شیراز، جلوه‌ای از بهشت در شروع بهار

مجموعه : رپورتاژ آگهی
شیراز، جلوه‌ای از بهشت در شروع بهار

حتی اگر به شیراز سفر نکرده باشید، تعریف زیبایی و طبیعت آن را از دیگران شنیده‌اید. شهری که با عطر دل‌انگیز بهارنارنج عجین شده و حضور در باغ‌هایش انسان را به رویایی عمیق و تمام‌نشدنی می‌برد. باید کوچه‌ به کوچه‌ی شیراز  را گشت، نفس را از عطر بهاری پر کرد و از تماشای شهری که با هنر دست ایرانی ترکیب شده، لذت برد.

 

باور کنید در بهار به کوچه‌باغ‌های شهر عطر می‌زنند تا هرکسی که قدم به آنجا می‌گذارد را مدهوش کند. شیراز، شهر ادب و عرفان است. شهری که یاد و خاطره‌ی شاعران اصیل ایرانی را زنده نگه‌داشته است.

 

شهری که حافظیه‌ و سعدیه را در دل خود جای داده است. این شهر،‌ آلبومی از مساجد تاریخی، دروازه قرآن باشکوه، ارگ کریم‌خانی و بازار پرهیاهویی است که بی‌شباهت به بازارهای قصه‌های هزارویک‌شب نیست!

 

شیراز، جلوه‌ای از بهشت در شروع بهار

دروازه قرآن را در شب ببینید

شیراز آن‌قدر دیدنی دارد که حیف است حتی یکی از آن‌ها از دستتان قِسِر در برود. پس حتما قبل از سفر، برنامه‌ای مناسب بچینید. می‌توانید آغاز سفرتان را بازار وکیل شروع کنید. در بازار وکیل به مانند سایر بازارهای ایرانی از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود.

 

آنجا به یاد مرد خوش‌نام دیار فارس، کریم‌خان زند، فاتحه‌ای بفرستید. وکیل‌الرعایا این بازار را برای کار و امور اقتصادی مردم شیراز تأسیس کرد و رونق آن، همچنان قابل‌مشاهده است.

 

در کنار بازار، حمام وکیل ارزش دیدن دارد. نقش و نگار‌های سقف حمام و روایت‌های آن، اصالت این بنای پیر را به رخ می‌کشد.

 

مسجد وکیل که در همسایگی بازار و حمام وکیل قرار دارد، شاهکاری از معماری دوره‌ی زندیه است. روی تمام دیوار‌ها، سقف و صحن این مسجد کاشی‌های میناکاری شده را می‌بینید که آن را شبیه به قصری لاجوردی‌رنگ  کرده است.

 

اگر جایی خواندید که شیراز را شهر عشاق نامیده‌اند، شک نکنید که یک دلیل اصلی برای آن وجود دارد و آن حافظیه است. در جوار حضرت حافظ و در فضای باغ ایرانی مجموعه حافظیه قدم‌زدن، نشست در گوشه‌ای از باغ و تفعلی به دیوان وی زدن و چندبیتی غزل‌خواندن لذت شیرازگردی را تمام می‌کند. حافظیه را هم در روز باید دید و هم در شب که البته بازدید شبانه به صورت ویژه توصیه می‌شود.

 

با وجود این‌که آرامگاه حافظ در قرن حاضر ساخته شده اما در ساخت آن از معماری دوره‌ی زندیه و هخامنشی الهام گرفته شده و اکنون معروف‌ترین جاذبه‌ی شیراز به حساب می‌آید.

 

بعد از حافظ، نوبت به دیگر نامی شهر می‌رسد، سعدی بزرگ. از سعدیه دیدن کنید و با یک تیر دو نشان بزنید. سعدیه در همسایگی باغ دلگشا قرار دارد. نام این باغ به تنهایی کافیست تا شما را جذب کند.

 

در سعدیه فالوده شیرازی را از دست ندهید. کلا در هیچ کجای شیراز فالوده شیرازی را از دست ندهید اما در دو محل به صورت ویژه روی این موضوع حساس باشید: سعدیه و پشت ارگ. به شیرازی‌ها بگویید راهنمایی‌تان می‌کنند.

 

ردپای قاجاریه و داستان‌های عاشقانه‌اش را از زبان گل‌های باغ ارم شیراز بشنوید. تنوع گل‌های این باغ آنقدر زیاد است که آن را به نمایشگاه گل ‌و گیاه شبیه کرده است. درختان میوه‌‌ی باغ ارم،‌ در فصل بهار پر از شکوفه‌ هستند و زیبایی آن را دو چندان می‌کنند.

 

در شب سری به دروازه قرآن بزنید. البته می‌توانید از باغ جهان‌نما شروع کنید و بعد از آنکه آنجا دلی تازه کردید، به مقبره‌ی خواجوی کرمانی و سپس به دروازه قرآن نورانی در شب بروید. این سه مکان در نزدیکی یکدیگر قرار دارند و اگر از پیش از غروب شروع کنید، سر موقع می‌توانید دروازه قرآن خاطرات کتاب‌های دبستان را از نزدیک ببینید.

شیراز، جلوه‌ای از بهشت در شروع بهار

تور شیراز را با هیپوتریپ امتحان کنید

همه این دیدنی‌ها در نوروز امسال به انتظار شما نشسته‌اند. با یک برنامه‌ریزی خوب و با کمک متخصصین تورهای ایرانگردی هیپوتریپ تعطیلاتی پرخاطره را در کنار خانواده رقم بزنید.

 

برنامه سفر شیراز را به هیپوتریپ بسپارید تا نوروزی دل‌نشین را در آنجا سپری کنید. تور شیراز با پکیج‌های متفاوتی ارائه شده که در آن، خدمات مختلفی ارائه می‌شود. با توجه به علاقمندی‌های خود، پکیجی مناسب با بودجه‌ی خود انتخاب کنید و پس از خرید، در طول سفر نیز از پشتیبانی بیست‌وچهارساعته‌ بهره‌مند شوید.

 

این پشتیبانی که هیپوتریپ را از سایر آژانس‌های هواپیمایی متمایز می‌سازد، از لحظه‌ِ‌ی شروع تا پایان سفر همراه شماست تا در صورت بروز مشکل، در اسرع وقت به شما کمک کند.

 

در تور شیراز خدماتی نظیر ترانسفر فرودگاهی رایگان از فرودگاه به هتل (اینجا) ارائه می‌شود و درصورتی‌که تمایل داشته باشید از هر کدام از خدمات گشت شهری شیراز استفاده کنید، هیپوتریپ آن را برای شما فراهم می‌کند.

 

جدیدترین مطالب سایت