انتخاب بروکر فارکس

مجموعه : رپورتاژ آگهی
انتخاب بروکر فارکس

انتخاب بروکر فارکس که مناسب ایرانیان باشد یکی از بزرگترین مباحثی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

بروکر به عنوان نیاز اساسی تریدر‌ها برای انجام معاملات در بازار فارکس شناخته می‌شود. از آنجایی که اعتبار و خدمات مناسب بروکر می‌تواند در بهتر انجام شدن معاملات نقش مهمی داشته باشد، انتخاب بروکر فارکس معتبر یکی از مسائل حائز اهمیت برای تمامی تریدر‌ها محسوب می‌شود. معمولاً کسانی که تجربه کافی در این بازار‌های مالی را ندارند، برای انتخاب بروکری مطمئن به راهنمایی احتیاج دارند.

 

آشنایی با مفهوم کارگزاری و شناخت ویژگی‌های یک بروکر معتبر به شما کمک می‌کند تا هنگام انتخاب بروکر مورد مناسبی را برگزینید. در ادامه مطلب سعی داریم که توضیحاتی در این باره بیان کنیم و بهترین بروکر‌های فارکس را به شما معرفی نماییم تا بتوانید انتخابی‌ایده‌آل داشته باشید.

 

بروکر (کارگزاری) چیست؟

قبل از هر چیزی شما باید بدانید که بروکر چیست؟ و سپس برای انتخاب آن تصمیم بگیرید. معامله‌گران برای اینکه بتوانند نماد‌های معاملاتی مختلف را در بازار فارکس ترید کنند، لازم است از یک واسطه کمک بگیرند. کارگزاری‌ها در واقع همان واسط انجام معاملات در این بازار هستند که شرایطی را برای معاملات تریدر‌ها مهیا می‌کنند.

 

یک تریدر بدون بهره‌مندی از خدمات کارگزاری نمی‌تواند معامله‌ای را در این بازار انجام دهد؛ بنابراین برای اینکه شما به عنوان یک معامله‌گر توانایی انجام معاملات را در بازار فارکس داشته باشید، باید پس از کسب اطلاعات درباره بروکر‌های مختلف گزینه‌ای را متناسب با شرایط خود انتخاب نمایید و از خدمات آن استفاده کنید.

 

چگونه یک بروکر معتبر را بشناسیم؟

برای همه تریدر‌ها میزان اعتبار بروکر فارکس از جمله مهم‌ترین و اولین مواردی است که در زمان انتخاب به آن توجه می‌کنند. بعد از اینکه متوجه شدید بروکر چیست؟ لازم است از ویژگی‌هایی که یک بروکر را به عنوان بروکر معتبر معرفی می‌کند، اطلاع یابید. در ادامه برخی موارد که برخورداری از آن‌ها اعتبار بروکر را نشان می‌دهد، عنوان می‌کنیم.

 

امنیت بالا

امنیت را می‌توان یکی از مواردی دانست که در انتخاب بروکر‌های معتبر از اهمیت بالایی برخوردار است. بدیهی است که هرچه قدر یک بروکر از نظر امنیتی در سطح بالایی باشد، گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شود. اعتماد به یک بروکر بدون اطلاعات کافی در مورد میزان امنیت آن ریسک بالایی است و می‌تواند عواقب بدی به همراه داشته باشد؛ بنابراین قبل از اعتماد به کارگزاری سعی کنید درباره آن تحقیقات لازم را انجام دهید. با استفاده از تجربیات کسانی که پیش از شما از خدمات یک کارگزاری استفاده کرده‌اند، می‌توانید تا حدی از امنیت بروکر فارکس مطلع شود.

 

رگولاتوری‌های معتبر

رگولاتوری یکی دیگر از نشانه‌های اعتبار بروکر فارکس است. کارگزاری‌ها با رعایت یکسری قوانین مربوط به رگولاتوری می‌توانند مجوز آن را دریافت کنند. بروکری که رگولاتوری‌های معتبرتری داشته باشد، قابل اعتماد‌تر است؛ اما تمامی رگولاتوری‌ها به یک اندازه معتبر نیستند. برخی از رگولاتوری‌ها در سراسر جهان شناخته شده هستند و اعتبار آن‌ها در سطح بالایی قرار دارد. برخورداری از این رگوله‌ها اعتبار بروکر را هم افزایش می‌دهد.

 

همان طور که گفتیم رگولاتوری‌های بروکر فارکس همگی در یک سطح نیستند و برخی از آن‌ها اعتبار بیشتری دارند. متأسفانه در حال حاضر ایران جزو کشور‌های تحریم شده است و اکثر بروکر‌ها با رگولاتوری معتبر خدماتی به ایرانیان ارائه نمی‌دهند. در زیر رگولاتوری‌های معتبر جهانی را نام می‌بریم.

 

NFA در آمریکا

FCA در انگلستان

ASIC در استرالیا

Bafin در آلمان

FMA در نیوزلند

FINMA در سوئیس

CySEC در قبرس

MIFID اتحادیه اروپا

 

اکنون بروکر‌هایی که برای تریدر‌های ایرانی قابل استفاده هستند، با رگولاتوری‌هایی که نام بردیم به مشتریان ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهند.

 

گاهی ممکن است بروکر فارکس از چندین رگولاتوری بهره‌مند باشد، در این صورت با رگولاتوری‌هایی که اجازه خدمت‌رسانی به تریدر ایرانی را می‌دهند، امکان انجام معاملات را برای آن‌ها فراهم می‌سازند. این گونه بروکر‌ها که هم از روگولاتوری‌های معتبر و هم از رگولاتوری‌های متوسط برخوردارند، می‌توانند انتخاب بهتری باشند.

 

انتخاب بروکر فارکس

در زیر چند نمونه رگولاتوری که به کارگزاری‌های فارکس اجازه می‌دهند به کشور‌های تحریم شده‌ای مانند ایران خدمات دهند، بیان می‌کنیم.

 

IFSC در بلیز

FSC در جزیره موریس

FSA در سنت وینسنت و گرنادین‌ها

FSC در جزایز ویرجین

FSA در جموری سیشل

 

حداقل میزان کارمزد

در انتخاب کارگزاری‌های معتبر معمولاً افراد به دنبال بروکری هستند که کارمزد دریافتی کم‌تری داشته باشد. همان طور که می‌دانید بروکر‌ها هزینه‌هایی را از معامله‌گران به عنوان اسپرد، کمیسیون یا سوآپ دریافت می‌کنند. میزان کم‌تر این هزینه‌ها برای تریدر‌هایی که حجم بالایی از معاملات خود را در یک بروکر انجام می‌دهند، بسیار سودمند خواهد بود.

 

یکی از مواردی که هنگام انتخاب کارگزاری فارکس در این زمینه باید به آن توجه کنید، اهمیت اعتبار بروکر است؛ یعنی شما باید از بین بروکری معتبر با کارمزد بیشتر و بروکری با کارمزد پایین اما میزان اعتبار کم‌تر گزینه اول را انتخاب نمایید. اما اگر بتوانید کارگزاری معتبر با حداقل کارمزد را پیدا کنید، یک انتخاب عالی انجام داده‌اید.

 

انجام تراکنش‌ها (واریز و برداشت) به شکل ریالی

معمولاً برای معامله‌گران ایرانی امکان واریز به حساب یا برداشت از آن به صورت ریالی یکی از ویژگی‌های مهم بروکر است. اغلب بروکر‌های خدمت‌دهنده به مشتریان ایرانی از این قابلیت برخوردارند. بروکر‌ها با معرفی صرافی‌های قابل اطمینان به تریدر‌ها به آن‌ها در شارژ حساب و برداشت پول به صورت ریالی کمک می‌کنند.

 

لازم است بدانید که انجام این عملیات با سرعت بالا برای تریدر‌ها خیلی مهم است؛ بنابراین کارگزاری را مورد انتخاب قرار دهید که در کم‌ترین زمان ممکن به انجام این عملیات می‌پردازد.

 

پلتفرم‌های معاملاتی بروکر فارکس

پلتفرم‌های معاملاتی که توسط بروکر‌ها ارائه می‌شوند، بستری برای انجام معاملات تریدر‌ها هستند. همه بروکر‌ها برای اینکه مشتریان بتوانند به بهترین نحو معاملات خود را انجام دهند، پلتفرم‌های خاصی را در دسترس آن‌ها قرار داده‌اند. هر کارگزاری برای اینکه نظر تریدر‌های بیشتری را به خود جلب کند، سعی در ایجاد بستری بهتر و با کیفیت‌تر برای انجام معاملات دارد.

 

اما شرایط برای تریدر‌های ایرانی مقداری فرق می‌کند و پلتفرم‌هایی قابل استفاده برای آن‌ها شامل متاتریدر ۴ و متاتریدر ۵ است. علاوه بر این دو پلتفرم معاملاتی پلتفرم‌هایی مانند Ninja Trader و C-Trader برای انجام معاملات توسط بروکر‌ها ارائه می‌شود، اما برای معامله‌گران ایرانی قابلیت دسترسی ندارند.

 

انتخاب بروکر فارکس

پشتیبانی قدرتمند کارگزاری

از دیگر مواردی که برای شناخت یک بروکر معتبر باید در نظر بگیرید، برخورداری آن کارگزاری از پشتیبانی قوی است. برای تریدر‌های ایرانی بروکر‌هایی که از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند، مناسب هستند. معمولاً بیشتر بروکر‌های ارائه‌دهنده خدمات به ایرانیان از این ویژگی برخوردارند.

 

پشتیبانی قدرتمند کارگزاری به عنوان یک ویژگی مثبت برای آن محسوب می‌شود که سبب جذب تریدر‌های بیشتری هم خواهد شد. در این مورد دقت کنید که آدرس پشتیبانی فارسی بروکر را از خود سایت بروکر بگیرید تا به خاطر مراجعه به آدرس‌های اشتباه گیر کلاهبرداران نیفتید. به طور کلی بروکری با پشتیبانی قوی، سرعت بالا، خوش برخورد و … گزینه مناسبی برای انتخاب به حساب می‌آید.

 

حساب‌های معاملاتی ارائه شده توسط بروکر

برای انتخاب بهترین بروکر فارکس حساب‌هایی که یک بروکر ارائه می‌دهند، از جمله مواردی هستند که نباید به آن‌ها بی‌توجه بود. هر کدام از کارگزاری‌ها تعدادی حساب معاملاتی دارند که این حساب‌ها از ویژگی‌های خاصی برخوردارند. در برخی از حساب‌ها میزان کمیسیون و اسپرد کم‌تری دریافت می‌کنند و در برخی دیگر کاملاً برعکس این موضوع اتفاق می‌افتد. بروکری که حساب‌های متنوع با شرایط مناسب در اختیار تریدر‌ها قرار دهد، قابل قبول‌تر است.

 

بهتر است بدانید که حساب‌های معاملاتی ارائه شده توسط کارگزاری‌های فارکس ویژگی‌های متفاوتی دارند؛ بنابراین قبل از انتخاب بروکر حتماً به مواردی مانند میزان مبلغی که برای افتتاح حساب در حساب‌های بروکر فارکس مورد نیاز است، توجه داشته باشید.

 

انجام دستورات در سریع‌ترین زمان ممکن

در بازار فارکس سرعت انجام معامله و اجرا شدن دستورات بسیار اهمیت دارد. در واقع می‌توان گفت یکی از مواردی که اعتبار بروکر فارکس را بالا می‌برد، همین سرعت اجرای دستورات در آن است. زمانی که تریدر در حال انجام یک معامله است اگر دستورات سریع انجام نشوند، ممکن است قیمت‌گذاری‌ها تغییر کنند و موجب ضرر و زیان به تریدر شود.

 

گاهی نیز معامله‌گر در بازار فارکس با معاملاتی روبه‌رو می‌شود که اگر با سرعت بالا آن‌ها را انجام دهد به سود بیشتری می‌رسد. اما فرض کنید که سرعت انجام دستورات در یک بروکر پایین باشد، در این صورت این امکان وجود دارد که یک معامله عالی را به خاطر این موضوع از دست دهد.

 

مدت سابقه کارگزاری

زمانی که شما به عنوان یک تریدر قصد انجام معاملات خود را در بروکر‌های قدیمی فارکس داشته باشید، می‌توانید از نحوه کار این بروکر، خدمت‌رسانی‌ها، میزان اعتبار آن، میزان رضایت مشتریان و بسیاری موارد دیگر به خوبی اطلاع پیدا کنید. اما در صورتی که یک بروکر جدید را انتخاب کنید، به دست آوردن چنین اطلاعاتی درباره آن کار سختی خواهد بود و تقریباً به سختی می‌توان به آن اعتماد کرد.

 

البته توجه کنید که داشتن سابقه یک بروکر حتماً به معنای بهتر بودن آن نیست، اما به طور کلی مزایایی از لحاظ دستیابی به اطلاعات بیشتر درباره آن دارد.

 

انتخاب بروکر فارکس

آشنایی با بهترین بروکر‌های فارکس در سطح جهان

بازار فارکس دارای تعداد بسیار زیادی بروکر است که برخی از آن‌ها به نسبت سایرین معتبرتر هستند و خدمات بهتری به تریدر‌ها ارائه می‌کنند. چند نمونه از کارگزاری‌های فارکس بهترین شرایط را برای ترید معامله‌گران فراهم کرده‌اند؛ از این رو در میان تریدر‌های سراسر جهان طرفداران زیادی دارند. در زیر چند مورد از این بروکر‌ها را که به عنوان بهترین بروکر فارکس شناخته شده هستند، نام می‌بریم.

کارگزاری FXPro

کارگزاری iForex

کارگزاری FXCM

کارگزاری com

 

آشنایی با کارگزاری‌های فارکس برای تریدر‌های ایرانی

با توجه به این مسأله که ایران در لیست تحریم قرار دارد، استفاده از خدمات بسیاری از کارگزاری‌ها برای معامله‌گران ایرانی ممکن نیست. اما تعدادی بروکر فارکس در ایران شرایط را برای انجام معاملات فراهم کرده‌اند. تریدر‌ها باید بتوانند با کسب آگاهی درباره این بروکر‌ها بهترین بروکر فارکس را از میان آن‌ها برای انجام معاملات خود انتخاب کنند. در زیر برخی از این بروکر‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

 

کارگزاری آلپاری

 آلپاری یکی از بروکر‌های فارکس است که تقریباً اکثر تریدر‌های ایرانی با آن آشنایی دارند. این تریدر سابقه طولانی دارد و مدتی هم به عنوان یکی از بروکر‌های معتبر در سطح جهان شناخته می‌شد. در گذشته این کارگزاری از جمله کارگزاری‌هایی بود که بیشتر تریدر‌های ایرانی از آن استفاده می‌کردند؛ اما بعد‌ها به خاطر وجود بروکر‌های مناسب دیگر کم‌تر مورد انتخاب قرار می‌گیرد.

 

کارگزاری آمارکتس

این کارگزاری سال‌هاست که برای انجام معاملات در بازار فارکس به تریدر‌ها خدمات ارائه می‌دهد. این بروکر یکی از بهترین بروکر‌های فارکس برای معامله‌گران ایرانی به شمار می‌رود که سابقه طولانی مدتی هم دارد. آغاز فعالیت این بروکر از سال ۲۰۰۷ بوده است.

 

بروکر آمارکتس در برابر بروکر‌های معتبر جهانی مزایای کم‌تری دارد، اما به خاطر شرایط و امکاناتی که در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد، در ایران محبوبیت بالایی دارد. این بروکر معمولاً جزو بروکر‌های انتخابی معامله‌گران است. سرعت بالا، میزان کمیسیون کم، پشتیبانی قوی و بسیاری موارد دیگر از مزیت‌های این بروکر محسوب می‌شود.

 

کارگزاری آی اف سی

یکی دیگر از کارگزاری‌های مناسب برای ایرانیان کارگزاری آی اف سی است که شرایط نسبتاً خوبی برای تریدر‌ها فراهم آورده است. یکی از ویژگی‌های این بروکر که بسیار مورد توجه قرار دارد، امکان افتتاح حساب در آن با مبالغ پایین است. در واقع تریدر‌ها با کم‌ترین میزان می‌توانند یک حساب در این بروکر داشته باشند.

 

این بروکر دارای چند رگولاتوری معتبر است که باعث اطمینان تریدر‌ها به آن می‌شود. با اطمینان بیشتری می‌توان در این بروکر به انجام معاملات پرداخت. تعداد نماد‌های معاملاتی قابل ترید در این بروکر بسیار زیاد است و این یک ویژگی مثبت از کارگزاری آی اف سی محسوب می‌شود.

 

کارگزاری لایت فارکس

این بروکر فارکس هم از جمله بروکر‌هایی است که توسط معامله‌گران ایرانی بسیاری انتخاب می‌شود. از سال ۲۰۰۵ تا کنون این بروکر به تریدر‌ها خدمت ارائه می‌کرده است. سابقه طولانی این بروکر می‌تواند دلیلی برای انتخاب آن باشد. معامله‌گران بسیاری در ایران معاملات خود را در این بروکر به انجام می‌رسانند.

انتخاب بروکر فارکس

جمع‌بندی

در انتخاب بروکر فارکس باید عوامل زیادی را در نظر گرفت و با توجه به شرایط انتخاب درستی انجام داد. اعتبار بروکر یکی از مهم‌ترین مسائلی است که پیش از انتخاب بروکر باید از آن مطمئن شوید. با بررسی ویژگی‌ها و امکانات بروکر‌های مختلف شما می‌توانید بهترین کارگزاری را برای انجام معاملات خود انتخاب نمایید.

 

در این مطلب سعی کردیم با بیان این که بروکر چیست؟ و برخی نکات مهم به شما در انتخاب بروکر مناسب کمک کنیم. شما در سایت تجارت فارکس همواره قادر خواهید بود تا لیست بهترین بروکرهای فارکس که بصورت روزانه بروزرسانی میشود را مشاهده کنید.

جدیدترین مطالب سایت