راهنمای خرید موکت مناسب

مجموعه : اخبار
راهنمای خرید موکت مناسب

انتخاب موکت می تواند گاهی به چالشی اساسی تبدیل شود. چراکه باید در انتخاب و خرید موکت به نکات مختلفی توجه داشته باشیم. اهمیت انتخاب موکت زمانی بیشتر می شود که توجه کنیم خرید موکت به دفعات انجام نمی شود و نیز هر مکان با توجه به کارایی نیازمند نوع و طرحی خاص از موکت ها است.

 

موکت ها علاوه بر حس گرما و آرامشی که به اتاق های منزل می دهند، باعث زیبایی بیشتر محیط و جلوه بهتر دکوراسیون اتاق مان هم می شوند.

 

با توجه به نکات ذکر شده در ادامه این مطلب راهنمای خرید موکت مناسب را شرح خواهیم داد تا به شما در مسیر انتخاب موکت مناسب با قیمتی اقتصادی کمک کند.

 

نکات مهم هنگام خرید موکت

جنس موکت را بشناسید

موکت هایی که به بازار عرضه می شوند، از جنس های مختلفی تولید می شوند و از این نظر بسیار متنوع هستند.

 

اولین قدم در خرید موکت شناخت انواع موکت و کاربرده هر کدام از آنها است. زیرا هر موکت ویژگی های خاص خودش را دارد و شما می‌بایست با توجه به مکان مورد نظر برای خرید موکت انتخاب مناسب را انجام دهید.

 

به عنوان مثال برای مکانی مانند پذیرایی که پرتردد است، باید از موکت هایی استفاده کرد که بادوام و ضخیم باشند تا در اثر تردد زیاد و قرار گرفتن وسایل زیاد روی آنها به سرعت آسیب نبینند.

 

الیاف استفاد شده در تولید موکت ها بسیار متنوع هستند. بعضی از این الیاف مصنوعی و پلاستیکی و بعضی دیگر طبیعی و پشمی هستند.

 

به عنوان مثال اگر شما آلرژی دارید، انتخاب موکت با الیاف پشمی انتخاب مناسب تری است. زیرا موکت هایی که از الیافت مصنوعی تهیه شده‌اند بر هوای داخل اتاق تاثیر می‌گذارند و ممکن است موجب تشدید حساسیت شما شوند.

راهنمای خرید موکت مناسب

مدل های مختلف موکت را بررسی کنید

هنگامی که برای خرید موکت اقدام می کنید شاید تمام موکت ها به نظر شما یک شکل و یک مدل باشند، اما این گونه نیست و مانند جنس ، مدل های مختلفی از آن وجود دارد. پس بهتر است به ظرافت و مدل های مختلف آن توجه کنید و در نهایت مدلی که مناسب دکوراسیون خانه یا محل کار شما خواهد بود را انتخاب کنید.

 

قیمت موکت را در نظر بگیرید

در انتخاب و خرید موکت مناسب و مورد استفاده خود باید به بودجه و مقدار پولی که قرار است هزینه کنید توجه داشته باشید.

قیمت موکت ها با توجه به مدل و جنسی و طرح بسیار متفاوت است.

برای مثال موکت های ضدلک یا موکت هایی که از الیاف طبیعی بافته شده‌اند اصولا قیمت گران‌تری نسبت به موکت های نایلونی دارند.

اگر حیوان خانگی دارید یا می خواهید برای محل کار موکت خریداری کنید، بهتر است از موکت تایل استفاده کنید که قیمت مناسب تری دارد.

البته می‌توانید موکت هایی با طرح ساده و با دوام بالا که قیمت مناسب تری دارند انتخاب کنید. این گزینه برای راه پله هایی که استفاده زیادی از آنها می شود پیشنهاد می گردد.

 

به کیفیت موکت دقت کنید

در داشتن یک موکت با کیفیت عوامل زیادی تاثیر گذار هستند که توجه داشتن به همه این نکات در داشتن یک موکت با کیفیت به شما کمک می کند؛ از جمله:

بافت مناسب : این موضوع در موکت های پشمی و موکت تافتینگ که پرز های بلند تری دارند، اهمیت بیشتری دارد. زیرا اگر بافت موکت اصولی نباشد بعد از مدت کوتاهی ممکن است در اثر راه رفتن این پرزها از موکت جدا شوند. نصب موکت : قرار دادن و نصب موکت به صورت استاندارد به کیفیت و عمر موکت کمک می کند.

 

به مراقبت های لازم و تمیز کردن موکت توجه داشته باشید

بدیهی است که موکت ها بعد از مدتی استفاده نیاز به شستن دارند و باید هنگام انتخاب موکت به تمیز کردن آن هم توجه داشت.

برای این موضوع باید به دو نکته توجه داشت:

موکت را برای چه مکانی میخواهید : اگر موکت را برای اتاق کودکان یا محل کارتان می خواهید با توجه به این که این محیط ها بیشتر در معرض آلودگی قرار دارند، بهتر است موکتی با الیاف طبیعی خریداری کنید. زیرا شستن این نوع راحت تر است.

نحوه شست و شو : دیگر موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که موکتی که انتخاب می کنید را می توان به سادگی در خانه و با وسایل ساده تمیز کرد یا برای تمیز کردن چالش برانگیز است.

پیشنهاد ما این است که موکتی را انتخاب و خریداری کنید که به راحتی شسته شود و یا لکه ها و آلودگی ها را خیلی زود نشان ندهد.

 

راهنمای خرید موکت مناسب

فضای اتاق را به درستی اندازه گیری کنید

اندازه گیری محیط و فضایی که می‌خواهید برایش موکت تهیه کنید یکی از حساس ترین کار هاست. این اندازه گیری از جنبه های مختلفی اهمیت دارد. از جمله:

 

صرفه جویی در هزینه ها :

شما برای خرید خود یک بودجه معین دارید و اگر اندازه های دقیق را داشته باشید می توانید بهترین موکت را از نظر جنس و طرح با توجه به بودجه خود تهیه کنید.

 

نصب راحت و اصولی :

اگر اندازه گیری به درستی انجام شود، هنگام نصب، چه توسط خودتان و چه توسط نصاب، به اندازه مورد نیاز چسب و دیگر مواد لازم را تهیه می‌کنید و می توانید موکت را به بهترین شکل نصب کنید.

 

زیبایی دکوراسیون :

اندازه محیط مورد نظر برای موکت کردن، به شما در انتخاب طرح نیز کمک می‌کند. زیرا بعضی از طرح ها مناسب محیط های بزرگ هستند و اگر در فضایی کوچک نصب شوند دکوراسیون رو شلوغ می کنند.

 

رنگ و طرح مناسب را انتخاب کنید

قبل از خرید موکت به محیطی که می‌خواهید موکت را برایش بخرید توجه داشته باشید.

به عنوان نمونه آیا می‌خواهید موکتی که خریداری می‌کنید در مرکز توجه دکوراسیون باشد یا خیر؟

اگر می‌خواهید کانون مرکزی دکوراسیون دیوار ها باشد، بهترین گزینه انتخاب موکت هایی هم رنگ با رنگ وسایل محیط است.

این مرحله اساسا یکی از سخت ترین مراحل خرید موکت است. زیرا تنوع طرح و رنگ بسیار زیاد است و انتخاب یک گزینه گاهی بسیار دشوار می‌شود.

البته اگر از قبل راجع به طرح و رنگی که قرار است در دکوراسیون استفاده کنید، فکر کرده باشید این مرحله به راحتی انجام می‌شود.

گاهی یک موکت ساده با رنگی خنثی بهترین گزینه برای انتخاب است تا تمام وسایل را به خوبی نشان دهد. گاهی هم دکور نیازمند یک تحول است که موکت های طرح دار گزینه مناسب تری هستند.

 

نتیجه گیری

در این مطلب تلاش کردیم نکاتی را به عنوان راهنمای خرید موکت ارائه کنیم. نکاتی از جمله اندازه گیری فضای اتاق، رنگ بندی، جنس موکت و مشخص کردن بودجه مناسب خرید که در انتخاب درست موکت کمک بسیاری به شما می‌کند. با توجه به گسترگی گزینه های موجود در بازار، مشاوران زت کارپت آماده ارائه مشاوره لازم برای خرید موکت مناسب و عرضه بهترین موکت های موجود در بازار هستند.

جدیدترین مطالب سایت