آنچه باید قبل از ورود به بازار کار حسابداری بدانید

مجموعه : رپورتاژ آگهی
آنچه باید قبل از ورود به بازار کار حسابداری بدانید

قبل از ورود به بازار کار حسابداری، این مطلب را بخوانید تا با مهم‌ترین نکات کار حسابداری آشنا شوید. اگر به دنبال آموزش حسابداری و آموزشگاه حسابداری هستید، دست نگه دارید و ابتدا این مطلب را بخوانید. اگر هنوز فرصت تحصیل در هنرستان حسابداری را دارید، در اینجا برای شما توصیه‌های خوبی وجود دارد. پس بدون حرف اضافه، شما را با نکات ورود به بازار کار مالی، آشنا می‌کنیم. 

 

آموزش حسابداری را ویژه بازار کار بگذرانید

برای کار در بازار و استخدام به عنوان یک حسابدار ساده، نیازی نیست مدرک انچنانی داشته باشید یا کار خاصی بکنید. همین که بتوانید مسئولیت‌های خواسته شده از شما را به بهترین نحو انجام دهید، کافی است. در آموزش حسابداری ویژه بازار کار، شما باید مفاهیم اولیه و اصول حسابداری را یاد بگیرید و سپس با حسابداری مقدماتی، آشنا شوید. به عنوان حسابدار ساده، باید به مباحث زیر، مسلط باشید:

 

شناخت صورت‌های مالی

ثبت رویدادهای مالی

بستن حساب‌ها

کاربرگ حسابداری

کنترل‌های موجودی نقد و تهیه صورت مغایرت بانکی

حسابداری اسناد تجاری

حسابداری مالی

روش‌های برآورد هزینه

قانون مالیات

قانون تجارت

حسابداری عملی با نرم‌افزار

 

دوره حسابداری ویژه بازار کار، باید با در نظر گرفتن مباحث بالا باشد. عملاً می‌توانید تنها با داشتن یک مدرک دیپلم، برای شرکت در دوره حسابداری بازار کار پکت، ثبت نام کنید. با شرکت در این دوره 236 ساعته، به بازار کار معرفی می‌شوید و به درآمد می‌رسید. به یاد داشته باشید که تنها آموزش حسابداری نظری و تئوری مهم نیست. شما باید به فن و مهارت حسابداری هم برسید. یعنی باید بتوانید کار حسابداری را به بهترین نحو انجام بدهید و با انواع نرم افزارهای مالی کار کنید. 

 

 آنچه باید قبل از ورود به بازار کار حسابداری بدانید

اگر دانش آموز هستید، در هنرستان حسابداری ثبت نام کنید

ثبت نام در هنرستان حسابداری می‌توانید برای دانش آموزان پایه نهم به دهم بسیار بهتر از رفتن به دانشگاه باشد. در آموزش حسابداری دانشگاهی، شما فرصت و زمان را برای یادگیری و ورود به بازار کار از دست می‌دهید. هنگامی که در هنرستان حسابداری ثبت نام می‌کنید، می‌توانید از همان ابتدای دوران تحصیل، به شغل مورد علاقه‌تان ورود کنید. ثبت نام و تحصیل در هنرستان حسابداری، تنها برای دانش آموزان ممکن است و بعد از گذشت این سن، دیگر امکان ثبت نام در هنرستان، برای شما وجود ندارد. بنابراین اگر واقعا به شغل حسابداری علاقه مندید، آن را از سنین پایین و دوران تحصیل در مدرسه، دنبال کنید. 

 

به دنبال آموزشگاه حسابداری معتبر باشید

گذراندن دوره‌های مالی و حسابداری در آموزشگاه‌های غیرمعتبر و ناشناخته، تنها باعث ضرر و زیان مالی و زمانی می‌شود. علاوه بر آن، شما باید زمان زیادی را صرف یاد گرفتن اصولی و درست حسابداری کنید. قیمت دوره حسابداری و هزینه‌های مربوط به آن را در اولویت اول قرار ندهید. در قدم اول، تنها به دنبال آموزشگاه حسابداری معتبر و با کادر مجرب و باتجربه باشید. 

 

آموزشگاه حسابداری پکت، بیش از 20 سال سابقه در تربیت حسابداران و مدیران مالی دارد. در پکت فرصت یادگیری دروس حسابداری زیر نظر بهترین مربیان و اساتید را خواهید داشت. با اینکه کلاس‌های حضوری آموزش حسابداری پکت تنها در تهران برگزار می‌شود، اما امکان ثبت نام در کلاس‌های غیرحضوری و آموزش حسابداری آنلاین پکت هم برای شما وجود دارد. حتی می‌توانید هزینه دوره را به شکل اقساط و با چک پرداخت کنید. بنابراین صرفا تنها به فکر پیدا کردن آموزشگاه معتبر برای آموزش اصولی و درست باشید. 

 

 آنچه باید قبل از ورود به بازار کار حسابداری بدانید

آموزش حسابداری تکمیلی را از دست ندهید

دوره‌های حسابداری، مختص به شروع کار و پیدا کردن شغل نیست. شما نباید آموزش‌تان را بعد از پایان دوره حسابداری، قطع کنید. حسابدار ساده شدن، آسان است اما حسابدار ماندن نیاز به کسب اطلاعات به روز از حوزه پولی و مالی دارد. همزمان با کسب تجربه در بازار کار، به سراغ دوره‌های تکمیلی و پیشرفته بروید. سعی کنید در آزمون حسابداران رسمی شرکت کنید و حسابدار رسمی شوید. علاوه بر آن، مباحثی مانند قانون تجارت، قانون مالیات، قانون کار و قانون بیمه، همه ساله تغییر می‌کند و دچار اصلاحات می‌شود. بنابراین باید هیمشه خود را نسبت به آخرین تغییرات و اصلاحات قوانین، آپدیت کنید. 

 

جمع بندی

شغل حسابداری، یک مهارت و فن محسوب می‌شود و نیاز به توانایی واقعی و عملی دارد. کسی از حسابدار نمی‌پرسد که در کجا درس خوانده و چه نمره‌ای کسب کرده. چیزی که مهم است، میزان توانایی شما در کار حسابداری و امور مالی است. برای کار در بازار کار هم تنها به آموزش‌های پایه حسابداری و کارورزی با نرم افزارهای حسابداری نیاز دارید. اگر به دنبال آموزشگاه حسابداری هستید، به سراغ آموزشگاه‌هایی بروید که به غیر از دادن مدرک و گواهینامه، مزیت‌های دیگری مانند امکان کار با نرم افزار حسابداری، امکان آموزش از راه دور و مجازی، کادر آموزشی مجرب، امکان پرداخت اقساطی هزینه دوره و… هم داشته باشند. 

 

ثبت نام در هنرستان حسابداری پکت هم گزینه خوبی برای دانش آموزان پایه نهم به دهم است. شما می‌توانید با در دست داشتن کارنامه سال نهم و برگه هدایت تحصیلی، برای ثبت نام در اولین و تنها هنرستان فناوری مالی کشور در دو رشته حسابداری فناوری اطلاعات و شبکه و نرم افزار با رویکرد مالی، اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02188942754 تماس بگیرید.

جدیدترین مطالب سایت