش می کنم تا برنده ي زمین بازی خود باشم اما خوب همیشه کـه نمی‌توان برنده بود گاهی هم بـه خاطر باخت پکر و دست از پا درازتر بـه خانه بر میگردم و برای بازی بعدی برنامه ریزی می کنم تا برنده شوم.

 

من امیدوارم هستم درسال هاي‌ آینده کـه بزرگ‌تر شدم بـه یک بازیکن حرفه اي تبدیل شوم، بله یکی از آرزو هاي‌ من تبدیل شدن بـه یک بازیکن حرفه اي و بازی کردن در بهترین باشگاه هاي‌ کشورم ودر صورت امکان کشور های دیگر اسـت بـه همین علت هرروز در حال تمرین هستم.

 

خواندن زندگی نامه بازیکنان بزرگ و حرفه اي و این‌که چگونه بـه موفقیت رسیده اند مرا بـه موفقیتم در آینده بیش تر امیدوار می کند زیرا برخی از ان ها از شرایط بسیار سخت و ابتدایی توانسته اند بـه بهترین شرایط برسند و موقعیت عالی برای خود کسب کنند پس من هم با این امید کـه روزی نامم درکنار افراد موفق قرار بگیرد بـه تلاش خود ادامه میدهم.

 

6. انشا کودکانه در مورد فوتبال بازی کردن

انشا کودکانه در مورد فوتبال بازی کردن

 

بند مقدمه

هیجان تماشای یک مسابقه فوتبال از روزنه تور دروازه، بـه مراتب بیشتر از چیزی اسـت کـه از دیگر جهات استادیوم میتوان مشاهده کرد. من یک‌بار این تجربه را داشته‌ام. روی صندلی خود در جایگاه تماشاچی‌هاي‌ مسابقه نشستم و هر لحظه توپی را می دیدم کـه گویی مستقیم بـه سمت من می‌آمد.

 

بندهای بدنه

از این روزنه گویی کاملا مسلط بر زمین مسابقه بودم و همه ی چیز حالت واقعی‌تری بـه خود گرفته بود. هر شوتی کـه بـه سمت دروازه می خورد، من نیز همگام با دروازه‌بان، هیجان گرفتن ان را احساس میکردم. بـه جای دروازه‌بان بـه بالا می‌جهیدم و بعد خودرا بـه زمین می‌کوبیدم.

 

این لذتی بود کـه در هیچ زاویه دیگری از ورزشگاه نمی‌توانستم کشف کنم. اما با نشستن مقابل تور دروازه و تماشای بازی فوتبال از خلال تور دروازه، اوضاع بـه شکلی متفاوت پیش می‌رفت. بازیکنان تیم مقابل تمام تلاش خودرا برای نزدیک شدن بـه دروازه کـه من پشتش نشسته بودم، انجام می‌دادند. از خلال تور دروازه دیدم کـه یکی از بازیکنان روی دیگری خطا کرده و با کف پای خود، بـه ساق پای او کوبید.

 

این بازیکن دوباره از جای خود برخاست و بـه سمت دروازه بـه حرکت درآمد. از تلاش او علی‌رغم ضربه‌اي کـه خورده بود، لذت بردم. او با قدرت تمام و پا بـه توپ، بـه سمت دروازه پیش می‌آمد. دو بازیکن دیگر را دریپل زده و از ان‌ها با مهارت تمام رد شد. حالا او و دروازه‌بان رو در رو و تنها مانده بودند.

 

بازیکن تیم رقیب، پای راست خودرا بالا آورده و با قدرت تمام بـه توپ ضربه زده و ان را روانه چهارچوب دروازه کرد. من کـه شهامت تماشای این صحنه را نداشتم، چشمانم را بستم. صدای سوت داور آمد و هلهله‌اي در ورزشگاه بلند شد. چشمانم را باز کردم. دروازه‌بان نقش زمین شده و توپ در تور دروازه نشسته بود!

 

بند نتیجه

تماشای مسابقه فوتبال از روزنه تور دروازه در ان روز برایم فوق العاده جذاب و لذت بخش بود. بـه این صورت توانسته بودم خودم را در مرکز ثقل زمین بازی، فرض کرده و از بازی بـه شکلی حرفه‌اي‌تر لذت ببرم.

 

7. انشا احساسی در مورد فوتبال بازی کردن برای پایه دهم

انشا احساسی در مورد فوتبال بازی کردن برای پایه دهم

 

بازیکنان فوتبال ورزشکارانی هستند کـه یک ورزش گروهی را انجام میدهند ودر سراسر جهان محبوبیت دارند. یک فوتبالیست بـه دلیل قدرت بدنی، سرعت و چابکی و همچنین توانایی هایي کـه دارد در همکاری باهم تیمی هاي‌ خود برای گلزنی و پیروزی در بازی ها شناخته می شود.

 

من اگر بخواهم بـه یک بازیکن حرفه اي فوتبال تبدیل شوم، باید این ورزش را از سنین پایین شروع کنم و مهارت هاي‌ خودرا با تمرین و تکرار تقویت کنم. در ابتدای این شغل، بسیاری از بازیکنان شروع بـه بازی برای تیم هاي‌ جوانان می کنند. برخی از بازیکنان نیز در کمپ ها یا آکادمی هاي‌ فوتبال شرکت می کنند تا مهارت هاي‌ خودرا التیام ببخشند و شانس خودرا برای دیده شدن توسط تیم هاي‌ حرفه اي افزایش دهند.

 

بازیکنان حرفه اي فوتبال برای باشگاه ها یا تیم هاي‌ کشور های مختلف بازی می کنند ودر مسابقات ملی و بین المللی نیز بـه رقابت میپردازند. کسی کـه شغل فوتبال را انتخاب می کند ودر این راه بـه موفقیت دست مییابد درآمد بسیار بالایی نیز خواهد داشت. یک فوتبالیست از طریق حقوق و تاییدیه هاي‌ خود کسب درآمد می کند و برای بازیکنان بزرگ کاملاً سودآور اسـت.

 

اما راستش را اگر بخواهید، فوتبالیست حرفه اي بودن اصلا کار سهولت نیست. اینکار بـه تلاش و فداکاری زیادی نیاز دارد. بازیکنان یک تیم باید تمرینات سختگیرانه اي داشته باشند و از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنند تا در شرایط بدنی بهتری بمانند. بازیکنان یک تیم همچنین باید از نظر ذهنی سرسخت باشند و بتوانند فشار اجرای نمایش در مقابل جمعیت زیادی را تحمل کنند.

 

برای من شغل بازیکنی فوتبال هیجان انگیز و چالش برانگیز اسـت، اما می دانم کـه بـه تلاش و پشتکار زیادی نیاز دارد. فوتبالیست بودن یک شغل رویایی برای بسیاری از جوانانی اسـت کـه عاشق این ورزش هستند.

 


مطالب مشابه: موضوع آزاد و جدید انشا برای دانش آموزان


 

8. انشا در مورد بازی فوتبال دهم

انشا در مورد بازی فوتبال دهم

بند مقدمه

هیجان تماشای یک مسابقه فوتبال از روزنه تور دروازه، بـه مراتب بیشتر از چیزی اسـت کـه از دیگر جهات استادیوم می توان مشاهده کرد. من یکبار این تجربه را داشته‌ام. روی صندلی خود در جایگاه تماشاچی‌هاي‌ مسابقه نشستم و هر لحظه توپی را میدیدم کـه گویی مستقیم بـه سمت من می‌آمد.

 

بندهای بدنه

از این روزنه گویی کاملا مسلط بر زمین مسابقه بودم و همه ی چیز حالت واقعی‌تری بـه خود گرفته بود. هر شوتی کـه بـه سمت دروازه میخورد، من نیز همگام با دروازه‌بان، هیجان گرفتن ان را احساس میکردم. بـه جای دروازه‌بان بـه بالا می‌جهیدم و بعد خودرا بـه زمین می‌کوبیدم.

 

این لذتی بود کـه در هیچ زاویه دیگری از ورزشگاه نمی‌توانستم کشف کنم. اما با نشستن مقابل تور دروازه و تماشای بازی فوتبال از خلال تور دروازه، اوضاع بـه شکلی متفاوت پیش می‌رفت. بازیکنان تیم مقابل تمام تلاش خودرا برای نزدیک شدن بـه دروازه کـه من پشتش نشسته بودم، انجام می‌دادند. از خلال تور دروازه دیدم کـه یکی از بازیکنان روی دیگری خطا کرده و با کف پای خود، بـه ساق پای او کوبید.

 

این بازیکن دوباره از جای خود برخاست و بـه سمت دروازه بـه حرکت درآمد. از تلاش او علی‌رغم ضربه‌اي کـه خورده بود، لذت بردم. او با قدرت تمام و پا بـه توپ، بـه سمت دروازه پیش می‌آمد. دو بازیکن دیگر را دریپل زده و از ان‌ها با مهارت تمام رد شد. حالا او و دروازه‌بان رو در رو و تنها مانده بودند.

 

بازیکن تیم رقیب، پای راست خودرا بالا آورده و با قدرت تمام بـه توپ ضربه زده و ان را روانه چهارچوب دروازه کرد. من کـه شهامت تماشای این صحنه را نداشتم، چشمانم را بستم. صدای سوت داور آمد و هلهله‌اي در ورزشگاه بلند شد. چشمانم را باز کردم. دروازه‌بان نقش زمین شده و توپ در تور دروازه نشسته بود!

 

بند نتیجه

تماشای مسابقه فوتبال از روزنه تور دروازه در ان روز برایم فوق العاده جذاب و لذت بخش بود. بـه این صورت توانسته بودم خودم را در مرکز ثقل زمین بازی، فرض کرده و از بازی بـه شکلی حرفه‌اي‌تر لذت ببرم.

 

9. انشا در مورد بازی فوتبال برای دانش آموزان

انشا در مورد بازی فوتبال برای دانش آموزان

 

مقدمه:

فوتبال، عشق من اسـت. من از کودکی عاشق فوتبال بوده‌ام و همیشه آرزو داشتم کـه یک فوتبالیست حرفه‌اي شوم.

 

بدنه:

من از تماشای بازی‌هاي‌ فوتبال لذت می برم. من عاشق این هستم کـه ببینم بازیکنان با مهارت‌هاي‌ خود، توپ را بازرسی میکنند و گل میزنند. من همچنین عاشق این هستم کـه ببینم هواداران در استادیوم، با هیجان از تیم خود حمایت میکنند. من خودم هم فوتبال بازی می کنم.

 

من دریک تیم فوتبال محلی بازی میکنم و همیشه تلاش میکنم تا مهارت‌هاي‌ خودرا التیام بخشم. فوتبال، برای من بیش از یک ورزش اسـت. این یک عشق اسـت. من عاشق فوتبال هستم و همیشه از تماشای و بازی کردن ان لذت میبرم.

 

یکی از خاطرات جالبی کـه من از فوتبال دارم، مربوط بـه زمانی اسـت کـه من کودک بودم. من در ان زمان، با دوستانم در پارک فوتبال بازی میکردیم. ما دریک مسابقه دوستانه باهم بازی میکردیم. من در ان مسابقه، گل‌هاي‌ زیادی زدم و تیم ما پیروز شد. من ان روز، بسیار خوشحال بودم. من احساس میکردم کـه یک قهرمان هستم.

 

نتیجه گیری:

فوتبال، یک ورزش پرهیجان و جذاب اسـت کـه میتواند باعث ایجاد حس هیجان، شادی و نشاط در افراد شود. فوتبال، همچنین می تواند باعث تقویت روحیه و ایجاد حس اعتماد بـه نفس در افراد شود. من از این‌که فوتبال را دوست دارم، بسیار خوشحال هستم. من امیدوارم کـه بتوانم در آینده، بـه یک فوتبالیست حرفه‌اي تبدیل شوم و عشق خود بـه فوتبال رابا دیگران بـه اشتراک بگذارم.

 

10. انشا در مورد تماشای فوتبال برای دانش آموزان

انشا در مورد تماشای فوتبال برای دانش آموزان

 

مقدمه :

فوتبال یک بازی مشهور و دوست داشتنی اسـت کـه تیم هاي‌ مشهور جهانی داشته و گاهی یک خبر از فوتبال جهان را در شک خبری فرو می‌برد. این بازی مهیج کـه در مستطیل سبز انجام می شود دارای طرفداران زیادی بوده و گاهی تمام جهان برای یک دیدار در هیجانی عجیب فرو می رود.

 

بدنه:

دو تور زیبا سوار بر دروازه و یک مستطیل سبز کـه چمنی خوشرنگ داشته و بـه صورت مرتب و طبق قوانین بازی خط کشی شده اسـت. هر تیم در زمین بازی 11 نفر بازیکن دارد و دارای 3 مربی می‌باشد کـه هر مربی وظایفی خاص بر عهده دارد. مربی دروازه بان، سرمربی و یک نفر مربی اسـت. هر تیم دارای تعدادی ذخیره اسـت کـه در زمان خاصی و با صلح دید مربیان وارد زمین میشوند. هر بازی دارای 4 داور اسـت کـه یک داور در وسط بوده و داوران دیگر کمک هستند.

 

قوانین فوتبال جهانی بوده و هر فرد یا بازیگر فوتبال موظف بـه رعایت قوانین فوتبال اسـت. استفاده از دست در فوتبال ممنوع بوده و خاطی کارت زرد خواهد گرفت. در محوطه دروازه اگر مدافعی فرد مهاجم را بـه زور و خطا متوقف کند، خطای پنالتی گرفته شده و یک ضربه مستقیم بـه سمت دروازه زده خواهد شد.

 

خطای دیگری کـه در فوتبال وجوددارد آفساید نام دارد کـه در ان فرد مهاجم جلوتر از مدافع پا بـه توپ بـه سمت دروازه حرکت کند. قانون آوانتاژ یکی از قوانین زیبای فوتبال اسـت کـه اگر خطای رخ داده در بازی بـه نفع فردی باشد کـه پا بـه توپ اسـت، بازی ادامه یافته و خطا گرفته نمی‌شود تا بازی متوقف نشود.

 

نتیجه گیری:

فوتبال یک بازی مهیج اسـت کـه بیشتر جوانان دارای یک تیم مورد علاقه هستند و دوست دارند کـه تیمشان هر چهار سال بـه بازی هاي‌ جام جهانی راه یابد. این یک بازی نیست کـه نمایش اتحاد و مهربانی مردم قاره هاي‌ مختلف بوده ودر زمین بازی اخلاق و مهروزی و دوستی نمایش داده می شود.

 

11. انشا کودکانه در مورد تماشای فوتبال 

انشا کودکانه در مورد تماشای فوتبال 

 

معلم از ما خواسته اسـت کـه یک انشا درباره مشاهده مسابقه فوتبال از روزنه تور دروازه بنویسیم. من هرگز چنین چیزی را تجربه نکرده‌ام و راستش را بخواهید اصلا تا بـه حال بـه ورزشگاه برای تماشای مسابقه فوتبال نرفته‌ام. اما برای نوشتن این انشا میخواهم در خیال خود بـه ورزشگاه بروم و درست پشت دروازه تیم محبوبم بنشینم.

 

با نشستن پشت دروازه تیم محبوبم، خودم را در ورزشگاه تنها میبینم. گویی فقط من در ورزشگاه نشسته و تنها تماشاچی این بازی فوتبال هستم. بازیکنان بـه زمین آمده و با سوت داور بازی آغاز میشود. من نیز در حالی کـه از خلال روزنه تور دروازه بـه زمین بازی چشم دوخته‌ام، دستکش‌هاي‌ دروازه‌بانی را در دست‌هاي‌ خود احساس می کنم. این دروازه برای من مثل مرز وطن بوده و دل با دل دروازه‌بان بـه حفظ ان می‌اندیشم.

 

بازی شروع شده و یورش‌هاي‌ پی در پی بـه سمت دروازه تیم ما شکل میگیرد. شوت پس از شوت و جان فشانی‌هاي‌ دروازه بان را از تور می بینم. هر توپی کـه بـه سمت دروازه شلیک می شود، از اینبخش جایگاه با قدرت و سرعت بیشتری دیده شده و من هر بار بدن خودرا عقب می کشم. کار تا جایی پیش میرود کـه یکی از بازیکنان تیم ما روی بازیکن تیم مقابل در منطقه جریمه خطا کرده و داور برای ان‌ها یک پنالتی میگیرد.

 

خب، حالا بازیکن شوت‌زن تیم رقیب، مقابل دروازه‌بان ما ایستاده و قرار اسـت ضربه پنالتی را بـه سمت دروازه ما بزند. من مستقیم بـه دروازه و از خلال روزنه‌هاي‌ ان بـه پاهای بازیکن نگاه میکنم. او یک بازیکن چپ پا اسـت و احتمالا با پای چپ خود بـه دروازه ضربه میزند.

 

نفسم را در سینه حبس می کنم و منتظر ضربه بازیکن و عکس العمل دروازه‌بان هستم. ضربه با قدرت تمام زده شده و توپ با سرعت بـه سمت دروازه ما می آید. از خلال تور دروازه می بینم کـه توپ با شتاب و سرعت در دستان قوی دروازه‌بان جای میگیرد و تیم ما یک گل بـه رقیب نمیدهد! این اگر چه پیروزی کامل نیست، اما برای تیم ما یک امتیاز عالی محسوب می شود و من می توانم با روحیه مضاعف بـه تماشای ادامه بازی بنشینم.

 

12. انشا در مورد مسابقات فوتبال

انشا در مورد مسابقات فوتبال

 

یک فوتبالیست در شغلی کـه دارد می تواند در پست هاي‌ مختلفی مانند دروازه بان، مدافع، هافبک یا فوروارد در زمین بازی کند. هر موقعیت بـه مهارت ها و توانایی هاي‌ خاصی نیاز دارد و فوتبالیست ها ممکن اسـت دریک یا چند موقعیت دیگر تخصص داشته باشند.

 

بازیکنان فوتبال علاوه بر بازی هاي‌ فصل عادی خود در کشورمان و بین المللی مانند جام جهانی، لیگ قهرمانان اروپا یا … نیز شرکت می کنند. این مسابقات توجه بسیاری از رسانه ها را بـه خود جلب می کند و میلیون ها طرفدار در سراسر کشورمان و دنیا ان را تماشا می کنند.

 

دراین شغل بازیکنان فوتبال میتوانند از طریق حقوق و تبلیغات درآمد بسیار بالایی کسب کنند. بازیکنانی کـه بالاترین درآمد را دارند میتوانند میلیون ها دلار درسال درآمد داشته باشند، بـه خصوص اگر برای باشگاه هاي‌ بزرگ دنیا هم چون اروپایی بازی کنند ودر شغلشان حرفه اي باشند. کسی کـه این شغل را انتخاب می کند آرزو دارد در باشگاه هایي هم چون رئال مادرید، بارسلونا، منچستر یونایتد، یوونتوس، بایرن مونیخ و … بازی کند و بـه موفقیت دست یابد.

 

با این حال، شغل یک فوتبالیست بـه دلیل نیازهای فیزیکی ورزش و خطر آسیب دیدگی می تواند کوتاه مدت باشد. بسیاری از فوتبالیست ها در اوایل 30 سالگی خودرا بازنشسته می کنند و پس از پایان دوران بازی خود، وادار بـه یافتن مشاغل دیگری هستند. بازیکنان فوتبال همچنین تأثیر قابل توجهی در جامعه خود دارند، چون میتوانند الهام بخش و انگیزه جوانان برای پیگیری رویاهای خود باشند.

 

فوتبالیست ها اغلب از اکانت هاي‌ شبکه هاي‌ اجتماعی خود برای افزایش آگاهی در مورد مسائل اجتماعی و حمایت از اهداف خیریه استفاده می کنند. یکی از اسطوره هاي‌ دنیای فوتبال لیونل مسی اسـت. بـه نظر بسیاری او بهترین بازیکن تمام تاریخ اسـت و تا کنون هیچ فردی بـه اندازه او در دنیای فوتبال بهتر نبوده اسـت.

 

13. انشا ادبی در مورد مسابقات فوتبال

انشا ادبی در مورد مسابقات فوتبال

 

مقدمه:

من از کودکی عاشق فوتبال بودم. همیشه آرزو داشتم کـه یک فوتبالیست حرفه‌اي شوم. من از تماشای بازی فوتبال لذت می‌بردم و همیشه در مدرسه و کوچه با دوستانم فوتبال بازی میکردم.

 

بدنه:

یکی از خاطرات جالبی کـه من از فوتبال دارم، مربوط بـه زمانی اسـت کـه من در کلاس پنجم ابتدایی بودم. در ان زمان، تیم مدرسه ما در مسابقات فوتبال محلی شرکت کرده بود. من در ان تیم بازی میکردم و بسیار مشتاق بودم کـه برای مدرسه ام گل بزنم. در بازی اول، ما با تیمی از مدرسه دیگر بازی می کردیم. بازی بسیار نزدیک بودو نتیجه مساوی بود. در دقیقه آخر بازی، توپ بـه من رسید.

 

من از فرصت استفاده کردم و توپ را بـه گل تبدیل کردم. ما با گل من، بازی رابا نتیجه یک بر صفر برنده شدیم. من ان روز بسیار خوشحال بودم. احساس میکردم کـه یک قهرمان هستم. من ان روز، از صبح بسیار هیجان‌زده بودم. من می دانستم کـه این بازی، یک بازی مهم اسـت و من فرصت خوبی دارم تا برای مدرسه ام گل بزنم.

 

در طول بازی، من تمام تلاشم را کردم تا بهترین عملکردم را داشته باشم. من توپ را خوب بازرسی می کردم و پاس‌هاي‌ خوبی می‌دادم. در دقیقه آخر بازی، توپ بـه من رسید. من از فرصت استفاده کردم و توپ رابا یک شوت محکم بـه گل تبدیل کردم. گل من، باعث شد کـه همه ی بازیکنان تیم ما خوشحال شوند. آن ها بـه من تبریک گفتند و من را در آغوش گرفتند.

 

نتیجه گیری:

این خاطره، یکی از خاطرات شیرین و بـه یادماندنی من اسـت. این خاطره، نشان میدهد کـه فوتبال، میتواند باعث ایجاد حس شادی، نشاط و غرور در افراد شود. من همیشه از ان روز بـه یاد دارم و ان را بـه عنوان یکی از بهترین روزهای زندگی ام میدانم.

 

14. انشا در مورد مسابقات فوتبال برای پایه یازدهم

انشا در مورد مسابقات فوتبال برای پایه یازدهم

 

از کودکی بـه فوتبال علاقه داشتم.

اکنون 15 سال سن دارم. آرزویم این بود بـه ورزشگاه بروم و فوتبال را از نزدیک ببینم.

یک روز عصر پدرم با دو تا کاغذ کـه در دستش بود بـه خانه برگشت.

باورم نمیشد . اون دو تا برگه بلیط فوتبال برای روز جمعه بودند.

پدرم می خواست کـه دو نفری بـه دیدن فوتبال برویم.

صبح روز جمعه راهی ورزشگاه شدم.

صندلی من در ورزشگاه دقیقا پشت تور دروازه بود.

بازی شروع شد و من بسیار هیجانی فوتبال را نگاه میکردم.

نیم ساعتی از بازی گذشت ؛ گرسنه ام شده بود.

یک ابمیوه با کیک خریدم و مشغول خوردن شدم.

همینطور کـه در حس و حال خودم بودم ناگهان توپی توسط یکی از بازیکنان زده شد.

دقیقا توپ بـه سمت من میامد. ترسیدم و یهویی دیدم توپ بـه تور دروازه اصابت کرد.

اول ترسیده بودم. اما با خودم خندیدم چون من بازی را از توی تور میدیدم و فکر میکردم توپ بـه صورتم برخورد میکند.

امشب کـه خانه ام و میخواهم بخوابم اما تا چشمانم را میبندم ان صحنه جلوی چشمم میاد و نمی گذارد کـه بخوابم.

من هم تصمیم گرفتم با این وضع بشینم و این انشا را برای شـما دوستان بازگو کنم.

 

15. انشا در مورد مسابقات فوتبال برای پایه یازدهم

 

مقدمه:

بچه کـه بودم همیشه آرزو داشتم کـه در مستطیل سبز بازی کنم و برای خودم برنامه داشتم کـه در ردیف بازیکنان بزرگ جهان قرار گیرم. رونالدو و زیدان و علی دایی، مردانی کـه هم اخلاق دارند و هم تکنیک. دوست داشتم در تیم هاي‌ مطرح جهان توپ بزنم و مانند خورشید بدرخشم.

 

بدنه:

هر غروب کـه می شد توپ پلاستیکی را برمی داشتم و بـه کوچه می رفتم. کم کم یاد گرفتم توپم را دولایه کنم و محکمش کنم. با یک کتانی کـه همه ی تابستان ان را می پوشیدم. کم کم یاد گرفتم و روش هاي‌ یارگیری و قوانین بازی رابا خودم مرور می کردم. چه قدر خوب می دویدم و قدم هایم استوار شده بود.

 

می دانستم کـه محوطه ۱۸ قدم چیست و وزن استاندارد توپ فوتبال چه اندازه اسـت. می دانستم کـه زمان یک مسابقه فوتبال دو نیمه ۴۵ دقیقه اسـت کـه گاهی ممکن اسـت بـه وقت اضافه هم کشیده شود. دانستم کـه داوران در اطراف زمین قرار میگیرند و از دور بازی را مدیریت می کنند.

 

خطاهای بازی را شناختم و بـه درستی همه ی را تمرین کردم. بـه دبیرستان کـه آمدم تمام قوانین بازی را می دانستم و آماده بازی برای تیم مدرسه بودم. با مربی ورزش همراه شدم و هنوز هم باوجود این‌که دانشچو هستم با عشق و علاقه بازی می کنم. درکنار فوتبال آموختم کـه اخلاق و انسانیت و رفتار و منش پهلوانی از هر چیزی مهم تر و بهتر اسـت.

 

فهمیدم کـه فوتیال یک یازی نیست و مستطیل سبز میدان فرو خوردن خشم اسـت و من باید در اوج عصبانیت انسان باشم. آموختم کـه فوتبال فقط یک بازی اسـت و انسانییت یک منش، دانستم محوطه ۱۸ قدم نزدیکترین مکان بـه دروازه اسـت و اما مهربانی هم بهترین راه رسیدن بـه کمال و نوع دوستی و عشق ورزیدن اسـت.

 

گاهی در فوتبال بازیکن عوض می شود و جایش را بـه دیگری می دهد، زندگی هم همینطور اسـت، یکی می آید و دیگری می رود. فوتبال رابا تمام وجود بازی کردم، مانند زندگی کـه هرچه در توان داشتم، گذاشتم و حالا یک مربی مشهور هستم و برای زندگی هم کم نگذاشتم و بـه یک موضوع پی بردم کـه همه ی زندگی مانند زمین فوتبال اسـت و باید حدودش مشخص و انسان هایش هم در حد و اندازه خویش باشند تا بـه نتیجه مطلوبی برسم.

 

نتیجه گیری:

زندگی یک بازی اسـت کـه همه ی در زمینش هستیم. همه ی قوانین را کـه رعایت کنیم برنده خواهیم شد. بهتر اسـت تلاش کنیم کـه خطاهای بازی کمتر شود و کارمان بـه کارت قرمز نکشد.

 


مطالب مشابه: بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان + بهترین باشگاه فوتبال جهان


 

در پایان

برای نوشتن انشا باید ذهن خلاقی داشته باشید و بـه خوبی خیال پردازی کنید. ما با با انتشار این مقاله بـه شـما در ایده پردازی و نوشتن انشاهای خاص کمک می‌کنیم. انشاهایی با موضوعات مختلفی از فوتبال را منتشر کرده ایم.

جدیدترین مطالب سایت