راهنمای خرید روسری‌های مناسب مجالس رسمی

مجموعه : رپورتاژ آگهی
راهنمای خرید روسری‌های مناسب مجالس رسمی

روسری یکی از اصلی ترین پوشش بانوان کشور عزیز ما ایران است که نقش مهمی در زیبایی و شیک پوشی خانم‌ها دارد. در این مطلب با هم به بررسی انواع روسری مجلسی و همینطور جنس های مختلف روسری مناسب مجالس رسمی می‌پردازیم.

 

در کل روسری با توجه به جنس، نوع و طرح حالت رسمی‌تری نسبت به شال دارد. جنس و طرح روسری باید متناسب با نوع لباس مجلسی شما باشد و البته هارمونی رنگ روسری هم باید با رنگ چهره‌ی شما هماهنگ باشد.

 

روسری‌های مجلسی

روسری‌های مجلسی یکی از ابزارهای همیشگی کمد هر خانم ایرانیست و محبوبیت بالایی دارند. لباس‌هایی که در مجالس رسمی استفاده می‌شوند، تنوع گوناگونی دارند. مانند کت و دامن مجلسی، کت و شلوار مجلسی، انواع پیراهن‌های کوتاه یا بلند مجلسی و همچنین انواع مانتوهای مجلسی و کتی. برای ست کردن با این لباس‌ها می‌توان از روسری‌ های ابریشم، لمه و حریر استفاده کرد. اما روسری ابریشم می‌تواند همیشه و همه جا بهترین گزینه‌ی انتخاب به عنوان روسری مجلسی باشد. به این دلیل که معمولاً خانم‌ها برای مراسم و مجالس موهای خود را فرم می‌دهند، جنس روسری اهمیت بالایی دارد و همینطور باید زیبا، سبک و راحت باشد تا باعث به هم ریختگی موها نشود.

این را به خاطر داشته باشید که همیشه در کمد لباس‌های خود، روسری‌های ابریشمی با رنگ‌های خنثی مثل مشکی یا سفید داشته باشید. چون این دو رنگ روسری با هر جنس، رنگ و نوع لباس به راحتی ست می‌شود.

 

روسری ابریشم اصل

متأسفانه برخی از فروشنده‌های سودجو روسری‌های پلاستیکی یا ساتن را به جای روسری ابریشمی به مشتریان می‌فروشند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتماً از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید. همچنین با مواردی که در زیر به آن اشاره می‌کنیم می‌توانید روسری ابریشمی اصل را از تقلبی تشخصیص دهید.

 

روش‌های تشخیص روسری ابریشمی اصل با تقلبی

روش اول: روسری ابریشمی هنگام مالش توسط دست گرما ایجاد می‌کند و کمی چروک به نظر می‌رسد. ولی روسری ساتن یا پلاستیک سریع به حالت اصلی باز می‌گردد و گرما تولید نمی‌کند.

روش دوم: روسری ابریشمی اصل در نور، در زوایای مختلف نورهای متفاوتی را متصاعد می‌کند.

روش سوم: سعی کنید روسری را از داخل یک انگشت خود عبور دهید، اگر به راحتی عبور کرد ابرشیم اصل و در غیر این صورت تقلبی است.

 

انواع روسری‌های ابریشمی

روسری کجراه یا توییل: در این نوع از روسری خطوط کج‌راه وجود دارد که این خطوط باعث می‌شود روی سر ایستایی بهتری داشته باشد. در برابر ساییدگی کاملاً مقاوم است و در فصل پاییز، زمستان و بهار کاربرد بیشتری دارد.

روسری ابریشم سوزنی: در پارچه‌ی این نوع روسری حالت سوزن سوزن کار شده است که باعث می‌شود هوا از آن عبور کند و مناسب فصل تابستان است. به دلیل بافت نرم و ظریفی که دارد باعث می‌شود هنگام استفاده احساس سبکی و راحتی داشته باشید.

روسری ابریشم ژاکارد: این نوع روسری با ماشین مخصوصی بافته می‌شود. طرح روسری به جای اینکه چاپ شود، همراه تار و پود پارچه بافته می‌شود. در بافت آن از نخ اعلا استفاده و کاملاً ضد حساسیت است.

 

راهنمای خرید روسری‌های مناسب مجالس رسمی

 

روسری‌های لمه مناسب برای مجالس رسمی

لمه به پارچه‌ای با بافت ریز که سطح آن حالت برجسته است گفته می‌شود. لمه واژه‌ای فرانسوی که به معنی تزیین با طلا و نقره و یا نخ براق است. پارچه‌ی لمه، پارچه‌ایست که این تزیینات را دارد.

روسری‌ های لمه برای هر فصل و هر نوع لباسی مناسب است و با توجه به تنوعی که در طرح و رنگ دارد به راحتی با هر نوع سلیقه و لباسی هماهنگ می‌شود. روسری‌های لمه‌دار انتخابی ایده‌آل و مناسب برای بانوانیست که می‌خواهند متفاوت و شیک باشند. این مدل روسری‌ها با لمه‌های درخشان باعث جذابیت و زیبایی هرچه بیشتر شما می‌شوند. براق بودن رشته نخ‌های لمه این مدل روسری توجه دیگران را به شما جلب خواهد کرد. پس اگر دوست دارید بیشتر دیده شوید و در مهمانی‌ها بدرخشید از روسری‌های لمه دار استفاده کنید.

 

انواع روسری لمه

روسری لمه‌ی شنی: این نوع روسری دارای برجستگی‌هایی شبیه شن است که درخشندگی و جذابیت خاصی دارد.

روسری لمه‌ی مشکی: این نوع روسری را با هر رنگ و استایلی می‌توان ست کرد. هر رنگ پوستی که داشته باشید و هر نوع لباسی که بپوشید با این روسری می‌توانید زیبایی و جذابیت خودتون را حفظ کنید.

روسری لمه‌ رنگی: این نوع روسری در رنگ‌ها و طرح‌های گوناگونی وجود دارد. که با توجه به رنگ پوست و لباستان می‌توانید رنگ متناسب را انتخاب و به زیباییتان بیفزایید.

 

راهنمای خرید روسری‌های مناسب مجالس رسمی 

 

روسری‌های حریر مناسب برای مجالس رسمی

روسری‌ های حریر نازک و سبک هستند. البته به دلیل رنگ‌های مات پارچه‌های حریر، نازکی آنها موجب نمی‌شود موهای سر پیدا باشد. این روسری‌ها خنک و لطیف بعد از روسری‌های نخی پرطرفدارین بین خانم‎ها هستند. روسری‌های حریر موجود در بازار عمدتاً ایرانی، ترکی و چینی هستند. روسری‌های ایرانی و ترکی از کیفیت بالایی برخوردارند. روسری‌های حریر نیز با توجه به تنوع در رنگ و طرح مناسب مجالس رسمی و غیر رسمی و ست کردن با انواع لباس‌های مجلسی هستند. همانطور که گفتیم این نوع روسری نسبت به سایر روسری‌های موجود در بازار متقاضی بیشتری دارد.

 

آیا روسری‌های حریر لیز هستند؟

در جواب این سؤال بهتر است بدانید که جنس مورد استفاده در روسری‌های حریر بسیار متفاوت است. معمولاً روسری‌های چینی جنس نامرغوبی دارند که همین موضوع باعث لیز بودن آن‌ها می‌شود. ولی در عوض روسری‌های ایرانی و ترکی چون از مواد با کیفیتی در تولید آن‌ها استفاده شده است، نازکی و لیزی روسری‌های چینی را ندارند.

 

راهنمای خرید روسری‌های مناسب مجالس رسمی

 

خرید اینترنتی روسری‌های مجلسی

 اگر قصد خرید اینترنتی روسری‌های مجلسی را دارید، بهتر از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی این کار را انجام دهید.

 

آشاشاپ به عنوان یک برند موفق در عرضه و فروش انواع لباس زنانه از جمله شال و روسری که دارای نماد الکترونیکی نیز هست می‌تواند مکانی امن برای خرید شما باشد. زیرا هم از نظر کیفیت، هم از نظر قیمت و همینطور سرعت در ارسال نسبت به فروشگاه‌های مشابه دارای عملکرد بهتری است. این فروشگاه سعی کرده تمامی سلایق را در نظر بگیرد.

جدیدترین مطالب سایت