ایده های موثر بعد از زایمان وزن کم کنید

ایده های موثر بعد از زایمان وزن کم کنید

ایده های موثر بعد از زایمان وزن کم کنید

 

هنگامی که دوران حاملگی را گذراندید و زایمان هم کردید ، بعضی وقتا با مشکل ورم معده یا شکم رو برو میشوید در ادامه با ایده های موثر بعد از زایمان وزن کم کنید و سایت تالاب را دنبال کنید.

 

خانم ها می توانند بعد از زایمان کم کم به ورزش روی بیاورند تا وزن نرمال و طبیعی خود را بدست آورند. تناسب اندام بعد از زایمان چندان دور از ذهن نیست. اگر بخاطر نوزادتان، هیجان زیادی دارید و برای کاهش وزن دوران بارداری تان آماده اید، این نکات به شما کمک می‌کنند تا زودتر بتوانید لباسهای دوران بارداری را کنار بگذارید.

 

۱. با کالسکه کودکتان ورزش کنید
اگر برای ورزش کردن، وقت ندارید عیبی ندارد. می‌توانید به همراه نوزادتان، یک برنامه تناسب اندام ترتیب دهید. هل دادن کالسکه بچه، مانند پیاده روی یک ورزش است. لیزا دروکسمن، کارشناس تناسب اندام و نویسنده مشترک کتاب “مادر خوش اندام” و موسس Fit4Mom می‌گوید: به آرامی شروع کنید و بتدریج با اضافه کردن سربالایی بیشتر، به شدت تمرینتان بیفزایید.

 

او توصیه می‌کند که با کالسکه، حرکت لانژ انجام دهید تا قسمت پایین بدنتان را تقویت کنید: گامهای بلند بردارید و تا زمانی که ران جلویی تان تقریبا با زمین، موازی شود بدنتان را پایین بیاورید. هنگام بالا آمدن به آرامی رانها و باسن‌تان را سفت کنید.

 

۲. هنگامیکه کودکتان می‌خوابد، شما نیز بخوابید

الیزابت وارد، نویسنده ” منتظر بهترین‌ها باشید: راهنمایی برای غذاخوردن سالم، قبل، در حین و بعد از بارداری” می‌گوید: کمبود خواب باعث می‌شود که مواد غذایی سرشار از کربوهیدرات مانند شیرینی و چیپس بخورید و برای ورزش کردن، بیش از حد خسته باشید. می‌توانید با دوشیدن شیر سینه‌هایتان، از همسرتان بخواهید که در وسط شب، مسئولیت شیر دادن به نوزادتان را به عهده بگیرد.

 

۳. عضلات مادرانه‌تان را تقویت کنید
ریچارد وی، فیزیولوژیست ورزشی می‌گوید: عضلات شکم، پشت و باسن شما، قسمت‌هایی هستند که بیشتر از بقیه جاها تحت تاثیر بارداری و زایمان قرار گرفته‌اند. او توصیه می‌کند که برای کار کردن روی این نواحی، سه حرکت زیر را انجام دهید:

 

ــ حرکت کرانچ برای عضلات شکمتان

 

ــ حرکت لیفت سوپر من برای پشت‌تان: روی شکم دراز بکشید و بازوی راست و پای چپتان را بلند کنید. سپس آن‌ها را پایین بیاورید و بازوی چپ و پای راستتان را بالا ببرید.

 

ــ بلند کردن طرفی پا برای باسن‌تان: به یک سمت دراز بکشید و پای رویی‌تان را بالا برده و سپس پایین بیاورید. برای مقاومت بیشتر، هنگام انجام این حرکت، یک باند مقاومتی ورزشی دور مچ پایتان بپیچید.

 

۴. مزایای تغذیه با شیر مادر را بدانید
تغذیه با شیر مادر در روز ۳۰۰ کالری یا بیشتر می‌سوزاند. کارولین براون، متخصص تغذیه می‌گوید: این کار برای تغذیه نوزادتان مفید است و به تقویت رابطه مادر و کودک نیز کمک می‌کند.برای دریافت کلسیم بیشتر مخصوصا اگر بیشتر از ۵ ماه شیر می‌دهید، وارد توصیه می‌کند که روزی یک یا دو میان وعده سرشار از کلسیم مصرف کنید. پنیر محلی و کلم پیچ منابع غنی کلسیم هستند.

 

۵. میان وعده (تنقلات)بخرید
وارد می‌گوید: تنقلات بسته بندی شده سالمی که بتوانید در زمان کمی، آنها را بخورید خریداری کنید. او توصیه می‌کند که برای سیر ماندن به مدت طولانی‌تر، وعده‌ها و میان وعده‌های حاوی پروتئین مصرف کنید. سعی کنید پنیرهای بدون خامه، ماست یونانی یک نفره و ماهی تن و ماهی آزاد به سالاد و سبزیجات شسته شده اضافه کنید.

 

۶. از یک بشقاب قرمز استفاده کنید
با استفاده از یک بشقاب قرمز، اندازه سهم غذایی‌تان را کنترل کنید. سوزان آلبرس، روانشناس و نویسنده Eat Q می‌گوید: با این کار مغز شما فریب خواهد خورد چون بطور خودکار به متوقف شدن فکر می‌کند. یک نکته دیگر در مورد ظروف غذاخوری: آلبرس می‌گوید که قاشق را کنار بگذارید. ما اغلب از قاشق مانند یک بیل استفاده می‌کنیم

 

او هم چنین توصیه می‌کند که از چنگال‌های مسطح کوچکتر استفاده کنید زیرا باعث می‌شود که آهسته‌تر غذا بخورید و از دستی که با آن نمی‌نویسید استفاده کنید زیرا یک مطالعه نشان می‌دهد که به این شیوه، کمتر غذا می‌خورید.

 

۷. با کودکتان غذا بخورید
متخصص تغذیه، ماریان جاکوبسن می‌گوید: وقتی کودکتان آنقدر بزرگ شد که بتواند روی یک صندلی بلند بنشیند و خودش غذا بخورد، می‌توانید باهم غذا بخورید. مادرها معمولا تمام انرژی‌شان را برای کودکشان می‌گذارند و خودشان را فراموش می‌کنند اما شما هم به غذا نیاز دارید.

 

۸. با غذا به بدنتان آب‌رسانی کنید
انجمن متخصصین بهداشت باروری توصیه می‌کند که روزانه ۱۱.۵ فنجان مایعات بنوشید اما مجبور نیستید خودتان را با آب ساده خسته کنید. می‌توانید از میوه‌های پرآب (هندوانه، انواع توتها، انگور، هلو و. . . ) و سبزیجات (گوجه فرنگی، کاهو و کدوی تابستانی) نیز لذت ببرید. این مواد غذایی به شما کمک می‌کنند که با مصرف کالری کمتر، احساس سیری بیشتری کنید.

 

۹. پسته بخورید
یک میان وعده سالم بخورید که باز کردنش، کمی‌وقت ببرد. در نتیجه نمی‌توانید تعداد زیادی از آن را بشکنید و بعلاوه تمام پوسته‌های خالی آن به شما نشان می‌دهد که پسته زیادی خورده‌اید بنابراین شاید کمتر بخورید. هم چنین پسته نسبت به اکثر آجیل‌های دیگر، کالری کمتری دارد (هر ۳۰ عدد پسته، ۱۰۰کالری دارد).

 

۱۰. رژیم سخت و طاقت فرسا نگیرید
 به گزارش تالاب گرفتن رژیم سخت ایده خوبی برای شما یا کودکتان نیست. وارد می‌گوید: کاهش شدید کالری می‌تواند انرژی شما را بسیار پایین بیاورد.اگر به بچه شیر می‌دهید، کاهش بیش از حد کالری به معنی تولید شیر کمتر است و ممکن است شیری که می‌سازید، کیفیت پایین‌تری داشته باشد.

 

بنابراین به اندازه کافی وقت بگذارید و روی کاهش وزن سالم تمرکز کنید. به گفته انجمن متخصصین بهداشت باروری باید روزی حداقل ۱۸۰۰کالری مصرف کنید و اگر به کودکتان شیر می‌دهید، ۵۰۰کالری دیگر نیز اضافه کنید.

 

 

جدیدترین مطالب سایت