موفقیت در کسب و کار با سخنان بزرگان در تاریخ

مجموعه : سخنان بزرگان
موفقیت در کسب و کار با سخنان بزرگان در تاریخ

موفقیت در کسب و کار با تجربه های بزرگان تاریخ

می‌خواهیم بزرگانی در تاریخ رابه شما معرفی کنیم که افزون بر موفقیتی که خودشان داشتند به تعداد زیادی از مردم هم کمک فکری کردند .

 

شخصیت و کارهای انها به قدری تاثیر گذار بوده که امروز تعداد زیادی از روشهای مدیریتی از آن ها الگوبرداری شده هست. شما هم اگر می‌خواهید در کسب و کارتان پیروز باشید، میتوانید از تجربیات انها بهرهگیری کنید.
 
1. چنگیزخان: جهان را تغییر بده، اما تدریجی
 
موفقیت در کسب و کار با سخنان بزرگان در تاریخ
 
او یکی از ظالم ترین پادشاه هاي تاریخ هست اما به هدفی که برای آن تلاش می‌کرد، رسید. همچون مدیر یک کسب و کار کوچک، فشار کاری و حجم کاری بالایی خواهیدداشت و باید به خوبی این شرایطی را مدیریت کنید. امپراتور بزرگ مغول بسیار جاه طلب بود، اما کورکورانه عمل نمی‌کرد. او به آرامی و با تلاش مستمر، به یک امپراتوری عظیم دست پیدا کرد.
 
 
شما می‌توانید از او درس بگیرید، زیرا بدون هیچ کمک و پشتوانه اي و با تلاش خود توانست تاریخ جهان را تغییر دهد. برای موفقیت در کسب و کارتان برنامه ریزی و تلاش کنید، خواهید دید که تدریجی پیروز می‌شوید.
 
 
2. مهاتما گاندی: «نه» گفتن را ذکر بگیرید
 
موفقیت در کسب و کار با سخنان بزرگان در تاریخ
 
مهاتما گاندی یکی از تاثیرگذارترین رهبران در استقلال هند بود. او در طول زندگی اش درس هاي بزرگی به مردم آموخت که یکی از انها یادگرفتن «نه» گفتن هست.
 
کسب و کارهای کوچک تمایل دارند مردم را راضی نگه دارند اما این ایده خوبی نیست، زیرا وقتی به همه ی پاسخ مثبت بدهید، تعهد زیادی پیدا میکنید که از عهده شما خارج هست. انتظارات مردم را تا جای که میتوانید برآورده کنید. نه گفتن کار سختی هست، اما در برخی از مواقع ضروری هست.
 
با بهرهگیری از نکات زیر می‌توانید بدون صدمه زدن به احساسات طرف مقابل، «نه» بگویید. برای گفتن تصمیمتان درنگ نکنید. به تعویق انداختن «نه» گفتن و معطل کردن مشتری ها فقط شرایط را بدتر میکند. دلیلتان را واضح بیان کنید ولی از دادن توضیحات افزون بپرهیزید.
 
 
3. مارتین لوترکنیگ: رهبران بزرگ واقعیت را پنهان نمیکنند
 
موفقیت در کسب و کار با سخنان بزرگان در تاریخ
 
مارتین لوترکینگ حقاق زشت دوران خودرا دید، اما از آن ها فرار نکرد بلکه مستقیما به آن ها پرداخت. این مسئله درمورد کسب و کارهای کوچک نیز صدق می‌کند؛ شما نباید از حقیقت ها و ضعف هاي خود فرار کنید بلکه باید آن ها را بیان و برای آن ها راه حل پیدا کنید. در این صورت می‌توانید محدودیت ها رابه مهلت تبدیل کنید.
 
علاقه شما به کسب و کارتان ستودنی هست اما نباید چشم شما رابه حقیقت ها ببندد. اگر با اعتراض روبه‌رو شدید، همچون یک مهلت به آن نگاه کنید و ذکر بگیرید تا بتوانید ضعف هایتان را برطرف کنید. از نظرات مشتری ها بهرهگیری کنید تا موانع کارتان را برطرف کنید. به انتقادها اکثر از تعریف و تمجیدها دقت کنید. همه ی چیز رابه سرعت تغییر ندهید. برای هر تغییر کوچک وقت بگذارید و شرایط را بررسی کنید.
 
 
4. نلسون ماندلا: باعث ایجاد شجاعت و قدرت باشید، نه ترس و استرس
 
موفقیت در کسب و کار با سخنان بزرگان در تاریخ

سخنان بزرگان در باره ی کار

 
نلسون ماندلا، سیاستمدار انقلابی و رهبر پیشین آفریقای جنوبی، همواره قدرت شجاعت را باور داشت. او همه ی وقت در بحبوحه کشمکش هاي جدایی سیاه پوستان و سفیدپوستان، به مردمش قدرت و شجاعت را می آموخت و آن ها را نمی ترساند.
 
همچون یک مدیر، شما باید کارکنان و سهامداران را تشویق کنید تا در سختی ها بشما وفادار باشند. اگر شما ترس هایتان را بروز دهید، آن ها به توانایی و رهبری شما شک خواهندکرد. ترسیدن هیچ مشکلی را حل نمی‌کند؛ اگر خونسرد باشید و احساساتتان را مدیریت کنید، بهتر می‌توانید تصمیم گیری کنید. با بهرهگیری از راه هاي زیر شما می‌توانید اقتدار و مدیریت خودرا ثابت کنید:
 
– بهانه تراشی ممنوع! بهانه تراشیدن را برای خودتان و کارکنان ممنوع کنید، زیرا تنها باعث اتلاف وقت می‌شود.
 
– در بین صحبت هایتان مکث کنید. وقتی میان حرف هایتان مکث کوتاهی میکنید یعنی بر وضعیت تبحر دارید و میدانید از چه موضوعی حرف می‌زنید.
 
هوش احساسی خودرا تقویت کنید. اگر بتوانید احساساتتان رابه خوبی بازرسی کنید، میتوانید بهتر مدیریت کنید.
 
 
5. محمدعلی کلی: اگر حقیقت داشته باشد، پزدادن نیست
 
موفقیت در کسب و کار با سخنان بزرگان در تاریخ
 
محمدعلی، برترین و معروفترین بوکسور دنیای ورزشی، پرحرف بود اما صحبت هایش بسیار تاثیر گذار بود. چرا؟ زیرا او فقط حرف نمی زد بلکه با عملکرد خود حرف هایش رابه همه ی ثابت می کر. اشتباه نکنید، شما باید فروتن باشید اما در عین حال باید درمورد موفقیت ها و دستاوردهایتان صحبت کنید تا شناخته شوید. هر کسب و کاری نمی‌تواند به موفقیت هاي شما دست پیدا کند. پس به خودتان افتخار کنید و این حس رابه کارمندانتان منتقل کنید تا انها نیز کارشان را با تلاش و علاقه بیشتری انجام دهند.

جمع بندی:

به گزارش تالاب این افراد فقط تعداد انگشت شماری از رهبران بزرگ تاریخ بودند. با مطالعه زندگی آن ها درس هاي مهمی خواهید گرفت که میتواند بشما در مدیریت کسب و کارتان کمک کند. میگویند: «آموزش تنها آغاز راه هست، برای تبدیل شدن به یک مدیر بینظیر شما باید از این درس ها بهرهگیری کنید.» این راه به هیچ عنوان آسان نیست اما مقدور هست.

 

جدیدترین مطالب سایت