خبر انفجار خودروی بمب‌گذاری در عراق توسط داعش

مجموعه : اخبار حوادث
خبر انفجار خودروی بمب‌گذاری در عراق توسط داعش

خودروی بمب‌گذاری در عراق توسط داعش 

با انفجار خودروی در عراق و کشته شدن 11 نفر و زخمی شدن 83 تن از مردم عراق و تایید بمب گزاری توسط گروه تروریستی داعش ادامه مقاله را در سایت تالاب دیدن نماییدمنابع پلیس عراق از انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در نیمه‌هاي شب قبل خبر دادند که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت. این انفجار که در محله الکراده رخ داده بالغ بر ۹۰ کشته و زخمی برجای گذاشت.

 

به گزارش تالاب به نقل از سایت شبکه الجزیره، منابع در پلیس عراق اعلام کردند، براثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در مرکز بغداد دست‌کم ۱۱ تن کشته و ۸۳ تن دیگر زخمی شدند که در بین آن ها نیروهای پلیس کودکان و زنان نیز میباشند. حال بعضی زخمی‌ها نیز وخیم هست. 

 

خبر انفجار خودروی بمب‌گذاری در عراق توسط داعش

خبر انفجار خودروی بمب‌گذاری در عراق توسط داعش 

 

به گفته منابع، این ماشین در نزدیکی مرکز خرید در منطقه الکراده رخ داد که خسارت زیادی هم به خودروها و ساختمان‌هاي نزدیک و رستوران‌ها وارد کرد.

 

این منابع خاطرنشان کردند، در پی انفجار سیستم‌هاي امنیتی مسیرهای منتهی به منطقه الکراده را بسته و تدابیر شدید امنیتی را به علت وجود احتمال انفجارهای اخیر اتخاذ کردند. همینطور تمامی ورودی‌هاي بغداد شاهد تدابیر امنیتی شده هست.

 

خبر انفجار خودروی بمب‌گذاری در عراق توسط داعش

این انفجار فروشگاه آبمیوه‌فروشی “الفقمه” را هدف قرار داده بود که یک مجتمع بزرگ فروش نوشیدنی‌هاي غیرالکلی، شیرینی‌جات، آبمیوه‌ و اغذیه فروشی‌ در منطقه الکراده هست و غالبا خانواده‌هاي عراقی طی ساعات عصر به ویژه در ماه رمضان در آنجا جمع میشوند. انفجار در سومین روز ماه رمضان زمانی رخ داد که خانواده‌هاي بغدادی بعد از افطار برای گردش در اماکن تجاری از جمله الکراده به بیرون از منزل رفته بودند.

 

محله الکراده در منطقه الجادریه در میدان الحریه «آزادی» بغداد هست که معمولا به علت داشتن فروشگاه‌ها و حضور شهروندان مکان پرازدحامی هست.

 

این در حالی هست که گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجار را برعهده گرفته هست. گروه تروریستی داعش قبلا “جنگ بغداد” را اعلام کرده بود که در جریان آن چندین حمله را به بغداد ترتیب داد اما تدابیر امنیتی در بغداد نتوانسته مانع از این حملات شود.

 

جدیدترین مطالب سایت