روش صحیح شستشوی کاپشن چرم

مجموعه : رپورتاژ آگهی
روش صحیح شستشوی کاپشن چرم

همه افراد در فصل زمستان، تمایل دارند که لباس‌هایی با بیشترین گرما و کمترین وزن بپوشند.

 

 لباس‌های چرم، دسته‌ای از لباس‌های زمستانی هستند که می‌توانید با پوشیدن آن‌ها خوش‌پوش شوید. امروزه، پالتو و کاپشن‌ چرمی، طرفداران و مجبوبیت زیادی دارد.

 

اما مشکلی که در رابطه با این لباس‌ها وجود دارد این است که اغلب خانم‌ها از نحوه صحیح شستن کاپشن، پالتو و دستکش‌های چرم آگاهی ندارند. به همین‌خاطر، نگهداری از لباس‌های چرمی تبدیل به یک دغدغه برای خانم‌های خانه‌دار شده است.

 

انواع کت و کاپشن‌های چرمی:

هنگام شستن لباس‌ها باید نکاتی مانند جنس و رنگ آن‌ها را در نظر بگیرید. کت و کاپشن چرم نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

 

لباس‌ تهیه شده از چرم طبیعی، لباسی گران قیمت است. در صورتی که روش صحیح نگه‌داری و شستن آن را بلد نباشید، بعد از یکبار شستشو، آن‌ها را برای همیشه از دست خواهید داد.

 

در اغلب موارد، می‌توانید لباس‌‌های چرمی را در خانه بشویید. برای تمیز کردن این دسته از لباس‌ها در منزل، باید از محصولات معتبر استفاده کنید تا مانع از آسیب دیدن آن‌ها شوید.

 

اولین قدم برای شستن کاپشن‌ چرم این است که از نوع چرم آگاه شوید. اگر چرم لباس مصنوعی باشد، به راحتی با محصولات چرم مصنوعی می‌توانید آن‌ها را تمیز کنید. اما هنگامی که صحبت از چرم طبیعی می‌شود، قضیه کمی فرق می‌کند.

 

روش نگه‌داری و شستن کاپشن چرم طبیعی با چرم مصنوعی کمی متفاوت‌تر است. انواع چرم به شرح زیر است:

جیر: لایه چرمی نازک، که خاصیت بالایی در جذب رطوبت دارد. این دسته از چرم‌ها به راحتی لک می‌شوند.

نبوک: در ظاهر شبیه به جیر است. با این تفاوت که مقاوت بیشتری از جیر دارد. نبوک، مرغوب‌ترین چرم پرزدار است.

آنیلین: نوعی چرم دانه‌دار است. دانه‌ها باعث افزایش دوام و استحکام بیشتر چرم می‌شوند.

 

مراقبت‌های اولیه از کت و کاپشن چرم:

قبل از شستن کاپشن و کت چرم، برچسب روی لباس را با دقت مطالعه کنید تا از اخطارهای داده شده، آگاه شوید؛ زیرا  برچسب‌ها دارای دستورالعمل‌های مراقبتی می‌باشند.

با مطالعه این برچسب‌ها از روند تولید و جنس چرم آگاه خواهید شد. برای پیشگیری از آسیب دیدن لباس‌های چرم، می‌توانید آن‌ها را ضدآب کنید.

برای ضدآب شدن چرم، باید به صورت منظم یک ماده ضدآب را بر روی آن اسپری کنید. محلول ضدآب، منافذ خالی چرم را پر می‌کند و باعث مراقبت از چرم در مقابل آب می‌شود.

پوشیدن لباس‌های چرم در روزهای بارانی، باعث کاهش طول عمر لباس‌ها می‌شود؛ زیرا، رطوبت قاتل چرم است.

یک تا دوبار در سال، کرم حالت‌دهنده را بر روی سطوح لباس چرم ماساژ دهید تا از آن‌ها در مقابل رطوبت محافظت کنید.

 

نحوه شستن کاپشن چرم در منزل:

در صورت شستن کت و کاپشن چرم با ماشین لباسشویی، باید برای همیشه با آن خداحافظی کنید؛ زیرا، شستشو با ماشین لباسشویی باعث ایجاد چروک، ترک و پیچ و تاب خوردن کاپشن چرم می‌شود.

برای شستن کاپشن چرم، ابتدا یک محلول شوینده مناسب تهیه کنید. برای تهیه این محلول، تنها کافی است که چند قطره شوینده در یک سطل آب گرم بریزید و هم بزنید تا کامل در آب حل شود.

 

توصیه ما، استفاده از شوینده دستی هوم پلاس است. شاید بپرسید چرا هوم پلاس؟

زیرا پودر لباسشویی هوم پلاس با فرمولاسیون جدید، قادر به از بین بردن لکه‌ها از روی انواع لباس‌ها می‌باشد.

از طرف دیگر، بعد از استفاده از محصولات هوم پلاس، دیگر خبری از آلودگی و کثیفی نخواهد بود و می‌توانید با استفاده از آن‌ها به جنگ لکه‌ها بروید.

یکی دیگر از دلایل توصیه به استفاده از پودر لباسشویی هوم پلاس، فاقد فسفات بودن این محصول است. با استفاده از این شوینده، می‌توانید محلولی ملایم تهیه کنید و مانع از خراب شدن چرم و تغییر رنگ آن شوید.

هوم پلاس با طراحی محصولات سازگار با پوست و الیاف لباس، توانسته در مدت کوتاهی طرفداران زیادی پیدا کند. به همین خاطر، می‌توانید با خیال راحت، برای شستن لباس‌های چرم به پودرلباسشویی هوم‌پلاس اعتماد کنید.

 

روش صحیح شستشوی کاپشن چرم

تمیز کردن قسمت بیرون کت یا کاپشن چرم:

با استفاده از یک اسفنج آغشته به محلول، با حرکات دورانی، قسمت بیرونی لباس را تمیز کنید. ابتدا لکه‌ها را از روی لباس پاک کنید. سپس، کل لباس را بشویید.

در آخر، با یک حوله لطیف و تمیز، لباس را خشک کنید و آن را آویزن کنید تا کاملا خشک شود. تحت هیچ‌ شرایطی، لباس چرم را در معرض تابش مستقیم نور خورشید و یا گرما قرار ندهید.

 

نکته:

اگر دسترسی به اسفنج ندارید، می‌توانید از یک حوله نرم استفاده کنید. دستمال‌های خشن باعث خراش بر روی کاپشن چرم می‌شوند.

قبل از تمیز کردن چرم با اسفنج یا حوله، آن را با دقت بچلانید تا آب اضافی به طور کامل از آن خارج شود؛ زیرا، اسفنج خیس و دارای رطوبت زیاد، می‌تواند باعث آسیب دیدن لباس چرم شود.

به هیچ عنوان لباس چرم را در آب غوطه‌ور نکنید.

 

چگونه چرم های نازک را بشوییم؟

چرم‌های نازک بسیار حساس هستند. بنابراین، بهتر است برای تمیز شدن این دسته از لباس‌ها، آن‌ها را به خشکشویی ببرید که دارای تجهیزات کامل است و می‌تواند سرسخت‌ترین لکه‌ها را از روی لباس پاک کند.

پولیش دادن چرم‌های نازک و جیر باعث می‌شود که بافت دائمی چرم از بین برود. بنابراین، هرگز از پولیش برای لباس چرم استفاده نکنید.

 

شستن کاپشن چرم با استفاده از شوینده مخصوص چرم:

یک روش آسان برای تمیز کردن لکه از روی لباس چرم، استفاده از شوینده‌های مخصوص چرم است. این محصولات حاوی موادی است که می‌تواند لکه‌های کثیف را به خوبی از روی سطوح چرم پاک کند. روش شستن کاپشن چرم با استفاده از شوینده مخصوص چرم به شرح زیر است:

یک شوینده مخصوص چرم تهیه کنید.

مقدار کمی از این شوینده را روی یک اسفنج نرم و لطیف قرار دهید و به آرامی و به صورت دورانی روی لکه‌ها ماساژ دهید.

این عمل را انقدر ادامه دهید که شوینده کاملا جذب چرم شود.

با استفاده از یک دستمال لطیف، آثار باقی‌مانده شوینده را از روی لباس پاک کنید.

 

روش صحیح شستشوی کاپشن چرم

نکات پایانی:

در صورت خیس شدن لباس چرم، آن را آویزان کنید تا در فضای خانه خشک شود.

هنگام آویزان کردن لباس چرم از گیره لباسی استفاده نکنید.

هرگز لباس چرم را درون کیسه پلاستیکی قرار ندهید.

با استفاده از پودر لباسشویی هوم‌پلاس، لکه‌ها را از روی کاپشن چرم پاک کنید. بعد از اتمام شستشو، رایحه دلنشین پودر لباسشویی هوم‌پلاس بر روی لباس‌ها باقی می‌ماند.

جدیدترین مطالب سایت