آموزش کافی شاپ برای افتتاح کافی شاپ

مجموعه : رپورتاژ آگهی
آموزش کافی شاپ برای افتتاح کافی شاپ

بر کسی پوشیده نیست که شروع هر کسب و کاری از صفر آسان نیست. اگر رویای داشتن یک کافی شاپ را دارید، با گذراندن دوره آموزش کافی شاپ، کار سخت، تجربه قوی، مهارت های تحلیلی و یک طرح تجاری خوب ، می توانید موفق شوید. درک داشتن یک کافی شاپ گامی حیاتی در تحقق رویای شماست. مهمتر از همه، شما باید هزینه های اولیه، ثابت و متغیر کسب و کار را در نظر بگیرید. قبل از اینکه از دیدن ارقام بزرگ دلسرد شوید، فراموش نکنید که سرمایه راه اندازی برای کارآفرینان مشاغل کوچک با برنامه ریزی، امکانپذیر است.

آموزش کافی شاپ برای افتتاح کافی شاپ

سه گزینه اساسی برای راه اندازی کافی شاپ وجود دارد:

1.برای استفاده از یک مدل کسب و کار داخلی، ممکن است خرید امتیاز یک کافه را در نظر بگیرید. در ازای پرداخت هزینه، یک کسب و کار در مکانی انتخاب شده توسط ارائه دهنده امتیاز به شما ارائه می شود.

2.یک کسب و کار موجود را بخرید. سرمایه گذاری در مغازه ای که برای فروش است یا نیاز به بازسازی دارد راه دیگری برای رسیدن شما به هدف است. با این حال، پیدا کردن یک تجارت سودآور برای فروش کار آسانی نیست.

3.از صفر شروع کنید. راه اندازی کسب و کار خود از پایه به بیشترین تلاش نیاز دارد، اما همچنین بیشترین انعطاف و بهترین پتانسیل را برای به حداکثر رساندن سود ارائه می دهد.که اولین قدم برای این مورد گذراندن دوره آموزش کافی شاپ است.

گزینه ای را انتخاب کنید که مطمئن باشید موفق می شوید.طرح کسب و کار شما برای راه اندازی یک کافی شاپ باید شامل عوامل کلیدی زیر باشد:

 

یک مکان خوب با اجاره مناسب پیدا کنید

قبل از افتتاح یک کافی شاپ، دلیل محبوبیت آن را تجسم کنید. اول از همه در نظر بگیرید که، کافی‌شاپ‌ها مکان‌های خوبی برای معاشرت و ملاقات با دوستان یا گذراندن وقت با مطالعه در حین لذت بردن از یک نوشیدنی و میان وعده هستند. و همچنین مکانی محبوب برای جلسات تجاری غیررسمی یا برای دانش‌آموزانی یا دانشجویانی هستند که می‌خواهند به کارهای درسی خود برسند.هنگام انتخاب مکان، آن را برای انواع مشتریانی که به کافی شاپ شما جذب می شوند، نزدیک و راحت کنید. اگر در حال خرید یک کسب و کار موجود هستید، حرف زیادی در مورد مکان نخواهید داشت، اما همچنان باید تحقیق کنید و تصمیم بگیرید که مکان موجود یا انتخاب شده مطلوب است یا خیر.

 

افتتاح کافی شاپ درمکان اجاره ای

توجه داشته باشید که مرکزی‌ترین مکان‌ها لزوماً بهترین مکان‌ها برای شما نیستند. مراکز خرید و سایر مکان‌های پرترافیک معمولاً بالاترین اجاره و رقابت را دارند. کافه های ویترین دار، بیشترین دید را دارند، اجاره کافه های مراکز خرید معمولا گرانتر هستند و شما نمی‌توانید ساعات کاری خود را تعیین کنید و مراکز خرید این زمان را برای شما مشخص می کنند.

 

توجه به تردد وسایل نقلیه در اطراف محل کافه

اگر در یک مرکز خرید یا مکان با ترافیک زیاد عابر پیاده قرار بگیرید، باید به دقت در مورد دسترسی و پارکینگ فکر کنید. اگر مشتری مجبور باشد برای رسیدن به کافه شما از یک خیابان شلوغ عبور کند یا در یافتن پارکینگ مشکل داشته باشد، احتمالاً مکان دیگری را انتخاب خواهد کرد. در حالت ایده‌آل، شما می‌خواهید یک مکان راحت و بسیار قابل دید در یک خیابان شلوغ، با فعالیت عابران پیاده، و پارکینگ زیاد داشته باشید تا مشتریان بتوانند به راحتی در مسیر یا از محل کار یا دانشگاه خود به آنجا بروند.

 

به طور مداوم محصولی با کیفیت بالا ارائه دهید

هنگام باز کردن یک کافی شاپ، در نظر داشته باشید که کسانی که قهوه و چای لذیذ می نوشند، چیزی با کیفیت تر از یک چای کیسه ای و یا قهوه های فوری می خواهند.حتما آموزش کافی شاپ را دنبال کنید و انواع نوشیدنی های خاص را یاد بگیرید و تنوع به خرج دهید.

 

آموزش کافی شاپ برای افتتاح کافی شاپ

با توجه به خواسته‌های متفاوت مشتریان ، شانس کمی وجود دارد که یک کافی‌شاپ مشتریان منظمی را جذب کند و پیشرفت هم داشته باشد، مگر اینکه بتوانید محصولات باکیفیت را به طور مداوم ارائه دهید و با روند رو به رشد و ارزش‌های مصرف‌کننده همگام باشید. این بدان معنی است که شما باید:

 

با صنعت همراه باشید و آموزش های خود را به روز کنید

انواع دان قهوه های تازه بو داده شده را تهیه کنید

سرمایه گذاری روی تجهیزات باکیفیت (اسپرسوساز، آسیاب، و غیره)

شیرینی و تنقلات تازه سرو کنید

کارکنانی که آموزش کافی شاپ دیده و آگاه باشند،داشته باشید

ترکیبی از موارد دلخواه مشتری، نوشیدنی های پرطرفدار و خلاقیت های منحصر به فرد خود را ارائه دهید

 

یک فضای کافه‌ای مد روز و آرامش‌بخش ایجاد کنید

هنگام افتتاح یک کافی شاپ، داشتن فضای مناسب کلید جذب مشتری است. نظرسنجی‌ها نشان داده‌اند که اکثر مصرف‌کنندگان از راحتی، آشنایی و فضای کلی به عنوان جاذبه‌های اصلی یک کافه یاد می‌کنند. Starbucks علاوه بر مدل خدمات آن، فضای آرام، مدرن و دنج یکی از عوامل اصلی موفقیت آن است.

 

طراحی چقدر مهم است؟ با توجه به افزایش نفوذ تبلیغات رسانه های اجتماعی، یک فضای زیبا ممکن است توجه زیادی را به خود جلب کند و یک زیبایی شناسی خاص یا منحصر به فرد ممکن است حتی افراد زیادی را در اینستاگرام جذب کند.

 

فضای ایده آل فضایی است که ، تمیز و روشن با نور طبیعی فراوان و فضای مناسب برای نشستن است. از ترکیبی از انواع صندلی و میز استفاده کنید تا بتوانید مشتریان تنها و همچنین گروه هایی با تعداد های مختلف را در خود جای دهید. داشتن فضای پاسیو در فضای باز جذابیت بسیار زیادی در فصول گرم سال دارد و دید کسب و کار شما را بسیار افزایش می دهد. مگر اینکه تجربه طراحی داشته باشید،وگرنه به استخدام یک دکوراتور داخلی حرفه ای برای رسیدگی به چیدمان، مبلمان، کفپوش و غیره فکر کنید.

 

انواع خوراکی های جذاب را ارائه دهید

یکی دیگر از کلیدهای موفقیت هنگام برنامه ریزی برای راه اندازی یک کافی شاپ این است که متوجه شوید، حتی اگر قهوه و چای مشتریان زیادی دارند، یک کافی شاپ نمی تواند تنها با فروش قهوه دوام بیاورد.

آموزش کافی شاپ برای افتتاح کافی شاپ

داشتن مجموعه ای از تنقلات با کیفیت ،مشتریان شما را وسوسه می کند تا خرید بیشتری انجام دهند. اکثر اقلام شیرینی به خوبی با قهوه جفت می شوند، اما برای تعریف بیشتر برند خود و افزایش فروش، ممکن است بخواهید فراتر از کلوچه ها و شیرینی های معمولی فکر کنید. آیا نانوایی یا ساندویچ فروشی محلی وجود دارد که بتوانید با آن شریک شوید؟ بسیاری از مشتریان مشتاق حمایت از مشاغل کوچک هستند و محصولات پخته شده را اغلب می توان به صورت عمده از نانوایی ها و شیرینی فروشی ها تهیه کرد.

 

شما می توانید برنامه وفاداری خود را به روش های مختلف تنظیم کنید. اگر مسیر سنتی را طی می‌کنید، با کارت‌هایی را تحویل دهید که برای هر خرید مهر دریافت می کنند. مطمئن شوید که از کارت‌های باکیفیت استفاده کنید که نام و لوگوی کسب‌وکارتان به‌طور برجسته نشان داده می‌شود و به آسانی در کیف پول یا کیف پول از بین نمی‌رود. از طرف دیگر، برنامه‌های دیجیتال جدیدتر می‌توانند اطلاعات مشتری را به صورت خودکار در محل فروش ذخیره کنند و به مشتریان یک کارت کمتر برای حمل در کیف پولشان بدهند.

 

به طور منظم سود و هزینه ها را بررسی کنید

هر چقدر هم که تمرکز بر قهوه، دکور و مشتریانتان سرگرم کننده باشد، به یاد داشته باشید که برای اداره یک کسب و کار موفق، باید مراقب کار و سود باشید. وقتی کافی‌شاپ‌ها شکست می‌خورند، عمدتاً به دلایل مالی مانند برآورد بیش از حد سود، دست‌کم‌گرفتن جریان نقدی مورد نیاز، سربار بیش از حد، عدم برنامه‌ریزی مالی، مدیریت ضعیف بدهی و غیره است، نه به دلیل قهوه بد. باید به طور مداوم در مورد یادگیری کافی شاپ و به روز کردن اطلاعات تحقیق کنید، اما همچنین باید در مورد نحوه رقابت در بازار نیز بیاموزید. کافی‌شاپ‌ها، مانند بسیاری از مؤسسات خدمات غذایی معمولی، حاشیه سود محدودی دارند.

 

در طول همه‌گیری کووید، تعطیلی کسب‌وکارهای غیرضروری توسط دولت به طور چشمگیری بر ترافیک کافی‌شاپ‌ها تأثیر گذاشت، اما در برخی کشورها بسیاری از فروشگاه‌ها تغییر کردند. خدمات ( drive-thru ) به رستوران یا سایر امکاناتی که می توان بدون ترک ماشین محصول سرو کرد.  جایگزین خرید حضوری شد.

 

برای حفظ حاشیه سود ، بسیار مهم است که هزینه‌های کالا، لوازم، نیروی کار، مجوزها و سایر هزینه‌ها را مدیریت کنید و جذابیت کافی شاپ خود را به حداکثر برسانید. یک طرح تجاری به شما کمک می کند تا سود را پیش بینی کنید و زمینه هایی را که ممکن است نیاز به تعدیل داشته باشند شناسایی کنید.

 

مانند هر کسب و کاری که نیاز به خدمات مشتری دارد، هنگام راه اندازی یک کافی شاپ، مالک باید تا حد امکان حضور داشته باشد و به طور کامل با آن کسب و کار درگیر باشد. برای بسیاری از مشتریان، نشانه یک کسب و کار خوب، دیدن سفارشات، خدمات رسانی و گفتگوی رودرو با مردم است.

 

حضور عملی همچنین به ایجاد انگیزه در کارکنان کمک می کند تا بهترین عملکرد خود را داشته باشند. این امر به ویژه هنگامی که برای اولین بار کافی شاپ خود را راه اندازی می کنید بسیار مهم است. اگر خودتان نمی توانید حضور داشته باشید، پیدا کردن یک مدیر خوب ضروری است.

 

آموزش کافی شاپ در آکادمی ژینو

اگر عاشق قهوه و کافی شاپ هستید و ایده راه اندازی کافی شاپ به ذهنتان آمده پیشنهاد می شود در دوره های آموزش کافی شاپ که با هدایت جناب آقای مهرداد آذریار برگزار می گردد شرکت کنید. قطعا شما هنوز هیچ تصوری از چالش هایی که در انتظارتان است ندارید. به یاد داشته باشید که افتتاح یک کافی شاپ چیزی فراتر از سرو کردن قهوه است. و به آموزش تخصصی توسط یک مربی با تجربه نیاز دارد.

 

متخصصان قهوه اغلب برنامه های آموزش رسمی و صدور گواهینامه را برای تعمیق دانش و گسترش فرصت های شغلی خود دنبال می کنند. اکثر متخصصان قهوه – از باریستاها و مدیران کافه‌ها گرفته تا صاحبان کافی‌شاپ و فروشندگان قهوه – می‌توانند از دوره کافی شاپ  و باریستا بهره ببرند.

 

آموزش کافی شاپ برای افتتاح کافی شاپ

 

چرا باید دوره آموزش کافی شاپ را بگذرانید؟

در مورد یادگیری کافی شاپ و باریستایی همیشه چیزهای بیشتری برای آموختن وجود دارد. چه بخواهید مهارت‌های خود را در تهیه قهوه افزایش دهید یا بهترین روش‌ها را برای تهیه قهوه کشف کنید، گزینه‌های آموزشی حرفه‌ای زیادی را در مورد کافی شاپ خواهید یافت. کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشته فعلی خود یا سایر زمینه های مورد علاقه در دنیای قهوه می تواند به ارتقای عملکرد شغلی شما کمک کند و حتی منجر به فرصت های شغلی جدید شود.اگر تصمیم به افتتاح کافی شاپ دارید و قصد دارید در دوره های آموزشی کافی شاپ شرکت کنید حتما با آکادمی ژینو تماس بگیرید و از مشاوره رایگان آنها بهره مند شوید.

 

دوره های موجود در این آکادمی:

دوره کافی شاپ

دوره باریستا دوره بار سرد

دور بروئینگ بار یا قهوه دمی

دوره لاته آرت (latte art)

آدرس سایت : https://www.jinocafe.ir

آموزش کافی شاپ برای افتتاح کافی شاپ

نکات آخر :

هدف خود را به خاطر بسپارید. آموزش کافی شاپ و بهترین راه برای رسیدن به آن را بیابید. از شکستن قوانین و داشتن علامت تجاری خاص خود نترسید، البته اگر با دید شما برای کافی شاپ شما مطابقت دارد.راه هایی برای ارتباط با مشتریان خود بیابید و به آنها کمک کنید با کافه شما ارتباط برقرار کنند. دیدن افراد جدیدی که به کافی شاپ ما می آیند لذت بخش است. اما دیدن مردمی که برمی‌گردند، نه تنها برای غذاها و نوشیدنی‌ها، بلکه برای فضا، حتی خوشحال‌کننده‌تر است. به پرسنل خود در سطح حرفه ای و شخصی توجه کنید. مهم نیست تا چه اندازه ، بزرگترین دارایی یک شرکت، کارکنان آن هستند. از زمانی که ما کار کوچکی را شروع کردیم، کارکنان ما هم مبارزه و هم شکوه سفر ما را در مسیر کسب و کار ، تجربه کردند. بدون آنها این سفر سخت تر بود.

آیا می توانید تصور کنید که اگر کارکنان ما در هر ساعت از هر روز انگیزه داشته باشند، اداره کسب و کار ما چقدر بدون مشکل بود؟

جدیدترین مطالب سایت