راهنمای خرید تجهیزات شبکه با بهترین قیمت

مجموعه : رپورتاژ آگهی
راهنمای خرید تجهیزات شبکه با بهترین قیمت

خرید تجهیزات شبکه یکی از نیاز‌های دنیای امروز به شمار می‌آید. دنیایی که در آن به علت طیف وسیعی از کابردهای اینترنت و شبکه، علی‌رغم آنکه بسیاری از افراد آگاهانه یا ناخودآگاه از شبکه استفاده می‌کنند، اما اطلاعات زیادی از آن ندارند و انواع تجهیزات شبکه را نمی‌دانند. در ادامه این نوشتار با راهنمای خرید تجهیزات شبکه، قیمت تجهیزات شبکه و انواع مختلف آن آشنا خواهیم شد.

 

خرید تجهیزات شبکه

شبکه چیست و چگونه کار می‌کند؟ به طور خلاصه باید گفت شبکه به مجموعه‌ای از کامپیوترها، سخت‌افزارها و نرم‌افزارها گفته می‌شود که در ارتباط با یکدیگر هستند و هدف اصلی آنها برقراری ارتباط میان کاربران است. در خصوص انواع تجهیزات شبکه باید به دو نوع فعال (Active) و غیرفعال (Passive) اشاره کرد.

 

تجهیزات شبکه اکتیو یا فعال به دسته‌ای گفته می‌شود که برای فعالیت خود (شامل انتقال دیتا در شبکه) به جریان الکتریکی نیاز دارند. این‌ها قطعاتی هستند که عمدتا به برق متصل شده و فرآیندهای تولید، هدایت و تقویت سیگنال‌ها را عهده‌دار هستند. از جمله مهمترین تجهیزات فعال شبکه باید به کارت شبکه، سوئیچ ها، پریینت سرور، تبدیل کننده فیبر نوری، دیواره ی آتش و مسیریاب اشاره کرد.

 

در سوی دیگر تجهیزات غیرفعال یا پسیو شبکه عبارت اند از تجهیزاتی که بدون نیاز به توان الکتریکی فعالیت خود را به خوبی در شبکه به انجام می‌رسانند. به بیان ساده‌تر روی این قطعات عملی صورت نمی‌گیرند و به عنوان زیرساختی برای انتقال دیتا به شمار می‌روند. کابل ها، کانکتورها و اتصال ها، داکت ها و رک ها از جمله مهمترین تجهیزات پسیو شبکه هستند.

 

انواع پیکربندی شبکه های کامپیوتری

شبکه‌های رایانه‌ای از نظر پیکربندی به دو نوع مشتری-سرور (Client-Server) و همتا به همتا (Peer-to-Peer) تقسیم‌بندی می‌شوند.

شبکه Client-Server برای کاربران نهایی، یعنی همان کلاینت ها، یک رایانه مرکزی به نام سرور را شامل می‌شود که دسترسی به منابعی از قبیل پرونده ها، اسناد، فایل‌های ویدیویی و سایر موارد را مهیا می‌کند. به علاوه کاربران نهایی در این نوع شبکه برای انتقال دیتا نخست نیاز دارند تا آن را به سرور ارسال کنند.

در شبکه Peer-to-Peer اما سرور وجود ندارد و به اشتراک گذاری فایل‌ها توسط کاربران به طور مستقیم صورت می‌گیرد. اصطلاحا گره‌ها (Node) در این شبکه همگی در یک سطح هستند.

 

استفاده از شبکه چه مزایایی دارد؟

بسیاری به اشتباه تصور می‌کنند که استفاده از شبکه تنها به ارسال و دریافت دیتا خلاصه می‌شود. در حالی که مزایای استفاده از شبکه آنچنان گسترده‌ است که آن را به یکی از موفق‌ترین شیوه‌های به اشتراک‌گذاری اطلاعات تبدیل کرده است. بدون شک زندگی در جهانی که در آن مشاغل و سازمان‌ها بدون استفاده از شبکه پیام‌ها و اطلاعات خود را منتقل می‌کنند، به دور از تصور است.

در ادامه به برخی از مهمترین مزایای استفاده از شبکه اشاره خواهیم کرد:

 

۱. صرفه جویی در هزینه ها

یکی از مهمترین مزایای استفاده از شبکه، کاربرد آن در کاهش هزینه‌ها به ویژه در خصوص سازمان‌ها و کسب و کارهاست. به عنوان مثال با به اشتراک گذاری یک دستگاه پرینتر در شبکه، دیگر نیازی به خرید چندین دستگاه نخواهد بود و همه کاربران حاضر در شبکه با همان یک دستگاه می‌توانند اسناد خود را پرینت بگیرند. به اشتراک‌گذاری نرم‌افزارها و سایر ابزارهای رایانه‌ای خریداری شده نیز به طور قابل توجه‌ای به کاهش هزینه‌ها کمک خواهد کرد.

 

۲. سهولت دسترسی به اطلاعات

خرید تجهیزات شبکه و راه‌اندازی آن به ویژه به صورت تحت وب، باعث شده تا راه‌های ارتباطی جدیدی برای دسترسی به اطلاعات مهیا شود که در گذشته ممکن نبوده است. با بهره‌گیری از شبکه می‌توان به حجم وسیعی از فایل‌ها، فولدرها و انواع مختلف دیگر از دیتا در کوتاه‌ترین زمان و راحت‌ترین شکل ممکن دسترسی داشت. با شبکه های کامپیوتری دیگر نیاز نیست وقت خود را برای به اشتراک‌گذاری‌ اطلاعات به شیوه سنتی تلف کنیم.

 

۳. ظرفیت ذخیره سازی بالا

یکی از چالش‌های سازمانی در زمینه جابه‌جایی و به اشتراک‌گذاری فایل‌ها، پرونده‌ها و اسناد، اطمینان از ذخیره‌سازی صحیح آنهاست. با خرید تجهیزات شبکه مناسب، این کار بدون دردسر انجام خواهد شد. کاربران می‌توانند با سطوح دسترسی مختلف به بخش‌های مشخصی از فضای ذخیره سازی دسترسی داشته باشند و در سویی دیگر، استفاده از شبکه به بهینه‌‌سازی فضای ذخیره‌سازی نیز منجر خواهد شد.

 

۴. امن و قابل اطمینان

در صورت خرید تجهیزات شبکه مناسب و طراحی و راه‌اندازی اصولی آن، اطلاعات شما با درجه امنیت بالایی در شبکه ذخیره و نسخه پشتیبان تهیه خواهد شد. تحت چنین شرایطی، احتمال خرابی تجهیزات، به سرقت رفتن و نشت اطلاعات به حداقل خواهد رسید و با خیال راحت می‌ توانید دیتاها را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

 

شبکه فیبر نوری چیست و چه مزایایی دارد؟

فیبرنوری (Optical Fiber)  را می‌توان از بهترین ابزارها و شیوه های به اشتراک‌گذاری دیتا با سرعت بالا و در ابعاد وسیع دانست. فیبر نوری رشته‌های باریک، بلند و شفافی از جنس سیلیکا یا پلاستیک هستند که ابعاد آنها از قطر یک تار مو فراتر نمی‌رود. این تارها در کلافی در هم‌پیچیده سازماندهی می‌شوند که اصطلاحا از آن تحت عنوان کابل نوری یاد می‌کنیم. این کابل‌ها نور را از جایی به جای دیگر منتقل می‌کنند.

 

کابل نوری در مقایسه با کابل‌های مسی پهنای باند بالاتری دارند و در نتیجه استفاده از آنها این امکان را فراهم می‌کند تا داده‌ها با پهنای باند بالاتر از ۱۰ گیگابیت بر ثانیه منتقل شوند.

 

از جمله مهمترین مزایای شبکه های مبنی بر فیبر نوری باید به محافظت در برابر جریان‌های آنی و اتصال کوتاه، جلوگیری از خاموشی ناخواسته، هماهنگی و کنترل فرکانس شبکه در بخش تولید و انتقال و در مجموع افزایش بهره‌وری از طریق انتقال داده اشاره کرد.

 

مجموعه بانک فیبرنوری و شبکه با هدف بالابردن دانش مهندسی در سطح جامعه و تامین محصولات باکیفیت حوزه شبکه و فیبر نوری یکی از بهترین منابع برای خرید تجهیزات شبکه به شمار می‌رود. مشاوره در طراحی شبکه، تامین تجهیزات باکیفیت، اجرای شبکه فیبر نوری و کالیبراسیون تجهیزات از جمله مهمترین فعالیت‌های شرکت بانک فیبر نوری و شبکه استت.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت https://fiberopticbank.com مراجعه کنید.

جدیدترین مطالب سایت