آموزش تعمیر شیرآلات حمام

مجموعه : رپورتاژ آگهی
آموزش تعمیر شیرآلات حمام

شیرآلات بهداشتی پس از گذشت زمان به دلایل مختلفی خراب می‌شوند. در این مقاله درباره خرابی شیرآلات حمام صحبت کرده و روش‌های تعمیر شیرآلات حمام را آموزش می‌دهیم.

 

تعمیر شیر حمام قدیمی

در مقاله تعمیر شیرآلات چارسو درباره تعمیر شیر دوش می‌خوانیم: شیرآلات قدیمی آن‌هایی هستند که دارای دسته‌های جداگانه برای آب گرم و سرد هستند. این‌ها معمولاً به شیرآلات پیچی، کلاسیک یا مخلوط نیز مشهورند.

 

مغزی آن‌ها از برنج ساخته شده و از چندین واشر برای آب‌بندی استفاده می‌کنند. معمولاً در شیرآلات قدیمی مشکلاتی نظیر چکه کردن، سفت‌ باز و بسته شدن شیر و یا هرز بودن ناشی از واشر یا مغزی شیر است. در این‌گونه موارد با باز کردن شیر و جایگزینی قطعات مشکل حل می‌شود.

 

تعمیر شیرآلات جدید و اهرمی

از رایجترین مشکلات شیرآلات اهرمی چکه کردن آب، سفت شدن اهرم یا هرز شدن آن است. این موارد ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. در ادامه به بررسی و آموزش تعمیر تمامی این خرابی‌ها می‌پردازیم.

 

دلایل چکه کردن آب

سوراخ بودن تنه شیر، معیوب بودن و عمود نبودن شیرآلات، معیوب بودن کارتریج، سوپاپ و … از مهمترین دلایل چکه کردن شیرآلات هستند.

 

ممکن است بر اثر عمر طولانی یا استفاده نادرست قطعات دچار شکستگی شوند. در این صورت باید قطعه شکسته مثل کارتریج و … عوض شود.

 

در صورت ترکیدگی بدنه شیرآلات که ممکن است بر اثر سرما ایجاد شود، تنها راه حل تعویض شیرآلات است.

 

کم بودن فشار آب یکی از مشکلات رایج است. در صورتی که فشار آب محله زندگی شما یا ساختمان کم است باید از پمپ و مخزن آب استفاده کنید. در غیر اینصورت ممکن است املاح آب زیاد بوده و آهک مسیر شیرآلات یا حتی لوله آب را مسدود کند. در صورت مسدود شدن شیرآلات با آهک باید آن را باز کنید و به کمک سرکه و مسواک و یک نخ دندان آهک‌ها را جدا کنید. اگر لوله‌ها مسدود شده باشند باید از یک متخصص کمک بگیرید.

 

اگر دمای آب به خوبی تنظیم نمی‌شود و با مقداری چرخش اهرم آب خیلی سرد یا گرم می‌شود مشکل از کارتریج است و باید کارتریج را عوض کنید.

 

اگر هنگام بستن شیرآب صدای غیرطبیعی می‌شنوید ممکن است به علت خرابی آبکوبش باشد. این مشکل با نصب محفظه هوا یا نصب واشر جدید حل خواهد شد.

آموزش تعمیر شیرآلات حمام

تعویض کارتریج شیرآلات اهرمی

در مقاله تعویض مغزی شیرآلات از چارسو می‌خوانیم: برای تعویض کارتریج ابتدا باید درپوش شیر را پیدا کنید. این درپوش برخلاف شیرآلات فلکه ای بسیار کوچک است. ممکن است در جلوی شیر قرار گرفته باشد و دارای ۲ علامت کوچک آبی و قرمز باشد. ممکن است در پشت شیر قرار گرفته باشد و هیچ رنگی روی آن مشاهده نکنید. به هر صورت توسط نوک چاقو یا هر وسیله نوک تیز آن را بیرون بیاورید. توسط آچار آلن پیچ کوچک پشت درپوش را باز کنید. با اندکی فشار می‌توانید اهرم شیر را به سادگی از جای خود بیرون بیاورید. اکنون یک درپوش از جنس کروم جهت زیبایی شیر مشاهده می‌کنید. این درپوش را توسط دست می‌توانید چرخانده و باز کنید. در این مرحله با یک پیچ زردرنگ روبرو خواهید شد. برای باز کردن این پیچ نیاز به آچار خواهید داشت. آچار را روی اندازه دقیق تنظیم کرده و با دقت آن را خلاف جهت عقربه‌های ساعت باز کنید. اکنون کافی است کارتریج را با دستان خود بیرون کشیده و با یک کارتریج نو تعویض کنید. دقت کنید که خارهای کارتریج که روی بدنه شیر قرار می‌گیرد را در جای خود قرار دهید. مراحل طی شده را به صورت عکس طی کنید و شیر را ببندید.

 

تعویض فلکه شیر دوش

در تعمیر شیر دوش  با هرز شدن رزوه‌ها بلافاصله باید نسبت به تعویض مغزی اقدام کنید. البته ممکن است این هرز گردی مربوط به مغزی شما باشد. کافی است پس از باز کردن فلکه نگاهی به هردوی آن‌ها بیندازید. معمولاً به سادگی قابل تشخیص است که مشکل از کدام مورد است.

تعویض این فلکه نیز از تعویض واشر و مغزی ساده تر خواهد بود. کافی است درپوش رنگی آن را جدا کرده و پیچ کوچک اتصال آن را باز کنید. آن را با فلکه جدید تعویض کرده و پیچ آن را تعویض کنید.

 

خرید بهترین شیرآلات

برای اینکه مشکلات خرابی شیرآلات کمتر شود  بهتر است از پرفروشترین شیرآلات ایرانی یا خارجی خرید کنید. استفاده از شیرآلات کم مصرف با توجه به کمبود منابع آب بخصوص در کشورمان این روزها اهمیت بسیاری دارد. به همین دلیل سعی کنید در خرید خود به این ویژگی توجه کنید.

قیمت شیرآلات بهداشتی نیز عامل مهمی در خرید است. یک برند خوب علاوه بر طراحی مناسب و کیفیت بالا قیمت مناسب و معقولی را برای مشتریان خود در نظر می‌گیرد.

جدیدترین مطالب سایت