تحقیر زشت شرکت کننده در برنامه فرزاد حسنی

تحقیر زشت شرکت کننده در برنامه فرزاد حسنی

در برنامه ای که فرزاد حسنی مجری آن بود اتفاق تلخی رخ داد که باعث واکنش مردم در شبکه های اجتماعی و خبرگزاری ها شد . صدا و سیما گویا به هر چه کار دارد، به حفظ اخلاقیات جامعه علاقه ای ندارد.

 

مجله تالاب : نمونه اخیرش را می توان در برنامه اخیر اکسیر دید که مجری آن، چگونه با بی اخلاقی تمام، حرمت مهمان برنامه را که سن بالاتری هم دارد، می شکند و او را اصطلاحاً سکه یک پول می کند!

 

 فرزاد حسنی که به تازگی از ممنوع التصویری درآمده، در برنامه اکسیر، سوالی از یکی از مهمانان می پرسد و بعد از آن که او جواب نادرست می دهد،

 

با تمسخر او چنین وانمود می کند که جواب درست است و 50 میلیون تومان هم جایزه دارد و دراثنای اجرای خود، مهمان بیچاره را ملعبه حرف هایش می کند تا مردم به او بخندند.

او مهمان برنامه را سر کار می گذارد و با گفتن کلماتی مانند خیلی باهوشی ها (با لحن تمسخر آمیز) ، نخالگی در ما دیده ای؟ پخمه ایم؟ (باز هم با لحن تمسخر آمیز) ، فکر کردی در مقابل اطلاعات کم شما به شما 50 میلیون تومان جایزه می دهیم؟زرشک! زرشک دوست داری؟! (و دعوت از سایر شرکت کنندگان برای تکرار کلمه زرشک) او را رسماً تحقیر می کند.

آیا صدا و سیما با این برنامه قصد داشته است نحوه صحبت کردن با بزرگ‌تر ها را یاد دهد یا می خواسته نحوه مسخره کردن افراد را آموزش دهد یا ترویج تحقیر مردم و به ویژه مهمانان را هدفگذاری کرده است؟

کفگیر صدا و سیما به ته دیگ خورده و نه تنها در برابر شکبه های ماهواره ای که در مقابل شبکه ویدئوی خانگی و اینترنت نیز شکست خورده است. از این رو، مانند غریقی که به هر چیزی چنگ می زند تا فرو نرود، رفتار می کند. حتی حاضر می شود یک شهروند کشور را روی آنتن تلویزیون، ملعبه و مضحکه یک مجری کند تا بلکه ملت بخندند و دلشان به رحم آید و تلویزیون ببینند!

واقعاً این چه رسانه ای است که وقتی یک منتقد، آن هم روحانی، به سریال معمای شاه ایراد می گیرد، زمین و زمان را به هم می دوزد و از برنامه تلویزیونی اش گرفته تا روزنامه جام جم اش، علیه او مطلب نگاری می کند ولی به خودش اجازه می دهد یک شهروند را به تمسخر بگیرد و در جهت ترویج بی اخلاقی و لودگی، برنامه اش را روی آنتن بفرستد؟!

 

شاید گفته شود که آنچه رخ داده، اشتباه فرزاد حسنی بوده است اما واقعیت این است که تصمیم درباره پخش حتی یک ثانیه از هر برنامه، با صدا و سیما و ممیزان آن است که این سؤال را به طور جدی پیش می کشد که آیا صدا و سیما، قصد دارد همچنان مروج بی ادبی و بی اخلاقی باشد؟
دریغ و صد دریغ که صدا و سیمایی که قرار بود دانشگاه عمومی باشد اینک به باشگاه ترویج بی اخلاقی تبدیل شده است و روز به روز نیز به انحطاط بیشتری دچار می شود.

 

صدا و سیما بداند که دوران تحقیر دیرزمانی است که گذشته و اگر مهمان برنامه اکسیر، نجابت به خرج داد و واکنشی نشان نداد، دلیل نمی شود که مردم ایران که شاهد زنده این بی اخلاقی بودند، سکوت کنند کما این که در شبکه های اجتماعی این اعتراضات آغاز شده است.

 

عذرخواهی صدا و سیما و عزم جدی برای اخلاقگرایی، کمترین انتظاری است که از مدیران رسانه ای می رود که عنوان “ملی” را یدک می کشد.

 

منبع : عصر ایران

جدیدترین مطالب سایت