انواع حفاظ پنجره متحرک

مجموعه : رپورتاژ آگهی
انواع حفاظ پنجره متحرک

به طور کلی حفاظ‌های پنجره به دو شکل متحرک و ثابت ساخته می‌شوند. حفاظ پنجره متحرک به‌عنوان یک محصول مدرن نسبت به انواع ثابت جدیدتر است و امروزه در اکثر آپارتمان‌ها و ساختمان‌ها کاربرد زیادی دارد. استفاده از حفاظ در پنجره‌ها باعث افزایش امنیت ساختمان و ساکنان آن می‌شود.

 

در گذشته اکثر حفاظ‌ها به‌صورت نرده‌های ثابت با طرح‌ها و اشکال متنوع جلوی پنجره‌ها نصب می‌شدند و دارای قابلیت جمع‌شدن نبودند؛ اما با تولید حفاظ‌های جدید با قابلیت جمع‌شدن، به‌راحتی می‌توان در صورت تمایل با کنار زدن نرده‌ها از منظره زیبای مقابل پنجره لذت برد و در مواقع مورد نیاز بار دیگر آن‌ها را به جای خود انتقال داد‌.

 

ویژگی‌هایی مانند کاربرد بسیار راحت، امنیت بالا و ظاهر جذاب، باعث شده‌است که حفاظ متحرک پنجره طرفداران زیادی پیدا کند. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع حفاظ پنجره متحرک بپردازیم و عوامل موثر بر روی کیفیت و قیمت این نوع حفاظ را توضیح دهیم.

 

اهمیت نصب حفاظ‌ پنجره در ساختمانها

در خانه‌های ویلایی و آپارتمان‌های موجود در بیشتر کلان‌شهرها، آمار سرقت و دزدی روزبه‌روز در حال افزایش است. در اکثر منازل اشیای گران‌قیمتی وجود دارد که احتمال به سرقت رفتن آن‌ها وجود دارد؛ بنابراین نصب حفاظ پنجره متحرک برای جلوگیری از سرقت و افزایش امنیت ساختمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

 

با توجه به تاثیر بسیار زیاد نصب حفاظ در افزایش زیبایی نمای ساختمان، اکثر افراد علاوه بر موضوع امنیت، به ساختار ظاهری و زیبا‌‌‌‌بودن حفاظ‌ها نیز توجه ویژه‌ای دارند و همواره به‌دنبال محصولات مدرن و باکیفیت موجود در بازار هستند.

 

استفاده از حفاظ‌ پنجره متحرک چه مزایایی دارد؟

حفاظ‌های متحرک پنجره چند مزیت بسیار مهم دارند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.

 

داشتن قابلیت باز و بسته‌شدن

داشتن قابلیت باز و بسته‌شدن به‌عنوان یک مزیت بسیار مهم برای حفاظ‌های پنجره متحرک به‌شمار می‌رود. این حفاظ برخلاف انواع ثابت که با استفاده از جوشکاری روی پنجره‌ها نصب می‌شوند، به‌صورت متحرک روی ریل به‌صورت کشویی جا‌به‌جا می‌شوند و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را باز و بسته کرد. بسیاری از مردم در زمان حضور در منزل ترجیح می‌دهند که حفاظ را کنار بزنند و از زیبایی منظره بیرون لذت ببرند و با خروج از منزل حفاظ را قفل‌‌کنند.

 

آسان‌شدن تمیزکاری پنجره‌ها و شیشه‌ها

یکی دیگر از مزایای حفاظ‌های متحرک پنجره این است که به آسان‌شدن تمیزکاری پنجره‌ها و شیشه‌ها کمک زیادی می‌کند. اکثر افراد با نصب نرده‌های فلزی ثابت روی پنجره‌ها همواره با مشکل تمیزکاری مواجه‌‌‌‌بودند و باید دست خود را برای پاک‌‌‌‌کردن سطح خارجی شیشه‌ها از لای نرده عبور می‌دادند‌. در حفاظ‌های متحرک فقط کافی‌ست که حفاظ را کنار زده و تمیزکاری را شروع کنید.

 

داشتن امنیت بالا توام با زیبایی ظاهری

امروزه شرکت‌های تولیدکننده انواع حفاظ پنجره متحرک را در رنگ‌ها و طرح‌های زیبا و متنوعی به شکل درب آکاردئونی تولید می‌کنند و مشتریان می‌توانند در زمان خرید از انواع طرح و رنگ این تجهیزات، نمونه‌ای متناسب با نمای ساختمان خود را انتخاب‌‌کنند. در واقع داشتن امنیت بالا توام با زیبایی ظاهری را می‌توان به‌عنوان یک مزیت مهم دیگر این نوع حفاظ معرفی کرد.

انواع حفاظ پنجره متحرک

معرفی انواع مختلف حفاظ پنجره متحرک

انواع حفاظ‌های پنجره متحرک شامل موارد زیر است:

 

حفاظ آکاردئونی یا حفاظ ریلی

یکی از انواع حفاظ پنجره متحرک که با نام حفاظ ریلی نیز معروف است و علاوه بر پنجره‌ها بر روی درب آکاردئونی آپارتمان‌ها نیز نصب می‌شود، حفاظ آکاردئونی نام دارد. این حفاظ جزء نمونه‌های مدرن است و به‌راحتی باز و بسته می‌شود. تنوع بالای طرح و رنگ حفاظ آکاردئونی باعث شده‌است که به‌راحتی بتوان حفاظی متناسب با رنگ و نمای ساختمان انتخاب کرد. تراکم نرده‌های به‌کاررفته در حفاظ‌های آکاردئونی نصب‌شده روی پنجره و درب آکاردئونی بسیار بالاست و هیچ سارقی نمی‌تواند از بین نرده‌ها عبور کند.

 

حفاظ لولایی

نوع دیگری از حفاظ‌های پنجره متحرک که از نظر ساختاری شباهت زیادی به پنجره‌های لولایی قدیمی دارند و معمولا از سمت داخل ساختمان در پشت پنجره‌ها نصب می‌شوند، حفاظ لولایی نام دارد. قسمت لولایی این نرده‌ها به بخش داخلی قاب پنجره وصل می‌شود و به وسیله قفل تعبیه‌شده بر روی آن، می‌توان حفاظ را از سمت داخل ساختمان قفل کرد. در بسیاری از ساختمان‌ها و شرکت‌های مدرن و لوکس، از حفاظ لولایی نیز استفاده می‌شود. مشتریان می‌توانند میزان تراکم نرده‌های حفاظ و طرح آن را بر اساس نیاز و سلیقه شخصی خود انتخاب‌‌کنند.

 

حفاظ پنجره دوجداره

یکی دیگر از حفاظ‌های ساده و بسیار شیکی که برای نصب روی پنجره‌های دوجداره مورد استفاده قرار می‌گیرد، حفاظ پنجره دوجداره‌است. با نصب این حفاظ روی پنجره دوجداره ساختمان، می‌توان امنیت را افزایش داد و از سرقت و سقوط جلوگیری کرد‌. این حفاظ با استفاده از متریال‌های مختلف در طرح‌های متنوعی تولید می‌شود.

 

انواع حفاظ پنجره متحرک

ایمنی حفاظ پنجره متحرک بر چه اساسی تعیین میشود؟

یکی از فاکتورهای مهم تعیین‌‌کننده ایمنی حفاظ آکاردئونی که بیشتر برای پنجره‌ها و درب‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد، تعداد نرده‌های حفاظ است. نرده‌ها باید در حالت بسته فشرده، متراکم و نزدیک به هم باشند به طوری که هیچ کس نتواند از بین نرده‌ها یا بالای آن‌ها عبور کند. فاکتور بعدی در افزایش ایمنی حفاظ‌های متحرک نوع قفلی است که به‌صورت روکار یا توکار روی آن نصب می‌شود. این قفل‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به‌هیچ‌وجه کسی به‌جز فرد مالک ساختمان نمی‌تواند آن‌ها را باز کند.

 

قیمت حفاظ متحرک پنجره به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل متعددی مانند متریال استفاده‌شده، اندازه و ابعاد حفاظ، تعداد نرده‌ها، مدل حفاظ و برند تولیدکننده، روی قیمت این محصولات تاثیرگذار هستند. اگر قصد دارید حفاظ‌های پنجره ساختمان خود را با قیمت مناسب و کیفیت بالایی خریداری کنید، به‌دنبال کارخانه‌ها و شرکت‌های معتبر باشید.

 

امروزه نصب حفاظ متحرک بر روی پنجره‌های ساختمان‌های مسکونی و تجاری به یک ضرورت بسیار مهم تبدیل شده‌است و امنیت ساختمان و ساکنان آن را به میزان بسیار زیادی افزایش می‌دهد. نصب حفاظ پنجره متحرک حتما باید توسط نصاب‌های حرفه‌ای و با تجربه و با استفاده از بهترین تجهیزات و رعایت اصول استاندارد انجام شود. امروزه اکثر کارخانه‌ها و شرکت‌های معتبر امکان ثبت سفارش خرید آنلاین حفاظ پنجره متحرک را نیز از طریق فروشگاه اینترنتی برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند.

جدیدترین مطالب سایت