درمان بد فرمی سینه اقایان با عمل ژنیکوماستی

مجموعه : رپورتاژ آگهی
درمان بد فرمی سینه اقایان با عمل ژنیکوماستی

بزرگ شدن سینه های مردان به عنوان ژنیکوماستی شناخته می شود. علت می تواند عدم تعادل هورمونی یا افزایش وزن باشد. چنین “سینه مرد” می تواند یک طرفه یا متقارن باشد و اغلب به عنوان آزاردهنده یا استرس زا تلقی می شود. روش های درمانی حفظ اسکار در جراحی زیبایی برای اصلاح ملایم ژنیکوماستی موجود است.

 

ژنیکوماستی (بافت اضافی سینه در مردان) تقریباً 40 تا 60 درصد از نوجوانان را در سن 14 سالگی تحت تأثیر قرار می دهد و همچنین در بسیاری از مردان پس از بلوغ مشاهده می شود. اغلب به دلیل عدم تعادل بین هورمون های مردانه (تستوسترون) و هورمون های زنانه (استروژن) ایجاد می شود.

 

 کوچک کردن سینه مردان (ژنیکوماستی)

در حالی که ژنیکوماستی بر سلامت کلی تأثیر نمی گذارد، مردان مبتلا به ژنیکوماستی می توانند تصویر بدنی منفی، اعتماد به نفس پایین و حتی افسردگی و در نتیجه انزوا ایجاد کنند. در نتیجه، فرد مبتلا حتی می تواند از فعالیت های روزمره مانند ورزش یا تماس های اجتماعی کناره گیری کند.

 

اگر بعد از بلوغ همچنان ژنیکوماستی دارید، می توانید در مورد یافته های خود با ما صحبت کنید. از آنجایی که ژنیکوماستی را می توان تنها تا حد محدودی از طریق رژیم غذایی و ورزش اصلاح کرد، گزینه های جراحی باید برای کمک به شما در ظاهر راحت تر انجام شود.

 

اطلاعات کلی درباره عمل :

مدت عمل : حدود 60 تا 120 دقیقه

نوع بی هوشی : با بی حسی موضعی یا بی هوشی

اقامت در درمانگاه سرپایی

بعد از درمان شش هفته ورزش ممنوع

ناتوانی برای کار دو تا سه روز

 

اطلاعات عمومی در مورد کوچک کردن سینه مردان

کوچک کردن سینه مردان (ژنیکوماستی) چیست؟

 جراحی ژنیکوماستی یا “جراحی کوچک کردن سینه مردان” جراحی برای درمان ژنیکوماستی است . وضعیتی که در آن غدد پستانی در مردان بزرگ می‌شوند. به صورت یک طرفه یا در هر دو طرف رخ می دهد.

 

ژنیکوماستی معمولاً با وجود چربی بیش از حد، پوست و یا بافت غده ای در سینه ها یا ترکیبی از همه این عناصر مشخص می شود. این وضعیت اغلب منجر به بزرگ شدن سینه ها می شود که می تواند منجر به ناامنی شدید خود و حتی گوشه گیری در مردان شود. همچنین می تواند سینه ها را نامتناسب نشان دهد. همچنین ممکن است احساس سفتی در سینه ها و تورم یا برآمدگی نوک سینه ها وجود داشته باشد.

 

ژنیکوماستی میلیون ها مرد را تحت تأثیر قرار می دهد و می تواند تأثیر قابل توجهی بر عزت نفس داشته باشد. اغلب، مردانی که از ژنیکوماستی رنج می برند، هنگام پوشیدن لباس های متناسب یا درآوردن پیراهن خود در استخر یا ساحل، احساس ناراحتی یا خجالت می کنند. علاوه بر این، بسیاری از مبتلایان متوجه می شوند که رژیم غذایی، ورزش و کاهش وزن اغلب برای حل مشکل کافی نیستند.

 

چیزهایی که باید در مورد کوچک کردن سینه مردان (ژنیکوماستی) بدانید :

اصطلاح “ژنیکوماستی” اغلب برای توصیف وضعیتی به کار می رود که مشخصه آن بزرگ شدن سینه در مردان است. با این حال، در واقع دو نوع ژنیکوماستی وجود دارد که کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند.

ژنیکوماستی واقعی سینه هایی است که عمدتاً به دلیل بافت غدد یا پستانی اضافی بزرگ می شوند.

 

از یک سو، این پیشرفت نامطلوب می تواند مستعد ژنتیکی باشد، از سوی دیگر، اختلال در تعادل هورمونی یا درمان دارویی می تواند منجر به ژنیکوماستی شود. این باید قبل از درمان روشن شود.

لیپوماستی به نام‌های “ژنیکوماستی کاذب” یا شبه ژنیکوماستی نیز شناخته می‌شود. لیپوماستی اغلب نتیجه یک رژیم غذایی ناسالم و عدم ورزش است. با این حال، می تواند در نتیجه اختلال توزیع چربی نیز رخ دهد.

 

در برخی موارد، مردان هم تحت تأثیر بافت غدد اضافی و هم چربی اضافی در سینه قرار می گیرند.

 

تفاوت بین انواع ژنیکوماستی

 تفاوت بین ژنیکوماستی واقعی و کاذب ژنیکوماستی مهم است زیرا یک نوع ژنیکوماستی ممکن است نیاز به روش درمانی متفاوتی نسبت به دیگری داشته باشد. برای تعیین نوع ژنیکوماستی، بهتر است در تحت نظر پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک مشاوره کنیدتا با معاینه به شما کمک می شود که تا مناسب ترین درمان را برای خود انتخاب کنید.

 

علل ژنیکوماستی چیست؟

 ژنیکوماستی اغلب در مردان در دوران بلوغ رخ می دهد. علت دقیق ژنیکوماستی مشخص نیست و در اکثر موارد هیچ علت واضحی نمی توان شناسایی کرد. با این حال، تعدادی از عوامل وجود دارد که می تواند به طور بالقوه در ایجاد این وضعیت نقش داشته باشد، از جمله:

 

کاهش یا افزایش وزن

وراثت

مشکلات عملکرد کبد

مکمل های گیاهی تستوسترون

برخی از داروهای تجویزی، از جمله داروهای فشار خون

استروئیدهای آنابولیک

 

مزایای جراحی ژنیکوماستی و کوچک کردن سینه مردان چیست؟

مزایای کوچک کردن سینه مردان عبارتند از:

از بین بردن چربی و پوست اضافی

برداشتن بافت اضافی غدد پستانی

سینه صاف تر و محکم تر

تغییر موقعیت یا تغییر اندازه نوک سینه ها و آرئول ها

ظاهر بهتر قفسه سینه

 

بسیاری از بیماران پس از کوچک کردن سینه مردان، اعتماد به نفس خود را در مورد ظاهر خود افزایش می دهند و اغلب به ما در مورد بهبود قابل توجه کیفیت زندگی خود می گویند.

 

گزینه های درمانی مختلف برای کوچک کردن سینه مردان (ژنیکوماستی)

علائم ژنیکوماستی

هنگام بزرگ کردن سینه مردان، ابتدا باید مشخص شود که آیا واقعا ژنیکوماستی است یا اینکه علل دیگری را می توان شناسایی کرد.

پزشکان بین سه مرحله مختلف  بزرگ کردن سینه مردان تمایز قائل می شوند:

مرحله 1: فقط اندکی بزرگ شدن غدد پستانی وجود دارد و پوست اضافی وجود ندارد.

مرحله 2: سینه به طور قابل توجهی بزرگ شده است و در حال حاضر کمی بیش از حد پوست وجود دارد. با این حال، چین زیر سینه هنوز تشکیل نشده است.

مرحله 3: شکل سینه بسیار زنانه است و در حال حاضر به شدت بزرگ شده است و پوست اضافی واضحی قابل مشاهده است ( با تشکیل یک چین زیر سینه ).

 

برای اصلاح سینه مردان چه گزینه هایی وجود دارد؟

برداشتن بافت غده از پستان (ژنیکوماستی)

رفع چربی سینه (لیپوماتیک)

برداشتن پوست اضافی کشیده شده (در صورت لزوم)

بلند کردن و یا کوچک شدن آرئولا (در صورت لزوم)

اصلاح ظاهر “نوک سینه های متورم” (در صورت لزوم)

 

عمل ژنیکوماستی چگونه انجام می شود؟

 جراحی سینه اقایان یا ژنیکوماستی معمولاً با بی حسی موضعی انجام می شود و معمولاً 1 الی 2 ساعت طول می کشد. بسته به یافته ها، می توان از یک (یا ترکیبی) از سه تکنیک مختلف استفاده کرد:

 

تکنیک لیپوساکشن.

اگر مورد ژنیکوماستی شما عمدتاً به دلیل بافت چربی اضافی است، می‌توانیم روش لیپوساکشن را توصیه کنیم. یک یا دو برش کوچک ایجاد می شود و چربی اضافی با یک کانول نازک ساکشن می شود. اما در مواردی که غده پستانی اضافی وجود دارد، لیپوساکشن کافی نیست.

جدیدترین مطالب سایت