سیب نقش مهمی در سلامت بدن دارد

مجموعه : تغذیه سالم
سیب نقش مهمی در سلامت بدن دارد

پایین آوردن كلسترول

سطح بالای كلسترول در بدن مشكلات طولانی مدت و خطرناكی را به دنبال دارد با مصرف سیب می‌توانید سطح كلسترول را در حد نرمال نگه دارید. مطالعات و پژوهش‌ها حاكی از این است كه خوردن دو عدد سیب‌ در هر روز تقریبا به میزان 16 درصد سطح كلسترول را پایین می‌آورد. برای كاهش سطح كلسترول هیچ چیز دیگری به اندازه سیب‌ مفید نیست.

 

تقویت دستگاه گوارش

افرادی كه از مشكلات دستگاه گوارشی رنج می‌برند با خوردن سیب می‌توانند عملكرد این دستگاه را در حد نرمال نگه دارند. مهمترین دلیل در تنظیم و تقویت دستگاه گوارش این است كه سیب سرشار از فیبر است و این بدان معناست كه حركات روده‌ای را منظم می‌كند و دیر هضمی و یبوست را از بین می‌برد. با تنظیم دستگاه گوارشی از دل دردهای مزمن و شدید كه به این دستگاه مرتبط است نیز كاسته می‌شود.

 

افزایش انرژی

قندی كه در سیب وجود دارد طبیعی است و فواید زیادی دارد كه به هیچ عنوان مقابل مقایسه با شیرینی‌ها و قندهای مصنوعی نیست. قند موجود در سیب باعث افزایش انرژی می‌ شود به همین دلیل است كه خوردن این میوه صبح زود و قبل از صبحانه توصیه شده و تا آخر شب بدن را سرحال نگه می دارد و انرژی مورد نیاز را تامین می‌كند.

 

درمان آنمی (كم خونی)

از آنجایی كه سیب سرشار از آهن است در درمان آنمی نقش مهمی دارد. آهن موجود در بدن سطح هموگلوبین را افزایش می دهد كه افزایش هموگلوبین با درمان آنمی رابطه مستقیم دارد اگر شما دائما احساس ضعف و خستگی دارید با خوردن این میوه می‌توانید سرحال شوید زیرا قند طبیعی موجود در سیب با آهن آن تركیب شده و باعث افزایش انرژی و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود به گونه‌ای كه بدن در برابر بیماری‌ها حالت آماده باش به خود می‌گیرد.

 

كاهش خطر ابتلا به سرطان

از دیگر فواید این میوه كاهش خطر ابتلا به سرطان‌های خاص است. از آنجایی كه فیبر موجود در سیب در تقویت دستگاه گوارش موثر است از خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌كند. خوشبختانه مطالعات نشان داده است كه مصرف این میوه خطر ابتلا به سرطان ریه و سرطان سینه را نیز كاهش می‌دهد و به طور كلی سیب، میوه‌ای كاملا استثنایی در پیشگیری از انواع سرطان‌ها به شمار می‌آید.

سیب نقش مهمی در سلامت بدن دارد

كاهش خطر حملات قلبی

سیب سرشار از آنتی اكسیدان قوی است و در حقیقت آنتی اكسیدان برای سلامت قلب فواید زیادی دارد مصرف سیب كمك زیادی به درمان و پیشگیری از بیماری‌های قلبی می‌كند. از آنجایی كه بیماری قلبی با افزایش سن، زیاد می‌شود، مصرف این میوه هیچوقت دیر نیست و به خوردن آن توصیه زیادی شده است.

 

درمان و پیشگیری از آسم

اگر شما از مشكلات ناشی از آسم رنج می‌برید با خوردن یك فنجان آب سیب می‌توانید به رفع این مشكلات و نگرانی‌ها كمك كنید. یكی از نشانه‌های آسم به سختی و با صدای بلند نفس كشیدن است اما با خوردن آب سیب تازه می‌توانید این نشانه‌ها را از بین ببرید. زنان باردار نیز با خوردن این میوه به مقدار زیاد در طول بارداری می‌توانند از مبتلا شدن جنین به آسم جلوگیری كنند.

 

بهبود دیابت

افرادی كه مبتلا به دیابت هستند در صورت درمان نكردن آن به مشكلات دیگری نیز دچار می‌شوند كه به دیابت مربوط می‌شود از جمله اختلالات عصبی، مشكلات كلیوی و مشكلات بینایی. با خوردن سیب به طور منظم می توانید از مبتلا شدن به دیابت و مشكلات دیگری كه به دنبال دارد جلوگیری كرد. ژلاتین موجود در سیب نقش انسولین را ایفا می‌كند در نتیجه در تنظیم سطح قند خون بدن اهمیت ویژه‌ای دارد. خوشبختانه این میوه درشرایط آب و هوایی مختلف برداشت می‌شود.

 

افزایش بینایی

مشكلات ناشی از بینایی تقریبا غیرقابل پیشگیری است اما اخیرا مطالعات انجام شده نشان داده است كه سیب می تواند اثر مطلوبی بر بینایی داشته باشد از آنجایی كه سیب منبعی غنی از ویتامین A و ویتامین C است در درمان شب كوری و كور رنگی اثرات مثبتی دارد.

 

پیشگیری و درمان آلزایمر
یكی از شگفت‌انگیزترین اثرات سیب، درمان و پیشگیری از آلزایمر است. اثر آن در درمان و پیشگیری از این بیماری به گونه‌ای است كه خوردن سیب باعث تقویت سلول‌های مغز می‌شود.

جدیدترین مطالب سایت