در سفر به جنوب ایران از کدام شهرها بازدید کنیم؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
در سفر به جنوب ایران از کدام شهرها بازدید کنیم؟

جنوب ایران پر از جاذبه‌های طبیعی بکر و شگفت انگیز است. علاوه بر این شگفتی‎ها، هتل های خاصی نیز در این مناطق وجود دارد که اقامت در آن‌ها برای بسیاری از گردشگران یک تجربه متفاوت خواهد بود. اگر از تهران به سمت جنوب ایران سفر می‌کنید، از این شهرها در مسیرتان دیدن کنید.

 

سفر به کیش از توریستی ترین جزایر ایران

وقتی صحبت از سفر به جنوب به میان می‌آید پیش از هر چیزی گرمای جزیره کیش تداعی می‌شود. کیش یک مقصد پرتردد و پرطرفدار در جنوب ایران است، یک منطقه آزاد با تفریحات پرهیجان و هتل هایی که مدرن‌ترین امکانات را ارائه می‌دهند. در سفرتان به کیش یکی از زیباترین مناظری که می‌توانید ببینید منظره کشتی یونانی هنگام غروب آفتاب است. علاوه بر اینها در شهر باستانی حریره قدم بزنید و کاوشی در دنیای زیرزمینی کیش داشته باشید. ساحل مرجانی و تفریحات آبی کیش مانند غواصی و پاراسل، را نیز فراموش نکنید.

 

هتل های کیش بسیار متنوع هستند، هم هتل های ارزان و اقتصادی در این جزیره پیدا خواهید کرد هم هتل های لوکس و گرانقیمت که به خودی خود شبیه یک جاذبه گردشگری هستند. برای اقامت می‌توانید هتل های لوکس و مدرنی همانند هتل ترنج را انتخاب کنید. اگرچه این هتل یکی از گرانترین هتل های کیش محسوب می‌شود اما تجربه اقامت در این هتل نسبت به تمام تجربیاتی که داشتید، متفاوت خواهد بود. محوطه اصلی هتل ترنج به روی تمامی گردشگران باز است، بنابراین می‌توانید چشم انداز این هتل را ببینید یا در رستوران آن غذا بخورید.

 

با سفر به شیراز گشتی در تاریخ ایران بزنید

نام شیراز که به زبان می‎آید تصاویری از ایران باستان جلوی چشم‌هامی‌آید و در کنار آن اشعار زیبای حافظ و سعدی در ذهنمان خوانده می‌شود. شیراز شهری رنگارنگ با تاریخی متنوع است. تاریخی که از دنیای هخامنشیان در تخت جمشید آغاز شده و تا سرنوشت شاعران مشهور ایرانی همانند حافظ و سعدی را در بر می‌گیرد و در نهایت بخش مهمی از تاریخ ایران در دوره کریمخان را توصیف می‌کند. این دنیای تاریخی با جاذبه‌هایرنگارنگی نیز همراه است، همانند مسجد نصیرالملک و نارنجستان قوام که با معماری خارق العاده و شگفت‌انگیزشان همه را حیرت زده می‌کنند.

 

به جز تخت جمشید و پاسارگاد که از مرکز شهر دور هستند، بسیاری از جاذبه های دیدنی شیراز داخل شهر قرار دارند و با فاصله کمی از هم واقع شده‌اند. با توجه به پرطرفدار بودن شهر شیراز نزد گردشگران، برای رزرو هتل شیراز مشکلی نخواهید داشت. هتل های شیراز از قیمت اقتصادی گرفته تا هتل های لوکس و مجلل، با بهترین خدمات آماده پذیرایی از میهمانان این شهر زیبا هستند.

در سفر به جنوب ایران از کدام شهرها بازدید کنیم؟

از دیدنی های قشم غافل نشوید

قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس است که تنها ژئوپارک طبیعی خاورمیانه محسوب می‌شود. جاذبه های طبیعی این جزیره زیبا در حقیقت شگفتی‌هایی هستند که با دیدنشان حیرت زده خواهید شد. همین جاذبه های خاص و خارق العاده موجب شده سفر به قشم یک سفر متفاوت و به یاد ماندنی باشد.

 

از جمله آن‌ها می‌توان به تنگه چاهکوه و دره ستارگان اشاره کرد که طی فرآیندهای طبیعی در طول میلیون‌ها سال شکل گرفته‌اند و آنچه امروزه می‌بینید حاصل تغییر و تحولاتی است که طی سالیان سال رخ داده است.

 

در سفر به قشم امتحان کردن غذاهای خوشمزه و لذیذ این منطقه را فراموش نکنید. به طور کلی طعم غذاهای جنوب طعمی متفاوت و خاص است که هیچ جای دیگری این مزه‌ها را نخواهید چشید. برای اقامت می‌توانید هم به سراغ رزرو هتل بروید هم اتاق‌هایی که بومگردی‌ها در اختیارتان قرار می‌دهند را انتخاب کنید. هرچند در قشم انتظار هتل های لوکس همانند کیش را نداشته باشید اما تمامی هتل های این جزیره خدمات قابل قبولی به میهمانان خود ارائه می‌دهند.

 

سفر به چابهار و طبیعتی که هیچ کجا نخواهید یافت

چابهار از جمله مقاصدی است که در سالهای اخیر بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. شهری بندری که در جنوبی‌ترین نقطه استان سیستان و بلوچستان در حاشیه دریای عمان واقع شده و پر از جاذبه‌های طبیعی بکر و خارق‌العاده است. چابهار یک مقصد منحصر به فرد است، بندری با مناظری باورنکردنی و زیبا که دلتان نمی‌خواهد چشم از آن بردارید.

 

از جاذبه های خاص و شگفت انگیزه چابهارمی‌توان به روستای درک و ساحل شنی آن اشاره کرد. منظره‌ای عجیب از اتصال کویر به دریا که سوژه عکاسی بسیاری از گردشگران است. در این روستا در ساعات خاصی از شب می‌توانید دریا را با روشنایی نور پلانکتون‌ها ببینید، باز هم یک صحنه زیبا که موجب شگفتی بسیاری از گردشگران می‌شود. کوههای مریخی، اسکله بریس و دریاچه صورتی، از جمله دیگر جاذبه‌ های طبیعی چابهار هستند که این بندر را برای گردشگران تبدیل به مقصدیمنحصر به فرد می‌سازد.

 

با توجه به اینکه جاذبه های چابهار کمی با فاصله از هم قرار دارند، اقامتگاه‌های بومگردی در اصلی‌ترین مناطق وجود دارد. بنابراین مسافران می‌توانند در طول مسیر هر بار در یک اقامتگاه بمانند و نیاز نیست هربار به یک مکان خاص بازگردند. هرچند برای رزرو هتل نیز گزینه‌های در مرکز شهر وجود دارد.

در سفر به جنوب ایران از کدام شهرها بازدید کنیم؟

هتل از کجا رزور کنیم؟

اگر قصد سفر به جنوب را دارید و به دنبال هتل با قیمت مناسب هستید، به راحتی می‌توانید هتل های مورد نظرتان را در هر یک از مقاصد نامبرده از سایت فلایتودی تهیه کنید. فقط کافیست تاریخ سفرتان را مشخص کنید تا قیمت رزرو هتل در آن بازه زمانی را مشاهده کنید. سپس با وارد کردن اطلاعاتتان بر اساس کارت شناسایی خود، نسبت به رزرو هتل در هر نقطه از ایران با بهترین قیمت اقدام کنید.

جدیدترین مطالب سایت