موفق ترین زنان ایرانی در خارج را بیشتر بشناسید !

موفق ترین زنان ایرانی در خارج را بیشتر بشناسید !

پولدار ترین زنان ایرانی در اروپا

 

می‌خواهیم با زنانی پیروز ایرانی آشنا شویم که در اروپا بسیار پیروز بوده اند در ادامه می توانید تالاب را دنبال نمایید .

 

به گزارش تالاب تعدادی از این ایرانی‌های ثروتمند, زنانی هستند که با فعالیت در زمینه‌های مختلف مانند مد و پوشاک و یا تکنولوژی, اسم خودرا در بین ثروتمندترین وپیروز‌ترین افراد ایران و دنیا ثبت کرده‌اند.

 

در این مطلب نیت داریم با ۷ مورد از ثروتمندترین زنان ایرانی که در بیرون از کشور سکونت دارند آشنا شویم. این رده‌بندی بر زمینه میزان ارزش دارایی افراد تنظیم شده است.

 

۷. ثریا دارابی

ثریا دارابی در سپتامبر سال ۱۹۸۳ میلادی «شهریور ۱۳۶۲» به دنیا آمد و اکنون یکی ازپیروز ترین ایرانی‌تبارهای ساکن آمریکاست.

 

موفق ترین زنان ایرانی در خارج را بیشتر بشناسید !

 

وی در رشته تاریخ هنر از دانشگاه جرج تاون فارغ‌التحصیل شد. دارابی یکی از سه موسس وب‌سایت پیروز Foodspotting و بنیاد‌گذار موسسه زادی «Zady» در صنعت مد و پوشاک است و در حال آماده با ثروت ۱۰ میلیون دلار به عنوان یکی از ثروتمندترین زنان ایرانی شناخته میشود. نشریه Fast Company درسال ۲۰۱۰, این زن پیروز ایرانی را یکی ازافراد خلاق برتر در دنیا معرفی کرد.

 

۶. سیما ضرغامی

سیما ضرغامی, مدیر ایرانی-آمریکایی شبکه های تلویزیونی و رئیس کمپانی تلویزیون‌های کابلی نیکلودین است. وی از پدری ایرانی و مادری اسکاتلندی در استان خوزستان متولد شد و بعد ها خانواده او ابتدا به کانادا و آنگاه به نیوجرسی ایالات امریکا مهاجرت کردند.

 

موفق ترین زنان ایرانی در خارج را بیشتر بشناسید !

 

سیما ضرغامی درسال ۱۹۸۰ به دانشگاه ورمانت برلینگتون رفت اما تحصیلاتش را نیمه تمام گذاشت. سالها بعد این دانشگاه, لیسانس افتخاری رابه وی اهدا کرد. ضرغامی ازسال ۲۰۰۴ میلادی در سوی رئیس شبکه نیکلودین و گروه خانواده و طفل شبکه ام تی وی فعالیت می‌کند ودر سال ۲۰۰۶ میلادی نیز به عنوان زن سال دربخش «زنان در ارتباطات کابلی» انتخاب شد.

 

۵. رکسانا ورزا

رکسانا, مدیر Station F, بزرگترین پردیس جهانی استارت اپ‌ها و مدیر استارت اپ های مایکروسافت در فرانسه است. همچنین وب‌سایت بیزینس اینسایدر, رکسانا ورزا را به عنوان ششمین بانوی پیروز زیر ۳۰ سال در حوزه تکنولوژی معرفی کرده است. وی حتی یکبار به دیدار با رئیس جمهور فرانسه دعوت شده تا از دشواری های استارت اپ‌ها بگوید.

 

موفق ترین زنان ایرانی در خارج را بیشتر بشناسید !

 

رکسانا ورزا در کشور ایالات امریکا به دنیا آمد و تحصیلاتش در زمینه زبان فرانسوی و اقتصادسیاسی بود اما در ادامه زندگی, مسیر او به سوی استارت اپ کشیده شد. البته او پارسی را نیز خیلی موثر حرف می زند و پیش از این دریک گفتگو گفته بود: من همه ی وقت به ایرانی بودم سربلندی می‌کنم. راستش را بخواهید ایالات امریکا با همه ی امکاناتش دل آدم را می زند چون مردم آنجا مانند خودرو هستند.

 

در آنجا کسی درباره قضایا مهم زندگی فکر نمیکند و مردم کشور های دیگر دنیا برایشان اهمیتی ندارد. از ۶ سالگی تا اکنون طبق معمولً سالی یکبار به ایران آمده‌ام و همه وقت} با گریه به کشور کشور آمریکا یا فرانسه برگشته‌ام. ایران یک چیز ناب دارد که نمی دانم چیست ولی به دل آدم می نشیند.

 

پدر رکسانا از دانشگاه استنفورد فارغ‌التحصیل شد و مادرش هم معلم زبان بود. آن‌ها پس از انقلاب اسلامی درسال ۱۳۵۷ ایران را ترک کردند و رکسانا نیز در کالیفرنیا به دنیا آمد. وی هم‌ چنین درسال ۲۰۰۷ به آژانس سرمایه‌گذاری بین‌ المللی فرانسه ضمیمه.

 

۴. پریسا تبریز

پریسا تبریز یکیدیگر از ثروتمندترین زنان ایرانی بیرون از کشور است که با لقب پرنس امنیت گوگل شناخته میشود. وی درسال ۱۹۸۳ میلادی به دنیا آمد و فرزند یک پزشک ایرانی و پرستار لهستانی است. پریسا تبریز در حومه شهر شیکاگو کشور کشور آمریکا بزرگ شد ودر سال ۲۰۰۷ به استخدام کمپانی گوگل درآمد و به عنوان مدیر و متخصص امنیت در این غول دنیای فناوری فعالیت کرد.

 

موفق ترین زنان ایرانی در خارج را بیشتر بشناسید !

 

پریسا تبریز اکنون یکی از مهم‌ترین و باارزش‌ترین مهره‌های کمپانی گوگل است. کار او هک کردن سیستم‌ها و سرویس‌های گوگل به عنوان یک هکر «کلاه سفید» بوده ودر خط مقدم جبهه گوگل علیه هکرهای مجرم یا «کلاه سیاه» مشغول مبارزه سایبری است. وی درسال ۲۰۱۲ میلادی یکی از ۳۰ زن برتر سال از جانب مجله فوربس انتخاب شد.

 

۳. شهرزاد رفعتی

شهرزاد رفعتی, دختر ایرانی مقیم کانادا تا سال ۲۰۰۰ در کشورمان زندگی می‌کرده و آنگاه به کانادا مهاجرت کرد و حتی یکبار به عنوان برترین زن کارآفرین این کشور نیز معرفی شد. او در دانشگاه بریتیش کلمبیا درس خواند و بعد ازآن, کمپانی چندرسانه‌ای و تلویزیونی Broadband TV را راه اندازی کرد. رفعتی در عرض هزار روز اول کاری خود با عرضه‌ دهندگان محتوا در کانادا و کشور های دیگر شریک شد و اکنون این موسسه, ۳۱۹ میلیون کاربر دارد.

 

موفق ترین زنان ایرانی در خارج را بیشتر بشناسید !

ثروتمند ترین زنان ایرانی در خارج

 

Broadband TV یک کمپانی رسانه‌ای فناوری است که با اپراتورهای شبکه و فعالانتبلیغات مشارکت میکند ودر عرصه بهینه‌سازی و اکران محتواهای ویدیوی از راه اینترنت پروتکل و شبکه‌های بی سیم و موبایلی نیز فعالیت دارد.

 

۲. سحر هاشمی

سحر هاشمی, بنیاد‌گذار کافی شاپ‌های زنجیره‌ای ریپابلیک در انگلیس, اکنون با ثروت ۳۵ میلیون دلار به عنوان یکی از ثروتمندترین زنان ایرانی شناخته میشود. این کارآفرین ایرانی انگلیسی به همراه برادرش, اولین کافه بارهای به سبک آمریکایی را در انگلیس رواج دادند و اکنون حدود ۱۱۰ شعبه از این کافی شاپ‌ها

 

در بریتانیا راه اندازی شده‌اند. وی درسال ۲۰۰۵ نیز برند اسکینی کندی رابا ساختشیرینی‌های بدون قند بنیاد گذاشت ودر سال ۲۰۰۷ سهام آن رابه شیرینی فروشی گلیستن فروخت.

 

موفق ترین زنان ایرانی در خارج را بیشتر بشناسید !

ثروتمند ترین بانوان ایرانی در خارج

 

سحر هاشمی هم‌ چنین تا اکنون چند کتاب پرفروش در زمینه کاری خود نوشته است. وی درسال ۲۰۱۱ به انجمن کارآفرینان بریتانیا دعوت شد تا در مورد تدابیر کارآفرینی به دولت پیشنهاداتی را بدهد. در ژوئن سال ۲۰۱۲ نیز فوق العاده‌ترین رتبه امپراتوری بریتانیا برای خدمت‌رسانی به اقتصاد و خیریه‌های کشور به هاشمی اعطا شد.

 

۱. انوشه انصاری

انوشه انصاری که اکنون ۵۱ سال سن دارد, یکی از سرشناس ترین زنان ایران است. او شمار زیادی از اولین‌ها رابه اسم خود ثبت کرده که از جمله آن‌ها می توان به اولین فضانورد ایرانی, اولین زن مسلمان فضانورد و اولین زن گرشگر فضایی اشاره کرد ودر کنار همه اینها, وی یک کارآفرین بسیار پیروز است.

 

موفق ترین زنان ایرانی در خارج را بیشتر بشناسید !

 

به گزارش تالاب انوشه انصاری که پیش از ازدواج با حمید انصاری, اسم خانوادگی‌اش رئیسیان بود, در شهریور ۱۳۴۵ هجری شمسی «سپتامبر ۱۹۶۶ میلادی» در مشهد به دنیا آمد. خانواده انوشه پس از تولدش به استان تهران نقل مکان کردند و او در استان تهران بزرگ شد. درسال ۱۹۸۴ میلادی و وقتی که انوشه ۱۸ ساله بود, خانواده رئیسیان به ایالات امریکا مهاجرت کردند.

 

او خیلی زود به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی مسلط شد و تا اندازه ای نیز زبان روسی را میدانست. انوشه انصاری به دانشگاه جورج میسون ویرجینیا رفت و لیسانس رشته مهندسی برق و علوم کامپیوتر را انتخاب کرد و تحصیلاتش را در دانشگاه جورج واشنگتن در رشته مهندسی الکترونیک ادامه داد.

 

انوشه رئیسیان درسال ۱۹۹۱ با حمید انصاری ازدواج کرد و ازآن پس با اسم خانوادگی انصاری شناخته شد. او درسال ۱۹۹۳ به همراه همسر و برادر همسرش, کمپانی تلکام تکنولوژی «Telecom Technologies» را راه اندازی کرد در زمینه تامین ادوات و عرضه خدمات شبکه‌های مخابراتی به فعالیت پرداخت و از همین راه درسال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ میلادی به یکی از پیروز ‌ترین و کارآفرین‌ترین زنان به انتخاب مجله فورچن تبدیل شد.

 

درسال ۲۰۰۱ کمپانی Sonus Networks, کمپانی تلکام تکنولوژی را از انصاری‌ها خرید و انوشه به معاونت Sonus رسید و مدیریت بخش آی پی هوشمند را در دست گرفت. انوشه انصاری بازهم با کمک همسر و برادر شوهرش درسال ۲۰۰۶ کمپانی دیگری به اسم Prodea Systems راه اندازی کرد که هنوز هم در حال فعالیت است.

 

او که از بچگی به فضا علاقه داشت و رویای سفر به یک کره دیگر را در سر می‌پروراند, بالاخره تصمیم گرفت برای رسیدن به آرزوی دیرینه‌اش و یک سفر فضایی ثبت اسم کند. این سفر در تاریخ ۱۸ سپتامبر ۲۰۰۶ به وسیله کپسول فضایی سایوز TMA روسیه انجام شد و انوشه انصاری پس از ۹ روز اقامت در ایستگاه فضایی بین المللی و انجام آزمایش‌های علمی به زمین بازگشت.

 

او در لباس فضانوردی خود, پرچم دو کشور ایران و ایالات امریکا را نقش کرده بود. در حال آماده میزان ثروت انوشه انصاری معادل ۷۵۰ میلیون دلار تخمین زده میشود که این بانوی پیروز را در صدر لیست ثروتمندترین زنان ایرانی در بیرون از کشور قرار داده است.

 

جدیدترین مطالب سایت