۵ ماده غذایی درخشان‌ کننده طبیعی پوست

مجموعه : سلامت پوست
۵ ماده غذایی درخشان‌ کننده طبیعی پوست

مواد غذایی درخشان‌کننده پوست

 

برای داشتن پوستی شاداب و درخشان حتماً این مطلب را تا اخر دنبال نمایید.

 

درخشان‌ کردن پوست , به گزارش تالاب همه ی ما در هر سنی تمایل داریم بهتر دیده شویم. داشتن پوست نرم و درخشان یکی از راه‌هایي هست که به بهتر دیده شدن ما کمک میکند، اما برای داشتن پوست بهتر ضروری نیست به درمان‌هاي زیبایی گران‌قیمت روی بیاورید.

 

کافی هست مواد خوراکی زیر را در آشپزخانه داشته باشید:

 

مواد غذایی مفید برای پوست

۵ ماده غذایی درخشان‌ کننده طبیعی پوست

گردو

گردو سرشار از مواد مغذی مثل اسید چرب امگا ۳ و ویتامین E هست که در نرمی و درخشش پوست نقش دارند.
این مواد همینطور پوست را از آسیب‌هاي خورشیدی حفظ می کند.

اگر هر روز اندکی گردو رابه صورت خام یا در دسر، سالاد یا پاستا مصرف کنید، پوستتان از شما سپاسگزار خواهد شد.

۵ ماده غذایی درخشان‌ کننده طبیعی پوست

اسفناج

اسفناج یک رویارویی‌کننده قوی با چین و چروک هست. این سبزی‌ شامل آنتی‌اکسیدان‌هایي مثل ویتامین C، ویتامین E و بتاکاروتن هست که پوست را از اشعه زیان آور خورشید پشتیبانی میکند.

به گزارش تالاب ویتامین C اسفناج در رشد سلول‌هاي تندرست پوست نقش دارد و ویتامین K و فولات موجود در اسفناج، آکنه، تیرگی دور چشم و لکه‌ها را از بین می برد.

۵ ماده غذایی درخشان‌ کننده طبیعی پوست

عدس

عدس‌ها حبوباتی غنی از پروتئین و آهن میباشند. هردوی این ترکیبات، مو هاي تمام بدن را تقویت میکنند.

 

هنگامیکه ریشه‌هاي مو قوی و تندرست باشند، شما پوست مفید و درخشانی خواهید داشت. عدس یکی از برترین موادی هست که می توانید در سوپ ازآن بهرهگیری کنید.

۵ ماده غذایی درخشان‌ کننده طبیعی پوست

مصرف مواد غذایی درخشان‌کننده پوست

 

شکلات سیاه

برخلاف یقین عمومی بر این‌که شکلات برای پوست زیان آور هست و میتواند باعث بروز آکنه شود، شکلات – بویژه شکلات سیاه- به سلامت پوست کمک میکند.
شکلات سیاه میتواند از آسیب‌هاي نور آفتاب به پوست پیشگیری کند. اضافه بر این، کاکائوی خام، غنی از آنتی‌اکسیدان‌هاي ضدپیری هست که فلانوئید نامیده میشود و با رادیکال‌هاي آزاد که عامل پیری پوست هست، رویارویی می کنند.

 

شکلات تیره همینطور منبع غنی از آهن، کلسیم و ویتامین‌هاي A، B1، C، D و E هست که باهم به صورت یک عامل نمناک‌کننده پوست عمل میکند.

۵ ماده غذایی درخشان‌ کننده طبیعی پوست

دانه چیا

دانه‌هاي چیا سرشار از فیبر، پروتئین و امگا ۳ میباشند. این دانه‌هاي کوچک فواید بیشماری برای پوست و مو دارد. مشخص شده، دانه‌هاي چیا تا ۱۲ برابر وزن خود آب ربایش می کنند و میتوانند برای مدت زیادی آب مورد نیاز پوست شما را فراهم سازی کنند.

اسید چرب امگا ۳ موجود دراین دانه‌ها باعث کاهش التهاب و خشکی و افزایش جریان خون میشود و پوست درخشانی برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

جام جم

جدیدترین مطالب سایت