زیباترین انشاهای ادبی در مورد پرستار + 17 انشا

مجموعه : انشا
زیباترین انشاهای ادبی در مورد پرستار + 17 انشا

 

در نوشتن انشا در مورد پرستار می‌توان بـه موضوعات و مفاهیم متنوعی اشاره نمود. اگرهم کـه انشا در مناسبتی مثل روز پرستار نوشته شود، میتواند در انشا از زحمات، از خود گذشتگی و فداکاری ها، مهربانی و صبر و تحمل پرستار قدردانی کرد. انشا در مورد پرستار می‌تواند ادبی باشد و یا توصیفی. نوشتن هر کدام از این دو گونه، مهارت هاي‌ نوشتاری دانش آموزان را هم بالا می‌برد. ما دراین قسمت از مجله تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از زیباترین انشاهای ادبی در مورد پرستار را منتشر کرده ایم.

 

گلچینی از انشا های زیبا در مورد پرستار برای دانش آموزان

پرستاری شغلی پر زحمت و پر از استرس می‌باشد. در ایران روز تولد حضرت زینب را روز پرستار نامیده اند. پرستار می بایست از نظر شخصیتی هم قوی و متناسب با شغلش باشد. چون نیاز بـه صبر و تحمل دارد. نوشتن انشا در مورد پرستار توسط دانش آموزان، یکی از راه هایي اسـت کـه میتوان هم از این قشر قدردانی کرد و هم کودکان و نوجوانان رابا پرستار آشنا کرد.

 

1. انشا در مورد پرستار فداکار برای همه دانش آموزان ادبی

انشا در مورد پرستار فداکار برای همه دانش آموزان ادبی

مقدمه انشا در مورد شغل پرستاری

از رشته هاي‌ زیر شاخه دکتری پرستاری می باشد، کسانی کـه این رشته را انتخاب میکنند باید بـه تمام مسائل ان واقف باشند، آن ها با گذراندن تحصیلات خود پرستارانی خواهند شد کـه بـه داشتن روحیه اي قوی همراه با فداکاری و ایثار زیاد احتیاج دارد. بودن در مکانی کـه دائم با بیماری و درد همراه اسـت و روزانه کسانی را میبینند کـه با حال ناخوششان حوصله خودرا نیز ندارند و این پرستاران هستند کـه با درک و ایثارشان بـه انها حال و روحیه اي خوب هدیه میکنند.

 

بدنه انشا در مورد شغل پرستاری

و حال من با تصمیمی کـه گرفته ام میخواهم رشته پرستاری را انتخاب کنم ودر آینده پرستاری باشم کـه همه ی بیماران از من خاطرات خوبی داشته باشند، من میدانم کـه راه سختی را در پیش خواهم داشت ؛ من باید علاوه بر دانش دکتری، رازدار بیماران باشم از دانستن نوع بیماری انها سوءاستفاده نکنم، در رسیدگی بـه انها فرز و چالاک باشم، بهداشت فردی و عمومی را کاملا رعایت کنم ؛ فداکار باشم و از خودگذشتگی کنم، خوش اخلاق و خوش برخورد باشم و هرگز مسائل شخصی ام رابا مسائل کاری ترکیب نکنم. بـه بیماران آرامش بدهم و دقت عمل داشته باشم. حواس پرتی دراین شغل ممنوع اسـت زیرا کـه با یک اشتباه کوچک امکان دارد مشکل بزرگی ایجاد شود و جان بیمار بـه خطر بیفتد.

 

این احتمال وجوددارد کـه همراهان بیمار از حضور در بیمارستان کلافه و خسته باشند پرستاران باید آن ها را بـه آرامش و امید دعوت کنند. پرستاران باید هم چون الگوی خود حضرت زینب«س» صبر و استقامت را سرلوحه شغلشان کنند و همواره از ایشان مدد جویند و از دست دادن بیماران با حال وخیم نباید در روحیه آن ها تاثیر منفی بگذارد. خلاصه کـه پرستاران بـه همین دلیل در جامعه از جایگاه ویژه اي برخوردار می باشند ودر روز ولادت حضرت زینب«س» از آن ها تقدیر میشود.

 

نتیجه گیری در مورد شغل پرستاری

با دانستن تمام مسئولیت هایي کـه پرستاران در شغلشان دارند از حالا با دیده اي دیگر بـه انها و جایگاهشان نگاه می‌کنم و اگر روزی پرستاری را ببینم کـه خسته اسـت بـه او حق می‌دهم و من با تمام این‌ها دوست دارم در آینده مانند پرستاران فداکار و خستگی ناپذیر باشم، می‌دانم کـه راه سخت و طاقت فرسایی در پیش دارم اما من تلاشم را خواهم کرد بـه امید خدا‌.

 


مطالب مشابه: تعبیر خواب بیمارستان + تعبیر خواب دکتر و پرستار | تعبیر خواب آمبولانس


 

2. انشا ادبی درباره پرستار همراه مقدمه و نتیجه گیری

انشا ادبی درباره پرستار همراه مقدمه و نتیجه گیری

مقدمه انشا:

پرستاری، بالی اسـت برای پرواز در آسمان رضایت خدا!
خوش بـه حالت کـه خداوند از تو راضیست…

 

متن انشا:

پرستاران قهرمانانی هستند کـه با عشق و علاقه زیاد این شغل را انتخاب می‌کنند تا برای سلامت هموطنان و هم نوعان خود از سلامتی خودشان بگذرند. پرستاری شغلی بسیار سخت اسـت کـه باید بـه ان عشق بسیاری داشته باشید و گرنه نمی‌توان برای سال های طولانی در ان موفق شد. پرستاران حافظ جان و سلامتی همه ی مردم هستند و همیشه و هر زمانی تمام تلاش خودرا برای افراد بیمار میکنند.

 

نتیجه گیری:

ما باید قدران پرستاران زحمتکش باشیم و هر کداممان بـه عنوان یک انسان تلاش کنیم تا زحمت این افراد را تا جایی کـه می‌شود کمتر کنیم.

 

3. انشا در مورد پرستار با معنای پرستار

انشا در مورد پرستار با معنای پرستار

مقدمه انشا در مورد پرستار با معنای پرستار

پرستاری شغلی پر زحمت و مقدس می‌باشد. پرستار فردی می‌باشد کـه در زمینه هاي‌ مراقبت از بیماران، آموزش هاي‌ علمی، آکادمیک و تخصصی را گذرانده اسـت و مهارت هاي‌ لازم را دراین زمینه کسب نموده اسـت. زمان هاي‌ گذشته بـه همه ی ي کسانی کـه از بیمارها مراقبت و نگه‌داری می‌کردند، پرستار می‌گفتند. اما امروزه، پرستار شخصی می باشد کـه حتماً دانش خاص ان را در دانشگاهها، کسب کرده و متخصص شده اند.

 

پرستاران مانند پزشکان، مطب ندارند ودر درمانگاه ها، بیمارستان ها، کلینیک ها و سایر مراکز درمانی مشغول بـه کار میشوند. بـه دلیل اهمیت شغل پرستاری، یک روز بـه نام پرستار نامگذاری شده اسـت. دراین روز از تمام پرستاران قدردانی میشود و خطیر بودن و مهم بودن شغلشان یادآوری می‌شود. در ایران روز تولد حضرت زینب، یا پنجم جمادی الاول کـه سالروز تولد حضرت زینب می باشد، بـه نام روز ملی پرستاری نامیده شده اسـت.

 

بدنه انشا در مورد پرستار فداکار

پرستاری و مراقبت از بیمار و آدم ناخوش احوال، کار سهولت نیست. هر شخصی توانایی وارد شدن بـه این شغل و پیشه را ندارد. چون در عین سخت بودن، بسیار با ارزش می‌باشد. مسئولیت سنگینی بر دوش پرستاران می باشد. از سوی دیگر هر چقدر کـه شغل پرستاری و علم و دانش پرستار مهم اسـت، شخصیت کسی هم کـه وارد اینکار میشود بسیار مهم می باشد.

 

داشتن صبر و تحمل، متانت و نوع دوستی از مشخصه هاي‌ مهمی می‌باشد کـه هر پرستاری درکنار دانش، می بایست داشته باشد. چون ان ها علاوه بر جسم بیمار، با روح و روان او هم در ارتباط می باشند و می بایست توانایی تسلی و آرامش دادن بـه روح و روان بیمار را داشته باشند. آگاه بودن کسانی کـه می‌خواهند وارد این شغل باشند، گام مهمی در توسعه کمی و کیفی این شغل در جامعه می‌باشد.

 

یکی از این راه ها، بالا بردن شناخت افراد می‌باشد. این شناخت از راه هاي‌ گوناگونی بـه دست می‌آید. کـه یکی از این راه ها نوشتن می باشد. در مقاطع دانش آموزی، این نوشتن میتواند بـه صورت مقاله و انشا در مورد پرستار اجرا شود. دانش آموزان برای نوشتن مقاله و انشا در مورد پرستار، بـه جست‌وجو و کنکاش میپردازند و از این طریق هم آگاهی خودرا بالا می‌برند و هم تقدیری از پرستار بـه عمل می آورند.

 

چون نوشتن انشا در مورد پرستار، می‌تواند سطح آگاهی دانش آموزان را بالا ببرد، پس اهمیت دادن بـه ان و مهم شمردنش در مدارس و نزد معلمان ادبیات حائز اهمیت می باشد. بـه دلیل این‌که پرستاری در اکثر جوامع مقدس شمرده می‌شود، بنابر این نوشتن انشا در مورد پرستار هم، اهمیت بیشتری پیدا میکند.

 

با توجه بـه این موارد میتوان انشا هاي‌ بسیار خوب و با کیفیتی بـه نگارش در آورد. از سوی دیگر بـه علت مقدس بودن و خطیر بودن این شغل، انشا در مورد پرستار میتواند احساس برانگیز و عاطفی باشد. نگارنده ي انشا می‌تواند احساسات خودرا نسبت بـه این شغل بنویسد و قدردانی کند.

 

نتیجه گیری انشا

اینروزها بـه دلیل همه ی گیری ویروس و مبتلا شدن عده ي زیادی از مردم بـه این ویروس، شغل پرستاری از اهمیت بیشتر و ویژه اي نسبت بـه قبل برخوردار شده اسـت. از این رو توجه بـه این قشر از جامعه و برآوردن خواسته هاي‌ آنان و قدردانی از زحماتشان هم بیشتر مورد توجه قرار گرفته اسـت.

 

اینروزها می‌توان مشاهده کرد کـه در مدارس هم بـه پاس خدمات پرستاران و پزشکان فعالیت هایي انجام می‌گیرد. یکی از این فعالیت ها نوشتن انشا در مورد پرستار، دکلمه و شعر و … می‌باشد. قدردانی کودکان از پرستاران و زحمات بی دریغ آنان، با جملات ساده و احساسات کودکانه آنان می‌باشد.

 

4. انشا درباره روز پرستار

انشا درباره روز پرستار

مقدمه:

پرستاری شغل نیست، عشق اسـت

بـه نام خدا انشایم را آغاز می‌کنم تا درمورد روز پرستار کـه در در سالروز ولادت حضرت زینب س می‌باشد را توصیف کنم.

 

بدنه:

پرستاران دارای شغلی سخت و طاقت فرسا هستند و این قشر صبورترین و زحمتکش ترین قشرهای جامعه می باشند. شبها با کشیک در بخشها بر سر بالین بیماران حاضر می‌شوند و تا صبح بر بالین بیماران از بچه تا پسر و جوان بـه مراقبت می‌پردازند تا بـه موقع دارو و غذای بیماران را بدهند و توقعی هم ندارند کـه اجر آن چنانی برای این همه ی زحمت و از خودگذشتگی شان بـه انها بدهند.

 

در تقویم برای انواع شغل نامی برای قدردانی و گرامیداشت ان انتخاب کردند و ما نیز در ایران سالروز ولادت حضرت زینب س را روز پرستار نامگذاری کردیم تا از پرستاران عزیز و زحمتکش قدردانی کنیم. کاش توجه و تبریک و قدردانی، تنها مختص یک روز نباشد و همیشه در یادمان بماند کـه کسانی هستند کـه زندگی شان را وقف دیگران کرده اند. پرستاران کمتر درکنار خانواده خود و همسر و فرزند و پدر و مادرشان هستند و این دوری را بـه خاطر عشق بـه همنوع خود تحمل میکنند.

 

حقوقی کـه پرستاران می‌گیرند در مقابل ایثار و فداکاری ان ها بسیار نا چیز اسـت و حتی گوشه اي از زحمات ان ها هم بـه وسیله ي این حقوق قابل جبران نیست، ان ها بـه دنبال پاداش بیش تری هستند کـه از طرف خداوند برای شان درنظر گرفته شده اسـت.

 

نتیجه:

در آخر انشایم می‌نویسم دوستتان داریم و برای همه ی زحماتتان از شـما ممنونیم، ممنونیم کـه بـه ما درس انسانیت میدهید و ممنویم کـه انسان بودن را صرف می‌کنید.

هر کجا پرستار هست، آرامش و سلامتی هست

روز پرستار و ولادت حضرت زینب مبارک باد…

 

5. انشا در مورد پرستار و شغل پرستاری

انشا در مورد پرستار و شغل پرستاری

مقدمه

پرستاری شغلی اسـت کـه هر شخصی قادر بـه انجام ان نیست. شغلی کـه روحیه اي قوی همراه با فداکاری و ایثار زیاد می طلبد. شاید برای همه ی خوشایند نباشد کـه هرروز در محیطی کـه پر از درد و بیماری و تلخی اسـت اوقات بگذرانند و حتی گاهی تندی هاي‌ بیماران و اطرافیانشان را تحمل کنند.

 

بدنه

روزی کـه خواهرم می‌خواست رشته پرستاری را انتخاب کند همه ی ما می‌دانستیم کـه روزهای سختی را پیش رو خواهد داشت. اما او برای اینکار ساخته شده بود. برای مهربانی و کمک بـه دیگران. یک لبخند زیبای او کافی بود تا حال همه ی را خوب کند و قوت قلبی باشد برای افراد رنجور و بیمار. حالا او چند سال اسـت کـه در بیمارستانی شب و روز کار میکند و از بیماران زیادی پرستاری کرده اسـت. بارها از او تقدیر شده و بـه عنوان پرستار شایسته شناخته شده اسـت.

 

روزهایی کـه ویروس کرونا در ایران شایع شد و سیل بیماران کرونایی بـه بیمارستان ها جاری شد، همه ی ما ترس برمان داشت. می ترسیدیم فرشته نازنینی مثل وی را از دست بدهیم. حتی برخی همکارانش کـه تصمیم بـه استعفا گرفته بودند بـه او نیز این پیشنهاد را دادند. اما او اصرار داشت کـه ارزش کارش در چنین روزهایی صد برابر می‌شود و حالا کـه بـه او نیاز اسـت می‌ماند و کمک میکند و خودش را بـه خدا می سپارد.

 

یکی از تلخ ترین لحظات عمرم زمانی بود کـه گریه خواهرم را دیدم، زمانی کـه تعدادی از همکارانش را از دست داده بود، شاهد از دست رفتن تعدادی از بیماران بودو جسم و روحش حسابی خسته شده بود. اما این پرستار فداکار فردا صبح دوباره با لبخند و انرژی بـه کارش برگشت. ما دراین مدت وی را فقط از دور دیده ایم، زیرا خودش را در طبقه زیرزمین خانه کـه مستقل اسـت، قرنطینه کرده تا ما در دسترس خطر ویروس نباشیم.

 

نتیجه

پرستاری بـه راستی شغلی عاشقانه اسـت و ارج و قرب زیادی دارد. امیدوارم کسی کـه تحمل و بردباری و مهربانی چندانی در خود سراغ ندارد سراغ این شغل نرود. وقتی رفتار ناخوشایند و بی مسئولیتی برخی پرستاران را میبینم دلم میگیرد. البته کـه ان ها هم حق دارند خسته و بی حوصله شوند. اما مسئولیتی کـه بر دوش ان هاست فراتر از بسیاری افراد دیگر اسـت.

 

در مقابل ما هم مسئولیت بسیار زیادی در برابر ان ها داریم. مثلاً بیماران و همراهانشان باید رعایت حال خستگی و مشکلات ان ها را بکنند و با ان ها با احترام و مهربانی برخورد کنند و قدردانی از ان ها را فراموش نکنند. همین طور دراین روزهای کرونایی باید بیشتر رعایت کنیم و از بی احتیاطی و بی توجهی بـه گسترش این ویروس دست برداریم تا پرستاران و کادر درمان بیش از پیش دچار خستگی نشوند. کاش هر کداممان بـه نوبه خود باری از دوش هم برداریم تا این روزهای سخت تمام شود.

 

6. انشا ادبی با موضوع شغل پرستاری

انشا ادبی با موضوع شغل پرستاری

 

شغل پرستاری یکی از مقدس ترین مشاغل در کل دنیا اسـت و انتخاب موضوع انشا در مورد شغل پرستاری بسیار ستودنی اسـت و میتوان بهترین انشا با موضوع شغل پرستاری را نگاشت. امروز انشای ادبی در مورد روز پرستار نوشتم و با نام خداوند منان انشای زیبا در مورد شغل پرستاری را شروع میکنم. پنجم جمادی الاول، سالروز ولادت شیرزن صحرای کربلا، زینب کبراست.

 

او کـه توانست با پیام رسانیِ شایسته، از بازماندگان حادثه جان سوز عاشورا نیز بـه نیکویی پرستاری کند و لقب «بزرگ پرستار همیشه تاریخ» را زیبنده خود کند. این روز مبارک، از سال‌ها پیش، روز پرستار نامیده شده اسـت. او کـه با دستان نوازشگر و قلب مهربان خود، درد بیمار را تسکین می بخشد و بـه او نوید حیاتی دوباره میدهد.

 

باید قدر وی را دانست و بـه او و حرفه مقدسّش احترام گذاشت؛ همه ی مردم ما و همه ی کسانی کـه بـه سرنوشت بیماران و بـه سلامت کشور اهمیت میدهند، بایستی بـه قشر پرستار توجه و محبت و اهمیت نشان بدهند.

 

شغل پرستاری، از آغازین لحظات طلوع اسلام، بـه صورت حرفه اي مقدّس مطرح بوده اسـت.

تاریخ اسلام از پرستارانی چون ام سَلَمه، رَبیع، ام سَنان، لیلا غفاری ودر رأس همه ی آن ها، حضرت فاطمه علیهاالسلام و حضرت زینب علیهاالسلام نام می بَرَد.

 

اینان با کمال اخلاص و حفظ حریم عفاف و نجابت، بـه بیمارداری و معالجه مجروحان می پرداختند. حضرت زینب سلام الله علیها ؛ ان وارث معدن عاطفه و شجاعت فاطمی، مقام پرستار را در دشت نینوا چنان اعتبار بخشید کـه امروز، روز پرستار، بـه زادروز ان بانوی بزرگ، شکوه و عظمت یافته اسـت.

 

تاریخ انقلاب اسلامی نیز شاهد جان فشانی و از خود گذشتگی هاي‌ پرستاران رشیدی اسـت کـه وظیفه امداد رزمندگان غیور میهن اسلامی را بـه عهده داشتند. بعضی از این بزرگواران فعال در شغل پرستاری، شربت شیرین شهادت نوشیدند و برگ زرّینی در صفحه خدمات پرافتخار این قشر زحمتکش بـه جا نهادند.

 

امید اسـت کـه خداوند همیشه حافظ پرستاران باشد کـه شبانه روز در مراقبت از همنوعان خویش در بیمارستان ها و کلینیک ها کم نمی گذارند و شغل پرستاری برازنده این عزیزان اسـت.

 

7. انشا در مورد پرستار فداکار

انشا در مورد پرستار فداکار

مقدمه انشا در مورد پرستار فداکار

پرستاری تنها خاص زنان نیست و مردان زیادی نیز دراین شغل مشغول بـه کار می باشند، اما از آنجایی کـه زنان صبور و لطیف تر هستند در جایگاه خود کـه پرستاری اسـت بسیار خوش درخشیده اند، همانطور کـه در دنیای اسلام حضرت زینب از نخستین پرستاران بوده ودر جهان نیز نام فلورانس نایتینگل در کمک بـه رزمندگان مجروح بـه عنوان بهترین پرستاران آمده اسـت.

 

بدنه انشا مورد پرستار فداکار

پرستاران معنای واقعی ایثارگری را بـه نمایش می گذارند.انها پیش از انتخاب این حرفه بـه سختی هاي‌ ان واقف می باشند، انها قهرمانانی هستند کـه باید در تمام لحظات حال بیمار خودرا درک کنند. یک پرستار خوب علاوه بر کمک کردن بـه بیمار کـه از لحاظ جسمی بیماری خودرا پشت سر بگذراند از لحاظ روحی نیز کمک حال او باید باشد، هنگام خواب مراقب آرامش محیط بیمارستان باشد، اگر بیماری ممنوعیت غذایی داشت هرگز مقابل او مشغول بـه خوردن نشود، اگر بیماری وی را محرم اسرارش می‌داند راز وی را بـه دیگران در بین نگذارد ؛ گاهی بیماری با درد و دل کردن آرام می‌شود و با دردهای خود بیشتر کنار می‌آید.

 

پرستار فداکار از خواب خود می‌زند تا بـه بیمارش رسیدگی کند و با او مهربان اسـت او باید آرام باشد تا بتواند بیماران و همراه ها را آرام کند، بدنی قوی داشته باشد تا از پس سختی ها برآید، سختی ها و سنگینی کار پرستاران کم نیستند، همچنین از نظر روانی تائید شده باشند. خوش صحبت، با صبر و حوصله، با معلومات و آگاهی مشعول این حرفه باشند.

 

آن ها در طول سال‌های مختلف از خودگذشتگی هاي‌ زیادی داشتند، آن ها هم در زمان هاي‌ رخداد سیل ؛ زلزله بـه کمک مردم مجروح آمدند، هم در دوران جنگ بـه مجروحان جنگی کمک رساندند و هم در دوران کرونا خودرا مدافع سلامت دیدند و از بیماران کرونایی مراقبت می‌کردند.

 

نتیجه گیری انشا در مورد پرستار فداکار

همانطور کـه آن ها از دقایق پرارزش خود برای پرستاری بیماران می گذرند خوب اسـت کـه ما نیز در هنگام مراجعت بـه انها با روی گشاده سخن بگوییم، انها مسئول بیماری ما نیستند. ما میتوانیم در برابر این همه ی ایثار پرستاران در روز پرستار قدردان آن ها باشیم و با پیام و یا یک شاخه گل خستگی را از تن انها دور کنیم و یادمان باشد کـه تنها در روز پرستار بـه یاد انها نباشیم و بلکه هرروز می‌تواند روز انها باشد.

 


مطالب مشابه: اس ام اس های میلاد حضرت زینب و روز پرستار


 

8. انشا خاص در مورد پرستار

انشا خاص در مورد پرستار

مقدمه انشا در مورد پرستار فداکار

پرستاری تنها خاص زنان نیست و مردان زیادی نیز دراین شغل مشغول بـه کار می باشند، اما از آنجایی کـه زنان صبور و لطیف تر هستند در جایگاه خود کـه پرستاری اسـت بسیار خوش درخشیده اند، همانطور کـه در دنیای اسلام حضرت زینب از نخستین پرستاران بوده ودر جهان نیز نام فلورانس نایتینگل در کمک بـه رزمندگان مجروح بـه عنوان بهترین پرستاران آمده اسـت.

 

بدنه انشا مورد پرستار فداکار

پرستاران معنای واقعی ایثارگری را بـه نمایش می گذارند.آن ها پیش از انتخاب این حرفه بـه سختی هاي‌ ان واقف می باشند، آن ها قهرمانانی هستند کـه باید در تمام لحظات حال بیمار خودرا درک کنند. یک پرستار خوب علاوه بر کمک کردن بـه بیمار کـه از لحاظ جسمی بیماری خودرا پشت سر بگذراند از لحاظ روحی نیز کمک حال او باید باشد، هنگام خواب مراقب آرامش محیط بیمارستان باشد، اگر بیماری ممنوعیت غذایی داشت هرگز مقابل او مشغول بـه خوردن نشود، اگر بیماری وی را محرم اسرارش می‌داند راز وی را بـه دیگران در بین نگذارد ؛ گاهی بیماری با درد و دل کردن آرام می‌شود و با دردهای خود بیشتر کنار می‌آید.

 

پرستار فداکار از خواب خود میزند تا بـه بیمارش رسیدگی کند و با او مهربان اسـت او باید آرام باشد تا بتواند بیماران و همراه ها را آرام کند، بدنی قوی داشته باشد تا از پس سختی ها برآید، سختی ها و سنگینی کار پرستاران کم نیستند، همچنین از نظر روانی تائید شده باشند. خوش صحبت، با صبر و حوصله، با معلومات و آگاهی مشغول این حرفه باشند.

 

انها در طول سال های مختلف از خودگذشتگی هاي‌ زیادی داشتند، آن ها هم در زمان هاي‌ رخداد سیل ؛ زلزله بـه کمک مردم مجروح آمدند، هم در دوران جنگ بـه مجروحان جنگی کمک رساندند و هم در دوران کرونا خودرا مدافع سلامت دیدند و از بیماران کرونایی مراقبت میکردند.

 

نتیجه گیری انشا در مورد پرستار فداکار

همانطور کـه آن ها از دقایق پرارزش خود برای پرستاری بیماران می گذرند خوب اسـت کـه ما نیز در هنگام مراجعت بـه انها با روی گشاده سخن بگوییم، انها مسئول بیماری ما نیستند. ما می‌توانیم در برابر این همه ی ایثار پرستاران در روز پرستار قدردان انها باشیم و با پیام و یا یک شاخه گل خستگی را از تن انها دور کنیم و یادمان باشد کـه تنها در روز پرستار بـه یاد آن ها نباشیم و بلکه هرروز می‌تواند روز انها باشد.

 

9. انشا دانش آموزی پرستار

انشا دانش آموزی پرستار

با عشقی از جنس ایثار در حال عبادت اسـت، لباس سپید زیبایی بر تن دارد و همانند فرشتگان بال و پر می‌زند، گویا ایستاده سجده میکند بر بالین بیماری کـه در بستر اسـت. شنیده بودم فرشتگان نزد خدا در آسمان اند، اما فرشتگانی هستند کـه آسمانی اند ودر زمین اند انها پرستارند.

 

خداوند عده اي از فرشتگانش را برای عبادت و خدمت بـه بندگانش بـه زمین فرود اورد تا سرچشمه اي از محبت را بـه زمینیان هدیه کنند، بدون شک ان فرشتگان پرستارانند. خداوند در ستایش بنده هایش فرموده اسـت: ان کـه انسانی را نجات دهد گویی تمام بشریت را نجات داده اسـت و چه ارزشی بالاتر از این‌که یک نفره بتوانی تمام بشریت را نجات دهی.

 

اعتراف میکنم کـه نوشتن درباره ي پرستار قلمی بسیار قوی می‌خواهد، چگونه میشود عشقی بی پایان، محبتی بی دریغ و گذشتی فداکارانه رابا واژه ها بر روی کاغذ بـه تصویر کشید؟ ان هنگام کـه با قلبی مملو از عشق و محبت با وجودی سرشار از آرامش در بالین بیماری ایستاده و میدانم کـه حضور او معجزه ها میکند و شفابخش اسـت تنی را کـه رنجور اسـت.

 

تسلی می‌دهد قلب بی تابی را کـه در بستر خفته اسـت و گویا زیر لب زمزمه می‌کند بـه درگاه پروردگارش کـه التیام بخشد بیمارش را؛ او نمیتواند تاب بیاورد درد کشیدن و دلهره هاي‌ بیماران را. تنها آرزویش سلامتی و عافیت تمام بیماران و دردمندان اسـت.

 

گاهی با آرامی کنار بالین بیمارش مینشیند و با زمزمه اي دلنشین برایش قرآن میخواند و گاهی از سلامتی بیمارش نماز شکر بـه پا میدارد. در توصیف عطوفت و مهربانی اش همین بس کـه در چشمانش اشک حلقه می‌زند با دیدن حال پریشان بیماری.

 

پیامبر اکرم «صلی الله علیه و آله و سلم» می فرمایند:

کسی کـه برای برآوردن نیاز بیماری تلاش کند، خواه نیاز او برآورده شود یا نه، همانند روزی کـه از مادر متولد شده اسـت از گناهان پاک می‌گردد.

 

یادآور بانوی بزرگواری می‌شوم کـه عاشقانه مرهم دل مولایمان زین العابدین امام سجاد «علیه السلام» بودند و با تمام وجود و از صمیم قلب از امام سجاد «ع» پرستاری می‌کردند. شفای مولایمان، دستان بی تاب عمه اي بود کـه پیشانی تب دار ایشان را نوازش میکرد.

 

پرستاری یعنی همانند حضرت زینب «سلام الله علیها» پروانه وار بـه دور شمع گشتن؛ و چه بسیارند پرستارانی کـه عاشقانه و پروانه وار بـه دور بیماران میگردند. شاید آن گونه اسـت کـه پرستاران با خدایشان عهد بسته اند کـه همیشه با تمام توان کنار بیماران بمانند و بدون هیچ چشم داشتی انچه در توانشان هست را هزینه ي سلامتی بیماران کنند؛ هزینه اي از از جنس جان از جنس روح از جنس محبت و وجود و عشقی کـه در دل لبریز اسـت.

 

و چه عهدی زیباتر از این‌که با خدا و برای خدا بسته شود، بدون شک پاداشش نزد خدا محفوظ اسـت. در آخر خواستم بگویم کـه تو یک قهرمانی، اما یادم آمد قهرمان بـه کسی میگویند کـه جان یک نفر را نجات می‌دهد، اما تو جان صد ها نفر را نجات می دهي و چه زیبا کـه تو یک پرستاری.

 

10. انشا خاص درباره پرستار

انشا خاص درباره پرستار

روز ملی پرستار در ایران مصادف با 5 جمادی الاول سالروز ولادت حضرت زینب س اسـت و بـه همین مناسبت یک متن انشا در مورد روز پرستار و حضرت زینب سلام الله علیها را در ادامه تقدیم بـه شـما خواهیم کرد:

 

امروز کـه قصد نوشتن کرده ام روز تولد حضرت زینب س می باشد. نام حضرت زینب را کـه می‌شنوم بـه یاد صبر و استقامت و شیردلی او می افتم کـه معلمانمان و پدر و مادرهایمان از کودکی در گوشمان خوانده اند.

 

پرستار، عجب واژه آشنایی اسـت. کلمه اي کـه ناخودآگاه هر شنونده اي را بـه یاد آرامش پس از توفان، و بـه یاد شخصی می اندازد کـه در لحظات سختی، ناراحتی و ساعتی کـه بـه کمک احتیاج داریم، یاری رسان ماست. انسان هاي‌ بی ادعایی کـه بـه معنای واقعی کلمه، خالصانه کار میکنند و تمام تلاش خودرا معطوف می سازند تا بیماران، دوران نقاهت خودرا بـه آرامی سپری کنند.

 

این واژه، آدمی را بـه یاد مفاهیم دیگری هم می اندازد. یاد شب بیداری و یاد مردان و زنان سپیدرپوشی کـه لحظه اي لبخند از سیمایشان دور نمی‌شود. و چه نامگذاری زیبایی بود این‌که روز میلاد حضرت زینب را روز پرستار نام نهادند. واقعا پرستاران از صبورترین و زحمتکش ترین قشرهای جامعه می باشند. شب هایي را کـه تا صبح بر بالین بیماران و نیازمندان بـه مراقبت، می گذارنند و توقعی هم ندارند کـه اجر آن چنانی برای این همه ی زحمت و از خودگذشتگی شان بـه انها بدهند.

 

کاش توجه و تبریک و خسته نباشید گفتن هایمان، تنها مختص یک روز پرستار نباشد. کاش همیشه در یادمان بماند کـه کسانی هستند کـه زندگی شان را وقف دیگران کرده اند و حتی زندگی شخصی شان را هم گذاشته اند تا بقیه در آسایش بیارمند. امروز تنها بهانه اي بود برای نوشتن از این عزیزان ؛ باشد تا خاطرمان را مملو از یاد آنان کنیم و برای خسته نباشید گفتن، هرروز را فرصتی بدانیم.

 

11. انشای زیبای دانش آموزی برای پرستاران عزیز

انشای زیبای دانش آموزی برای پرستاران عزیز

بعضی از فرشتگان خدا بـه شکل انسان روی زمین حضور دارند بـه نظر من پرستار ها یکی از ان ها هستند. ان ها با لباس سپید شان در سخت ترین روز هاي‌ هر کدام از ما کـه روز بیماری اسـت ودر ان شرایط ممکن اسـت حتی نزدیک ترین افراد خانواده نیز نتوانند کنار مان باشند از ما مراقبت می‌کنند تا حال بهتری داشته باشیم.

 

این فرشتگان زمینی با این‌که شغل بسیار سختی دارند اما می‌دانند لبخند شان تا چه اندازه می‌تواند باعث آرامش بیمار شود بـه همین خاطر در هیچ شرایطی لبخند دوست داشتنی شان را فراموش نمیکنند و هر بار کـه بالای سر بیمار حاضر می‌شوند با خبر هاي‌ امیدبخش انگیزه ي بیمار برای مبارزه با بیماری را چند برابر میکنند.

 

ممکن اسـت گاهی بیمار بی طاقت شده و ان ها رابا کلام یا کاری آزار دهد اما بیش تر پرستاران برای این لحظات آمادگی دارند و سعی میکنند تا با کلام محبت آمیز ناراحتی بیمار را بر طرف کنند. حقوقی کـه پرستاران میگیرند در مقابل ایثار و فداکاری ان ها بسیار نا چیز اسـت و حتی گوشه اي از زحمات ان ها هم بـه وسیله ي این حقوق قابل جبران نیست، ان ها بـه دنبال پاداش بیش تری هستند کـه از طرف خداوند برای شان درنظر گرفته شده اسـت.

 

شغل پرستاری یعنی عشق ورزیدن بـه تمامی انسانها ، ان ها عشق خودرا بی دریغ نثار دیگران می‌کنند ودر پایان کار با خستگی بـه خانه می‌روند.

 

با هر بیماری کـه روبه‌رو می‌شوند یک انسان جدید بـه زندگی شان اضافه میشود انسانی کـه درد ها و غم هایش میتواند ان ها را بسیار تحت تاثیر قرار دهد پس ان ها باید از روحیه و توانایی ویژه اي بر خوردار باشند تا نه تنها خود شان با ناراحتی بیمار ناراحت و غمگین نشوند بلکه بـه بیمار کمک کنند تا او کمی از درد ها و مشکلات خودرا بـه دست فراموشی سپرده و روحیه اي قوی داشته باشد.

 

یادمان باشد کـه از پرستار ها بـه خاطر تمام زحماتی کـه میکشند سپاسگزاری کنیم و اگر کسی را درخانواده داریم کـه شغل پرستاری را انتخاب کرده بـه او یاد آور شویم کـه چقدر کارش ارزشمند و گران بهاست.

 

12. انشا کوتاه برای تقدیر از پرستار در روز پرستار

انشا کوتاه برای تقدیر از پرستار در روز پرستار

امروز کـه قصد نوشتن کرده ام روز تولد حضرت زینب «س» می باشد. نام حضرت زینب را کـه می‌شنوم بـه یاد صبر و استقامت و شیردلی او می افتم کـه معلمانمان و پدر و مادرهایمان از کودکی در گوشمان خوانده اند. و اما چه نامگذاری زیبایی بود این‌که روز میلاد حضرت زینب «س» را «روز پرستار» نام نهادند.

 

واقعا پرستاران از صبورترین و زحمتکش ترین قشرهای جامعه می باشند. شب هایي را کـه تا صبح بر بالین بیماران و نیازمندان بـه مراقبت، می گذارنند و توقعی هم ندارند کـه اجر آن چنانی برای این همه ی زحمت و از خودگذشتگی شان بـه انها بدهند.

 

کاش توجه و تبریک و خسته نباشید گفتن هایمان، تنها مختص یک روز نباشد. کاش همیشه در یادمان بماند کـه کسانی هستند کـه زندگی شان را وقف دیگران کرده اند و حتی زندگی شخصی شان را هم گذاشته اند تا بقیه در آسایش بیارمند. امروز تنها بهانه اي بود برای نوشتن از این عزیزان ؛ باشد تا خاطرمان را مملو از یاد آنان کنیم و برای خسته نباشید گفتن، هرروز را فرصتی بدانیم.

 

13. انشا اگر من پرستار بودم

انشا اگر من پرستار بودم

مقدمه:

من هم می‌خواهم در آینده یک پرستار بشوم و بـه مردم و همه ی بیماران کمک کنم. با نام خدا انشایم را شروع میکنم

 

بدنه:

روزی کـه خواهرم می‌خواست رشته پرستاری را انتخاب کند همه ی ما میدانستیم کـه روزهای سختی را پیش رو خواهد داشت. اما او برای اینکار ساخته شده بود. برای مهربانی و کمک بـه دیگران. یک لبخند زیبای او کافی بود تا حال همه ی را خوب کند و قوت قلبی باشد برای افراد رنجور و بیمار. حالا او چند سال اسـت کـه در بیمارستانی شب و روز کار میکند و از بیماران زیادی پرستاری کرده و بارها از او تقدیر شده و بـه عنوان پرستار شایسته شناخته شده اسـت.

 

نتیجه:

من هم دوست دارم وقتی بزرگ شدم پرستار شوم ودر رشته پرستاری درس بخوانم تا فرد مفیدی برای کشورم باشم.

 

14. انشاء کوتاه در مورد پرستار

انشاء کوتاه در مورد پرستار

یکی از وظایف پرستاران، برآوردن نیازهای فوری بیمار اسـت. این موضوع در اسلام بسیار سفارش شده و پیشوایانِ معصومِ ما بر ان تأکید فراوان کرده اند. رسول مکرّم اسلام صلی الله علیه و آله وسلم برآوردن حاجت بیمار را موجب آمرزش گناهان دانسته، می فرمایند: «کسی کـه در رفع حاجت مریض تلاش کند گناهان او فرو می ریزد؛ خواه حاجت وی را برآورد و خواه از عهده ان بر نیاید».

 

مرحوم محدّث نوری کـه از علمای بزرگ تشیع اسـت درکتاب مستدرک الوسائل بابی تحت عنوان «استحباب تلاش در بر آوردن حاجت بیمار» تدوین کرده اسـت ودر ان جا می‌گوید: «این تلاش نسبت بـه بیماری کـه از خویشان اسـت استحباب بیشتری دارد».

 

عبرت آموزی

بیماری آینه اي اسـت کـه چهره دیگر زندگی را نشان میدهد. پرستار میتواند ابعاد این زندگی را شفاف تر از دیگران نظاره کند. او باید از حال وروز پریشان بیمار عبرت آموزد و از دیدن درد و رنج او درس گیرد. پیشوای اول شیعیان حضرت علی علیه السلام می فرماید: «چه بسیار کسان کـه با دست خود از آنان پرستاری می‌کردی برای آنان شفا می طلبیدی و از پزشکان برایشان دارو می گرفتي، ولی دواهای تو بـه حالشان نفعی نبخشید».

 

یاری رساندن بـه بیمار در گزاردنِ اعمال عبادی

عبادت روح زندگی، ارتباط درست آفریده با آفریننده، و مایه حیات و کمال انسان اسـت. بـه راستی چه کسی جز او فریادرس اسـت؟ تنها اوست کـه باید در برابرش زانو زد، بـه رکوع رفت و پیشانی بر خاک سود. بیماری هرچند بیمار را بـه خدا نزدیک میکند، گاهی بـه جا آوردنِ اعمال عبادی را برایش دشوار یا ناممکن می سازد. پرستار می‌تواند بیمار را در گزاردنِ این اعمال یا تهیه مقدمات ان یاری رساند.

 

15. انشا احساسی درباره پرستار

انشا احساسی درباره پرستار

مقدمه انشا:

یک بیمار ممکن اسـت نامت را فراموش کند، اما لبخندت را هرگز

قدردان زحمات همه ی شـما عزیزان هستیم

 

متن انشا:

میخواهم از تمام پرستارانی کـه برای با عشق و با تمام وجود خود از بیماران مراقبت می‌کنند تشکر کنم. از همه ی شـما پرستاران عزیز ممنونیم کـه برای سلامتی ما از سلامتی خود دست میکشید. در دوران کرونا پرستاران زیادی را از دست دادیم کـه بخاطر بیماری فردی دیگر جان خودرا از دست دادند و بعضی از انها ماه ها و روزها از خانواده خود دور بودند و مشغول خدمت رسانی برای بیماران کرونایی بودند تا بلکه بتوانند این بیماری را از بین ببرند و سلامتی افراد را بـه آن ها باز گردانند. برخی از پرستاران دراین جامعه مانند فرشته می‌مانند و باید تمام ما از فداکاری هاي‌ ان ها الگو برداری کنیم.

 

نتیجه گیری:

تنها افرادی کـه در دروان کرونا خیلی آسیب دیدند پرستاران بودند. ما باید همیشه نام و یاد این انسان هاي‌ شجاع را زنده نگه داریم.

 

16. انشا در مورد شغل پرستاری

انشا در مورد شغل پرستاری

پرستاری، یکی از سخت ترین کارها از لحاظ فشار روحی و جسمی برای پرستار اسـت. نشستن پهلوی بیمار، با او بـه مهربانی رفتار کردن، بـه او لبخند زدن، و وی را با عمل، رفتار و پذیرایی خود، از رنج هاي‌ فراوان دوران بیماری رهاندن، تحملِ پولادین لازم دارد. پرستار، با چنین وضعیتی روبه روست و چه سرمایه عظیمی از حِلم و تحمل و گذشت و مدارا و اخلاق خوش لازم اسـت تا پرستار بتواند با بیمار سرکند. اما منش بیمار با پرستار، بر عکس منش پرستاری، مهربانی نیست؛ گاهی تندی اسـت.

 

گاهی همراهان بیمار اگر خدمتی، اندکی دیر شود، توقعاتشان در برابر پرستار، حالت اعتراض میگیرد. گاهی تندی میکنند و گاهی پرخاش. تحمل این‌ها خیلی سخت اسـت. حرفه سخت و با اهمیت پرستاران در نزد خداوند، پاداش و ارزش والایی دارد و آنان باید قدر کار خودرا بدانند.

 

پرستاری از شغل هاي‌ بسیار ظریف و پرمسئولیت ودر عین حال پرارج اسـت.

همچنین دعای بیمار در حق عیادت کننده و پرستار مستجاب می‌شود، همانگونه کـه نفرین او چنین اسـت. از این روی شایسته اسـت پرستار از بیمار طلب دعا نماید. همانطور کـه لازم اسـت از کاری کـه ممکن اسـت وی را خشمگین و وادار بـه نفرین کند، بپرهیزد.

 

بر پرستار اسـت کـه بیمار را بر خوردن غذا وادار نسازد، چیزی نزد وی نخورد، و هنگام خواب او، مراعات حالش را بکند. کوشش برای این‌که بیمار خوابی آرام داشته باشد، در دین مبین اسلام و گفتار پیشوایان معصوم علیه السلام سفارش شده اسـت. هم چنین شایسته اسـت پرستار، درکنار تخت بیمار بنشیند و وی را دلجویی دهد.

 

مریض در غم و رنجی فراوان دست و پا میزند، از این رو، سزاوار نیست با آزردنِ او بار اندوهش را بیشتر کنیم و بـه فرموده حضرت محمد ص بیمار را اذیت نکنید و بر او فشار وارد نکنید. بنابر این باید از قراردادن مریض در تنگناهای رسوم و آداب اجتماعیِ زاید پرهیز کنیم و از کارهایی چون نشستن طولانی نزد مریض و پرسش زیاد کـه باعث اذیت وی می‌شود، دوری گزینیم. در پایان ما دانش آموزان از زحمات پرستاران عزیز قدردانی میکنیم و روز پرستار را بـه انها تبریک می‌گوییم.

 

17. انشا احساسی و جدید در مورد روز پرستار

انشا احساسی و جدید در مورد روز پرستار

لایه هاي‌ سنگین حزن بر دل بیمار فرو مینشیند. چشم هاي‌ بی رمق او درد را فریاد میکشند. ان وقت کـه بیمار از همه ی جا دستش کوتاه اسـت، در ان ساعاتی کـه حتی همسر، فرزندان و پدر و مادر بیمار هم بالای سرش نیستند، چشم امیدش بعد از خدا، بـه پرستار اسـت، و این پرستار اسـت کـه مثل ملائکه آسمانی، مثل فرشتگان رحمت، بـه دردها، مشکلات و نیازهای جسمی و عاطفی او پاسخ میدهد.

 

دراین لحظات، تنها سایه پرستار اسـت کـه بیمار را در مسیر پرفراز و نشیب بیماری قوت می بخشد. پرستار حرفی از کلام خداوند اسـت، شعاعی از ملکوت پر حشمت اسـت و تابشی از زیبایی انسان. پس پرستاری را قدر بدانیم و پرستاران را گرامی بداریم.

 

مقام معظم رهبری، درباره اهمیت پرستاری می فرماید:

«برای حفظ سلامت در جامعه، اهمیت پرستاری در طراز اول قرار دارد؛ یعنی اگر بهترین پزشکان و جراحان، کار خودشان رابا بیمار بـه بهترین وجه انجام دهند، اما از ان بیمار پرستاری نشود، بـه طور غالب، کار ان دکتر یا جراحِ عالی قدر، بی فایده خواهد بود».

 

ایشان در جایی دیگر، نقش پرستار را معادل کار دکتری ماهر می‌داند و می فرماید: «نقش پرستاری و بیمارداری در حفظ سلامت و بازگشت سلامت بیمار، نقش درجه اول اسـت؛ معادل اسـت با نقش یک دکتر ماهر. بسیاری از این نکته غفلت دارند. لذا ان وزن و ارزشی کـه باید برای پرستار درنظر گرفته شود، از ذهن انها مغفول میماند و بـه ان توجه نمی‌کنند».

 

امروزه پرستاری جنبه هاي‌ تخصصی و روان شناختی پیدا کرده اسـت و دانشکده هاي‌ پرستاری در سرتاسر جهان شکل گرفته اند. اما باید اذعان نمود کـه همان‌ گونه بخشی از چهره زیبای پرستاری زیر سایه سنگین بی توجهی یا جهل، کدر و ناشناخته مانده اسـت و اسلام کـه دینی همه ی جانبه نگر اسـت ما رابا این زوایا آشنا میکند. اگر «فقه پرستاری» گرد آوری و ترویج شود، انگیزه هاي‌ معنوی در دل پرستاران بیدارتر میشود.

 


مطالب مشابه: تبریک روز پرستار + تبریک ولادت حضرت زینب «س» عکس و متن ۱۴۰۰


 

اسلام با ریزبینی و موشکافی عمل بـه احکامی را سفارش می‌کند کـه بیمار را در سلامتی جسم و روح یاری می‌رساند. امید کـه فقه پرستاری در دانشکده هاي‌ پرستاری جایگاهی مناسب و بـه سزا پیدا کند و ابعاد مختلف ان برای مردم، بـه ویژه پرستاران زحمت کش، بیش از پیش روشن شود.

 

بعضی کارها تعطیلی بردار نیست و شخص همواره باید آماده خدمت رسانی باشد. پرستاری، از جمله این حرفه هاست. مقام معظم رهبری با توجه بـه این نکته، در مورد کار پرستاری می فرماید: «پرستار، از خانه، از همسر، از فرزندان، شب، روز، نیمه شب، ایام عید، روزهای جمعه و ایام تعطیل کـه مردم سرگرمِ تفریح و گذراندن تعطیلی خودشان هستند، دور اسـت. پرستار نمیتواند بیمار و بیمارستان را رها کند. بـه این مسائل باید توجه شود. کار سخت، وقت نشناسی، همیشه حاضر بودن، جدایی از محیط زندگی، سختی کار را مضاعف میکند».

 

در پایان

یک انشای ادبی، زیبا و دل نشین و خیال انگیز می‌باشد. بـه ان متن هنری یا شاعرانه هم گفته میشود. اگر متن ادبی بـه زیبایی نگارش شود، خواننده از خواندن ان لذت می‌برد. در نوشتن انشا در مورد پرستار می‌توان از هر دوی این سبک هاي‌ نوشتاری استفاده کرد. چون واژه ي پرستار، شغل پرستاری و شخصیت پرستار، هم قابلیت تاثیر گذاری بر خواننده را دارد.

جدیدترین مطالب سایت