واکنش جالب ژاپن به درگذشت دوبلور کارتون سوباسا (علی محمد اشکبوس)

واکنش جالب ژاپن به درگذشت دوبلور کارتون سوباسا (علی محمد اشکبوس)

دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز از واکنش زیبای ژاپن نسبت بـه درگذشت دوبلور کارتون سوباسا  علی محمد اشکبوس و بیوگرافی از وی را منتشر شده است.

 

تسلیت ژاپن به درگذشت علی محمد اشکبوس

صفحه اینستاگرامی سفارت ژاپن در تهران، با اشاره بـه دوبله انیمیشن هاي‌ ژاپنی “فوتبالیست ها” و “هاچ زنبور عسل” توسط علی محمد اشکبوس صداپیشه و دوبلور ایرانی، درگذشت وی را تسلیت گفت. او از جمله افرادی بود کـه در محبوبیت انیمیشن هاي‌ ژاپنی در ایران نقش بـه سزایی را ایفا نمود.

 

بیوگرافی علی محمد اشکبوس

بیوگرافی علی محمد اشکبوس

محمدعلی اکبوس متولد 1322 در تهران اسـت. علی محمد اشکبوس، دوبلور پیشکسوت کشورمان فعالیت خودرا در حرفه گویندگی از سال 1340 ودر سن 18 سالگی آغاز کرد. او علاوه بر کار دوبله و گویندگی در نگارش دیالوگ‌ها نیز دستیار مدیران دوبلاژ بود. از صداپیشگی‌هاي‌ اشکبوس می‌توان بـه سریال «مدار صفر درجه» و انیمیشن‌هاي‌ «هاچ «زنبور عسل» و «فوتبالیست ها» اشاره کرد.

 

تحصیلات علی محمد اشکبوس

او فارغ التحصیل رشته زبان آلمانی اسـت و سال های زیادی اسـت کـه بـه دستیاری مدیران دوبلاژ پرداخته اسـت. اشکبوس یکی از گویندگان و دوبلورهای قدیمی و با سابقه کشور بود کـه سال‌ها در زمینه دوبله و گویندگی تلاش کرد و تعداد زیادی فیلم و سریال را دوبله و گویندگی کرد. آثار دوبله زیادی با صدای زنده یاد علی‌محمد اشکبوس بر جای مانده اسـت.

 

همسر و فرزندان علی محمد اشکبوس 

حاج آقا علی محمد اشکبوس در اوج جوانی ازدواج کرده و دارای همسر و فرزند بودند.

 

سوابق کاری علی محمد اشکبوس

سوابق کاری علی محمد اشکبوس

با منوچهر اسماعیلی در مدت 14 سال همکاری طولانی مدتی داشت و پس از ان هم با مدیران دوبلاژ دیگری فعالیت هاي‌ زیادی داشته اسـت. او فارغ التحصیل رشته زبان آلمانی اسـت و سال های زیادی اسـت کـه بـه دستیاری مدیران دوبلاژ پرداخته اسـت و از گویندگانی اسـت کـه صدای رسا و گرم او باب طبع نقش هاي‌ افراد میانسال و جا افتاده اسـت.

 

علی محمد اشکبوس درسال 1388 دوره‌ي پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند ودر تولید اثر مهمی حضور داشته اسـت. اثر مهم علی محمد اشکبوس دراین سال، فعالیت در سریال بشارت منجی بـه کارگردانی نادر طالب‌زاده محسوب می شود.

 

آثار علی محمد اشکبوس

از نمونه صداهای اشکبوس باید بـه فیلم هاي‌«قیصر»؛ «دزد دوچرخه»؛ «رضا موتوری»؛ و سریال «مدار صفر درجه» و انیمیشن هاي‌ هاچ «زنبور عسل» و «فوتبالیست ها» اشاره کرد.

 

یکی از شاخص‌ترین قسمت‌هاي‌ زندگینامه علی محمد اشکبوس حضور در مجموعه بشارت منجی می باشد او همچنین صداپیشگی فوتبالیست ها و هاچ زنبور عسل را در کارنماه دارد. علی محمد اشکبوس موفق شد با حضور در مجموعه بشارت منجی تجربیات بسیار موفق آمیزی برای خود بـه دست آورد و همچنین سبب شد همکاری درکنار هنرمندانی توانمند و با سابقه هم چون:

 

فتحعلی اویسی، مرتضی ضرابی، احمد سلیمانی نیا و مینا باقری سطح فعالیتی وی متحول شود..

 

علی محمد اشکبوس چه انیمیشنی را دوبله کرد؟

علی محمد اشکبوس چه انیمیشنی را دوبله کرد

فوتبالیست‌ها یکی از محبوب ترین کارتون هاي‌ صداوسیما در دهه 60 و 70 بود. یکی از شخصیت هاي‌ محبوب این سریال کارتونی «سوباسا اوزارا» محسوب می شد کـه مسئولیت صداپیشگی ان برعهده علی‌محمد اشکبوس بود. کـه او در تاریخ 23 تیر ماه دارفانی را وداع گفت.

 

متن تسلیت ژاپن به درگذشت علی محمد اشکبوس

متن تسلیت ژاپن به درگذشت علی محمد اشکبوس

سفارت ژاپن در واکنش بـه مرگ این دوبلور ایران در اینستاگرام نوشت: «در تاریخ 23 تیرماه جناب آقای علی محمد اشکبوس، صداپیشه ایرانی چشم از جهان فروبست. آقای اشکبوس دوبلور پارسی انیمه هاي‌ محبوب ژاپنی مانند “کاپیتان سوباسا «فوتبالیست ها»” و “هاچ زنبور عسل” را بر عهده داشت و از جمله افرادی بود کـه در محبوبیت انیمه هاي‌ ژاپنی در ایران نقش بـه سزایی را ایفا کرد. بدین گونه سفارت ژاپن در ایران در پی درگذشت آقای اشکبوس مراتب تسلیت خودرا اعلام می دارد.»

 

علت فوت علی محمد اشکبوس

علی محمد اشکبوس صداپیشه و دوبلور پیشکسوت کشورمان بـه علت بیماری در تاریخ 23 ر ماه 1402 در تهران درگذشت.

 

در پایان

این چهره تجربیات صداپیشگی در مجموعه مدار صفر درجه و همچنین انیمیشن‌هاي‌ «هاچ زنبور عسل» و «فوتبالیست‌ها» را در پرونده کاری خود بـه ثبت رسانیده بودو مدت‌ها در زمینه دوبلوری در رادیو و تلویزیون مشغول بـه کار بود.

جدیدترین مطالب سایت