خرید بهترین محصولات چوبی منزل

مجموعه : رپورتاژ آگهی
خرید بهترین محصولات چوبی منزل

هر سال با نزدیک شدن به سال نو افراد خانواده تصمیم میگیرند تا دکوراسیون خانه را تغییر دهند .

 

مهمترین بخش این تغییرات رسیدن به سلیقه همه اعضای خانواده است که سخت ترین قسمت داستان است.

 

این کار بسیار لذت بخش است فقط باید توجه داشت که هر کار اصول خود را نیز دارد و نمی شود بدون علم طراحی تغییرات را انجام داد چون ممکن است پشیمانی به بار آورد و دیگر زمان و هزینه از دست رفته باشد .

 

اول از همه توصیه میشود با یک کارشناس مربوط به طراحی داخلی منزل مشاوره داشته باشید تا بهترین پیشنهادات را  با توجه به فضای موجود و سلیقه شما بدهد.

 

پس بهتر است یک چک لیست از علایقتان ایجاد کنید تا مطالب و نکات مهم که مورد پسند خانواده است را در آن بنویسید.

 

در این مقاله سعی داریم با معرفی سبک های چیدمانی مختلف وسایل چوبی منزل ایده های مختلفی را در ذهن شما ایجاد کنیم.

 

اول از همه باید بدانید که که چه وسیله ای در کجا باید به کار برود مثلا دکوراسیون داخلی یک کلبه چوبی با یک خانه در وسط شهر کاملا متفاوت است یا یک ویلای ساحلی دکوراسیون فضای باز خود را با توجه به آب و هوای آن منطقه را شامل میشود، ولی در صورتی که متراژ منزل زیاد باشد میتوان قسمتی از منزل را به علایق صاحب خانه اختصاص داد.

 

قدم بعدی این است که به دنبال سبک مورد نظر خود بگردید تا بتوانید انتخاب خود را انجام دهید و در جریان باشید که سبک مدرن هیچ وقت قدیمی نمیشود و می توانید این سبک ساده را با وسایل مختلف ست کنید و بکار بگیرید.

 

بیایید تصور کنیم و منزل خود را در ذهنتان  با دکوراسیون جدید رویا پردازی کنیم:

 

چیدمان سالن پذیرایی:

متشکل از مبلمان – میز ناهار خوری – میز تلویزیون – فرش – تابلو- میز بار – میز جلو مبلی – میز عسلی – لوسترها – آباژور- کتابخانه – جاکفشی و… است.

 

در هر سالنی قسمت مهمان مهمترین  قسمت است نوع مبلمان میتواند ال باشد و یا پنج و هفت نفره …. در منازل کوچک عموما از مبلمان 5 نفره استفاده میشود که متشکل است از یک کاناپه سه نفره و دو مبل تکی که بیشتر مواقع روبروی تلویزیون قرار میگیرد و میز تلویزیون و یا شلف نیز هم مجاور آن است.

 

میز ناهار خوری نیز از ارکان مهم منزل است اگر در منزل جای کمی دارید میتوانید از میز ناهار خوری کم جا و یا میز ناهار خوری تبدیلی استفاده کنید که در صورت نیاز میزناهارخوری بزرگ و یا کوچک شود و جای زیادی را در سالن نگیرد.

 

 در مدل های جدید میز ناهار خوری تفاوت شکل صندلی ها مد شده است مثلا  استفاده از پاف های دو نفره به صندلی های تکی اضافه شده است و یا شکل میز های مربع و مستطیل و بیضی و دایره تغییر کرده است تا در منزل جای کمتری بگیرد.

 

فرش در بسیاری از سبک های جدید کمتر و یا در سایز های کوچکتر دیده میشود به دلیل اینکه در سبک مدرن بیشتر کف سالن به نمایش گذاشته میشود و فقط از فرش کوچکی در وسط سالن استفاده میشود.

 

هم چنین ساختار طرح و نقش فرش ها نیز تغییر کرده است مثلا دیگر از فرش های پر زرق و برق  و رنگارنگ استفاده نمیشود و فرش ها مانند فرش های دستباف نازک شده اند و طرح های روی آنها بسیار محو هستند.

 

خرید بهترین محصولات چوبی منزل

نصب تابلو برای هر سالنی لازم است فقط باید دقت کنید که تابلوی انتخابی شما به سبک منزل و رنگ دکوراسیون هماهنگ باشد.

 

میز جلو مبلی و میز عسلی نیز بهتر است ست با میزتلویزیون و میز ناهار خوری باشد چون جلوه بهتری را به سالن میدهد مثلا اگر میز جلو مبلی شیشه ای است بهتراست تمام میز ها شیشه ای باشند تا چوبی.

 

جاکفشی در قدیم بیرون از خانه قرار می گرفت ولی با طراحی مدرن امروزه و بالا بودن تعداد واحد های زیاد ساختمان ها  جا کفشی ها را در منزل قرار میدهند به همین دلیل طراحی جا کفشی ها کلا به سمت لوکس شدن رفته است تعداد بیشتر جا گرفتن کفش ها نیز یک آپشن مثبت برای جا کفشی به حساب می آید، استفاده از پایه و دستگیره های زیبا و فلزی جلوه زیباتری را به جاکفشی ها می دهد به طوری که در بعضی از منازل از جاکفشی ها برای استفاده از وسایل دکوری نیز استفاده میکنند.

 

لوستر و آباژور هم انواع مختلفی دارد مانند انتزاعی – کلاسیک – مدرن و….. که باید هماهنگ با سبک خانه و بقیه وسایل روشنایی خانه باشد.

 

اگر اهل کتاب و کتابخوانی هستید حتما محلی برای قرار دادن کتاب ها نیز نیاز دارید هم میتوانید از شلف استفاده کنی و هم میتوانید  از کتابخانه های مدرن استفاده کنید و در گوشه ای مناسب آن را قرار دهید که هم نمای زیبایی داشته باشد و هم جای زیادی را اشغال نکند.

 

پرده ها نیز نقش مهمی در دکوراسیون منزل دارند ، در قدیم از تور ها و والان های پر نقش استفاده میشد در صورتی که امروزه در طرح حهای مدرن همه چی ساده تر است.

 

اگر در منزلتان از گرمایش کف استفاده نمیشود و قدیمی ساز است پس حتما رادیاتور شوفاژ استفاده شده است نگران نباشید چون میتوانید با استفاده از کاور رادیاتور نمای بد شوفاژ را بپوشانید و آن قسمت را هم زیبا سازی کنید.

 

در قسمت اتصال آشپزخانه به سالن پذیرایی در بعضی از مواقع میز اپن قرار دارد که توصیه میشود برای لوکس شدن منزل آن را به میز اپن و بار تغییر دهید تا بتوانید از قفسه های این میز استفاده کنید و جلوه خاصی به منزلتان بدهید.

 

نکته مثبت استفاده از وسایل چوبی این است که میتوان نوع و طرح و رنگ وسایل چوبی را یکسان انتخاب کرد تا هارمونی زیبایی به محیط منزل بدهید.

 

امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشید ایده های زیادی برای دکور منزلتان گرفته باشید.

جدیدترین مطالب سایت