تکنیک های حرفه ای هایلایت مو به همراه معرفی انواع رنگساژ

مجموعه : رپورتاژ آگهی
تکنیک های حرفه ای هایلایت مو به همراه معرفی انواع رنگساژ

امروزه انواع مختلفی از هایلایت مو وجود دارد که زیباجویان با توجه به رنگ پوست و به دلخواه خود می توانند یکی از آنها را انتخاب کنند. در واقع تکنیک های هایلایت مو، روش های خاص خود را دارد که هر کدام از آنها به تخصص و مهارت نیاز دارد. در ادامه به معرفی تکنیک های هایلایت مو و انواع مدل های رنگساژ پرداخته ایم.

 

1- هایلایت مو با فویل

یکی از کاربردی ترین روش های هایلایت مو می باشد که علاوه بر رنگ موی زیبا و شیک، جذابیت چهره را نیز به همراه دارد. در این روش باید موها به پایه 6 به بالا رسیده باشد تا به نتیجه دلخواه برسید. در ادامه به بررسی مراحل انجام هایلایت با فویل اشاره می کنیم:

 

1.     دکلره کردن موها:

همانطور که می دانید مرحله دکلره کردن موها بسیار حساس است و باید با دقت و مهارت بالا انجام شود. بنابراین در صورت عدم تخصص کافی در این زمینه ممکن است به موها آسیب جدی وارد شود. برای دکلره کردن موها باید مراحل زیر را طی کنید:

 

قبل از انجام دکلره، موها باید تمیز و خشک باشد.

برای بهتر رنگ کردن موها، آنها را به سه یا چهار قسمت تقسیم کنید.

حال توسط یک شانه دم باریک بخش کوچکی از موها را جدا کرده و فویل را زیر آن قرار دهید.

فویل باید کاملا به ریشه مو چسبیده باشد تا باعث رسیدن مواد دکلره به سایر قسمت های مو نشود.

با توجه به جنس موها می توان از دکلره آبی برای موهای قوی تر و دکلره سفید برای موهای حساس و ضعیف استفاده کرد.

استفاده از پودرهای مخصوص فویل نه تنها کف نمی کند بلکه باعث روشن تر شدن موها می شود.

قبل از قرار دادن فویل زیر موها، لبه جلویی آن را برای استحکام بیشتر حدود 2 سانتی متر تا زده و سپس رنگ زدن موها را شروع کنید.

بهتر است از یک تکه پنبه برای پوشاندن اطراف ریشه موها استفاده کنید تا رنگ به صورت تمیز درآید.

حال مواد دکلره را از فاصله نیم سانتی متری به موها آغشته کنید.

استفاده از مواد دکلره زیاد باعث نشتی به موهای اطراف می شود.

پس از رنگ زدن موها، آنها را درون فویل قرار دهید تا به پایه مورد نظر برسد.

هر 15 دقیقه باید موها را چک کنید و در صورت روشن شدن باید آنها را آبکشی کنید، زیرا به پایه دلخواه رسیده است.

 

2. نحوه شستن موهای دکلره شده:

شستشوی موهای دکلره شده نیز از حساسیت بالایی برخوردار است؛ باید دقت کنید در هنگام شستن موها مواد دکلره با قسمت های دیگر مو در تماس نباشد. برای جلوگیری از زردی و نارنجی شدن موها، بایستی مقداری شامپو بنفش بر روی موها ریخته و پس از چند دقیقه آبکشی کنید. اگر مرحله دکلره کردن موها را مرتب و تمیز انجام داده باشید، پس از برداشتن فویل ها رنگ خطی و منظمی خواهید داشت.

 

3. نحوه هایلایت کردن موها: 

پس از دکلره کردن موها، انجام تکنیک هایلایت یکی از مهمترین روش هایی است که باید با دقت انجام شود. در واقع برای یادگیری تخصصی روش های هایلایت مو می توانید با شرکت در دوره آموزش رنگ مو هستی آکادمی، صفر تا صد رنگ مو و هایلایت را بیاموزید. پس از یادگیری کامل می توانید این روش را در خانه نیز انجام دهید. حال برای هایلایت موها باید به صورت زیر عمل کنید:

 

رنگ مورد نظر را آماده کرده و موهای دکلره شده را جدا کنید.

یک تکه فویل را برداشته و زیر موها قرار دهید، سپس با یک قلم موی تمیز موها را به رنگ آغشته کنید. پس از اتمام مرحله رنگ کردن، موها را درون فویل بپیچید.

حال به مدت نیم ساعت صبر کنید تا موها به خوبی رنگ بگیرند.

پس از رسیدن موها به رنگ دلخواه، فویل ها را برداشته و موها را آبکشی کنید.

تکنیک های حرفه ای هایلایت مو به همراه معرفی انواع رنگساژ

2- هایلایت مو با استفاده از کلاه مش

از دیگر تکنیک های هایلایت مو، استفاده از کلاه مش می باشد که از طریق آن خطوط روشن در لابه لای موها نمایان می شود. در این روش لایه های نازک مو از بین سوراخ های کلاه بیرون کشیده می شود. در صورت استفاده از مواد دکلره ابتدا موها را به آن آغشته کرده و پس از گذشت 15 دقیقه موها را آبکشی کنید. پس از این مرحله، رنگ مورد نظر بر روی موها قرار گرفته و پس از نیم ساعت شسته می شود. در انتها خواهید دید که رشته های نازکی از رنگ روشن در میان موهایتان خودنمایی می کند. در صورت عدم استفاده از مواد دکلره، پس از بیرون آوردن موها از کلاه، رنگ مورد نظر را بر روی آن قرار داده و پس از گذشت زمان لازم آنها را بشویید.

 

3- هایلایت مو با تکنیک بالیاژ

می توان گفت یکی از جدیدترین متدهای هایلایت مو است که در بسیاری از آموزشگاه های معتبر تدریس می شود. برای یادگیری ترفندهای حرفه ای هایلایت مو می توانید در دوره اموزش رنگ مو شرکت کرده و به صورت تخصصی در زمینه رنگ مو به فعالیت بپردازید. در واقع استفاده از این تکنیک بر روی موهای بلند، جلوه ای خاص داشته و زیبایی آن را دو چندان می کند. همچنین این روش هایلایت مو، نیاز به مراقبت زیاد و مراجعه زود به زود به سالن های زیبایی را ندارد. در روش بالیاژ، موها به صورت آزادانه رنگ شده؛ بنابراین در قسمت ریشه موها، تیره ترین رنگ و با رسیدن به ساقه و نوک موها به روشن ترین حد خود می رسد. از جمله مزیت های این روش این است که با رشد موها، ریشه موها دچار تغییر نشده و ظاهر زیبای خود را حفظ می کند. برای انجام بالیاژ مو باید به صورت زیر عمل کنید:

 

ابتدا موها را به اندازه های مساوی تقسیم کنید.

به دلخواه برخی از قسمت های مو که می خواهید دکلره شود را جدا کنید.

در این روش از فویل استفاده نکرده و به صورت نامنظم موهای خود را به مواد آغشته کنید.

پس از رسیدن به پایه مورد نظر، رنگ را که از قبل آماده کرده اید را بر روی موهای خود قرار دهید.

پس از گذشت زمان لازم، با شامپو و نرم کننده مخصوص موهای خود را آبکشی کنید.

 

4- هایلایت مو با تکنیک سامبره

از دیگر روش های هایلایت مو، تکنیک سامبره است که ترکیبی از بالیاژ و آمبره می باشد. در این روش ریشه موها روشن و با رسیدن به ساقه موها، تیره می شود. این تکنیک نیز برای موهای بلند جلوه ای بسیار زیبا خواهد داشت. در واقع این تکنیک در دوره آموزش رنگ مو در آموزشگاه هستی آکادمی به صورت تخصصی آموزش داده می شود و علاقه مندان می توانند با شرکت در آن و یادگیری تکنیک های هایلایت مو به صورت حرفه ای در این زمینه مشغول شوند.

 

5- هایلایت مو با تکنیک سان لایت

در صورتی که زمینه موهایتان روشن است، این روش برای ایجاد رنگ های بلوند لابه لای موهای روشن بسیار مناسب است. برای استفاده از این روش می توان بخشی از ریشه موها تا تاج سر را جدا کرده و دکلره کنید. ناگفته نماند که این تکنیک برای موهایی با زمینه تیره نیز مناسب است.

تکنیک های حرفه ای هایلایت مو به همراه معرفی انواع رنگساژ

6- هایلایت مو با تکنیک مون لایت

از دیگر تکنیک های هایلایت مو است که برخلاف روش سان لایت است. در این روش بخشی از موها از قسمت بالای سر تا تاج سر به صورت تیره و بخش های زیرین آن به رنگ روشن در می آید.

 

7- هایلایت مو با تکنیک کالر ملتینگ

یکی از تکنیک های جدید هایلایت مو است که در طی آن از چند رنگ برای ایجاد سایه های روشن بر روی موها استفاده می شود. میزان تیرگی و روشنی این رنگ ها به سلیقه هر فرد بستگی دارد و در هر بخشی از موها می توان کنتراست دلخواه را ایجاد کرد.

 

معرفی انواع رنگساژ

رنگساژ در واقع همان رنگی است که پس از دکلره کردن موها زده می شود. برای تهیه رنگساژ مقداری از رنگ مورد نظر را با نسبت مساوی اکسیدان و آب مخلوط کرده و محلول بدست آمده را بر روی موها قرار می دهید. پس از گذشت 5 الی 10 دقیقه می توانید موها را بشویید. در ادامه به معرفی برخی از فرمول های رنگساژ اشاره می کنیم:

 

زیتونی: ده سانت از رنگ 8M زیتونی را با 50 سی سی اکسیدان شماره 1 بر روی پایه 8 قرار دهید.

خاکستری: مقداری از رنگ 8A خاکستری را با 30 سی سی اکسیدان شماره 1 بر روی پایه 9 قرار دهید.

کرم دودی: مقداری رنگ شماره 8C را با کمی اکسیدان شماره 6 بر روی پایه 9 دکلره قرار دهید.

نسکافه ای: مقدار کمی رنگ شماره 8 شکلاتی را با مقداری اکسیدان شماره 6 بر روی پایه 9 دکلره قرار دهید.

کنفی: برای تهیه رنگساژ این رنگ باید مقداری رنگ بژ شماره 7 را با اکسیدان شماره 6 مخلوط کرده و بر روی پایه 9 دکلره قرار دهید.

خاکی: مقداری رنگ شماره 7N را با کمی شکلاتی شماره 6 و اکسیدان شماره 6 مخلوط کرده و بر روی پایه 8 یا 9 دکلره قرار دهید.

زیتونی دودی: مقداری رنگ شماره 8C و 7M را با اکسیدان شماره 6 مخلوط کرده و بر روی پایه 9 دکلره قرار دهید.

جدیدترین مطالب سایت