نکات مهم آرایشی در استفاده از رژ لب و برق لب

مجموعه : آرایش لب
نکات مهم آرایشی در استفاده از رژ لب و برق لب

آرایش بهتر با نکات آرایشی رژ لب

رژ لب زدن و رژ برای پوست سبزه و رژ برای لب هاي کوچک و آموزش رژ لب زدن و رژ لب برای پوست سفید و طرز کشیدن خط لب با تصویر و مدل رژ لب زدن. آرایش صورت بدون رژ لب تکمیل نخواهد شد اما اگر اصول درست رژ لب زدن را ندانیم، تمام زحمات مان بر باد خواهد رفت. تعداد زیادی از خانمها فکر میکنند که رژ لب زدن کار ساده اي است: رژ را روی لبان مان میکشیم و تمام! اما موضوع به این سادگی هم که آنها فکر میکنند نیست.

 

تعداد زیادی از خانمها هنگام رژ لب زدن اشتباهاتی را مرتکب می شوند که ما در این جا به برخی از انها اشاره کرده ایم تا شما نیز از انها اجتناب کنید.

 

نکات مهم آرایشی در استفاده از رژ لب

 

نکشیدن خط لب

اگر دوست ندارید که رژ از لبان تان بیرون بزند و دور لب تان پخش شود، خط لب را فراموش نکنید. زدن خط لب باعث می‌شود که رژ لب به لبان تان بچسبد. اما چیزی که باید به آن دقت کنید رنگ خط لب است. بهترین انتخاب رنگ برای خط لب، رنگی است که یک درجه از رنگ رژ لب تان تیره تر باشد. با این ترفند لب هاي شما حجیم تر نیز بنظر می‌آید، بدون آنکه توی ذوق بزند.

 

 

کشیدن خط لب بالاتر از لب ها

آیا میدانید چه چیزی بدتر از خط لب نکشیدن است؟ خط لب اشتباه کشیدن!  اگرچه خط لب می تواند زیبایی چهره شما را دو چندان کند اما اگر اینکار رابه درستی انجام ندهید، تمام زحمات تان را بر باد داده اید.

 

برخی از خانمها برای اینکه لبان شان حجیم تر جلوه کند، خط لب را بالاتر از لبان شان میکشند. اینکار چهره شما را از حالت طبیعی خارج کرده و بدتر توی ذوق میزند. بنابر این کاری که شما باید انجام دهید این است که ابتدا کانسیلری بردارید و به دور لبان تان بزنید. سپس با یک شت روی آن بکشید تا کاملا پخش شود. پس ازآن خط لب را بردارید و به دور لبان تان بکشید. اگر می‌خواهید لبان تان حجیم تر بنظر آید، وسط لب هاي پایینی تان رابا سایه اي هایلایت بزنید. دراین شرایط دیگر نیازی به کشیدن خط لب بیرون از لبان تان نیست.

 

استفاده بیش از حد از برق لب

درست است، شما میتوانید به کمک برق لب به لب هایتان حجم دهید اما زیاده روی در اینکار نتیجه اي معکوس دارد و از زیبایی صورت تان می کاهد. علاوه بر حجیم تر کردن لب ها، برق لب برای تثبیت رژ لب نیز مورد استفاده قرار میگیرد. اما دراین شرایط هم باید تنها مقدار کمی از برق لب رابه لبان تان بزنید، در غیر این صورت با رژ لب تان ترکیب شده و چهره شما را آشفته و نامرتب نشان می دهد.

نکات مهم آرایشی در استفاده از رژ لب و برق لب

آرایش لب ها, رژ لب زدن

 

عدم لایه برداری

برخی از خانمها برای از بین بردن خشکی لب هایشان، از رژ یا برق لب استفاده میکنند در حالی که آنها با اینکار در واقع خشکی و ترک هاي لبانشان را شدت می دهند. از آنجا که رژ لب گزینه خوبی برای نرم کردن لب ها نیست، قبل از زدن آن باید لایه برداری کنید. برای از بین بردن سلول هاي مرده پوست یک اسکراب مرطوب کننده میتواند کارساز باشد.

 

استفاده از رژ لب های خشک

اینبار قبل از خرید رژ لب به خشکی یا مرطوب بودن آن نیز دقت کنید. به بیان دیگر، به دنبال رژهایی باشید که از روغن هاي طبیعی ساخته شده اند. بهترین نوع رژ لب آنهایی است که شامل روغن هاي طبیعی چون روغن نارگیل، درخت روغن قلم، انبه و موادی چون ویتامین اي و اسید هیالورونیک هستند.

 

استفاده از رژ لب پس از لیپ استیک

برخلاف عقیده تعداد زیادی از خانمها، نباید بلافاصله پس از لیپ استیک، رژ لب زد. در واقع با اینکار شما لیپ استیک و رژ لب تان رابا هم مخلوط کرده‌اید که خوب از آب در نمی‌آید. شما باید لیپ استیک را در نخستین مرحله از آرایش به لبان تان بزنید و سپس در مرحله آخر، یعنی پس از اتمام آرایش کل صورت تان، رژ لب رابه آن بیافزایید. با این شیوه لیپ استیک به خوبی روی لب هایتان خشک و رطوبت آن نیز جذب شده و دیگر با رژ لب تان ترکیب نخواهد شد.

 

 

تثبیت نکردن رژ لب در مرحله نهایی

پس ازآن که تمام مراحل رژ لب زدن رابه درستی دنبال کرده‌اید، حال نوبت تثبیت رژ لب تان است. برای اینکار در مرحله آخر باید دستمالی بگیرید و آن رابه آرامی روی لب هایتان بفشارید. با اینکار نه تنها رژ لب در مدت زمان بیشتری روی لب هاتان باقی خواهد ماند بلکه دیگر نگران رژی شدن دندان هایتان نیز نخواهید بود.

 

انتخاب اشتباه رنگ رژ لب

رژ لبی که می‌زنید به مقدار زیادی به تن رنگ پوست صورت و کرم پودرتان بستگی دارد. اگر رنگ رژ لب تان را درست انتخاب نکنید، چهره شما نه تنها زیباتر نشده بلکه بی روح و مصنوعی نیز بنظر می‌آید. طبق نظر کارشناسان، برای پوست هاي زرد، دنبال رنگ هاي گرم تر و برای پوست هاي صورتی، به دنبال رژهایی با ته رنگ آبی و بنفش باشید. آنهایی که پوست گندمی دارند نیز میتوانند هر رنگ رژی بزنند.

 

مناسب نبودن رنگ رژ با موقعیت های گوناگون

یکی از خوبی هاي رژ لب تنوع رنگی بسیار بالای آن است، اما آیا می توان هر رنگی که دوست داریم را برای موقعیت هاي مختلف به لبان مان بزنیم. خیر! هر رنگ موقعیت خاصی را می طلبد. بعنوان مثال رژ لب قرمز برای محیط هاي کاری انتخاب مناسبی نیست. بنابر این قبل از اینکه رژ رابه لبان تان بزنید، به موقعیتی که می‌خواهید در آن قرار گیرید، خوب فکر کنید.

 

منبع: برترین ها

جدیدترین مطالب سایت