راهنمای خرید لباس شنا دخترانه

مجموعه : رپورتاژ آگهی
راهنمای خرید لباس شنا دخترانه

خرید لباس شنا : در سال‌های قبل از دهه 20، دیدن دختران جوان با لباس‌های کاملاً پوشیده امری عادی بود. بین سال‌های 1800 و 1900 چیزی که بیش از همه برای زنان اهمیت داشت، نجابت بود.

 

این موضوع را می‌توان از طریق انبوهی از لباس‌هایی که زنان می‌پوشیدند، مشاهده کرد. لباس شنا تا قبل از دوران ملکه ویکتوریا تقریباً وجود نداشت؛ حتی در کنار ساحل نیز لباس شنا دخترانه همان پوشش عادی در مکان‌های دیگر بود. اولین لباس شنا را آنت کلرمن بر تن کرد.

 

او اولین زنی بود که کانال مانش را شنا کرد و در بوستون به دلیل لباس خود که در دهه 1910 تحریک آمیز به حساب می‌آمد، دستگیر شد. بعد از آن موج جدیدی از لباس‌های شنا با الهام از لباس او روانه بازار شد. اگرچه در مقایسه با امروز لباس او هنوز بسیار پوشیده تلقی می‌شود اما این واقعیت که او تابوشکنی کرد، همچنان اهمیت دارد.

 

چگونه لباس شنا دخترانه در طول تاریخ تغییر کرد؟

اگرچه پوشیدن لباس شنا دخترانه تا دهه 1940 چندان رواج نداشت اما استفاده از آن قبل از دهه 40 و بعد از دوره ویکتوریا آغاز شد. این لباس‌ها در ابتدا بیشتر بخاطر بازاریابی کمپانی‌ها تولید شد اما به تدریج تکامل پیدا کرد و به شکل قابل توجهی به شخصیت، سن، فشار فرهنگی و تمایلات دختران توجه شد. لباس شنا دخترانه همواره ظاهر لباس شنای زنان بزرگسال را داشت تا اینکه دنیای مد مرز مشخصی بین لباس شنا دخترانه و زنانه قایل شد. امروزه دیگر هیچ دختر جوان یا نوجوانی به دنبال لباس شنایی شبیه مادر خود نیست و از انواع لباس یکسره تا بیکینی را می‌تواند انتخاب کند.

راهنمای خرید لباس شنا دخترانه

هنگام خرید لباس شنا دخترانه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

هنگامی که به دنبال خرید لباس شنا دخترانه هستید، گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. البته ممکن است با چالش‌هایی نیز همراه باشد؛ زیرا دختران جوان نسبت به اندام خود حساسیت بیشتری نشان می‌دهند. مورد بعدی بستگی به این دارد که برای چه هدفی می‌خواهید خرید کنید. آیا دوره‌های جدی و جلسات تمرینی و مسابقات در پیش دارید؟

 

یا لباس شنا فانتزی و تفریحی می‌خواهید؟ نکته بعدی این است که قبل از خرید از سایت مایو دخترانه تحقیق کنید که لباس شنا از چه موادی ساخته شده است؟ چند وقت یکبار قرار است از مایو استفاده ‌شود؟ آیا به لباس بادوامی نیاز دارید؟ آیا لباس شما نیاز به مقاومت در برابر آب کلر دارد؟ چند بار در هفته به استخر می‌روید؟ نکته دیگر این است که چه مدت از مایو استفاده می‌شود.

 

یک خانوم بزرگسال که بعید است رشد زیادی داشته باشد، می‌تواند هر لباس شنایی بخرد که سال‌ها دوام داشته باشد از طرفی دیگر یک دختر نوجوان در حال رشد ممکن است فقط برای یک دوره زمانی کوتاه از لباس شنا خود استفاده کند. در ادامه به چند نکته دیگر اشاره خواهد شد.

راهنمای خرید لباس شنا دخترانه

متناسب بودن

متناسب بودن اولیه موردی است که هنگام خرید لباس شنا دخترانه باید به آن توجه کرد. بهتر است لباس را قبل از خرید یکبار بپوشید. این نکته را در ذهن داشته باشید که در اثر برخورد با آب، لباس شما کمی جمع‌تر نیز خواهد شد. البته خیلی هم لباس را نباید گشاد انتخاب کنید؛ زیرا لباس بر تن شما آویزان به نظر می‌رسد. در مورد مدل‌های بیکینی بهتر است ترجیح شما لباس قابل تنظیم باشد.

 

اعتماد بنفس

یکی دیگر از عوامل مهم اعتماد به نفس است؛ زیرا احساسی که هنگام پوشیدن لباس شنا دارید، بسیار مهم است. لباسی که انتخاب کرده‌اید باید در آن احساس اعتماد به نفس و خوشحالی کنید. البته راحتی و اعتماد به نفس با لباس شنا برای زنان مختلف معنای متفاوتی دارد. بهتر است فراموش کنید که حتی مایو پوشیده‌اید، تا بتوانید در لحظه زندگی کرده و از تفریح خود لذت ببرید.

 

کیفیت

باید مطمئن شوید که لباس شنا در برابر شسته شدن یا چند بار استفاده در دریا یا استخر مقاومت می‌کند. بعضی از لباس‌ها اگرچه زیبا هستند ولی به سرعت کیفیت خود را از دست می‌دهند. وقتی در مورد کیفیت صحبت می‌شود، منظور نوع دوخت، خاصیت کشسانی و برگشت پذیر بودن لباس است. ما در صفحه اینستاگرام خود درباره موضوعات مربوط به مایو و لباس شنا صحبت کرده‌ایم. به شما پیشنهاد می‌کنیم از صفحه ما دیدن کنید.

 

قیمت

همیشه گران بودن به معنای با کیفیت بودن نیست. لباس شنا دخترانه بسیار گرانقیمت اگر متناسب با نیازهای شما نباشد، به سرعت کیفیت خود را از دست خواهد داد. اما در عین حال به دنبال اجناس ارزان قیمت و فیک نیز نباید بود؛ زیرا جدا از اینکه کیفیت مطلوبی ندارند، می‌توانند منجر به ایجاد حساسیت شوند.

 

جنس لباس شنا دخترانه

برای انتخاب جنس لباس شنا باید توجه بسیار زیادی داشت؛ زیرا این لباس باید در مقابل کلر و آب شور دریا مقاومت خوبی از خود نشان دهد. این موضوع برای کسانی که شنا را به صورت جدی دنبال می‌کنند، اهمیت بیشتری دارد. مایوهای دخترانه پیج لباس شنا ساترال که مربوط به سایت تخصصی مایو در ایران می باشد دارای جنس تضمین شده از طرف آنها بوده و با اطمینان می توانید از این پیج خرید نمایید. در ادامه به چند نمونه اشاره خواهد شد.

 

پلی استر

لیکرا

الاستین

راهنمای خرید لباس شنا دخترانه

پلی استر

استفاده از پلی استر قدمت طولانی در تهیه لباس‌های شنا دارد. این جنس بسیار نرم و لطیف بوده و بسیار باکیفیت است. آب در آن نفوذی ندارد و به هیچ عنوان پارچه را سنگین نخواهد کرد. این لباس کشسانی خوبی دارد و بسیار مناسب برای شنا در استخر بوده زیرا نسبت به کلر مقاوم است.

 

لیکرا

یکی دیگر از بهترین جنس‌های لباس شنا، لاکرا است. از این ماده برای تهیه لباس‌های مخصوص مسابقات استفاده می‌کنند؛ زیرا کشسانی فوق‌العاده بالایی داشته و می‌تواند تا چند برابر کش بیاید. این جنس بسیار مقاوم در برابر نور آفتاب، آب شور دریا و کلر بوده و طول عمر مفید قابل توجهی دارد.

 

الاستین

یکی دیگر از جنس‌های پرکاربرد در ساخت پارچه لباس مخصوص شنا، الاستین بوده که انعطاف پذیری بالایی داشته و بسیار مناسب برای شنا کردن است. اگرچه کیفیتش به خوبی لیکرا نیست اما کیفیت قابل قبول دارد. سبکی، مقاومت بالا، کشسانی و حفظ شکل از مزیت‌های این جنس است.

 

سخن آخر

آنچه که امروز به عنوان لباس شنا دخترانه می‌شناسیم، در زمان‌های گذشته به این شکل نبوده و با چالش‌های فراوانی نیز روبرو شده است. اولین فردی که این لباس را بر تن کرد از سوی پلیس دستگیر شد اما توانست با عملش تابو شکنی کرده و انقلاب فرهنگی ایجاد کند. در هنگام خرید لباس شنا باید دقت کرد که برای چه منظور این لباس مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در قدم بعدی باید به جنس لباس، نحوه تن خور بودن و روحیات فرد توجه شود. به احساس اعتماد بنفس نیز باید دقت کرد؛ لباس شنایی انتخاب کنید که به شما جسارت و زیبایی ببخشد.

جدیدترین مطالب سایت