بهترین روش های آسان برای کاهش وزن سریع

بهترین روش های آسان برای کاهش وزن سریع

جدیدترین روشهای آسان و موثر برای کاهش وزن سریع

 

اگر دنبال کاهش وزن سریعا و آسان هستید این مقاله را دنبال کنید.

 

برترین روشهای آسان برای کاهش وزن سریعا  , برترین روش ها برای کاهش وزن رابه شما معرفی می‌کنیم که سخت نیست ودر آن از کم خوری و رژیم های طاقت فرسا نیز خبری نیست. پیروری از رژیم های غذایی سخت باعث می شود که افراد طبق معمولً از احساس گرسنگی در طول روز شكایت کنند.

 

به گزارش تالاب بیشماری به دلیل همین احساس گرسنگی رژیم های خودرا دنبال نمی كنند, اما پزشكان معتقدند دنبال کردن بعضی شیوه های زندگی به کاهش وزن کارساز بدون احساس گرسنگی کمک میکند.

 

در تئوری, شما می‏ توانید با گذراندن ساعت‏ ها در سالن ‏های ورزشی مقداری از کالری را از بین ببرید اما این کار در عمل, اتفاقی واقعی و یا خوشایند نیست, از طرفی بردباری رژیم های سخت برای همه افراد امکانپذیر نیست. در عوض این ۷ روش اگر هرروز بکار گرفته شوند بدون تلاش عمده و بردباری گرسنگی به کاهش وزن کمک می‏ کنید.

 

برای کاهش وزن فعالیت بدنی منظم داشته باشید
کسانی که ایستادن رابه نشستن ترجیح می ‏دهند و بطور کلی جنبش بیشتری دارند, روزانه تا ۳۵۰ کالری اکثر از کسانی که مدام در حالت نشسته هستند, می ‏سوزانند که این مقدار چیزی درحدود ۱۷ کیلو گرم درسال است.

 

برای کاهش وزن وعده های غذایی را در فواصل مشخص مصرف کنید
مطالعات بیشماری پیشنهاد می ‏دهند که بین وعده‏ های غذایی خود فاصله‏ های مشخصی قرار دهید و همگان را دریک اندازه تنظیم کنید. غذا خوردن در فواصل زمانی مشخص با سوزاندن میزان کالری بیشتری بعد از غذا خوردن, واکنش بهتر به انسولین و کمتر بالا رفتن سطح کلسترول خون همراه است.

 

وقتی شما وعده‏ های غذایی منظمی در طول روز می ‏خورید کمتر احتمال دارد که گریبانگیر گرسنگی مفرط و یا پرخوری شوید.

 

برای کاهش وزن به اندازه کافی آب بنوشید
نوشیدن آب سرعت متابولیسم بدن را هم عمده کند. نوشیدن ۲ لیوان آب سرد میزان سوخت و ساز بدن را تا 30 درصد افزایش داده و اثر آن تا 90 دقیقه باقی می ماند؛ یک سوم این افزایش سوخت و ساز ناشی از تلاش بدن برای گرم کردن آب و بقیه آن ناشی از تلاش بدن برای ربایش آب است. افزایش مصرف روزانه آب تا ۸ لیوان بشما کمک می ‏کند تا در طول سال حدود ۳ و نیم کیلو گرم کم کنید.

 

بجای بالابر از پله ها استفاده کنید
بالا رفتن از پله‏ ها, یک عمل برای تقویت کردن پاها است. چون شما وزن بدن‌تان را ضد جاذبه زمین به بالا حرکت می ‏دهید. به این ترتیب از هر فرصتی برای این کار استفاده کنید؛ البته اگر دشوار خاصی مانند کمردرد و زانودرد و … دارید, قبل ازآن با پزشک تان مشورت نمایید.

 

کارهای روزمره رابا جنب و جوش اکثر انجام دهید
قدرت و شدت کارهای روزانه ‏تان را افزایش دهید. از تمیز کردن خانه گرفته تا به گردش بردن طفل تان. به عبارتی بهتر است همه ی کارهای تان رابا جنب و جوش بیشتری انجام دهید.

 

برای کاهش وزن از کیسه های خرید بجای دنبل استفاده کنید
این که از کسی دیگر بخواهید که کیسه خرید و یا چمدان شما را حمل کند, مهلت سوزاندن کالری و قوی ‏تر شدن بدن‌تان را میگیرید. کیسه‏ های خرید خود رابه صورت متوازن و یک بسته در هر دست حمل کنید.

 

حتی اگر مجبورید چندین بار طی مسیر کنید؛ ۲ کیسه‏ کوچکتر رابه جای یک کیسه‏ بزرگ حمل کنید؛ دراین صورت خودتان می‏ توانید بارتان را جا به جا کنید.

 

برای کاهش وزن فیبر کافی بخورید
یک رژیم غذایی با فیبر بالا می‏ تواند دریافت کالری شما را بدون این که احساس کمبود کنید کاهش دهد. دریک مطالعه مشخص شده زنانی که روزانه ۱۳ گرم یا کمتر فیبر دریافت می ‏کنند مقدور است ۵ برابر اکثر از زنانی که فیبر بیشتری می‌خورند, گریبانگیر افزایش وزن شوند. فیبر توسط مکانیزم های زیر سبب کاهش وزن می شود:

 

_ سرعت غذا خوردن را کاهش می‌دهد چون به جویدن بیشتری احتیاج دارد.
_ سرعت حرکت غذا در طول مدت گوارش را افزایش می ‏دهد.

 

_ هورمون ‏های سیری را بالا می ‏برد. برای دریافت ۲۵ گرم فیبر در روز مطمئن شوید که ۶ وعده یا میان وعده سرو می ‏کنید که هر کدام از انها حدود ۴ گرم فیبر را حاوی می‏ شود. در میان وعده های تان از میوه استفاده کنید و انها را در معرض تان قرار دهید. به این ترتیب به سادگی فیبر دریافتی شما بالا می ‏رود.

 

جدیدترین مطالب سایت